Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 21:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Feminisme lijkt vandaag de dag een excuus voor counter-seksisme te zijn. wat gelijk de reden is dat ik er niet zo'n voorstander van ben. Dat geldt trouwens ook voor de meeste vrouwen in mijn omgeving; zij vinden dat Viva-trutjes gedoe ook mateloos irritant en kotsen bovendien op types zoals Yvonne Kroonenberg en hun kinderachtige, seksistische anti-intellectuele retoriek.

Een echte sterke vrouw van deze tijd staat m.i op voor gelijke rechten en plichten, maar stelt zich tegelijkertijd niet hypocriet op. Voor dat soort vrouwen heb ik zo veel meer respect dan voor die gefrustreerde clowns die de media overspoelen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-09-2005 @ 22:21 :
Feminisme lijkt vandaag de dag een excuus voor counter-seksisme te zijn. wat gelijk de reden is dat ik er niet zo'n voorstander van ben. Dat geldt trouwens ook voor de meeste vrouwen in mijn omgeving; zij vinden dat Viva-trutjes gedoe ook mateloos irritant en kotsen bovendien op types zoals Yvonne Kroonenberg en hun kinderachtige, seksistische anti-intellectuele retoriek.

Een echte sterke vrouw van deze tijd staat m.i op voor gelijke rechten en plichten, maar stelt zich tegelijkertijd niet hypocriet op. Voor dat soort vrouwen heb ik zo veel meer respect dan voor die gefrustreerde clowns die de media overspoelen.
Valt dat wel onder echt feminisme dan? En iedereen gebruikt die term wel, maar wat houdt feminisme tegenwoordig precies in? Wie zijn de voorvechters? Om eerlijk te zijn hoor ik er weinig van, behalve af en toe een opmerking dat vrouwen nog steeds minder verdienen dan mannen in dezelfde functies.

En wat de echte, sterke vrouwen betreft, dat ben ik volledig met je eens. En de echte, sterke mannen moeten natuurlijk precies hetzelfde doen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 22:30 :
Valt dat wel onder echt feminisme dan? En iedereen gebruikt die term wel, maar wat houdt feminisme tegenwoordig precies in? Wie zijn de voorvechters? Om eerlijk te zijn hoor ik er weinig van, behalve af en toe een opmerking dat vrouwen nog steeds minder verdienen dan mannen in dezelfde functies.

En wat de echte, sterke vrouwen betreft, dat ben ik volledig met je eens. En de echte, sterke mannen moeten natuurlijk precies hetzelfde doen.
Nou, volgens mij is de betekenis van feminisme niet wezenlijk veranderd. Ciska Dresselhuys en consorten zijn bijvoorbeeld gewoon blijven steken in de jaren zeventig alsof er helemaal niets verbeterd is. Het is alleen zo dat veel intelligente vrouwen(dus niet de eerder genoemde aandachtstrekkers) wat meer down to earth zijn geworden na de vorige golf. Of dit insteek nog onder feminisme valt weet ik ook niet, maar ik weet wel dat er bijna geen (intelligente) mannen meer te vinden zijn die zich niet achter een derlijke insteek willen scharen.

Mijn eigen tante, trouwens, was in de jaren zeventig een echte power beeyotch met haar op de tanden, kontenknijpneigingen en de meest uitzinnige tattoo's op haar armen. Maar als ze nu terugdenkt aan die periode schaamt ze zich kapot Maar goed, ik begrijp natuurlijk ook wel dat vrouwen in die tijd gewoon moesten schreeuwen omdat er anders helemaal niets zou veranderen. Maar ik ben desalniettemin blij dat de battle of the sexes zich nu voornamelijk in een wat humorrijkere context(die af en toe nog wel eens doorschiet) afspeelt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 09:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-09-2005 @ 22:21 :
Een echte sterke vrouw van deze tijd staat m.i op voor gelijke rechten en plichten, maar stelt zich tegelijkertijd niet hypocriet op. Voor dat soort vrouwen heb ik zo veel meer respect dan voor die gefrustreerde clowns die de media overspoelen.
Ik ben het met je eens. Echte sterke vrouwen vinden die gefrustreerde clowns ook erg vervelend.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:26
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 16:17 :
Wie zegt dat dat klopt?
Ik heb vaker andere dingen gelezen . In boeken daarover, niet in de Hitkrant
Ahem.

De gelinkte artikelen zijn NQHitkrant niveau. Gaat over een onderzoek dat gedaan is door een echte onderzoeker (nou ja, statisticus, dat is ) waarin staat dat mannen slimmer zijn dan vrouwen.

Wat overigens niets zegt - statistiek is nogal op veel manieren te interpreteren. Lies, damm lies, and statistics, dat verhaal. Maar onthou wel dat de onderzoeken die worden besproken in jou boeken van dezelfde aard zijn.

Wat overigens wel zo is, is dat de bell-curves (de verdelingsgraad) bij mannen vrijwel altijd breder zijn dan die van vrouwen. Dwz, er zijn meer mannen die bij de 'extremen' horen. Als vuistregel zijn er dus ook meer extreem intelligente, maar ook meer extreem domme, mannen dan dat er vrouwen in deze extremen zitten.

Gemiddeld, echter, zegt dat niets over de intelligentie van zowel de man als de vrouw, en individueel natuurlijk nog veel minder.

So get the fuck of your high horse
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:46
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik vindt het op dit moment redelijk gelijk maar er wordt van 2 kanten gediscrimineert

als ik voor een baan in de ICT / elektro soliciteer en er is een vrouw die even goed is als ik wordt die vrouw aangenomen en niet ik

nja zo heb je overal wel dingen waarover je kan mouwen magoed dar schiet je weinig mee op tenzij het echt te gek wordt
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam?
Verwijderd
363 16-08-2012 21:11
Liefde & Relatie Afknapper bij de dames?
Juda[NL]
93 09-09-2005 21:12
Algemene schoolzaken [enquête] Ben JIJ zo lief om --->
Joco
59 13-12-2004 14:00
Levensbeschouwing & Filosofie cultuur?
lovetear
8 20-09-2003 09:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De nederlandse vrouwe is lui.
Conner
89 20-05-2003 20:42
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.