Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 19:20
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Mijn moeder heeft mij gekregen toen ze 21 was, midden in haar studie, toen ik vier was scheidden mijn ouders. Geloof me, de overheid zuigt. Je moeder zien huilen omdat er geen geld is voor kaas ook. Godzijdank kan ze verdomd goed naaien anders had ik in vodden rondgewandeld. Nu mocht ik alles zelf ontwerpen. Maar geloof me, kinderen zijn verdomd duur, en met je overheidsbijdrage kom je er niet.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:37
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 11-04-2006 @ 19:33 :
Verhaal
Mja, natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde doelen in zijn studententijd. En als je vanaf je zestiende tot je twintigste lekker gefeest hebt, kun je misschien dan ook wel toe zijn aan meer 'huisje boompje beestje', heb je het wel gehad met het hele sociale gedoe.

Weinig geld, dat is natuurlijk een nadeel, maar als student ben je jonger, flexibeler (je kunt immers zelf bepalen wanneer / hoeveel je precies studeert) dus dat is dan weer een voordeel. In de eerste jaren na je studie zul je ook zo rijk niet zijn, dat je je kind 'alle mogelijkheden kan geven' (op pianoles zwemles educatieve uitjes en mooie kleren) en gelukkig is dat ook niet het belangrijkste.

Ik vind zelf double dutch, met het oog op zwangerschapsverkoming overbodig; ik neem liever dat piepkleine risico dat ik zwanger raak dan jaren met condooms klooien. En met oog op bovenstaand verhaal: voorlopig is een kind echt niet te doen omdat we niet samenwonen, maar als dat over een paar jaar wel zo is en ik heb de pech om zwanger te worden, dan denk ik zeker dat we de mogelijkheden zouden kunnen creeeren om het kind een leuke jeugd te geven
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:47
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 11-04-2006 @ 11:46 :
Als je straks gaat studeren kan je dat kind ook niet gebruiken, laat staan dat je het echt al een goede toekomst kan bieden. Dat je het even weet

Ik vind het paranoïde, maar goed... ik heb al 2,5 jaar met mijn vriendin en zij heeft nergens last van.
Als vanzelfsprekend
Maar ik bedoelde meer dat je dan eerder iets achter de hand hebt. Je gaat eerder (terug) naar de uni dan dat je eerst nog even je vwo gaat afmaken. Ik heb dan in ieder geval een diploma en dat scheelt al een hoop.

Het is voor mij gewoon fijner, dan hoef ik ten minste niet bang te zijn dát er iets gebeurt, want daarmee voorkom je een hoop ellende. Ik weet dat de pil op zich veilig genoeg is, maar toch ben ik altijd bang.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:49
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het zekere voor het onzekere nemen is nooit verkeerd, maar om nou te zeggen dat het nodig is... Als je als vrouw zijnde goed met de pil omgaat en je hebt niet zo'n typisch lichaam die niets om de pil geeft, loop je erg weinig tot geen risico op zwangerschap. Voor SOA bescherming is het altijd goed natuurlijk
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 20:02
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Experiment schreef op 11-04-2006 @ 20:37 :
Mja, natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde doelen in zijn studententijd. En als je vanaf je zestiende tot je twintigste lekker gefeest hebt, kun je misschien dan ook wel toe zijn aan meer 'huisje boompje beestje', heb je het wel gehad met het hele sociale gedoe.
Dat sociale gedoe was dus niet feesten. Dat was het ontwikkelen van jezelf. Misschien blijkt jouw studie te leiden tot een baan die je niet aanstaat, met een kind begin je niet aan een andere studie of ga je geen andere baan zoeken; het geld heb je namelijk nodig. Verder heb je dan geen tijd om te reizen of dingen te ontdekken (misschien op verschillende plekken wonen). Daarnaast is het natuurlijk ook goed voor je sociale contacten en je netwerk, maar in de eerste plaats denk ik dat je jezelf veel te kort doet als je al vanaf je 20e aan een kind zit. (Grote kans dat er meerdere kinderen zullen volgen en dat je er dan aan het eind van je 30's achter komt dat je toch iets misgelopen bent).

Citaat:
Weinig geld, dat is natuurlijk een nadeel, maar als student ben je jonger, flexibeler (je kunt immers zelf bepalen wanneer / hoeveel je precies studeert) dus dat is dan weer een voordeel. In de eerste jaren na je studie zul je ook zo rijk niet zijn, dat je je kind 'alle mogelijkheden kan geven' (op pianoles zwemles educatieve uitjes en mooie kleren) en gelukkig is dat ook niet het belangrijkste.


