Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2006, 15:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als een student die zeer opzoek is naar een kamer, heb ik er 1tje gevonden. Precies wat ik zoek, maar kwam tijdens hospiteren erachter dat ze een kat gaan nemen
Ik mag de kamer hebben, maar ik heb een kattenallergie. Niet heel ernstig, maar toch wel.
Het is de bedoeling dat die kat via de bovenverdieping naar binnen en naar buiten gaat, en alleen op de kamer van de huisgenote blijft. Mischien sneakt ie een enkele keer de keuken in, maar dat is niet de intentie
Mijn kamer zou zich dan beneden bevinden. Zou dit te doen zijn? ZIjn er mensen die zo in een studentenhuis hebben gewoond? Ging dat goed of juist niet?

Morgenavond kom ik kennismaken met de huisgenoten, als dat allemaal oke is(ga ik wel van uit), heb ik de kamer.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 15:49
Anika
Volgens mij valt het wel mee als die kat niet steeds ergens komt waar jij ook komt. Het is natuurlijk wel verstandig om er zelf zoveel mogelijk uit de buurt te blijven en regelmatig schoon te maken als ie toch beneden rond gaat lopen enzo.

Ik heb ook kattenallergie en bij m'n exvriend thuis hadden ze een kat die gewoon overal rondliep. Nou woonde ik er natuurlijk niet, maar ik was er wel redelijk vaak, en meestal ging dat wel goed. Soms had ik wel eens momenten dat ik ontzettende geïrriteerde ogen had oid, maar dat was vooral als dat beestje er gezellig bij kwam zitten op de bank ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 15:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Anika bleef je er ook wel eens slapen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:02
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Als het niet heel ernstig is zoals je zegt en dat beest niet bij jou in de buurt komt zou het in principe geen problemen op hoeven te leveren. Mits de huisgenote zich aan de afspraken houdt en het beest alleen maar op de bovenverdieping komt en vrijwel niet in de keuken dan zal het wel loslopen.

Aangezien je bij je exvriend thuis er ook niet echt last van hebt gehad terwijl daar waarschijnlijk het hele huis vol lag met haren en zooi van dat ding zou ik me er niet te druk om maken.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:20
Anika
Citaat:
Poepkind schreef op 16-09-2006 @ 16:56 :
Anika bleef je er ook wel eens slapen?
Jahoor, wekelijks. Maar ik geloof dat ie niet echt op het bed ging zitten ofzo overdag, kan me niet voorstellen dat ik er anders geen last van gehad zou hebben.

Maar je kunt die kat toch als het goed is gemakkelijk uit je eigen kamer houden? Ik denk dat het dan echt wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:25
Verwijderd
Mijn vader is allergisch voor katten, en wij hebben altijd katten gehad hij niest af en toe wel eens, maar voor de rest valt het reuze mee (ik denk dat hij ook niet heel erg allergisch is.)

Maar op zich denk ik dat het ook wel meevalt hoor, ik weet niet hoe erg je het hebt? Je komt toch wel eens ergens waar katten zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:39
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik kan de kat zeker uit mn kamer houden. Als ik ga knuffelen met een kat gaat het wel fout ja, maar als er 1tje in de kamer boven woont
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 16-09-2006 @ 17:39 :
ik kan de kat zeker uit mn kamer houden. Als ik ga knuffelen met een kat gaat het wel fout ja, maar als er 1tje in de kamer boven woont
Volgens mij kan dat wel?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 17:39
Verwijderd
Ligt er helemaal aan hoeveel last je er van hebt. En als je dat nog niet weet zit er niets anders op dan het uit te proberen. Ik zou er gewoon gaan wonen als het kan, verder zoeken en verhuizen kan altijd nog mocht het niet gaat met de kat.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 17:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel last je ervan hebt maar ik heb gelezen dat als je een allergie hebt voor katten dat je dan beter geen katten in huis kan houden. Die allergenen komen echt óveral terecht, zelfs tegen het plafond en ook als je goed stofzuigt of de kat uit jouw kamer weert. Ik denk dus niet dat het heel verstandig is maar ik weet ook wel hoe moeilijk het is om een leuke kamer te vinden dus je zou het kunnen proberen. Zelf woon ik ook in een kamer met vloerbedekking terwijl ik allergisch ben voor huisstofmijt dus ik zal je dit maar niet te hard afraden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 18:01
Verwijderd
Bij ons in huis is het precies andersom; iemand beneden heeft een kat en iemand boven een allergie, en dat gaat prima. De kat komt verder ook niet binnen, hooguit af en toe in de keuken.

