Oud 10-09-2004, 20:16
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik heb een vraag. ik word binnenkort geopereerd (mijn amandelen gaan er uit) ik ben er nu al zenuwachtig voor.. ik wete dat het niet nodig is, maar toch. ik ben vooral bang voor de narcose. de dokter zei dat ik mocht kiezen tussen een prikje of een kapje, en nou vroeg ik me eigenlijk af wat jullie aanraden


__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:13
Upke
Upke is offline
Ik ben pas geopereerd aan mijn stembanden en ik kreeg toen een spuit via mijn infuus. Zoals boven staat beschreven, je bent weer wakker voordat je het in de gaten hebt. En met een kapje had ik altijd zo'n vieze nasmaak. Met spuit ben ik alleen wat sufjes.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:08
Verwijderd
ik zou zelf ook voor een prikje gaan, is mij goed bevallen
alleen was ik toen nog net 15, dus lag ik nog op de kinderafdeling en kreeg ik verdovingszalf op mijn hand (waar bij mij het infuus kwam)
van kapjes had ik idd een vieze smaak in mijn mond, en wel dagen last van die vieze geur (toen heb ik een zakdoekje met parfum erop voor mijn neus gelegd toen ik ging slapen )
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een kapje is eigenlijk vooral iets voor kleine kinderen En mensen met naaldenangst ofzo. Ik heb het een keer gehad toen ik klein was, ik ben er ook heel erg ziek van geweest. Bij het infuus had ik echt nergens last van, ik werd wakker en zat gelijk rechtop in bed, bij wijze van spreken

Het stelt echt niet zo heel veel voor. Ze leggen een infuus aan en voor je het weet ben je weg.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:12
Verwijderd
Ik heb allebei gehad, via infuus toen het niet met een kapje kon en via kapje toen dat het handigste was. Beide keren nergens last van gehad, niet misselijk, geen rare smaak.. niets.
Ik vond het kapje fijner, ik had toen meer het gevoel het onder controle te hebben. Het prikje is me onhandig toegedient, dat voelde niet erg fijn, maar pijn deed het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 10-09-2004 @ 22:23 :
Een kapje is eigenlijk vooral iets voor kleine kinderen En mensen met naaldenangst ofzo. Ik heb het een keer gehad toen ik klein was, ik ben er ook heel erg ziek van geweest. Bij het infuus had ik echt nergens last van, ik werd wakker en zat gelijk rechtop in bed, bij wijze van spreken

Het stelt echt niet zo heel veel voor. Ze leggen een infuus aan en voor je het weet ben je weg.
Kapje is niet voor kleine kinderen of mensen die bang zijn voor naalden, maar gewoon voor mensen die liever een kapje willen (of bij wie het niet anders kan).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:15
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
ik zou gaan voor een kapje, maar dat komt omdat ik echt naalden angst heb, op zich wel handig, ik geloof dat als ze met zo'n infuus aankomen, ik zo al onder zeil ben
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 10-09-2004 @ 23:15 :
ik zou gaan voor een kapje, maar dat komt omdat ik echt naalden angst heb
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-09-2004 @ 23:13 :
Kapje is niet voor kleine kinderen of mensen die bang zijn voor naalden, maar gewoon voor mensen die liever een kapje willen (of bij wie het niet anders kan).
Als volwassene moet je er anders soms extreem om zeuren en de artsen ed verklaren je voor gek en vinden het maar raar, enz.

Maar goed: zie post van Belle voor mijn 'mening'.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:15
remco1
remco1 is offline
Zie ook effe narcose kapjuh staan al een heleboel reaktie,s mischien dat je daar wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 13:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 10-09-2004 @ 22:08 :
ik zou zelf ook voor een prikje gaan, is mij goed bevallen
alleen was ik toen nog net 15, dus lag ik nog op de kinderafdeling en kreeg ik verdovingszalf op mijn hand (waar bij mij het infuus kwam)
van kapjes had ik idd een vieze smaak in mijn mond, en wel dagen last van die vieze geur (toen heb ik een zakdoekje met parfum erop voor mijn neus gelegd toen ik ging slapen )
ik zou idd een prikje doen, bij mij zijn 2 keer de amandelen keknipt (ze waren na de 1e keer weer aangegroeid ofzoiets) de 1e keer kreeg ik een kapje, kwas toen nog heel klein ma twas niet lekker en de 2e keer kreeg ik een prikje (wel met verdovingszalf) maar volgens mij ben je met een prikje ook sneller weg, ik keek en de vloeistof zat er nog niet eens helemaal in toen ik al wegviel.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 12:20
Verwijderd
Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd aan mijn amandelen! Als je vragen hebt moet je me ff PM-en want ik weet er al-les van
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik moet over precies een maand geopereerd worden en ik vind he doodeng. Ik ben al wel een keer eerder geopereerd en toen was pas 3 jaar oud. Toen vroegen ze me al wat ik wilde. Een masker of een prik. Ik als 3 jarige koos natuurlijk voor het masker, want wie wilt er nou niet zo'n kartonnen gekleurde ding op je snoet? Ik schrok me toen dan ook dood dat ik een kapje kreeg.

Nu heb ik gewoon voor een gehele verdoving gekozen, maar weet eigenlijk niet of ik een kapje krijg of een prik. Ik zou in ieder geval wel voor een kapje kiezen!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:38
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
Simoen schreef op 13-09-2004 @ 13:23 :
Ik moet over precies een maand geopereerd worden en ik vind he doodeng. Ik ben al wel een keer eerder geopereerd en toen was pas 3 jaar oud. Toen vroegen ze me al wat ik wilde. Een masker of een prik. Ik als 3 jarige koos natuurlijk voor het masker, want wie wilt er nou niet zo'n kartonnen gekleurde ding op je snoet? Ik schrok me toen dan ook dood dat ik een kapje kreeg.

Nu heb ik gewoon voor een gehele verdoving gekozen, maar weet eigenlijk niet of ik een kapje krijg of een prik. Ik zou in ieder geval wel voor een kapje kiezen!
Ik heb zelf zo'n maand geleden het prikje gehad (ik mocht niet kiezen) en dat ging prima. Een infuus krijg je toch (tenminste, voor zover ik weet) om te zorgen dat je niet uitdroogt, dus om de prik in je handrug te ontwijken hoef je het niet te doen.
Veel succes in ieder geval!
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 15:24
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb geen enkel probleem met prikjes. Ik heb nog nooit zo'n kapje gehad, maar als ik hier dingen hoor als nare nasmaak en geur zou ik toch weer voor een prikje gaan. Ik ben vandaag ingeent tegen hepatitis B en voelde amper iets van het prikje.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 15:52
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik denk dat ik ook maar voor het prikje ga... over 2 weken al
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Algehele narcose of ruggenprik?
Smoozy
27 24-05-2006 20:25
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen trekken onder narcose
boki
31 18-04-2006 21:03
Lichaam & Gezondheid Kaakoperatie [& ook: narcose]. Ervaringen?
In Your Room
50 05-02-2006 17:46
Lichaam & Gezondheid over tijd door narcose?
gurl19
6 08-06-2005 18:58
Lichaam & Gezondheid narcose
Fantôme
32 29-03-2005 12:56
Lichaam & Gezondheid Plaatselijke verdoving of narcose?
Nikki1986
48 14-04-2004 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.