Oud 06-06-2002, 19:19
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Is het mogelijk om jezelf te doden door je adem in te houden? Of wordt je dan alleen bewusteloos en krijg je hersenschade ofzo...

En gebeurt zelfmoord door uithongering wel es?

Vroeg ik me af...
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Advertentie
Oud 06-06-2002, 19:37
emmy1985
emmy1985 is offline
volgens mij kan je niet dood gaan door je adem in te houden, want als je je adem in houd, dan op een gegeven moment raak je bewusteloos, geen controle op je lcihaam, je gaat als vanzelf weer ademen, en raakt uit je bewusteloosheid,
tenminste ik d8 dt het zo zat.

maar wou je het uitproberen dan, jongen, doe niets stom!
__________________
~voor de duidelijkheid, ik doe HAVO-examen~``~
Oud 06-06-2002, 19:58
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
emmy1985 schreef:
volgens mij kan je niet dood gaan door je adem in te houden, want als je je adem in houd, dan op een gegeven moment raak je bewusteloos, geen controle op je lcihaam, je gaat als vanzelf weer ademen, en raakt uit je bewusteloosheid,
tenminste ik d8 dt het zo zat.
klopt. Ademen gaat toch ook in je slaap door?

btw: je zal geen hersenletsel oplopen, omdat je sneller flauw valt dan dat je hersens zonder zuurstof kunnen
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 06-06-2002, 20:08
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
ja, dat dacht ik ook al...
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 06-06-2002, 21:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:


klopt. Ademen gaat toch ook in je slaap door?

btw: je zal geen hersenletsel oplopen, omdat je sneller flauw valt dan dat je hersens zonder zuurstof kunnen
is flauwvallen niet soms een symptoom van zuurstofgebrek?
Oud 07-06-2002, 13:55
MUBA
Avatar van MUBA
MUBA is offline
Volgens mij zit het zo dat je je adem zo lang gewoon niet in *kan* houden. Stel je bent in het zwembad en je doet je kop onder water en gaat langzaam proberen jezelf te stikken... of heel anders, je doet met een vriend een weddenschap of je over de bodem naar de overkant kan zwemmen. Op een gegeven moment begint je lichaam naar boven te spartelen, je doet hard je best om bij de bodem te blijven want je wil de wedstrijd winnen, je begint per ongeluk water in te ademen, je lichaam blijkt sterker en hguuuuuuuuuu, (het geluid van diep inademen) je bent weer boven water.

Zo zit het ook met je adem inhouden zonder onder water te zijn... op een gegeven moment zorgt het lichaam zelf dat het overleeft.
__________________
Reporter to Ghandi: "What do you think of Western Civilisation?" - Gandhi: "I think that would be a good idea."
Oud 07-06-2002, 14:27
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:


is flauwvallen niet soms een symptoom van zuurstofgebrek?
klopt. is het ook. Maar zo gauw je flauwgevallen bent ga je weer ademen. Dus kan je jezelf niet vermoorden door te stoppen met ademen
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 08-06-2002, 20:40
Gylren
Gylren is offline
zelfmoord plegen doormiddel van uithongeren kan...
of je bent in hongerstaking...
of hebt anorexia (al weet ik dan niet of je het zelfmoord kan noemen)
Oud 08-06-2002, 22:17
QT
Avatar van QT
QT is offline
De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel

Je kunt je adem dus bewust beinvloeden je adem inhouden bijv.
Dat lukt je totdat je bewusteloos raakt (er treedt dan geen hersenbeschadiging op tenminste, geen relevante, tenzij je valt en hard je hoofd stoot )
als je bewusteloos raakt stopt de invloed van de wil en neemt het automatische gedeelte de handel over. Je begint dan weer te ademen.

Door hongerstaking kan wel, dit vergt veel zelfdiscipline maar het kan, het is ook gebeurt. Mensen proberen soms druk uit te oefenen op een instantie door niet meer te eten. Als er geen gehoor gegeven wordt aan hun eisen en ze houden hun staking vol, sterven ze. Die instantie is daaraan min of meer medeplichtig (in moreel opzicht dan) en wil dit daarom voorkomen (bovendien kan t slecht zijn voor hun reputatie)

maar dat kan dus ook door niet meer te drinken bijv.

Groeten!


PS ik hoop niet dat je rare plannen hebt?!
__________________
M.D.
Oud 09-06-2002, 21:01
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 10-06-2002, 14:25
nic
nic is offline
Citaat:
QT schreef:
De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel

Je kunt je adem dus bewust beinvloeden je adem inhouden bijv.
Dat lukt je totdat je bewusteloos raakt (er treedt dan geen hersenbeschadiging op tenminste, geen relevante, tenzij je valt en hard je hoofd stoot )
als je bewusteloos raakt stopt de invloed van de wil en neemt het automatische gedeelte de handel over. Je begint dan weer te ademen.

klopt helemaal,
het kan dus niet waarom wou je het weten?
__________________
kuss nic
Oud 10-06-2002, 15:25
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
VoRaZ schreef:
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
Denk het niet, k denk niet dat ik mezelf af zou willen zien toe takelen tot een wandelend skelet en me steeds slechter ga voelen tot ik vanzelf doodga, k zou dan makkelijker een kogel door me kop knallen
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Oud 10-06-2002, 16:12
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
Citaat:
MUBA schreef:
Volgens mij zit het zo dat je je adem zo lang gewoon niet in *kan* houden. Stel je bent in het zwembad en je doet je kop onder water en gaat langzaam proberen jezelf te stikken... of heel anders, je doet met een vriend een weddenschap of je over de bodem naar de overkant kan zwemmen. Op een gegeven moment begint je lichaam naar boven te spartelen, je doet hard je best om bij de bodem te blijven want je wil de wedstrijd winnen, je begint per ongeluk water in te ademen, je lichaam blijkt sterker en hguuuuuuuuuu, (het geluid van diep inademen) je bent weer boven water.