Je hebt iig. heel wat meer mogelijkheden met een starterssalaris (zeker met 2 studies en een berg sociale vorming op zak) dan dat je met een uitkering en een bijbaantje bij elkaar kan sprokkelen. Bovendien is de kans veel groter dat je dan echt met degene bent waar je je hele leven bij wil blijven. Ik en mijn vriendin zouden alletwee gaan werken. Het zit er dus wel in dat we onze kinderen dan toch echt veel meer kunnen bieden dan ooit mogelijk kan zijn icm. een studie.
Dit vind ik wel belangrijk, niet omdat het anders geen leuke kinderen worden, maar het scheelt veel problemen en zorgen. Tenslotte wil iedereen zijn kind toch alleen het allerbeste geven en uiteindelijk gaat alleen de zon voor niets op. (Dit betekent natuurlijk niet dat je je kinderen moet verwennen e.d., maar dat ligt ook voor de hand).

Citaat:
Ik vind zelf double dutch, met het oog op zwangerschapsverkoming overbodig; ik neem liever dat piepkleine risico dat ik zwanger raak dan jaren met condooms klooien. En met oog op bovenstaand verhaal: voorlopig is een kind echt niet te doen omdat we niet samenwonen, maar als dat over een paar jaar wel zo is en ik heb de pech om zwanger te worden, dan denk ik zeker dat we de mogelijkheden zouden kunnen creeeren om het kind een leuke jeugd te geven
Ik vind double dutch ter voorkoming van zwangerschap ook overbodig, maar ik ageerde even tegen de mensen die beweerden dat het makkelijker/gunstiger zou zijn om kinderen op te voeden tijdens de studietijd dan dat het zou zijn als je al een fulltime baan hebt.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:22
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 11-04-2006 @ 21:02 :

Ik vind double dutch ter voorkoming van zwangerschap ook overbodig, maar ik ageerde even tegen de mensen die beweerden dat het makkelijker/gunstiger zou zijn om kinderen op te voeden tijdens de studietijd dan dat het zou zijn als je al een fulltime baan hebt.
Dit begon met iemand die postte dat 'je geen kind kan gebruiken als je studeert'. Niemand die beweerd heeft dat het gunstiger zou zijn, alles heeft voordelen en nadelen.

Ben het nog steeds niet met je eens, naar mijn mening leg jij een te scherpe grens tussen studententijd en werkende tijd:
studeren: sociale ontwikkeling, ontdekken
werken: meer geld en vastigheid.

Ik denk dat het allemaal veel meer vermengd is; niet alle studenten zijn arm, beginnerssalaris i.s.m. meer vaste lasten is ook geen vetpot, je sociale ontwikkeling en wil om dingen te ontdekken houdt niet op na je studie. Ik snap jouw visie overigens heel goed, zie zelf alleen ook wel mezelf als hippie studerende moeder met kind in draagzak Maargoed, is verder offtopic dus laten we het hierbij maar bij houden
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:24
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
oei, als ik dat andere topic 'zwanger'? lees hier, dan zou ik als man zijnde alleen al aan Double Dutch beginnen....
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 14:34
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Experiment schreef op 12-04-2006 @ 15:22 :
Ik denk dat het allemaal veel meer vermengd is; niet alle studenten zijn arm, beginnerssalaris i.s.m. meer vaste lasten is ook geen vetpot, je sociale ontwikkeling en wil om dingen te ontdekken houdt niet op na je studie.
In principe is de hele situatie toch hetzelfde, maar verschilt alleen het salaris. Sociale ontwikkeling houdt niet op na je studie, maar hoort mijns inziens wel centraal te staan tijdens je studie zodat je met een goede basis aan je 'verdere leven' begint.
Maar goed, never mind
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 17:43
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Experiment schreef op 12-04-2006 @ 15:22 :
Ik denk dat het allemaal veel meer vermengd is; niet alle studenten zijn arm, beginnerssalaris i.s.m. meer vaste lasten is ook geen vetpot, je sociale ontwikkeling en wil om dingen te ontdekken houdt niet op na je studie. Ik snap jouw visie overigens heel goed, zie zelf alleen ook wel mezelf als hippie studerende moeder met kind in draagzak Maargoed, is verder offtopic dus laten we het hierbij maar bij houden
Ik zie een bedreadlockte hippy met een gebatikte draagzak voor me .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 17:47
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
De pil is geloof ik 99,9 procent veilig, een condoom iets van 89%.

Een op de duizend vrouwen die de pil slikt wordt zwanger.

Dubbel veilig is dus echt veiliger.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 19:36
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
botervleug schreef op 15-04-2006 @ 18:47 :
De pil is geloof ik 99,9 procent veilig, een condoom iets van 89%.

Een op de duizend vrouwen die de pil slikt wordt zwanger.

Dubbel veilig is dus echt veiliger.
Ik ben dan zo'n gek die verschrikkelijk bang is dat ze bij die één op de duizend hoort.
Met condoom is voor mij in ieder geval fíjner. Omdat het nou eenmaal veiliger ís. Dan voel ik me zekerder.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:52
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 15-04-2006 @ 20:36 :
Ik ben dan zo'n gek die verschrikkelijk bang is dat ze bij die één op de duizend hoort.
Maar dat is toch juist helemaal niet gek? Dat stoort me dus met dit soort discussies, dat mensen het over een 'verwaarloosbaar risico' hebben en het daarom onzin vinden. Nogmaals, als je voor jezelf bereid bent dat risico te nemen, go for it. Maar het is een kleine maar reële kans en een condoom gebruiken maakt het wel dergelijk een stuk veiliger.

