Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2010, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Altijd als ik in de stopweek van m'n pil zit krijg ik vreselijke hoofdpijn. Ik associeerde dat altijd al met een hormonen-dip of met m'n menstruatie maar omdat ik altijd alleen maar hoofdpijn heb (en geen rare dingen zie, misselijk ben, of wat dan ook) heb ik het nooit geassocieerd met migraine. Totdat ik gisteren met een vriendin zat te praten die het er toch verdacht veel op vond lijken. Paracetamol helpt niet of nauwelijks (en dan slik ik er altijd twee tegelijk en al op het moment dat ik het op voel komen). Mijn vriendin zei, je moet eens een keer naar de huisarts gaan want er zijn hele goede medicijnen voor. Omdat ik nou pas weer een paar dagen met vreselijke hoofdpijn gehad heb zit ik te denken om dat toch eens te doen. Maar klinkt dit wel als migraine? Ik wil eigenlijk liever geen andere pil gaan slikken omdat dat volgens m'n huisarts het probleem niet op zou lossen (toen ik het jaren terug eens gevraagd heb) en omdat ik in het verleden vreselijk ziek ben geweest van andere anticonceptiepillen, ik heel lastig reageer op medicijnen en ik nu net een fijne pil gevonden heb. Maar wat kan de huisarts eraan doen? Krijg je dan andere pijnstillers of iets anders? Klasgenootje wist niet of ik wel makkelijk medicijnen kon krijgen die samengaan met m'n astma(medicijnen), klopt dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 08:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Altijd als ik in de stopweek van m'n pil zit krijg ik vreselijke hoofdpijn. Ik associeerde dat altijd al met een hormonen-dip of met m'n menstruatie maar omdat ik altijd alleen maar hoofdpijn heb (en geen rare dingen zie, misselijk ben, of wat dan ook) heb ik het nooit geassocieerd met migraine. Totdat ik gisteren met een vriendin zat te praten die het er toch verdacht veel op vond lijken. Paracetamol helpt niet of nauwelijks (en dan slik ik er altijd twee tegelijk en al op het moment dat ik het op voel komen). Mijn vriendin zei, je moet eens een keer naar de huisarts gaan want er zijn hele goede medicijnen voor. Omdat ik nou pas weer een paar dagen met vreselijke hoofdpijn gehad heb zit ik te denken om dat toch eens te doen. Maar klinkt dit wel als migraine? Ik wil eigenlijk liever geen andere pil gaan slikken omdat dat volgens m'n huisarts het probleem niet op zou lossen (toen ik het jaren terug eens gevraagd heb) en omdat ik in het verleden vreselijk ziek ben geweest van andere anticonceptiepillen, ik heel lastig reageer op medicijnen en ik nu net een fijne pil gevonden heb. Maar wat kan de huisarts eraan doen? Krijg je dan andere pijnstillers of iets anders? Klasgenootje wist niet of ik wel makkelijk medicijnen kon krijgen die samengaan met m'n astma(medicijnen), klopt dat?
Ik heb meestal ook een dag (of 2) hele vervelende hoofdpijn in mijn stopweek. Ik heb dat maar geaccepteerd omdat ik mijn nuvaring verder wel heel erg fijn vind.
als paracetamol niet werkt, kun je ibuprofen proberen. Een nadeel van ibuprofen (en ook de groepsgenootjes naproxen, diclofenac en alle andere NSAID's) is alleen dat sommige mensen er niet tegen kunnen, en er dan een astma-aanval van kunnen krijgen. zo'n ibuprofen-astma aanval ontstaat alleen via een ander mechanisme dan je "gewone" astma-klachten, dus het is van te voren niet goed te zeggen of je er wel of niet tegen kan. Ik meen me te herinneren dat jij sowieso al aardig heftige klachten hebt van je astma, dus misschien is het wel slim om eens te overleggen met je huisarts of je dat mag hebben of niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb af en toe in de stopweek ook hoofdpijn, 2 dagen achter elkaar meestal. Best hardnekkig (maar niet zo erg dat het me belemmerd om dingen te doen) en paracetamol werkt niet. Ik neem dan ibuprofen en dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 13:34
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hmm, lijkt me wel naar. Wel een beetje moeilijk om te ontdekken of het nou echt migraine is.
Wat voor soort hoofdpijn is het? Hoe lang duurt het? Heb je het ook wel eens als je géén stopweek houdt? (Wat gebeurt er bv als je doorslikt?) Als je twee paracetamol hebt geslikt, is het dan weg of slik je die dag dan nog vaker pijnstillers? Je schreef al dat je niet misselijk was, kun je wel gewoon eten enzo?

