Oud 19-06-2005, 17:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb af en toe opeens kramp in m'n linkervoet en dan vaak bij de laatste drie tenen. Dat doet echt pijn en is irritant. Ik krijg het ook niet zomaar weg en moet wrijven, masseren, druk bewegen, enz. om het langzaam weg te krijgen.
Zo kreeg ik het vandaag bij het zwemmen. Ook heb ik het vaak als ik in bed lig of bij 'bepaalde momenten' .

Is hier wat aan te doen, of is het ernstig?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan komen door calciumgebrek of door kaliumgebrek (dus niet alleen veel drinken met warm weer maar ook veel zout eten).

Verder werkt het bij mij het best om dan op je tenen te gaan staan en dat best een tijdje volhouden. Dan is het het minst pijnlijkst en het snelste over
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:26
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
ik heb t ook ik wrijf dan altijd maar een beetje en vloeken misc helpt dat
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-06-2005 @ 17:53 :
Het kan komen door calciumgebrek of door kaliumgebrek (dus niet alleen veel drinken met warm weer maar ook veel zout eten).

Verder werkt het bij mij het best om dan op je tenen te gaan staan en dat best een tijdje volhouden. Dan is het het minst pijnlijkst en het snelste over
Hm, maar ik heb het ook in de winter of op andere momenten. Maar ik geloof dat ik wel genoeg calcium binnen krijg, kalium weet ik niet.

Mwah ok, ga ik dat eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:19
Saarah
Saarah is offline
Ik heb het geregeld in m'n onderbeen, maar eigenlijk alleen als ik in m'n bed lig. Dan word ik ineens wakker door de pijn en lig ik daar nog half te slapen "aaauw". En ja het doet echt pijn Dus dan probeer ik altijd zo min mogelijk te bewegen en hopen dat het snel overgaat...
Maar iemand had me eens gezegd dat je je onderbeen moest strekken en je voet naar boven draaien (dus met je tenen zo ver mogelijk naar boven). Alleen durf ik dat nooit omdat het zo'n pijn doet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:32
phink
Avatar van phink
phink is offline
Het komt volgens mij door een bepaald zuurtekort in je spieren, waardoor ze verkrampen...alleen geen idee hoe je ervan af komt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:35
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Heb ik ook. Opeens waaah ik druk er dan op maar het lijkt alsof me voet op slot zit. Ook kramp in me handen komt geregelkd voor. Maar niet zo pijnlijk als de voet
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-06-2005 @ 20:19 :
Ik heb het geregeld in m'n onderbeen, maar eigenlijk alleen als ik in m'n bed lig. Dan word ik ineens wakker door de pijn en lig ik daar nog half te slapen "aaauw". En ja het doet echt pijn Dus dan probeer ik altijd zo min mogelijk te bewegen en hopen dat het snel overgaat...
Maar iemand had me eens gezegd dat je je onderbeen moest strekken en je voet naar boven draaien (dus met je tenen zo ver mogelijk naar boven). Alleen durf ik dat nooit omdat het zo'n pijn doet
Als je je tenen richting je neus duwt dan doet het juist minder pijn

Citaat:
phink schreef op 19-06-2005 @ 20:32 :
Het komt volgens mij door een bepaald zuurtekort in je spieren, waardoor ze verkrampen...alleen geen idee hoe je ervan af komt.
Het komt niet zozeer door zuurstofgebrek maar wel door opstapeling van melkzuur (lactaat) in je spieren (en dat komt dan indirect wel door zuurstoftekort, omdat je spieren geen zuurstof hebben gaan ze over op een anaeroob metabolisme waarbij lactaat vrijkomt )

