Oud 29-03-2005, 09:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 01:40 :
"Heineken wil met zijn alcoholvrij biertje voor moslims, Fayrouz"

Welk stuk van 'alcoholvrij' behoeft nog verdere uitleg?
Een zeer klein percentage alcohol maakt een drankje niet alcoholvrij. Bier kun je zonder alcohol geen bier meer noemen.

En ik zie al dat je me weer eens zit te stalken. Pathetic.
Advertentie
Oud 29-03-2005, 11:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 00:49 :
Of de doelgroep het massaal zou negeren valt nog maar te bezien. Voor veel moslims zou de zeer minieme alcoholpercentage een reden (kunnen) zijn om het verbod door de vingers zien. Dit gebeurt nu ook al bij andere verboden producten/zaken. Moslims eten bijv. kip bij de McDonalds alhoewel dit ten strengste verboden is. Het is immers niet op de juiste wijze geslacht. Maar toch eten moslims het.
is het niet zo dat bier verboden is, omdat je met bier niet helemaal bij je zinnen bent, en roekeloos gedrag kunt gaan vertonen?
Want dan zou een klein scheutje alcohol wellicht geen kwaad kunnen misschien?
( btw, ik weet het niet, ik vraag het dus )
Citaat:
Ik zeg dat dit nieuwe 'moslimbier' haram is voor moslims.
Ik zeg dat dat een te voorbarige conclusie is. Eerst effe zien, of er daadwerkelijk alcohol in zit.
Oud 29-03-2005, 12:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 09:52 :
Een zeer klein percentage alcohol maakt een drankje niet alcoholvrij. Bier kun je zonder alcohol geen bier meer noemen.
"bier zonder alcohol is ook bier", zo, kijk eens aan.

Alcoholvrij bier bestaat trouwens al heel wat langer..

Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 09:52 :
En ik zie al dat je me weer eens zit te stalken. Pathetic.
Dat idee is best te genezen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-03-2005, 12:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 11:26 :
is het niet zo dat bier verboden is, omdat je met bier niet helemaal bij je zinnen bent, en roekeloos gedrag kunt gaan vertonen?
Want dan zou een klein scheutje alcohol wellicht geen kwaad kunnen misschien?
( btw, ik weet het niet, ik vraag het dus )
Er is geen verschil tussen 1 druppel alcohol of 2 emmers alcohol.

Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 11:26 :
Ik zeg dat dat een te voorbarige conclusie is. Eerst effe zien, of er daadwerkelijk alcohol in zit.
Koop maar een flesje ervan tegen de tijd dat het verkrijgbaar is en ga maar op een scheikundig manier de alcohol aantonen

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 12:47.
Oud 29-03-2005, 12:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 11:26 :

Want dan zou een klein scheutje alcohol wellicht geen kwaad kunnen misschien?
Misschien is van toepassing wat ooit een AA'er (Anonieme Alcoholist) eens zei toen hij naar de school waar ik op zat kwam:
"een vingerhoed is teveel en een emmer te weinig"
Daarom dus geen alcohol voor hem als ex-alcoholist.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-03-2005, 12:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 12:28 :
"bier zonder alcohol is ook bier", zo, kijk eens aan.

Alcoholvrij bier bestaat trouwens al heel wat langer..
Het etiket alcoholvrij is enkel en alleen ingevoerd om mensen te misleiden. De grote bierbrouwerijen hebben gezien dat er nog een gat in de markt te dichten is en daar halen ze alle trukendozen voor uit de kast.
En o ja, er is wel degelijk bewezen dat er in de zogenaamde 'alcoholvrije' bieren een zeer klein percentage alcohol zit maar gemakshalve wordt dit door de fabrikanten niet vermeld of verwaarloosd.

Zo dat heb je best snel gevonden voor jouw intellect. Maar waarom vertel je mij over je behandelingswijze?
Oud 29-03-2005, 12:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 12:46 :
Zo dat heb je best snel gevonden voor jouw intellect. Maar waarom vertel je mij over je behandelingswijze?
Omdat ik voor het verhelpen van paranoide neigingen en achtervolgingscomplexen minstens 80 euro per uur reken, en ik je wel wil informeren voordat je je wilt laten behandelen.

Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 12:46 :
Het etiket alcoholvrij is enkel en alleen ingevoerd om mensen te misleiden. De grote bierbrouwerijen hebben gezien dat er nog een gat in de markt te dichten is en daar halen ze alle trukendozen voor uit de kast.
En o ja, er is wel degelijk bewezen dat er in de zogenaamde 'alcoholvrije' bieren een zeer klein percentage alcohol zit maar gemakshalve wordt dit door de fabrikanten niet vermeld of verwaarloosd.
Nu ja, wie de bewering maakt bewijst hem zou ik zeggen.

(wist je trouwens dat je per definitie haram pleegt aangezien je van nature al alcohol in je hebt, er is niet aan te ontkomen)


Bovendien, zelfs als er alcohol achter blijft, jij beweerd de expert te zijn, dus welke imams zijn er allemaal voor of tegen een drankje waarvan het alcoholpercentage van een niveau is dat het waarschijnlijk een paar honderd glazen vereist om dronken te worden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-03-2005, 12:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wettelijk gezien moet er minder dan 0,1 vol% alcohol aanwezig zijn in alcoholvrij bier.

Maar dat geldt voor Nederland.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-03-2005, 13:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 12:52 :
Veel bullshit uit deze paranoide idioot met achtervolgingsneigingen
Alcohol is haram

en daar kunnen jij of je lotgenoten niets aan veranderen.
Oud 29-03-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 12:46 :
Het etiket alcoholvrij is enkel en alleen ingevoerd om mensen te misleiden. De grote bierbrouwerijen hebben gezien dat er nog een gat in de markt te dichten is en daar halen ze alle trukendozen voor uit de kast.
En o ja, er is wel degelijk bewezen dat er in de zogenaamde 'alcoholvrije' bieren een zeer klein percentage alcohol zit maar gemakshalve wordt dit door de fabrikanten niet vermeld of verwaarloosd.
Precies.

Om bier alcoholvrij te maken dient het bier, een extra productieproces te ondergaan. het kost dus ook nog eens extra geld en tijd. De bierbrouwers willen liever dat ze alcoholvrij bier verkopen maar dat is taboe onder de moslims.

Ik denk dus dat ze met dat alcoholvrij bier die taboe willen onderbreken en zo een doorgang te maken voor normaal bier. (ik praat nu over de islamitische landen en niet over nl)
Oud 29-03-2005, 13:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Alcoholvrijbier dat gemaakt wordt in opdracht van Heineken wordt in Egypte gemaakt.
Van daaruit wordt het geexporteerd.

Denk dat je er wel van uit kunt gaan dat dit dan echt alcoholvrij is
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-03-2005, 13:14
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zouden de heren T_ID en Mujahideen elkaar wellicht buiten het forum om in de haren willen vliegen? Bij voorbaat dank.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-03-2005, 13:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-03-2005 @ 13:14 :
Zouden de heren T_ID en Mujahideen elkaar wellicht buiten het forum om in de haren willen vliegen? Bij voorbaat dank.
Wie begon er dan?
Oud 29-03-2005, 13:27
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik herinner me heel vaag nog een citaat van Muhammed (sav), die zij dat niet alleen het bier drinken, maar ook alle precessen die vooraf gaan, zoals produceren, vervoeren, enz. ook verboden zijn. Dus het financieren van een bierbedrijf moet dan ook verboden zijn, denk ik.

En verder, als het klopt wat gatara zegt, dat <0,1 alcohol wettelijk gezien alcoholvrij wordt genoemd, bierbedrijven dat zouden kunnen proberen.
Oud 29-03-2005, 13:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 13:27 :
Ik herinner me heel vaag nog een citaat van Muhammed (sav), die zij dat niet alleen het bier drinken, maar ook alle precessen die vooraf gaan, zoals produceren, vervoeren, enz. ook verboden zijn. Dus het financieren van een bierbedrijf moet dan ook verboden zijn, denk ik.