(mijn kans berekening vakken zijn al een tijd geleden, maar hoe groot is de kans dat die 1 op de 1000 waarbij de pil faalt OOK de 2 op de duizend is waarbij het condoom fout gaat?)
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 12:11
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 16-04-2006 @ 12:52 :
Maar dat is toch juist helemaal niet gek? Dat stoort me dus met dit soort discussies, dat mensen het over een 'verwaarloosbaar risico' hebben en het daarom onzin vinden. Nogmaals, als je voor jezelf bereid bent dat risico te nemen, go for it. Maar het is een kleine maar reële kans en een condoom gebruiken maakt het wel dergelijk een stuk veiliger.
Klopt, dat is waar. Ik ben zelf niet bereid dat risico te nemen en de kans is inderdaad reeël. Het voelt voor mezelf gewoon fijner en dat alleen al lijkt me reden genoeg.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 14:08
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 16-04-2006 @ 12:52 :
Maar dat is toch juist helemaal niet gek? Dat stoort me dus met dit soort discussies, dat mensen het over een 'verwaarloosbaar risico' hebben en het daarom onzin vinden. Nogmaals, als je voor jezelf bereid bent dat risico te nemen, go for it. Maar het is een kleine maar reële kans en een condoom gebruiken maakt het wel dergelijk een stuk veiliger.

(mijn kans berekening vakken zijn al een tijd geleden, maar hoe groot is de kans dat die 1 op de 1000 waarbij de pil faalt OOK de 2 op de duizend is waarbij het condoom fout gaat?)
Natuurlijk is er een reëele kans dat jij zwanger wordt, maar dat maakt de angst niet minder irreëel. Als je namelijk met dergelijke gevaren rekening moet gaan houden dan zit je in no-time in een gekkenhuis. Er zijn altijd en overal wel risico's op het een of ander (hoeveel kans is er wel niet dat je op straat wordt doodgereden, kanker krijgt van chocoladeijs met slagroom, je been breekt met skieën of stikt in je glaasje ranja).
Persoonlijk denk ik dat je in je leven nooit rekening moet houden met zulke angsten/mogelijkheden, daar bereik je niets mee. Als het jouw tijd is gaat het toch wel mis. Vrijen zonder condoom is fijner (ben ik dan van mening, geen onderbrekingen), mijn vriendin heeft geen SOA, ze is aan de pil en we gaan allebei niet vreemd. Dan zie ik niet in wat de toegevoegde waarde is van een condoom.
Als mensen zich met condoom veiliger voelen, dan moeten ze het natuurlijk vooral doen, maar denk dan ook eens na over die talloze andere risico's die de hele dag neemt en waar je je geen zorgen over maakt.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 14:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 16-04-2006 @ 12:52 :
Maar dat is toch juist helemaal niet gek? Dat stoort me dus met dit soort discussies, dat mensen het over een 'verwaarloosbaar risico' hebben en het daarom onzin vinden. Nogmaals, als je voor jezelf bereid bent dat risico te nemen, go for it. Maar het is een kleine maar reële kans en een condoom gebruiken maakt het wel dergelijk een stuk veiliger.

(mijn kans berekening vakken zijn al een tijd geleden, maar hoe groot is de kans dat die 1 op de 1000 waarbij de pil faalt OOK de 2 op de duizend is waarbij het condoom fout gaat?)
Helemaal met je eens. 1 op de duizend klinkt misschien klein maar de kans is er wel. Dubbel veilig is zeker geen onzin als je niet zwanger wil worden (en soa's enzo). Mijn mammie dacht ook: 1 op de duizend, dat is te verwaarlozen.... nu huppel ik al bijna 18 jaar rond op deze aardbol
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 16:07
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 16-04-2006 @ 15:08 :
Natuurlijk is er een reëele kans dat jij zwanger wordt, maar dat maakt de angst niet minder irreëel. Als je namelijk met dergelijke gevaren rekening moet gaan houden dan zit je in no-time in een gekkenhuis. Er zijn altijd en overal wel risico's op het een of ander (hoeveel kans is er wel niet dat je op straat wordt doodgereden, kanker krijgt van chocoladeijs met slagroom, je been breekt met skieën of stikt in je glaasje ranja).
Persoonlijk denk ik dat je in je leven nooit rekening moet houden met zulke angsten/mogelijkheden, daar bereik je niets mee. Als het jouw tijd is gaat het toch wel mis.
Pfff...
Er zijn nu eenmaal bepaalde risico's die je niet wílt nemen. Zoals zwanger worden. En zijn er cijfers bekend over doodrijden op straat, kanker krijgen van chocoladeijs met slagroom, been breken met skieën en stikken in glaasjes ranja? Over die eerste en derde zeker. Daarom kijk ik ook extra uit op straat en skieën heb ik toevallig nog nooit gedaan. Daarom kijk ik ook extra uit met seks. De kans is er en ik vind die kans erg groot. Ik kies er daarom voor er rekening mee te houden. Jouw risico's zijn erg irreëel, zowel qua angst (sommige) als qua kans. Ik vind dat met zwanger worden zonder condoom en met de pil juist erg reeël.