Hoofdpijn is een onderdeel van migraine, net als ontregeling van het autonome zenuwstelsel (misselijkheid, braken, overgevoeligheid voor licht en geluid) en aura's zien. Sommige vrouwen linken hun migraine inderdaad aan hun cyclus; dat kan ook door de pil komen.

Ik weet niet of je al eens hebt geprobeerd de pil door te slikken? Want als dat inderdaad heel duidelijk daaraan gelinkt is, zou dat kunnen helpen.
Verder kun je ook de aanval proberen te couperen: de standaardbehandeling is met 1000mg paracetamol (dus 2 tabletten) en een antimisselijkheidsmiddel (metoclopramide of domperidon). Die laatste wordt gegeven zodat de tabletten ook echt aankomen in de dunne darm. Als paracetamol niet genoeg helpt, kun je (600 mg) ibuprofen, (500 mg) naproxen of 50-100 mgdiclofenac gebruiken, ook weer met zo'n extra middel. Na deze stap kom je in de heftigere middelen, die je alleen op recept krijgt (ergotamine/coffeine of sumatriptan).

Ik zou proberen om eerst eens te kijken of het werkt om de pil door te slikken (als je dat wilt natuurlijk) en anders om de pijnstillers te proberen. Vergeet niet dat na een paar uur het effect van een pijnstiller wel is uitgewerkt! Daarom moet je de bloedspiegel op peil houden en ongeveer elke 4 uur nog een dosis slikken (bij paracetamol bv aan het begin van de dag 2 en dan elke 4 uur nog 1 tablet). Er is natuurlijk wel een maximum per dag ;-).

Hopelijk helpt dit een beetje! En bel anders de dokter, die kan het vast nog beter uitvragen en uitleggen .

Edit: Oja, wat betreft je astmamedicijnen, ik weet niet precies welke je gebruikt natuurlijk, maar volgens mij kunnen de meeste pijnstillers er prima mee samen. Ik kan er in elk geval zo snel niets over vinden. Succes!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Paracetamol helpt niet, ook niet als ik er twee achter elkaar slik. Ibuprofen helpt ook niet. Ik heb van de week Sanalgin gekocht (las ik ergens in een oud topic) maar dat helpt ook niet echt. Meestal duurt het een dag of drie, het zit boven m'n ogen lijkt het wel en het is gonzende pijn. Bij mij is het wel zo heftig dat het me belemmerd in m'n bezigheden eigenlijk. Ik ga wel gewoon werken en ik doe wel dingen maar het maakt het wel lastiger. Als ik geen stopweek houd, krijg ik ook geen last. Ik slik nu meestal twee pilstrips achter elkaar zodat ik het iig minder vaak heb maar ik vind het ook niet fijn om eindeloos door te slikken. Behalve hoofdpijn heb ik nergens last van, ben niet misselijk en kan ook gewoon alles eten.

Als ik paracetamol slik dan begin ik altijd met twee tabletten op het moment dat ik het voel opkomen maar omdat ik het daar vrijwel nooit mee onderdrukt krijg lijkt het mij dan ook vrij zinloos om na een paar uur nog een tablet te nemen of moet ik dat dan juist wel doen? Ibuprofen werkt niet beter en vanwege m'n astma ben ik daar ook een beetje voorzichtig mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:52
Verwijderd
Had je er met andere pillen ook last van? (Van die hoofdpijn tijdens je stopweek dus, niet van andere bijwerkingen. )
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 19:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Paracetamol helpt niet, ook niet als ik er twee achter elkaar slik. Ibuprofen helpt ook niet. Ik heb van de week Sanalgin gekocht (las ik ergens in een oud topic) maar dat helpt ook niet echt. Meestal duurt het een dag of drie, het zit boven m'n ogen lijkt het wel en het is gonzende pijn. Bij mij is het wel zo heftig dat het me belemmerd in m'n bezigheden eigenlijk. Ik ga wel gewoon werken en ik doe wel dingen maar het maakt het wel lastiger. Als ik geen stopweek houd, krijg ik ook geen last. Ik slik nu meestal twee pilstrips achter elkaar zodat ik het iig minder vaak heb maar ik vind het ook niet fijn om eindeloos door te slikken. Behalve hoofdpijn heb ik nergens last van, ben niet misselijk en kan ook gewoon alles eten.