Zo zit het ook met je adem inhouden zonder onder water te zijn... op een gegeven moment zorgt het lichaam zelf dat het overleeft.
waarom staat er dan regelmatig iets in de krant van jongens die verdronken zijn omdat ze te lang onder water bleven bij een wedstrijdje wie zo lang mogelijk onder water kan blijven?
Oud 10-06-2002, 17:04
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:


Denk het niet, k denk niet dat ik mezelf af zou willen zien toe takelen tot een wandelend skelet en me steeds slechter ga voelen tot ik vanzelf doodga, k zou dan makkelijker een kogel door me kop knallen
wandelend skelet? zo ver komt het niet, zeker niet als je gewoon niet meer drinkt. Dan is t binnen een weekje of vijf dagen of zo al gebeurd, en je heb er niks voor hoeven doen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 10-06-2002, 22:38
Yule
Avatar van Yule
Yule is offline
Citaat:
VoRaZ
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...

Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
(ik ben hier niet voor aansprakelijk )

Maar goed, moeilijk doen...dat doe je dan, ever heard of sleeping pills ? gooi een doossie naar binnen, je voelt nix, je lichaam blijft in tact, makkelijker kan et nie, ook wel zo leuk voor de begrafenis...
Maar zoals ik al zei in dat andere topic ding, suicide is geen oplossing, meer et verschuiven van je problemen naar andere...so, Don`t Ever Attempt To Do It !!!
__________________
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery
Oud 11-06-2002, 07:58
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Overdosis slaappillen bedoel je? Of heb je gewoon een zelfmoordpil in de supermarkt
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 11-06-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef:
Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...
Wat betreft het inhouden van adem: het in- en uitademen is een gevolg, geen handeling opzich. Dus zoals QT al zei, op het moment dat je flauw valt .. is de wil weg, en gaat alles gewoon weer verder.

Citaat:
Veel makkelijker dan actief iets doen om zelfmoord te plegen.
Lul niet .. alles wat ik nodig heb, is een sjaal en een verwarming .. of desnoods heel simpel een stoel (met rugleuning).
Oud 11-06-2002, 17:32
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Yule schreef:
ever heard of sleeping pills ? gooi een doossie naar binnen, je voelt nix, je lichaam blijft in tact, makkelijker kan et nie, ook wel zo leuk voor de begrafenis...
makkelijk? slaappillen gaat bijna altijd fout (uhmm... of goed? ach nevermind)
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Ads door Google
Oud 15-06-2002, 10:34
mystress-darqyr
Avatar van mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
you are not going to do it toch???
echnie doen hoor
*kuzzies* Els
__________________
accidentally in love
Oud 15-06-2002, 21:19
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
alternatieve zelfmoord heet tegenwoordig euthanasie
__________________
Manlómë
Oud 16-06-2002, 00:31
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Hee els...
Ik dacht dat je nooit postte?

Doen? hmmmzz
misschien poginkje wagen...
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 16-06-2002, 21:00
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
[QUOTE]VoRaZ schreef:
[B]Zelfmoord door hongerstaken heeft wel voordelen...
Als ik het zou willen, zou ik t zó doen hoor denk ik...
ja denk je zo makkelijk zal het echt niet zijn
__________________
■▲■▲■▲
Oud 24-06-2002, 13:42
dromerke
dromerke is offline
Ik denk dat je dan alleen maar flauwvalt.
__________________
Als je je verveelt, teken dan mijn GB'ke maar eens: www.asl.to/nicedreamer
Oud 26-06-2002, 16:52
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
Citaat:
QT schreef:
De longen zijn voorzien van zenuwen van het autonome (Automatisch dit regelt bijv. de hartslag) en het animale (OIV de wil) zenuwstelsel

Idd. Biologische basiskennis heet dat
__________________
It's not my problem I don't like you
Oud 26-06-2002, 16:55
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
Citaat:
unintended schreef:


waarom staat er dan regelmatig iets in de krant van jongens die verdronken zijn omdat ze te lang onder water bleven bij een wedstrijdje wie zo lang mogelijk onder water kan blijven?

Als je jezelf vast blijft houden, te diep onder water gaat, onderkoeld raakt of ergens aan vast blijft zitten gaat het niet meer op natuurlijk. Dan ga je wel weer automatisch ademhalen, maar dan ben je niet op tijd aan de oppervalkte om te voorkomen dat je (te veel) water inademt.
__________________
It's not my problem I don't like you
Advertentie
Oud 26-06-2002, 16:59
Verwijderd
Inderdaad.

Je eigen adem inhouden kan als het goed is niet. Voordat je daadwerkelijk schade hebt opgelopen moet je al zo ernstig naar adem happen, dat is niet tegen te houden. Zelfmoord door uithongering kan wel, da's vrij makkelijk, gewoon niet eten. Op den duur ga je de pijp wel uit.
Oud 28-06-2002, 11:32
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hm. Zelfmoordtips uitwisselen vind ik weinig filosofisch dan wel levensbeschouwelijk. Bovendien lijkt de discussie z'n langste tijd te hebben gehad. Slot.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Dood
Ben Strik
22 27-06-2016 22:45
Psychologie Ik weet het niet
Anoniempjexx
4 27-05-2014 00:49
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 14:42
Flora & Fauna De Floriaaaaade
KrizzZzZZzzjE :P
17 26-07-2002 13:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.