Je komt er het snelste van af door je spier te masseren in de richting van het hart of je spier voorzichtig en liefst passief te strekken in tegengestelde richting.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-06-2005 @ 20:42 :
Als je je tenen richting je neus duwt dan doet het juist minder pijn
In eerste instantie doet het meer pijn (bij mij dan iig), maar die pijn neemt redelijk snel af en het doet daarna dan ook minder lang pijn. Het heeft dus idd wel zin.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:43
Verwijderd
Ik had dat ook in mijn onderbeen, en ook eens in mijn tenen in het zwembad ( ) maar nu ben ik veel meer water gaan drinken (denk dat ik echt te weinig dronk vroeger) en nu is het weg Dus..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 09:53
*Sbien
Avatar van *Sbien
*Sbien is offline
Ik heb er ook heel vaak last van, 's nachts in bed vooral. Of als ik me uit wil rekken en dan overstrek ofzoiets. Mn tenen naar boven strekken helpt wel hoor, doet ff heel veel pijn maar dan gaat t wel weg ook...
__________________
"Hun liever als mij"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 14:45
Verwijderd
ik heb ook heel vaak kramp
vooral in m'n voeten en tenen, maar ook wel eens mijn kuit ofso
idd ook in bed of met zwemmen of die 'bepaalde momenten'...

maar ik zorg dat ik genoeg (water) drink, best gezonde voeding etc, maar de fysiotherapeut (daar was ik voor iets anders maar k denk k vraag t ff) zei dat het ook te maken had met dat ik een vrij hoge wreef (wreef?? raar woord) heb, en dat daarom de spieren aan de onderkant van mijn voet dus eigenlijk altijd gespannen zijn..
daar kun je verder ook nie ehct wat aan doen
op t moment zelf wel idd je tenen naar je neus, en eigenlijk ook meteen je kuiten meerekken, dat helpt t beste
en verder kun je er denk k niet zoveel aan doen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 15:44
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik had dat gevoel ook 3 weken geleden. ben naar de dokter gehad en ik had een ontsteking in mn voet en nu slik ik pilletjes. maar je, dat van jou hoeft niet meteen een ontsteking te zijn.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 09:51
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ook veel last van gehad na het sporten en idd wakker worden met kramp in je voet of kuit. Gewoon gelijk op gaan staan dan is het zo weer weg
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 26-06-2005 @ 14:45 :
ik heb ook heel vaak kramp
vooral in m'n voeten en tenen, maar ook wel eens mijn kuit ofso
idd ook in bed of met zwemmen of die 'bepaalde momenten'...

maar ik zorg dat ik genoeg (water) drink, best gezonde voeding etc, maar de fysiotherapeut (daar was ik voor iets anders maar k denk k vraag t ff) zei dat het ook te maken had met dat ik een vrij hoge wreef (wreef?? raar woord) heb, en dat daarom de spieren aan de onderkant van mijn voet dus eigenlijk altijd gespannen zijn..
daar kun je verder ook nie ehct wat aan doen
op t moment zelf wel idd je tenen naar je neus, en eigenlijk ook meteen je kuiten meerekken, dat helpt t beste
en verder kun je er denk k niet zoveel aan doen
Ik heb ook een best een hoge wreef, misschien dat het daar aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:42
Silent Moon
Avatar van Silent Moon
Silent Moon is offline
Volgens mij heb ik nog nooit kramp gehad . Maar misschien moet ik daar ook wel blij mee zijn he .
__________________
Heet me Ik
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 10:43
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Au au au au au

Hier nog een kramp-patient.

Pfff, wat doet dat ongelooflijk veel pijn, ik kan heel wat pijn hebben maar andere krampen (darm/menstruatie) zijn er niets bij.
Ik heb het ook in mijn voet en kuit, als het in mijn voet zit blijft ie gewon 1 richting op staan en kan ik hem met geen mogelijkheid 9zonder mijn handen te gebruiken) draaien, eng hoor
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 10:51
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
ik heb 's nachts heel vaak kramp en dan spring ik mn bed uit. Omdat mn voet dan eigenlijk als eeo soort ballerina staat, duw ik hem recht en ga er gewoon opstaan, het liefst op mn tenen. En dan ga ik weer slapen, en dan heb ik de andere dag altijd spierpijn in mn been
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:06
Verwijderd
Krampen ,

Heerlijk al jaren last van. Onder je voet, je kleine teen, je kuit, je lies, je bovenarm en de nek.