En ik kom niet uit mijn woorden
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 17:08
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 16-04-2006 @ 17:07 :
Jouw risico's zijn erg irreëel, zowel qua angst (sommige) als qua kans. Ik vind dat met zwanger worden zonder condoom en met de pil juist erg reeël.
Dus jij vindt de angst voor een dodelijk verkeersongeluk irreëler dan de angst om, ondanks de pil, zwanger te worden? De kans dat je op straat wordt aan/overreden is toch echt groter dan de kans dat je ondanks een pil zwanger wordt (mensen brengen tijdens hun leven heel wat meer tijd door in het verkeer dan dat ze seks hebben). Dus welk risico is nu reëel?
Ik hou me liever niet teveel bezig met deze risico's, omdat angst voor eventuele gevolgen veel meer kwaad dan goed doet; zonde van je levensgenot.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 00:30
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Double Dutch is gewoon (lekker) veilig. Ik draai m'n hand (en het condoom) er dus niet voor om. Uiteindelijk (in een vaste relatie) zul je er op den duur zelf voor kiezen of je DD blijft gaan of dat je alleen bij de pil blijft (of een van de vele andere anti conceptie middelen)
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 16-04-2006 @ 18:08 :
Dus jij vindt de angst voor een dodelijk verkeersongeluk irreëler dan de angst om, ondanks de pil, zwanger te worden? De kans dat je op straat wordt aan/overreden is toch echt groter dan de kans dat je ondanks een pil zwanger wordt (mensen brengen tijdens hun leven heel wat meer tijd door in het verkeer dan dat ze seks hebben). Dus welk risico is nu reëel?
Ik hou me liever niet teveel bezig met deze risico's, omdat angst voor eventuele gevolgen veel meer kwaad dan goed doet; zonde van je levensgenot.
Ik verwoordde het niet helemaal goed - natuurlijk weet ik ook wel dat de kans op een dodelijk verkeersongeluk groter is. Maar daarom pas ik extra goed op in het verkeer. En omdat de kans dat ik zwanger word als ik de pil slik er zeker is, pas ik ook extra op met seks. Ik houd me verder ook niet erg bezig met deze risico's. Als je aangereden wordt, kun je daar niets aan doen. Als je zwanger wordt echter wel vaak. Die kans wil ik graag geheel buitensluiten, vandaar Double Dutch. Zestien jaar is nogal te vroeg om moeder te worden, in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:16
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 17-04-2006 @ 12:12 :
Ik verwoordde het niet helemaal goed - natuurlijk weet ik ook wel dat de kans op een dodelijk verkeersongeluk groter is. Maar daarom pas ik extra goed op in het verkeer. En omdat de kans dat ik zwanger word als ik de pil slik er zeker is, pas ik ook extra op met seks. Ik houd me verder ook niet erg bezig met deze risico's. Als je aangereden wordt, kun je daar niets aan doen. Als je zwanger wordt echter wel vaak. Die kans wil ik graag geheel buitensluiten, vandaar Double Dutch. Zestien jaar is nogal te vroeg om moeder te worden, in mijn ogen
Zo'n dom excuus. Stop je er dan ook het spiraaltje nog bij, en een vrouwencondoom, plus zaaddodende pasta en de hele zooi? Nee? Waarom niet? Je wilt het risico toch zo klein mogelijk maken? Stel dat je pas op je 28e ofzo besluit kinderen te krijgen, en je hebt al vanaf je 18e een vaste relatie. Wat doe je dan? Constant DD? Ook leuk voor de jongen trouwens Fijn dat je zo erg aan jezelf denkt, maar je kunt het ook overdrijven. Die miezerige vermindering in de kans is gewoon overbodig vind ik. Sowieso is het die 1 op 1000 waar de pil bijv geen goed effect heeft, dat weten ze dan direct. Wanneer de pil gewoon zijn bescherming heeft bewezen bij je, dan werkt hij ook voor de volgende keren. Dus je weet snel genoeg of de pil wel of niet goed voor je werkt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:37
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 17-04-2006 @ 12:16 :
Zo'n dom excuus. Stop je er dan ook het spiraaltje nog bij, en een vrouwencondoom, plus zaaddodende pasta en de hele zooi? Nee? Waarom niet? Je wilt het risico toch zo klein mogelijk maken? Stel dat je pas op je 28e ofzo besluit kinderen te krijgen, en je hebt al vanaf je 18e een vaste relatie. Wat doe je dan? Constant DD? Ook leuk voor de jongen trouwens Fijn dat je zo erg aan jezelf denkt, maar je kunt het ook overdrijven. Die miezerige vermindering in de kans is gewoon overbodig vind ik. Sowieso is het die 1 op 1000 waar de pil bijv geen goed effect heeft, dat weten ze dan direct. Wanneer de pil gewoon zijn bescherming heeft bewezen bij je, dan werkt hij ook voor de volgende keren. Dus je weet snel genoeg of de pil wel of niet goed voor je werkt.
Een condoom + vrouwencondoom is minder veilig, van zaaddodende pasta is de werking niet geheel bewezen en voor een spiraaltje voel ik me te jong. Ik denk dat condoom + de pil het allerveiligst is, vandaar dat ik dat doe en de rest niet.
Ik heb al eerder gezegd, en dat had je ook geweten als je het topic doorgelezen had, dat ik misschien vanaf mijn negentiende/twintigste jaar alleen met de pil ga vrijen. Omdat ik dan meer toekomst kan bieden voor een kind; dan heb ik immers mijn VWO-diploma op zak en kan ik mijn studie op de uni immer oppakken.
Wat grappig dat je vindt dat ik egoïstisch ben (al zeg je dat niet met zoveel woorden). Ik geloof dat ik juist níet egoïstisch ben; een kind kan mijn vriend ook niet gebruiken. Ik vind niet dat ik overdrijf en mijn vriend ook niet; dus wat dat betreft komen we prima overeen en is er geen probleem. Hij denkt ook aan zichzelf.
Inderdaad weet men het direct als de pil niet goed werkt. Tegen die tijd ben je immers al zwanger... en dat wil ik voorkomen. Totdat ik in ieder geval mijn VWO-diploma op zak heb.
Bovendien is dit niet de enige reden dat ik condoom erbij gebruik; maar we hadden afgesproken de SOA's er even buiten te laten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:41
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Misschien dat sommige jongens hier onderschatten wat een geweldige impact een zwangerschap heeft op het leven van een vrouw? Zij zitten er tenslotte niet letterlijk en figuurlijk (en lichamelijk) aan vast.