En verder, als het klopt wat gatara zegt, dat <0,1 alcohol wettelijk gezien alcoholvrij wordt genoemd, bierbedrijven dat zouden kunnen proberen.
In Nederland, he

Denk dat in Egypte het heel wat anders is. En daar wordt dit "moslimbier" geproduceerd.

Overigens is rottend fruit ook "alcoholisch" dus pech gehad als je wat rottend fruit hebt gegeten per ongeluk
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-03-2005, 13:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 13:27 :
Ik herinner me heel vaag nog een citaat van Muhammed (sav), die zei dat niet alleen het bier drinken, maar ook alle processen die vooraf gaan, zoals produceren, vervoeren, enz. ook verboden zijn. Dus het financieren van een bierbedrijf moet dan ook verboden zijn, denk ik.
Ja dat klopt.

Citaat:
Love & Peace schreef op 29-03-2005 @ 13:27 :
En verder, als het klopt wat gatara zegt, dat <0,1 alcohol wettelijk gezien alcoholvrij wordt genoemd, bierbedrijven dat zouden kunnen proberen.
Dat verbaast me niks. Want ik ben geen kenner.
Oud 29-03-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 12:52 :
Omdat ik voor het verhelpen van paranoide neigingen en achtervolgingscomplexen minstens 80 euro per uur reken, en ik je wel wil informeren voordat je je wilt laten behandelen.

Nu ja, wie de bewering maakt bewijst hem zou ik zeggen.

(wist je trouwens dat je per definitie haram pleegt aangezien je van nature al alcohol in je hebt, er is niet aan te ontkomen)


Bovendien, zelfs als er alcohol achter blijft, jij beweerd de expert te zijn, dus welke imams zijn er allemaal voor of tegen een drankje waarvan het alcoholpercentage van een niveau is dat het waarschijnlijk een paar honderd glazen vereist om dronken te worden?
Het gaat om de intentie van het verbod. Waarom zou je naar vervangingen zoeken voor het geen je verboden is?
Oud 29-03-2005, 14:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-03-2005 @ 13:50 :
Het gaat om de intentie van het verbod. Waarom zou je naar vervangingen zoeken voor het geen je verboden is?
Naar mijn weten wordt er niet expliciet bier verboden in de Koran?

dus dan kan er ook geen sprake zijn voor vervanging. Bier zonder alcohol is gewoon een nieuw drankje. Geen alcoholisch drankje.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-03-2005, 14:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Er staat niet in de Qor'aan letterlijk dat bier is verboden net zo min dat er in de Qor'aan staat dat Bacardi cola verboden is.
Oud 29-03-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 13:00 :
Alcohol is haram

en daar kunnen jij of je lotgenoten niets aan veranderen.
Newsflash: alcohol komt in de natuur voor en in veel voedingsmiddelen (maar in kleine hoeveelheden). Jij hebt dus al erg veel alcohol geconsumeerd. Als alcohol niet in de natuur voor zou komen, zou de lever het waarschijnlijk ook niet kunnen verwerken.
Oud 29-03-2005, 16:59
Verwijderd
Death sentence by jury that discussed Bible thrown out
Tuesday, March 29, 2005 Posted: 1324 GMT (2124 HKT)

Robert Harlan after his 1995 death sentence for kidnapping, rape and murder in Adams County, Colorado.

DENVER, Colorado (AP) -- Ruling that juries cannot turn to the Bible for advice during deliberations, a divided Colorado Supreme Court threw out the death penalty for a convicted murderer because jurors discussed Bible verses.
http://edition.cnn.com/2005/LAW/03/2....ap/index.html

Many Americans too sleepy for sex, report finds
Few believe they have a problem

Tuesday, March 29, 2005 Posted: 1100 GMT (1900 HKT)