Ik heb het maar gewoon geaccepteerd en merk er steeds minder van. De pijn wegdenken helpt wel. Hoewel het soms zo erg is dat ik sta te shaken van de pijn. Maar meestal is het na een kleine 30 min weer weg.

Hoewel het 's nachts wel uren kan duren.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:12
NIRV
Avatar van NIRV
NIRV is offline
Krampen ontstaan door melkzuur dat niet snel genoeg afgevoerd of afgebroken wordt.
Ik zou niet weten hoe je ze echt weg kan krijgen ofzo,
maar als je echt op het moment met een kramp zit moet je bv. je voet bloot op de grond zetten zonder sokken ofzo erover, als de kramp in je kuit zit ook gewoon je voet bloot op de grond zetten. (het beste is nog een koude grond) Bij mij helpt het dan toch redelijk. Mijn teamgenoot heeft daar ook geregeld last van en dan "masseer" ik haar kuiten en dan is ze er ook weer even vanaf.
__________________
Come As You Are
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:41
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
kramp in je bovenbeen heerlijk
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:52
Jessy
Jessy is offline
Argh...ik heb 1 keer kramp gehad in m'n hele voet en onderbeen, totaan m'n knie. OMG! it really hurts...wat ik toen heb gedaan is m'n been in warm water leggen, en masseren maar

Je wil niet weten hoe ik vloekend naar de badkamer gestrompeld ben, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ah gos, ik had zo vaak kramp tijdens het trainen Daar is niet zoveel ernstigs aan hoor...

Ik heb btw ook een hoge wreef.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 23:27
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik had het heel vaak in mn kuiten, dat heb ik nu bijna niet meer. Maar nu heb ik het ook regelmatig op die plek waar jij het heb. En ik heb het al best lang

En eigenlijk heb ik het liever in mn kuiten want dat kreeg ik veel makkelijker weg, paar stappen lopen en het was weg. Nu moet ik flink vloeken (help echt :$ ) en veel rondjes lopen om het weg te krijgen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 03-07-2005 @ 23:27 :
Ik had het heel vaak in mn kuiten, dat heb ik nu bijna niet meer. Maar nu heb ik het ook regelmatig op die plek waar jij het heb. En ik heb het al best lang

En eigenlijk heb ik het liever in mn kuiten want dat kreeg ik veel makkelijker weg, paar stappen lopen en het was weg. Nu moet ik flink vloeken (help echt :$ ) en veel rondjes lopen om het weg te krijgen
Je kan ook gewoon rustig zitten en je tenen naar je toe buigen mbv je hand (voet flexen). Dat is denk is effectiever Gewoon geduld hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:12
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-07-2005 @ 16:54 :
Je kan ook gewoon rustig zitten en je tenen naar je toe buigen mbv je hand (voet flexen). Dat is denk is effectiever Gewoon geduld hebben.
Je kan ook gewoon niets doen, ff verrekken van de pijn, maar mn ervaring is dat het dan voorlopig wel weg blijft
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:26
Kaater
Avatar van Kaater
Kaater is offline
Ik heb meestal alleen krampen [vooral in mn kuit] als ik ongesteld ben. Dan is het eigenlijk alleen maar snachts. Paar jaar terug had ik het vaak in mn voeten ofzo als ik aan het werk was, maar dat is op een gegeven moment over gegaan.
__________________
That's not funny, my brother died that way!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Kramp in voeten tijdens skiën
Daantje_0705
6 28-02-2010 21:48
Lichaam & Gezondheid Kramp in vagina
Fosca
9 24-08-2007 12:03
Lichaam & Gezondheid Kramp tijdens wedstrijdzwemmen
Shira
14 24-03-2007 22:50
Lichaam & Gezondheid Kramp in kuit: blijvende pijn
Mara
32 11-05-2005 17:23
Lichaam & Gezondheid iets goed mis met m'n voet
Gothic
18 02-10-2004 10:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.