Maar volgens mij is het zelfs niet zo slecht om gewoon bij een kat in huis te wonen al bén je allergisch; mijn vader is allergisch voor ongeveer alle dieren, maar of we die nu zelf hebben of niet, hij blijft toch wel verkouden. Het is niet erger geworden toen we zelf een hond hadden.
En een kennis van me was eigenlijk altijd allergisch, maar omdat ze haar leven lang al bij katten woont, heeft ze er ondertussen geen/nauwelijks last meer van.

Het ligt er echter ook aan hoe je allergisch bent: als je al gaat niezen van 2 losse haartjes, zou ik het niet doen. Maar als je gewoon verkouden wordt als je continu tussen de dieren zit, is het wel te doen. Je woont/slaapt immers niet tussen de katteharen...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 18:24
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-09-2006 @ 18:39 :
Ligt er helemaal aan hoeveel last je er van hebt. En als je dat nog niet weet zit er niets anders op dan het uit te proberen. Ik zou er gewoon gaan wonen als het kan, verder zoeken en verhuizen kan altijd nog mocht het niet gaat met de kat.
Of die kat op een duistere wijze laten verdwijnen uit de flat.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 16-09-2006 @ 19:24 :
Of die kat op een duistere wijze laten verdwijnen uit de flat.
Nee, dat dan weer niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 21:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Shredder schreef op 16-09-2006 @ 19:24 :
Of die kat op een duistere wijze laten verdwijnen uit de flat.
Had mijn moeder het ook al over
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 23:45
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 16-09-2006 @ 22:51 :
Had mijn moeder het ook al over
Zo te zien is iedereen het daar dus over eens, de kat op duistere wijze laten verdwijnen wordt het dus.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 00:01
koelieboelie
koelieboelie is offline
Je hebt nu ook katten waar je niet allergies van kunt worden! Die zijn zo genetisch gemanipuleerd dat die allergieverwekkende stoffen er niet meer in zitten... vraag of je kamergenote zo 1tje koopt!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 01:52
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Hoe meer je aan een bepaald allergeen wordt blootgesteld, hoe minder de allergische reactie op den duur gaat worden. Mocht je niet heel erg allergisch zijn dat je er enorm ziek van wordt dan het best kunnen. Om het simpel te zeggen je lichaam went eraan en de symptomen worden minder.

(Desensibilisatie heet het fenomeen wil je er op gaan google-en)
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 17-09-2006 @ 00:45 :
Zo te zien is iedereen het daar dus over eens, de kat op duistere wijze laten verdwijnen wordt het dus.
Iedereen?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 08:00
Verwijderd
Je kunt het altijd proberen, als blijkt dat je er toch te veel last van hebt kun je toch alsnog een andere kamer zoeken
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 08:22
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2006 @ 08:21 :
Iedereen?
Haar moeder en ik Just kidding
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 08:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2006 @ 08:21 :
Iedereen?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 11:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 17-09-2006 @ 01:01 :
Je hebt nu ook katten waar je niet allergies van kunt worden! Die zijn zo genetisch gemanipuleerd dat die allergieverwekkende stoffen er niet meer in zitten... vraag of je kamergenote zo 1tje koopt!
Je wilt niet weten hoe duur die katten zijn (denk in de richting van 10.000 euro)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 11:18
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 17-09-2006 @ 01:01 :
Je hebt nu ook katten waar je niet allergies van kunt worden! Die zijn zo genetisch gemanipuleerd dat die allergieverwekkende stoffen er niet meer in zitten... vraag of je kamergenote zo 1tje koopt!
Die zijn rond de 1000 euro, en leven maar 2 jaar.

Ik heb ook in een studentehnuis gewoond, ik zat boven, de katten waren van een meisje beneden. Toch sliepen ze altijd voor mijn deur, en dat ging prima. Alleen als ik ze langer dan een kwartier knuffelde kreeg ik er last van, en schopte ik ze weer mijn kamer uit. Ging op zich dus prima, en anders zijn er altijd nog pilletjes voor.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 11:19
Anika
Citaat:
El Chupacabras schreef op 17-09-2006 @ 02:52 :
Hoe meer je aan een bepaald allergeen wordt blootgesteld, hoe minder de allergische reactie op den duur gaat worden. Mocht je niet heel erg allergisch zijn dat je er enorm ziek van wordt dan het best kunnen. Om het simpel te zeggen je lichaam went eraan en de symptomen worden minder.