WASHINGTON (Reuters) -- Many Americans are so sleepy that they are having problems in their marriages, making mistakes at work and even going without sex, according to a report released Tuesday.
http://edition.cnn.com/2005/HEALTH/c...eut/index.html
Oud 29-03-2005, 17:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 16:52 :
Newsflash: alcohol komt in de natuur voor en in veel voedingsmiddelen (maar in kleine hoeveelheden). Jij hebt dus al erg veel alcohol geconsumeerd. Als alcohol niet in de natuur voor zou komen, zou de lever het waarschijnlijk ook niet kunnen verwerken.
Zo ja man, dat is echt een uitvinding van je.
Oud 30-03-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 17:07 :
Zo ja man, dat is echt een uitvinding van je.
persoonlijk vind ik dat je doordramt over het gegeven van het bier, had het een andere naam dan bier gehad, was er geen vuiltje aan de lucht.
Oud 30-03-2005, 22:52
Verwijderd
Citaat:
azaziël schreef op 30-03-2005 @ 18:44 :
persoonlijk vind ik dat je doordramt over het gegeven van het bier, had het een andere naam dan bier gehad, was er geen vuiltje aan de lucht.
________________
Zo, da´s fijn om te weten zeg...
Oud 31-03-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 22:52 :
________________
Zo, da´s fijn om te weten zeg...
mooi, dan sluit ik prima aan op die loze discussie.
Oud 01-04-2005, 01:30
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
het verhaal dat ik hierover gelezen heb is dat heineken een reeds bestaand bier achtig drankje, maar dan met fruitextracten, gaat verkopen in Marokko, Tunesie en nog ergens daar in de regio,omdat het inEgypte al zo'n succes is en zelfs is goedgekeurd door de strengste imam's aldaar in Cairo.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 01-04-2005, 16:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Model scoort hoger IQ dan neuro-fysioloog

Topmodel Iris Mulej uit Slovenië heeft televisiemakers en wetenschappers uit haar land verbijsterd doen staan toen uit een test bleek dat zij een IQ had van 156. Hiermee scoorde de brunette hoger dan een neuro-fysioloog die dezelfde test onderging.
Het programma was een idee van Sloveense wetenschappers en de staatszender Slovenia TV. In een televisieshow uit zou gedemonstreerd worden dat topmodellen slechts hersenloze wezens zijn.
Het liep anders. De 22 jarige Mulej, die in 2002 is uitgeroepen tot Miss Universe, liet het gelach van de sceptici verstommen met haar opmerkelijke score uit de zware test, die speciaal voor het programma werd ontwikkeld.
Een woordvoerder van Mulejs agentschap, Bronz Model Management, ziet de grap er wel van in. "Het was ineens gedaan met het lachen om zogenaamde domme modellen toen bleek dat Iris de slimste was van alle kandidaten".
Naar verluidt zijn er nu plannen om een programma te maken rond 's werelds slimste model. Ook Guiness zou zijn gevraagd deze categorie op te nemen in hun recordboek.
Mulej verliet school op zestienjarige leeftijd om haar modellencarrière kans te geven. Een van haar grootse ambities is groepsseks te hebben met één jongen en drie meisjes.

http://www.hetnet.nl/actualiteit/253w12288.htm
Oud 03-04-2005, 18:21
juno
Avatar van juno
juno is offline
In bijna alle cake-achtige gebakssoorten, dus deeg dat vochtig is en eieren bevat, zit alcohol als conserveringsmiddel omdat het anders binnen een paar dagen groen uitslaat.

't Is maar dat je het weet.

Als je een glacekoek of een plakje cakerol eet, krijg je meer alcohol binnen dan uit een alcoholarm biertje.
Oud 03-04-2005, 21:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 03-04-2005 @ 18:21 :
In bijna alle cake-achtige gebakssoorten, dus deeg dat vochtig is en eieren bevat, zit alcohol als conserveringsmiddel omdat het anders binnen een paar dagen groen uitslaat.

't Is maar dat je het weet.

Als je een glacekoek of een plakje cakerol eet, krijg je meer alcohol binnen dan uit een alcoholarm biertje.
Daarom mijd ik die producten ook. Maar hoe kom je erbij dat er in eieren alcohol zit?
Oud 05-04-2005, 19:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ophef in Tweede Kamer door springende man


DEN HAAG - De man die dinsdag vanaf de publieke tribune in de grote vergaderzaal van de Tweede Kamer was gesprongen, maakte deel uit van een actiegroep voor gescheiden vaders. De verdachte is een 54-jarige Engelsman. Hij brak bij zijn sprong, enkele meters naar beneden, zijn beide enkels. Dat heeft de politie Haaglanden dinsdag bekendgemaakt.