Of het gewenst is of niet, of je de zwangerschap uitdraagt of aborteert, het leven word eigenlijk nooit meer hetzelfde. Ook niet als je een abortus neemt, want dat heeft op veel vrouwen toch een behoorlijke geestelijke impact. Om het maar niet te hebben over hoe je omgeving er soms op reageert, want ongewenst zwanger zijn is een behoorlijk taboe soms. Zeker als je niet bereid bent je levensstijl op te offeren en dus voor een terminatie kiest.

Wat mij betreft zet je als vrouw die niet zwanger wil worden elke keer dat je sex hebt je leven(sstijl) op het spel. En dan is die kans van 1 op de 1000 zo miniem niet.

Als je daar niets bij voor kunt stellen, even een kleine poll:
Hoeveel meiden hier op dit forum houden elke maand hun adem in als ze een dagje over tijd zijn? Hoeveel meiden denken elke maand 'oh god als het maar komt' en zijn opgelucht als ze ongestelt worden?

Ik heb wel eens 3 dagen m'n nagels zitten kauwen tot ik een zwangerschapstest kon doen en geloof me, ik onderga nog liever 10 wortelkanaalbehandelingen dan dat nog eens mee te maken.
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:45
Experiment
Experiment is offline
Het klinkt misschien cru maar ik slik liever 1 x een abortuspil dan dat ik 10 jaar moet kloten met condooms.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:50
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 17-04-2006 @ 12:16 :
gefrustreerde reactie
Jij baalt gewoon van je eigen techniek.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:59
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 17-04-2006 @ 12:41 :
Wat mij betreft zet je als vrouw die niet zwanger wil worden elke keer dat je sex hebt je leven(sstijl) op het spel. En dan is die kans van 1 op de 1000 zo miniem niet.
Dit is een drogrede van je. Als de pil bij jou eenmaal aanslaat dan is die kans van 1 op 1000 al helemaal niet relevant meer. (Heb dit nog eens nagevraagd bij de vader van een vriend van mij, die is al dik 20 jaar gynaecoloog).

Citaat:
Als je daar niets bij voor kunt stellen, even een kleine poll:
Hoeveel meiden hier op dit forum houden elke maand hun adem in als ze een dagje over tijd zijn? Hoeveel meiden denken elke maand 'oh god als het maar komt' en zijn opgelucht als ze ongestelt worden?