(Desensibilisatie heet het fenomeen wil je er op gaan google-en)
Dat is niet waar, je wordt niet zomaar minder gevoelig door op een natuurlijke manier in contact te komen met allergenen. Die desensibilisatie waar jij het over hebt is iets wat kunstmatig gebeurt. Het is een soort vaccinatie tegen de stoffen waarvoor je allergisch bent. Je krijgt daar dan kleine hoeveelheden van ingespoten om ervoor te zorgen dat het afweersysteem minder gevoelig wordt voor die allergenen.
Zo'n inenting kan overigens jaren duren, maar meestal helpt het wel erg goed.

Je kunt het o.a. hier na lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie

en
http://www.adviesallergie.nl/hyposensi.html
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 15:50
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Anika schreef op 17-09-2006 @ 12:19 :
Dat is niet waar, je wordt niet zomaar minder gevoelig door op een natuurlijke manier in contact te komen met allergenen. Die desensibilisatie waar jij het over hebt is iets wat kunstmatig gebeurt. Het is een soort vaccinatie tegen de stoffen waarvoor je allergisch bent. Je krijgt daar dan kleine hoeveelheden van ingespoten om ervoor te zorgen dat het afweersysteem minder gevoelig wordt voor die allergenen.
Zo'n inenting kan overigens jaren duren, maar meestal helpt het wel erg goed.

Je kunt het o.a. hier na lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie

en
http://www.adviesallergie.nl/hyposensi.html
Boeiend, dat werkt dus wel alleen een stuk trager dan dat je dat allergeen krijgt ingespoten. Dat is ook de reden dat sommige mensen spontaan over hun allergie heen groeien. Allergieën die men als kind heeft en die verdwijnen naarmate men ouder wordt.

Het inspuiten van zo'n allergeen duurt alleen jaren, omdat het lichaam van de mensen die die therapie krijgen uiterst gevoelig is en het dus heel lang duurt voordat deze therapie vruchten afwerpt omdat men stapsgewijs de dosis moet verhogen.

Als je maar een beetje allergisch bent dan kan je zelf best weerstand opbouwen door jezelf bloot te stellen aan dat allergeen.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb ook last van kattenallergie (in vrij hevige mate --> traanogen, benauwd, hoesten, niezen e.d.) maar ik denk niet dat je er dan last van hebt als het beestje niet in jouw kamer komt e.d. het wordt alleen lastig als je het zo goed met je huisgenootje kunt vinden dat je regelmatig bij hem/haar op de kamer bent, denk wel dat je er dan meer last van kan hebben omdat je de kattenharen ook 'meeneemt' in je kleding e.d. en natuurlijk als je bij haar bent. je moet er iig voor zorgen dat hij niet op jouw kamer kan komen (de kat dan, niet je huisgenoot ), dus niet je deur open laten staan enzo
denk dat het wel te doen is dan.
groetjes, fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:07
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 17-09-2006 @ 16:50 :

Als je maar een beetje allergisch bent dan kan je zelf best weerstand opbouwen door jezelf bloot te stellen aan dat allergeen.
Uhm allergie is juist een overmatige reactie van je eigen immuumsysteem op onschuldige prikkelingen. Zoals dus katteneiwitten, je kan daar niet een weerstand tegen opbouwen want dat is juist wat er gebeurt tijdens zo'n reactie.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:20
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-09-2006 @ 18:07 :
Uhm allergie is juist een overmatige reactie van je eigen immuumsysteem op onschuldige prikkelingen. Zoals dus katteneiwitten, je kan daar niet een weerstand tegen opbouwen want dat is juist wat er gebeurt tijdens zo'n reactie.
Als je daar geen weerstand tegen kan opbouwen mag jij mij even uitleggen waarom desensibilisatie ( al dan niet doormiddel van injectie) dan zo succesvol blijkt te zijn?

Principe desensibilisatie:

Citaat:
Desensibilisatie (hyposensibilisatie, allergeen-immunotherapie) Herhaalde toediening van kleine hoeveelheid allergie-veroorzakende stof (= allergeen). Het lichaam maakt dan antistoffen aan tegen dat allergeen waardoor men minder (= hyposensible) of ongevoelig (= desensibel) wordt voor dat allergeen (= verworven afweer). Densibilisatie kan ook op natuurlijke wijze plaatsvinden (bijvoorbeeld imkers die na herhaalde steken ongevoelig zijn geworden voor bijengif). Desensibilisatie met zgn. hyposensibilisatie-vloeistoffen wordt o.a. toegepast bij hooikoorts. Door de- of hypo-sensibilisatie verworven ongevoeligheid kan vele jaren aanhouden, maar kan van persoon tot persoon sterk verschillen.
http://www.consumed.nl
en jij studeert geneeskunde?
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:05
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
El Chupacabras schreef op 17-09-2006 @ 18:20 :
en jij studeert geneeskunde?
ze is 18, dus waarschijnlijk studeert ze pas 2 weken
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:29
Verwijderd
Tja je kan ook nóg allergischer worden als je er steeds aan wordt blootgesteld, dus daar zou ik niet teveel op rekenen.



