Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2007, 16:17
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
hey,

ff een vraagje..
weet iemand of t doorslikken van kauwgoms of het opeten van appelklokhuizen schadelijk kan zijn voor de gezondheid?

groetjes,
amoa
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:22
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik eet altijd de hele appel op en ik heb nergens last van. Kauwgom slik ik nooit door, dus daar kan ik niets over zeggen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 17:19
Verwijderd
Kauwgom in kleine hoeveelheden wordt gewoon niet verteerd en komt er dus ook gewoon weer uit, maar ik zou het als het even kan gewoon niet doorslikken.
Appelklokhuizen kan je gewoon eten, sommige dingen kan je niet verteren, maar als je goed kauwt heb je daar compleet geen last van
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 17:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik slik mijn kauwgom altijd door en ik heb daar geen last van.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 17:47
Verwijderd
Kauwgum poep je gewoon weer uit
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 17:51
Verwijderd
Vroeger vertelde mama altijd dat er dan een kauwgombal in mijn buik groeide. Dus ik slik mijn kauwgom niet door. Want mama heeft altijd gelijk!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 11:34
Mara
Mara is offline
Ik mocht nooit op m'n haar kauwen want dat blijft dan in m'n buik en dan moet er een spinnetje naar binnen om het eruit te halen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
kouwgom moet je niet doorslikken omdat j edan kunt stikken. Voor de rest boeit t niet. Appels kun je ook helemaal eten.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:46
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Vroeger vertelde mama altijd dat er dan een kauwgombal in mijn buik groeide. Dus ik slik mijn kauwgom niet door. Want mama heeft altijd gelijk!
Já!!! Dat geloofde ik trouwens tot afgelopen weekend. Totdat m'n vader me vertelde dat kauwgom gwn door je lichaam heen gaat en er dus gwn weer uitkomt. Ach, ik vind het ook gwn vies om het door te slikken trouwens.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je slikt toch niet ineens met je luchtpijp?!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Ik mocht nooit op m'n haar kauwen want dat blijft dan in m'n buik en dan moet er een spinnetje naar binnen om het eruit te halen
Ik las ooit in de krant dat er een meisje was overleden omdat ze altijd op haar haar sabbelde. Daardoor was er een 'haarbal' in haar maag ontstaan. Toen ze die gingen verwijderen zorgde dat voor allemaal hele kleine bloedinkjes (iets met haren in haarvaatjes ofzo?), waardoor ze uiteindelijk is overleden. Zoiets. Dus vanaf toen heb ik dat echt achterwege gelaten. Dat je niet op je haren moet sabbelen is dus niet helemaal een broodje aap verhaal.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 20:53
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 21:35
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik heb horen zeggen dat je de pitten van appels niet mag opeten omdat daar iets in zit dat niet goed is voor je lichaam...Geen idee of het waar is of niet...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 07:32
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!
Ja dat is juist het punt, katten kotsen het weer uit en mensen kunnen dat niet. Net als uilen met braakballen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 07:44
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Als je de appelpitjes verwarmd, zoals bij appeltaart maken, dan ontstaat er een soort arcenicum. En dat is giftig.
Als je gewoon 1 appel per dag eet inclusief klokhuis is het niet giftig volgens mij.

Kauwgom gaat er via de gewone weg weer uit. Maar ook hier weer, gewoon niet te vaak doen want dat is ook niet gezond.

ennn over dat haren opeten, ik heb eens gelezen dat iemand eraan overleden is omdat die bij Trichotillomanie (toch) ook nog 'ns dr haren op at..
Bij te veel loop je kans op maagpijn, darmverstopping, buikvliesontsteking enz
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 09:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is dan wel niet schadelijk, maar waarom niet gewoon even een papiertje/prullenbak zoeken voor je kauwgum.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 14:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Omdat doorslikken veel sneller is en ik niet altijd papiertjes of prullenbakken bij de hand heb.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 14:15
Verwijderd
k word zo misselijk van kauwgom doorslikken. Bahbah.. maarre zal vast niet erg ongezond zijn als je dat maar heel soms doet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 18:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!
Wij zijn geen kat, je kunt heus wel een enkele haar eten. En het is echt gebeurd. Dus het kan wel.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 18:26
Mara
Mara is offline
Gelukkig kauwde ik ook bijna nooit op m'n haar
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Gooien jullie weleens afval in de struiken?
Michelle94
64 14-12-2010 16:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.