Een beveiligingsbeambte die over de balustrade achter de man aan sprong, overmeesterde hem samen met zijn collega's. Hij raakte gewond. De actiegroep waartoe de man behoort, pleit voor een omgangsregeling van gescheiden vaders met hun kinderen.

Aangifte

De man kwam in een gangpad naast de Kamerbankjes terecht en had geen tijd om zijn motieven voor zijn actie kenbaar te maken. De springer werd buiten de plenaire zaal gebracht en geboeid. Hij werd ter plekke verpleegd en later op een brancard afgevoerd naar het ziekenhuis. De Tweede Kamer heeft bij de politie aangifte gedaan van het voorval.

Geschrokken

Tweede-Kamervoorzitter Weisglas schorste de vergadering enkele ogenblikken. Later verklaarde Weisglas geschrokken te zijn. "Maar ook besefte ik meteen dat de man geen gevaarlijke dingen bij zich kon hebben, omdat hij anders niet door de detectiepoortjes kon zijn gekomen." Hij zei nog geen idee te hebben van diens motieven, maar wel dat zijn actie niet tegen een persoon was gericht.

Weisglas zei na dit incident niet meteen aan nieuwe beveiligingsmaatregelen te denken. "We wachten advies af van deskundigen. Maar het uitgangspunt blijft dat dit een transparant gebouw is. We zijn geen kantoorgebouw maar het kloppende hart van de democratie. Je kunt niet zomaar de deur op slot doen", aldus Weisglas.

De Kamerleden Van Heemst (PvdA) en Atsma (CDA) zeiden beide in een eerste reactie te vrezen dat het ooit nog zo ver komt, dat om veiligheidsredenen een glazen wand wordt aangebracht tussen de publieke tribune en de grote zaal.

http://www.nu.nl/news/506754/10/Ophe...gende_man.html



Auw.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-04-2005, 20:02
Verwijderd
Glazen wand lijkt me sowieso best voor de hand liggend daar (nu).
Wel jammer...
Oud 05-04-2005, 21:05
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Parlement Florida keurt 'wildwestwet' goed
Dinsdag 5 April 2005

TALLAHASSEE (ANP) - Inwoners in Florida mogen voortaan iedereen die hen op straat bedreigt, doodschieten. Zij hoeven niet meer eerst te proberen te vluchten.

De wet die dat mogelijk maakt, is dinsdag met een overweldigende meerderheid aangenomen door het Huis van Afgevaardigden in de staat in het zuiden van de Verenigde Staten. Dat meldden Amerikaanse media.

Het recht te doden uit zelfverdediging gold tot dusver alleen voor de eigen woning, maar nu dus ook voor openbare gelegenheden. Volgens het parlement in Florida is het onzin dat mensen op straat moeten vluchten als zij worden bedreigd. Zelfs als een aanvaller zelf geen vuurwapen draagt, is hij volgens de wet vogelvrij.

Critici menen dat de maatregel wel moet leiden tot wildwesttaferelen. De Democratische minderheid in Florida vindt het schokkend dat een instituut dat pretendeert ,,het leven te beschermen'', op deze manier de waarde van een mensenleven naar beneden haalt. De Democraten vinden dat de wet wapenbezitters feitelijk een ,,vergunning om te doden'' geeft.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 06-04-2005, 12:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Liefdesspel kost honderden kikkers het leven

Uitgegeven: 6 april 2005 10:10
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 10:14

MONTFORT - Kinderen hebben afgelopen weekeind honderden dode kikkers gevonden in een visvijver in het Limburgse Montfort. Volgens kikkerexpert H. van Buggenum van het Waterschap Roer en Overmaas hebben de kikkers zich waarschijnlijk dood gepaard.

De hormonen drijven jaarlijks talloze kikkers en padden naar paarvijvers. Daar kruipen de mannetjeskikkers en -padden in groepen op het vrouwtje. Zij wordt door het gewicht van de enthousiaste mannetjes onder water geduwd en stikt. Ook mannetjeskikkers komen tijdens de trek naar de vijver vaak om het leven: ze worden in de menigte paarlustige seksegenoten doodgedrukt.