Maar het lijkt me dat het wel kan als die kat niet in jouw kamer gaat zitten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 10:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 17-09-2006 @ 18:20 :
Als je daar geen weerstand tegen kan opbouwen mag jij mij even uitleggen waarom desensibilisatie ( al dan niet doormiddel van injectie) dan zo succesvol blijkt te zijn?

Principe desensibilisatie:



en jij studeert geneeskunde?
Ik weet best wel wat mijn eigen ziekte inhoudt, maar ik vraag me af of je weet wat het woord weerstand inhoudt.

Allergie is dus een overmatige reactie van het eigen immuumsysteem tegen onschuldige dingetjes (bv huisstofmijt). Dmv van een reactie met witte bloedcellen enzo (pff wat is bio weer lang geleden zeg ) komen er een aantal veranderen tot stand. Bijv tranende ogen en loopneus en piepende adem. Dit met als doel het onschuldige allergeen je lichaam uit te werken en af te slachten. Er worden hierbij antistoffen geproduceerd die gedurende langere tijd in je bloed aanwezig zijn. Bij een volgende huisstofmijt invasie staan die antistoffen al klaar om de mijten nog harder van katoen te geven. Het gevolg is een nog hevigerige reactie. Er is dus zeker een weerstand van je lichaam tegen die onschuldige dingetjes, maar dat heet nou juist allergie!

Ik denk dat met dat desensibletatie de weerstand juist Afneemt, dat je lichaam niet meer reageert op die allergenen.

En heb jij weleens bio gehad op de middelbare



Maar mensen ik heb de kamer genomen, heb gister met de huisgenoten gebabbeld en ze zijn super aardig en gezellig!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 13:15
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 18-09-2006 @ 11:15 :
Ik denk dat met dat desensibletatie de weerstand juist Afneemt, dat je lichaam niet meer reageert op die allergenen.


Ooit van IgM en IgG gehoord?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 17-09-2006 @ 01:01 :
Je hebt nu ook katten waar je niet allergies van kunt worden! Die zijn zo genetisch gemanipuleerd dat die allergieverwekkende stoffen er niet meer in zitten... vraag of je kamergenote zo 1tje koopt!
Wat de FÓK, dat is helemaal niet '' en '' maar gewoon kankerziek. Gristus, waarom kunnen mensen niet gewoon van dieren afblijven?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:07
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
DDM schreef op 18-09-2006 @ 14:15 :
Ooit van IgM en IgG gehoord?
Vast denk ik. Poepkind is blijkbaar expert.


Citaat:
Poepkind schreef op 18-09-2006 @ 11:15 :
En heb jij weleens bio gehad op de middelbare
Dit gaat weer nergens heen.

Ja, de hele middelbare en tijdens mijn gehele studie Biotechnologie waar ik inmiddels alweer jarenlang het papiertje van binnen heb.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:30
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Om aan deze discussie een eind te maken.

Info van de site van Allergie centrum Denhaag


Citaat:
Een allergie is een abnormale reactie van het lichaam op bepaalde prikkels waarbij het afweersysteem is betrokken. Hierbij wordt een bijzondere soort antistoffen gevormd. De stoffen die de prikkels veroorzaken worden allergenen genoemd.
Iemand die allergisch van aard is, zal door regelmatig contact met een bepaalde stof in het lichaam speciale antistoffen gaan maken.
Deze antistoffen hechten zich aan de mestcellen. Deze cellen bevinden zich in de longen, neus, ogen, darmen en huid. De vorming van antistoffen en het hechten aan de mestcellen vindt ongemerkt plaats en kan maanden tot jaren voortgaan. Als een allergeen in contact komt met mestcellen waaraan antistoffen zijn gehecht, worden die geprikkeld tot het afgeven van allerlei actieve stoffen, waaronder histamine.De actieve stoffen leiden uiteindelijk tot een allergische reactie
(je bent dus bezig met een nutteloze weerstand reactie)

Citaat:
Behandeling
Citaat:
Immunotherapie (Injectiekuur). Met deze behandeling wordt de hooikoortspatiënt minder gevoelig gemaakt voor het stuifmeel waar hij allergisch voor is.
(de weerstand neemt dus af)


De moraal van het verhaal, geen. Wel info over hoe het zit met allergie.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.