Ik heb wel eens 3 dagen m'n nagels zitten kauwen tot ik een zwangerschapstest kon doen en geloof me, ik onderga nog liever 10 wortelkanaalbehandelingen dan dat nog eens mee te maken.
De vrouwen die Double dutch doen en 1 dag over tijd raken zijn net zo zenuwachtig als de vrouwen die zonder condoom 1 dag over tijd raken. Ik vrees zelfs dat jij hem nog veel harder knijpt als je al extra bescherming draagt. Maakt dus geen fluit uit of je dan double dutch hebt gedaan of niet.
Ik onderschat trouwens het proces waar een vrouw doorheen moet gaan niet, maar ik denk wel dat de manier waarop mijn vriendin en ik er mee omgaan een heel stuk ontspannener (en veel plezieriger) is dan jouw benadering.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 12:03
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 17-04-2006 @ 12:59 :
De vrouwen die Double dutch doen en 1 dag over tijd raken zijn net zo zenuwachtig als de vrouwen die zonder condoom 1 dag over tijd raken. Ik vrees zelfs dat jij hem nog veel harder knijpt als je al extra bescherming draagt. Maakt dus geen fluit uit of je dan double dutch hebt gedaan of niet.
Ik onderschat trouwens het proces waar een vrouw doorheen moet gaan niet, maar ik denk wel dat de manier waarop mijn vriendin en ik er mee omgaan een heel stuk ontspannener (en veel plezieriger) is dan jouw benadering.
Ik ga er overigens heel ontspannen mee om hoor Gewoon even condoompje om en klaar, heb er absoluut geen last van. Overigens ben ik nooit zenuwachtig als ik één dag over tijd ben, want ik weet dat ik niet zwanger kán zijn. Ik heb het heus wel eens zonder condoom geprobeerd, maar toen zat ik daarna zo te stressen dat ik inderdaad over tijd was - van de stress, niet van de zwangerschap (want die was er niet). Voor mij maakt het wel degelijk uit dus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 12:45
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 17-04-2006 @ 12:59 :
De vrouwen die Double dutch doen en 1 dag over tijd raken zijn net zo zenuwachtig als de vrouwen die zonder condoom 1 dag over tijd raken. Ik vrees zelfs dat jij hem nog veel harder knijpt als je al extra bescherming draagt. Maakt dus geen fluit uit of je dan double dutch hebt gedaan of niet.
Wow! Hoe weet jij dat? Jij hebt een intiem persoonlijk interview gehouden met een paar miljoen vrouwen ofzo?

En hoe denk jij te weten hoe ik omga met al dan niet over tijd zijn? (Als dat al relevant is, wat het in mijn geval niet is). Toen het dat wel was - geen condooms geknapt, geen zorgen, verder niet eens aan gedacht. Oh ja, ben ongestelt geworden.

Toen ik alleen aan de pil was zat ik er wel dergelijk over in. Met dubbele bescherming is het geheel wat mij betreft een stuk ontspannener en leuker. En mijn ex rolde liever zo'n ding om dan dat 'ie mij een paar dagen per maand in de stress zag zitten. Daar is ook wat voor te zeggen.
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 12:58
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Experiment schreef op 17-04-2006 @ 12:45 :
Het klinkt misschien cru maar ik slik liever 1 x een abortuspil dan dat ik 10 jaar moet kloten met condooms.
Dachten er maar meer vrouwen op die manier. Er is niks ergers dan vrouwen die constant liggen te stressen of ze wel of niet zwanger zijn, ook al was het DD of wat dan ook. Echt verschrikkelijk. Maargoed, als jongen zal ik wel niet snappen waarom het erg is om bijv na 3 weken zo'n pil te moeten slikken. "Ja je doodt een leven". Yeah right, mijn zaadcellen zijn ook 'leven'. Vrouwen doen soms echt veel te moeilijk over zulke dingen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 17-04-2006 @ 13:58 :
"Ja je doodt een leven". Yeah right, mijn zaadcellen zijn ook 'leven'. Vrouwen doen soms echt veel te moeilijk over zulke dingen.
Jouw zaadcellen zijn verder niet in ontwikkeling en dat proces is nog niet op gang gebracht. Dat vind ik toch echt wel anders hoor; mijn eicel sterft ook iedere maand wanneer er geen bevruchting tot stand komt, dat is hetzelfde als jouw zaadcellen. Na bevruchting is het heel wat anders.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 13:43
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Ik ben ongeveer zo pro-choice als een mens kan zijn. Maar het is niet een keuze die ik onderschat. Buiten het feit dat er een stigma aan abortus zit van hier tot ginder maakt een zwangerschap, ook vanaf het prille begin, een gigantische golf aan hormonen los die rare dingen doen met een vrouw. Denk cyclus-hormonen x100.

Jij kan het stom vinden, maar voor 9 van de 10 vrouwen is het NIET een gemakkelijke keuze, en het is (tegen de tijd dat je er achter komt) ook niet een kwestie van een pil innemen. Je moet met dokters praten, 5 dagen wachttijd, naar een kliniek, op een tafel, een (op z'n best oncomfortabele maar meestal bepaald niet pijnloze) behandeling ondergaan. Het is een medische ingreep waar je ook lichamelijk een beste klap van kan krijgen.
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:21
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-04-2006 @ 14:08 :
Jouw zaadcellen zijn verder niet in ontwikkeling en dat proces is nog niet op gang gebracht. Dat vind ik toch echt wel anders hoor; mijn eicel sterft ook iedere maand wanneer er geen bevruchting tot stand komt, dat is hetzelfde als jouw zaadcellen. Na bevruchting is het heel wat anders.
Nou goed, dat blijft jouw mening tegen het mijne. In die 3 weken tijd vind ik dat er iets dusdanig niet bepaald menselijks groeit dat het te verwaarlozen valt. Als er nou een half kind in zit, dan vind ik dat wat anders.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 22:30
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 17-04-2006 @ 13:58 :
Dachten er maar meer vrouwen op die manier. Er is niks ergers dan vrouwen die constant liggen te stressen of ze wel of niet zwanger zijn, ook al was het DD of wat dan ook. Echt verschrikkelijk. Maargoed, als jongen zal ik wel niet snappen waarom het erg is om bijv na 3 weken zo'n pil te moeten slikken. "Ja je doodt een leven". Yeah right, mijn zaadcellen zijn ook 'leven'. Vrouwen doen soms echt veel te moeilijk over zulke dingen.
Dat heeft niets met jongen zijn te maken, maar alleen met het feit dat jij gefrustreerd bent over je techniek.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 00:02
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 17-04-2006 @ 23:30 :
Dat heeft niets met jongen zijn te maken, maar alleen met het feit dat jij gefrustreerd bent over je techniek.
Postgeschiedenis van mensen lezen is zo eenvoudig, daaruit nog eens verkeerde conclusies trekken is des te dommer.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 05:37
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Ik wil FebianJ eigenlijk wel graag uit horen leggen over die geweldige pil van hem, die na 3 weken zwangerschap magisch de hele ellende laat verdwijnen.