Uitzonderlijk

In elke paarvijver leggen jaarlijks zo'n honderd kikkers en padden op vrijersvoeten het loodje. "Dat is normaal, maar dat het hier om honderden gaat, is toch wel uitzonderlijk", aldus Van Buggenum.

http://www.nu.nl/news/507159/122/Lie...het_leven.html
__________________
I like my new bunny suit
Oud 06-04-2005, 14:08
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Jongen (13) probeert medeleerling te wurgen

Uitgegeven: 6 april 2005 12:01

SLIEDRECHT - De politie heeft een 13-jarige jongen uit Sliedrecht aangehouden op verdenking van mishandeling en bedreiging van een medeleerling. De jongen hield een nog warme aansteker tegen het gezicht van het 14-jarige slachtoffer en kneep vervolgens zijn keel dicht. Dit heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

Het voorval had 29 maart plaats op het schoolplein van een school aan de Burgemeester Keijzerweg in Papendrecht. De verdachte vroeg zijn medeleerling om een sigaret. Toen hij die niet kreeg, reageerde de 13-jarige agressief. Een dag later zou hij het slachtoffer met de dood hebben bedreigd.


De verdachte scholier is dinsdag aangehouden. Donderdag wordt hij voorgeleid aan de rechter-commissaris.




bronnn

omg, k zit zelf op die school[wel de havovestiging], en woon in sliedrecht
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 06-04-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 06-04-2005 @ 14:08 :
Jongen (13) probeert medeleerling te wurgen

omg, k zit zelf op die school[wel de havovestiging], en woon in sliedrecht
Dit kán toch niet!
Oud 06-04-2005, 14:20
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
S. schreef op 06-04-2005 @ 14:18 :
Dit kán toch niet!
Hij was het gewoon
Oud 06-04-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 14:20 :
Hij was het gewoon
We hebben een moordenaar onder ons!
Oud 06-04-2005, 14:22
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Pikey schreef op 06-04-2005 @ 14:20 :
Hij was het gewoon
lol
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 06-04-2005, 19:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
kalinho schreef op 06-04-2005 @ 14:08 :
Jongen (13) probeert medeleerling te wurgen

Uitgegeven: 6 april 2005 12:01

SLIEDRECHT - De politie heeft een 13-jarige jongen uit Sliedrecht aangehouden op verdenking van mishandeling en bedreiging van een medeleerling. De jongen hield een nog warme aansteker tegen het gezicht van het 14-jarige slachtoffer en kneep vervolgens zijn keel dicht. Dit heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

Het voorval had 29 maart plaats op het schoolplein van een school aan de Burgemeester Keijzerweg in Papendrecht. De verdachte vroeg zijn medeleerling om een sigaret. Toen hij die niet kreeg, reageerde de 13-jarige agressief. Een dag later zou hij het slachtoffer met de dood hebben bedreigd.


De verdachte scholier is dinsdag aangehouden. Donderdag wordt hij voorgeleid aan de rechter-commissaris.




bronnn

omg, k zit zelf op die school[wel de havovestiging], en woon in sliedrecht
wat ik niet snap, is waarom die 14 jarige dude gewoon niet wat terug deed
Oud 06-04-2005, 20:35
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik ben weer even terug op dit forum, of is dat geen nieuws?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 07-04-2005, 10:13
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-04-2005 @ 20:35 :
Ik ben weer even terug op dit forum, of is dat geen nieuws?
Stop de persen! Maar serieus, welkom terug.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 07-04-2005, 10:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
'Overheid doet te weinig tegen ontvoering kinderen'

Uitgegeven: 6 april 2005 17:44
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 20:03

DEN HAAG - Zo snel mogelijk moet er een centraal meldpunt komen voor deinternationale ontvoering van kinderen. "Een meldpunt dat wordt gefinancierd met overheidssubsidie waardoor het in het buitenland meer status krijgt. En dat is niet wat minister Donner van Justitie voorstelt", zegt E. Kalsbeek, woordvoerster van de stichting Gestolen Kinderen.