Als ik paracetamol slik dan begin ik altijd met twee tabletten op het moment dat ik het voel opkomen maar omdat ik het daar vrijwel nooit mee onderdrukt krijg lijkt het mij dan ook vrij zinloos om na een paar uur nog een tablet te nemen of moet ik dat dan juist wel doen? Ibuprofen werkt niet beter en vanwege m'n astma ben ik daar ook een beetje voorzichtig mee.
Als je nog nooit een vervelende reactie hebt gehad op de ibuprofen, hoef je je daar verder ook geen zorgen over te maken. Je hebt duidelijk niet genoeg aan je huidige pijnstillers bij hoofdpijn, dus dan zul je toch je huisarts nog eens met een bezoekje moeten vereren om te overleggen over andere pijnstillers, of toch een andere vorm van anticonceptie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 17:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Had je er met andere pillen ook last van? (Van die hoofdpijn tijdens je stopweek dus, niet van andere bijwerkingen. )
Dat kan ik me eigenlijk niet meer herinneren (is al meer dan zes jaar geleden) en volgens m'n huisarts zou het geen verschil maken als ik van pil zou veranderen. Ik had het trouwens eerst ook niet bij deze pil, ook pas een aantal jaar.

@ Pluis: dan ga ik nog ibuprofen proberen in een hogere dosering of de Sanalgin nog een keertje en anders toch maar eens langs bij de huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 10:02
*amélie*
*amélie* is offline
Ik begrijp dat je liever niet overstapt op een andere pil, maar bij mij was dat wel de oplossing. Na jaren de yasmin geslikt te hebben, kreeg ik opeens in mijn stopweek elke keer 3 dagen hoofdpijn. Als ik niets nam (iboprofen 600 werkte redelijk) liep het uit op migraine (misselijk, overgeven, flauwvallen). Na 6 maanden (dus 6 stopweken) naar de huisarts geweest en in overleg overgestapt op de Qlaira en nu geen hoofdpijn meer! Wat een opluchting! Als het je niet belemmert in je functioneren, kun je nog een tijdje zoeken naar een oplossing met pijnstillers, maar anders zou ik het toch overwegen!

Ps. migraine had ik al eerder en nog steeds (ong 3x per jaar), maar niet meer gerelateerd aan de pil. Dus misschien dat ik daar sowieso gevoeliger voor ben.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 16:28
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik heb vaker migraine en ben naar de winkel 'De Tuinen' gegaan. Daar raadden ze me Ibuprofen aan, de sterkste pijnstiller die je zonder recept van de dokter kunt kopen. Bij mij hielp het in ieder geval niet, zelfs na de uiterst maximale hoeveelheid van 4 pillen op een dag. Bij veel mensen werkt het, bij mij in ieder geval niet.
Je kunt het proberen.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 00:25
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ibuprofen 600mg bruis.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 06:38
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik heb jarenlang enorm veel hoofdpijn gehad, zelfs onder de scanner geweest omdat m'n huisarts dacht dat er wel eens iets ernstiger aan de hand kon zijn, kilo's pijnstillers geslikt en preventieve middeltjes, maar niets hielp, en toen ben ik gewoon eens met de pil gestopt, en nu ben ik al bijna drie maanden volledig hoofdpijnvrij. it worked!!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 19:01
Verwijderd
Ik heb al van meer mensen gehoord dat de pil echt verschil kan maken (welke pil, geen pil, ...).
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 19:23
Verwijderd
Inderdaad, tijdje zonder pil proberen..?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Migraine
Paulien G
6 20-03-2008 18:12
Lichaam & Gezondheid [Migraine] Iemand tips/ ervaring mbt medicatie?
coopergirl
44 25-10-2005 15:23
Lichaam & Gezondheid migraine
Verwijderd
7 17-07-2004 20:08
Lichaam & Gezondheid Migraine
Dreamerfly
18 08-04-2004 18:11
Lichaam & Gezondheid migraine+aura: ervaringen?
Tulpje6
22 20-11-2003 14:43
Lichaam & Gezondheid Migraine
*Need Help*
1 04-09-2002 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.