Voor zover ik weet bestaan zoiets niet. Als hij hem wel weet kan 'ie rijk worden.
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 07:26
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 18-04-2006 @ 06:37 :
Ik wil FebianJ eigenlijk wel graag uit horen leggen over die geweldige pil van hem, die na 3 weken zwangerschap magisch de hele ellende laat verdwijnen.

Voor zover ik weet bestaan zoiets niet. Als hij hem wel weet kan 'ie rijk worden.
Als je op de abortuspil doelt? http://www.sexwoordenboek.nl/abortuspil.html
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:21
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 18-04-2006 @ 08:26 :
Als je op de abortuspil doelt? http://www.sexwoordenboek.nl/abortuspil.html
Ja leuk, ooit na gedacht over de gevolgen van zo'n pil? Van een morning after pil kun je al flink ziek worden. Die gooit je hormoonhuishouding al aardig door de war. Laat staan een pil die een abortus moet kunnen veroorzaken. Lekker man, een hele week ziek en daarna nog een hele tijd verwarde hormonen. En de geestelijke complicaties.

Begrijp me niet verkeerd, ik vrij ook gewoon alleen met de pil, ik vind het goed om dat risico te lopen. Maar als ik zwanger zou raken zou dat heus niet gemakkelijk zijn.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:59
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Meadow schreef op 18-04-2006 @ 13:21 :
Ja leuk, ooit na gedacht over de gevolgen van zo'n pil? Van een morning after pil kun je al flink ziek worden. Die gooit je hormoonhuishouding al aardig door de war. Laat staan een pil die een abortus moet kunnen veroorzaken. Lekker man, een hele week ziek en daarna nog een hele tijd verwarde hormonen. En de geestelijke complicaties.

Begrijp me niet verkeerd, ik vrij ook gewoon alleen met de pil, ik vind het goed om dat risico te lopen. Maar als ik zwanger zou raken zou dat heus niet gemakkelijk zijn.
Precies. En dat sommige jongens dat soort pillen toejuichen en niet hun verantwoordelijkheid willen nemen als ze een meisje zwanger maken, dat is hun probleem. Die jongetjes moeten eens stevig heropgevoed worden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 15:43
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 18-04-2006 @ 13:59 :
Precies. En dat sommige jongens dat soort pillen toejuichen en niet hun verantwoordelijkheid willen nemen als ze een meisje zwanger maken, dat is hun probleem. Die jongetjes moeten eens stevig heropgevoed worden.
Meisjes die hun pil soms vergeten en daardoor risico lopen dat ze zwanger kunnen raken, maar dan geen abortus willen doen, en daardoor de jongen in een situatie brengen waar hij geen zak meer aan kan doen, is ook lullig.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 18:06
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 18-04-2006 @ 16:43 :
Meisjes die hun pil soms vergeten en daardoor risico lopen dat ze zwanger kunnen raken, maar dan geen abortus willen doen, en daardoor de jongen in een situatie brengen waar hij geen zak meer aan kan doen, is ook lullig.
En als je dat risico niet wil nemen dan...

doe je het met condoom. Zeker als je het niet eens bent over wat je zou doen bij een eventuele zwangerschap. Daar ging dit topic toch over?
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:44
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 18-04-2006 @ 19:06 :
En als je dat risico niet wil nemen dan...