Zij reageert hiermee op de brief die Donner dinsdag aan de Tweede Kamer stuurde over het onderwerp. Donderdag praten Kamerleden van de vaste Kamercommissie van Justitie en Buitenlandse Zaken met vertegenwoordigers van belangenorganisaties en andere deskundigen op het gebied van kinderontvoeringen.


Jaarlijks worden bij de Stichting Kinderontvoering 120 ontvoeringen gemeld. Het betreft meestal kinderen uit een internationaal huwelijk die door een van de ouders wordt meegenomen naar het land van herkomst, zonder toestemming van de ander. Ongeveer 90 procent van de kinderen wordt meegenomen naar Arabische landen. Volgens Kalsbeek is dit getal nog maar het topje van de ijsberg. "We hebben weinig inzicht in wat er in de Blijf-van-mijn-lijfhuizen gebeurt."

De Stichting Kinderontvoering houdt zich actief bezig met het terughalen van ontvoerde kinderen. Naast een ploeg van 'ervaringsdeskundigen', moeders die met een ontvoering te maken hebben gehad en lotgenoten ondersteunen, kan de stichting een beroep doen op zeventien mensen die gespecialiseerd zijn in het terughalen van kinderen, zo vertelt voorzitter J. Smits. De afgelopen vier jaar heeft de stichting, die drijft op giften en donaties, veertien kinderen en een volwassene teruggehaald naar Nederland.

Volgens Kalsbeek zitten momenteel 73 vrouwen en 102 kinderen in Nederland en het buitenland ondergedoken, omdat zij een ontvoering vrezen. Voor hen zijn totaal geen voorzieningen geregeld. En als het aan minister Donner ligt, komt er geen schadefonds voor slachtoffers van kinderontvoering, zoals de belangenorganisaties hadden voorgesteld.

Overheidssubsidie

Net als de stichting Kinderontvoering, krijgt ook de stichting Gestolen Kinderen geen overheidssubsidie. Het centraal coördinatiepunt dat Kalsbeek wil, is in oprichting, zo blijkt uit de brief van Donner. Het is het zogenoemde Internationaal Kinderontvoering Centrum (IKOC). Hij heeft het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatie Centrum (WODC) opdracht gegeven onderzoek te doen naar alle aspecten rond internationale kinderontvoering. Dat moet in het najaar klaar zijn, waarna de minister besluit of het IKOC subsidie krijgt.

Juist dat is Kalsbeek een doorn in het oog. "Het duurt allemaal zo lang, zo blijven we in Nederland achter de feiten aanlopen." Dit zal een van de punten zijn die ze donderdag in het gesprek met de Kamerleden naar voren zal brengen.

Ook Smits vindt de voorstellen van Donner niet ver genoeg gaan. Hij vindt dat dreiging en poging tot ontvoering duidelijker strafbaar moet worden gemaakt in het Wetboek van Strafrecht. Ook meent hij dat het Haags Kinderontvoeringsverdrag uit 1980 toe is aan herziening. Bovendien zijn de Arabische landen waar de meeste kinderen mee naar toe worden genomen, niet aangesloten bij dat verdrag.

Het uitgangspunt van de overheid is om geen bilaterale verdragen te sluiten met niet-verdragslanden. Volgens Donner is Egypte het meest problematische niet-verdragsland. De Nederlandse ambassade is actief op zoek naar praktische oplossingen voor de problematiek van kinderontvoering. Hij schrijft aan de Kamer dat dit initiatief wordt uitgebreid door juridische deskundigen in de mediterrane regio vertrouwd te maken met de oplossingen van het Haags Kinderontvoeringsverdrag.

http://www.nu.nl/news/507984/10/%27O...nderen%27.html



Als je zoiets leest vraag je je toch af waarvoor we in godsnaam diplomaten en diensten als de BBE hebben, als een van je burger ontvoerd wordt heb je je daar als staat voor in te spannen, en als de Egyptenaren of Iraniers vinden dat kidnapping eerlijk is, dikke pech voor hen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-04-2005, 11:41
Verwijderd
Politie pakt Lonsdaler met hakenkruis op

Uitgegeven: 7 april 2005 10:04
Laatst gewijzigd: 7 april 2005 10:57


VENRAY - De politie heeft woensdagmiddag in Venray een 19-jarige Lonsdaler opgepakt omdat hij een jack droeg met daarop een hakenkruis. Hij werd aangehouden wegens opruiing, zo maakte de politie donderdag bekend.

De man uit Venray heeft zich volgens de politie woensdag opruiend en discriminerend gedragen in het televisieprogramma NOVA. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. De man maakt deel uit van de groep rechts-extreme jongeren die veelal Lonsdale-kleding dragen.

De politie houdt sinds de massale vechtpartijen vorig weekeinde tussen Turken en rechts-extreme jongeren extra toezicht. Daarbij viel de Lonsdaler op, hij werd in de kraag gevat. Hij kreeg tevens twee bekeuringen voor alcoholgebruik in het openbaar en voor het feit dat hij zich niet kon legitimeren.

De politie heeft hem in de loop van woensdagmiddag in vrijheid gesteld.

Bron
----------------------------------------------------------------------

Pfoe.
Oud 07-04-2005, 12:04
Verwijderd
'Pfoe'?



'Lonsdalers', die term wordt ik ook wel beetje zat hoor... beetje jammer dat de media die term er zo doorduwt, terwijl die niet de kern bevat.
Oud 07-04-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-04-2005 @ 12:04 :
'Pfoe'?
Ja, pfoe!

Citaat:
MetalliCat schreef op 07-04-2005 @ 12:04 :
'Lonsdalers', die term wordt ik ook wel beetje zat hoor... beetje jammer dat de media die term er zo doorduwt, terwijl die niet de kern bevat.
Dat wordt nu ook wel wat te vaak aangehaald.
Oud 07-04-2005, 23:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Venray lijkt wel een duivelsgat te worden, zo langzamerhand.
Oud 07-04-2005, 23:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-04-2005 @ 23:12 :
Venray lijkt wel een duivelsgat te worden, zo langzamerhand.
Volgens mij wordt het allemaal weer overdreven.

De media moeten toch wat, om bekeken/belezen te worden?
Oud 08-04-2005, 13:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Jongen ondekt eigen ouders in pornofilm


Timmy Shannon, een 17-jarige tiener uit Ohio, deed wat iedere puber wel eens doet: porno kijken op internet. Maar dit keer deed hij al kijkende een wel heel bizarre ontdekking; hij ontdekte dat zijn ouders een hoofdrol speelden in het filmpje op z'n scherm.

"Ik keek er nog geen vijf minuten naar, toen het me opviel dat de bank waarop het stelletje seks bedreef, wel heel erg veel leek op de bank waarop ik ook zat. Vervolgens realiseerde ik me dat ik keek naar m'n eigen ouders, die op deze bank de liefde bedreven. Ik moest spontaan overgeven van het gevoel van walging dat in me opkwam", verklaarde de jongen achteraf.

Z'n ouders, op de titelrol van de film benoemd als 'Captain Throbberson' en 'Gina Jiggles', nemen het hele voorval lakoniek op. Z'n vader reageerde door te stellen dat: "...het tijd wordt dat die jongen eens volwassen wordt. Tims moeder en ik voelen ons goed bij wat we doen en hoe we onze seksualiteit beleven. Ik denk dat de Timmy zich vooral ongemakkelijk voelt bij het feit dat hij zich realiseert dat hij zo nog eens een paar standjes leert in plaats van krijgt van z'n oude vader."

Toch lijkt het erop dat de onrust in de familie nog niet direct voorbij zal zijn. Timmy ziet vooral op tegen het eerstvolgende familiefeest: "Ik voel me toch niet echt op m'n gemak als ik aanschuif voor het familiediner in de wetenschap dat mijn ouders diezelfde tafel voor hele andere doeleinden hebben gebruikt."
bron
Oud 08-04-2005, 15:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-04-2005 @ 13:10 :
Jongen ondekt eigen ouders in pornofilm


Oud 08-04-2005, 17:01
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-04-2005 @ 13:10 :
Jongen ondekt eigen ouders in pornofilm
bla bla bla
bron
"mom if you where in a deutsche sheize film you would tell me right ?? "
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.