doe je het met condoom. Zeker als je het niet eens bent over wat je zou doen bij een eventuele zwangerschap. Daar ging dit topic toch over?
Condoom was voor hem geen optie,.. hij heeft een slechte techniek.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:48
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 18-04-2006 @ 01:02 :
Postgeschiedenis van mensen lezen is zo eenvoudig, daaruit nog eens verkeerde conclusies trekken is des te dommer.
Hm... jouw zin is nog heel wat dommer geformuleerd. Ik bedoelde je duidelijk te maken dat ik jouw standpunt bagger vind en je 'presentatie' van dat standpunt op zijn zachts gezegd niet vind getuigen van enig respect voor de vrouw. Daar heb ik nu eenmaal een hekel aan. Als jij dat nog niet uit mijn reacties opgemaakt; bij deze.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:10
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 18-04-2006 @ 22:48 :
Hm... jouw zin is nog heel wat dommer geformuleerd. Ik bedoelde je duidelijk te maken dat ik jouw standpunt bagger vind en je 'presentatie' van dat standpunt op zijn zachts gezegd niet vind getuigen van enig respect voor de vrouw. Daar heb ik nu eenmaal een hekel aan. Als jij dat nog niet uit mijn reacties opgemaakt; bij deze.
Dat vind ik ook. Ik heb het idee dat jij de verantwoordelijkheid geheel bij de vrouw legt (FebianJ). Waar twee seksen, hebben twee verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:26
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 18-04-2006 @ 19:06 :
En als je dat risico niet wil nemen dan...

doe je het met condoom. Zeker als je het niet eens bent over wat je zou doen bij een eventuele zwangerschap. Daar ging dit topic toch over?
Maar zelfs dan kan het misgaan. Een condoom kan ook scheuren natuurlijk. Dan ben je daarna overgelaten aan de vrouw haar keuze. Dat is wat ik ermee wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:28
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 18-04-2006 @ 23:26 :
Maar zelfs dan kan het misgaan. Een condoom kan ook scheuren natuurlijk. Dan ben je daarna overgelaten aan de vrouw haar keuze. Dat is wat ik ermee wil zeggen.
Precies, een condoom kan scheuren en de pil kan ooit niet werken (diarree, antibiotica, overgeven, enz.). Vandaar DD, ben je veilig
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:29
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 18-04-2006 @ 22:48 :
Hm... jouw zin is nog heel wat dommer geformuleerd. Ik bedoelde je duidelijk te maken dat ik jouw standpunt bagger vind en je 'presentatie' van dat standpunt op zijn zachts gezegd niet vind getuigen van enig respect voor de vrouw. Daar heb ik nu eenmaal een hekel aan. Als jij dat nog niet uit mijn reacties opgemaakt; bij deze.
Dat kun je dan erg duidelijk maken door een domme opmerking over "mijn techniek" . Of ben je gewoon jaloers op mijn formaat? Dan mag je dat gewoon zeggen, ipv 3 posts te maken over "mijn techniek". Je mag het wel bij me voor komen doen hoor, als je gelooft dat het daaraan ligt Hoe moet ik nu uit zulke posts halen dat je het niet eens bent met mijn mening? Reageer er dan inhoudelijk op, ipv zo'n sneue reply neer te zetten.

Laatst gewijzigd op 18-04-2006 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:30
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-04-2006 @ 23:28 :
Precies, een condoom kan scheuren en de pil kan ooit niet werken (diarree, antibiotica, overgeven, enz.). Vandaar DD, ben je veilig
Je bent nóóit veilig. Niet 100% iig.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:44
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
FebianJ schreef op 18-04-2006 @ 23:30 :
Je bent nóóit veilig. Niet 100% iig.
Maar je kan wel zo veilig mogelijk zijn. Dubbele bescherming is wel veiligER. En ik vat echt niet waarom jij dat zo'n onzin vind als je je op het zelfde moment kwaad maakt over het feit dat je weinig tot niets in te brengen hebt als het fout gaat.

Anyway, deze discussie gaat nergens meer heen onderhand. Geloof ook dat 'ie eigenlijk niet hier hoort...
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:48
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 18-04-2006 @ 23:44 :
Maar je kan wel zo veilig mogelijk zijn. Dubbele bescherming is wel veiligER. En ik vat echt niet waarom jij dat zo'n onzin vind als je je op het zelfde moment kwaad maakt over het feit dat je weinig tot niets in te brengen hebt als het fout gaat.

Anyway, deze discussie gaat nergens meer heen onderhand. Geloof ook dat 'ie eigenlijk niet hier hoort...
Het raakt idd offtopic. Maar zo kun je door blijven gaan... Waar stopt het? Het blijft gewoon een meningsverschil.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 08:52
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
De pil is 99,99% veilig. Betekent dat dat 0,01% van de pilgebruiksters zwanger wordt of dat in 0,01% van de gevallen de pil niet goed werkt?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:24
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Lente schreef op 19-04-2006 @ 09:52 :
De pil is 99,99% veilig. Betekent dat dat 0,01% van de pilgebruiksters zwanger wordt of dat in 0,01% van de gevallen de pil niet goed werkt?
Het eerste. De kans dat je bij het gebruik van de pil niet zwanger raakt is 99,99%, vandaar dus dat men stelt dat de pil voor 99,99% veilig is. De kans op een zwangerschap bij het gebruik van de pil is dan 100%-99,99%=0,01%.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Seksualiteit (serieus) Probleempje met condooms
FebianJ
41 13-04-2006 20:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 18:44
Lifestyle Taal en Lifestyle
Kosmopolitian
95 16-07-2004 21:21
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.