Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 12:04
anoniempieee
anoniempieee is offline
een vriendin van mij is zwanger en nu wilt ze het houden.
Haar vriend wilt het echt niet gaan opvoeden en dreigt als ze het houdt dat hij bij haar weg gaat.
Nu heeft ze mij om hulp gevraagd hoe kan ik haar helpen???
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:12
Verwijderd
Haar blijven steunen. En vragen of ze het echt wil houden: op je vijftiende ben je zelf nog een kind, en is het maar de vraag of je een kind kunt opvoeden, bovendien zit je nog op school, en je moet je goed realiseren dat een kind vooral als het jong is 24 uur per dag je zorg nodig heeft. Je kunt het niet uitzetten als een tamagotchi ofzo. Je kunt niet uit, tenzij je oppas vind, maar als vijftienjarige heb je daar niet zoveel geld voor denk ik. Je bent gebonden aan het kind - laat haar daar maar eens over nadenken.

Ik vind die vriend trouwens maar een lamlul - excuse le mot.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-05-2004 @ 13:12 :
Je bent gebonden aan het kind - laat haar daar maar eens over nadenken.

Ik vind die vriend trouwens maar een lamlul - excuse le mot.
Kennelijk heeft hij er wel over nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:18
anoniempieee
anoniempieee is offline
jah ik heb ook met hem gepraat maar hij wilt geen kind want zijn ex heeft een miskraam gehad en hij denkt dan dat hij haar kwets als dit kind wel geboren word ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:20
Verwijderd
Zij draagt het kind (logisch gezien), dus uiteindelijk is de keuze toch aan haar. Als die vriend het dan uitmaakt is het een waardeloze loser.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:23
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Haar steunen met deze keuze. Als die vriend daarom bij haar weggaat is hij inderdaad een ontzettende loser. Het besluit moet hier totaal niet van afhangen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:23
anoniempieee
anoniempieee is offline
ja dat vond ik ook een andereuh vriendin van mij (chantyy zit hier ook wel is) heeft ook een kind en hij zegt ook over hun dat hun leven naar de kloteuh is want hij ging altijd met haar vriend stappen en nu kan dat niet meer teminste het kan wel maar hij doet het niet. en mijn vriendin denkt dat hij gewoon het niet wil en allemaal dingen verzint zodat ze het laat weghalen. hij zei ook nog tegen mij het zal toch wel niet van mij zijn mannennnn pffff
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Hoe is ze zwanger geraakt? Is zij de pil vergeten? Is het condoom gescheurd?

Want als zij de pil vergeten is, zou ik zijn reactie erg logisch vinden...

En trouwens, je kiest met 2 voor een kind. En als zij zo egoistisch is om een kind te houden, dat ongewenst is voor de vader, vind ik dat een erg onvolwassen keuze...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:26
anoniempieee
anoniempieee is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 13:24 :
Hoe is ze zwanger geraakt? Is zij de pil vergeten? Is het condoom gescheurd?

Want als zij de pil vergeten is, zou ik zijn reactie erg logisch vinden...

En trouwens, je kiest met 2 voor een kind. En als zij zo egoistisch is om een kind te houden, dat ongewenst is voor de vader, vind ik dat een erg onvolwassen keuze...
ze doen het met condoom want ze mag van haar maar ma pas op haar 17de de pil en hij zal dus wel gescheurd zijn
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 13:20 :
Zij draagt het kind (logisch gezien), dus uiteindelijk is de keuze toch aan haar. Als die vriend het dan uitmaakt is het een waardeloze loser.
Kinderen maak je met 2 mensen. Vaders hebben net zoveel te zeggen over de kinderen als de moeders, binnen of buiten de baarmoeder. Als hij vind dat hij er nog niet klaar voor is, dan is het zijn goed recht om te zeggen dat hij dat kind niet wil. Net zoals een moeder dat recht heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:34
Verwijderd
Hmm, ja, dat soort dingen zijn altijd moeilijk he. Blijf haar steunen, probeer er met haar over te praten. En tja, vraag of ze er echt goed over na heeft gedacht. Maar belangrijk, steun haar.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:38
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 13:24 :
Hoe is ze zwanger geraakt? Is zij de pil vergeten? Is het condoom gescheurd?

Want als zij de pil vergeten is, zou ik zijn reactie erg logisch vinden...

En trouwens, je kiest met 2 voor een kind. En als zij zo egoistisch is om een kind te houden, dat ongewenst is voor de vader, vind ik dat een erg onvolwassen keuze...
Seks heb je met zijn twee.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:41
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Is moeilijk. Maar ik denk dat je haar vooral moet blijven steunen, veel met elkaar praten en laten weten dat je er voor haar bent.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:42
anoniempieee
anoniempieee is offline
ik wweet dus niet hoe want ze neemt nx aan en van chantal die al een kind heeft en net zo oud als haar is wilt ze geen hulp van of praten
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:49
roberta
roberta is offline
persoonlijk zou ik het kind houden en heel erg veel van het kindje gaan houden. het is toch je eigen kindje wat je draagt, trouwens ze heeft toch ook nog dr ouders hé. en als haar ouders haar het huis uit zette kan ze nog altijd in n blijf van me lijf huis gaan. maar het kindje zou ik dus echt nooit late weg hale.
x
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:51
roberta
roberta is offline
trouwens dat vriendje van dr is gewoon te onvolwasse om volwasse te worden. ze heeft hem nie nodig. veel plezier met je kindje. hoop dat je t houdt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 18-05-2004 @ 13:16 :
Kennelijk heeft hij er wel over nagedacht.
Ja, dat begrijp ik ook wel, en ik snap dat hij het kind misschien niet wil, maar het is ook zijn verantwoordelijkheid, toch?

Typisch trouwens dat er op tienerzwangerschapstopics altijd zoveel reply's komen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:53
anoniempieee
anoniempieee is offline
ja haha maar ik heb gezegd dat ze er nog goed over moet nadenken en met iemand moet gaan praten die ook tienermoeder is zodat ze kan vragen en denken of ze het echt wilt en dat geld ook voor die vriend van haar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:54
anoniempieee
anoniempieee is offline
Citaat:
roberta schreef op 18-05-2004 @ 13:51 :
trouwens dat vriendje van dr is gewoon te onvolwasse om volwasse te worden. ze heeft hem nie nodig. veel plezier met je kindje. hoop dat je t houdt
ik ben niet zwanger hoor
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:56
anoniempieee
anoniempieee is offline
Citaat:
roberta schreef op 18-05-2004 @ 13:49 :
persoonlijk zou ik het kind houden en heel erg veel van het kindje gaan houden. het is toch je eigen kindje wat je draagt, trouwens ze heeft toch ook nog dr ouders hé. en als haar ouders haar het huis uit zette kan ze nog altijd in n blijf van me lijf huis gaan. maar het kindje zou ik dus echt nooit late weg hale.
x
ja die zullen haar ok wel steunen hoor zijn echte schatten maar zij vind de steun van haar vriend belangrijker dan die van haar ouders
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:11
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Post zijn adres hier, misschien is er wel iemand die hem wil 'overtuigen'.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 18-05-2004 @ 13:31 :
Kinderen maak je met 2 mensen. Vaders hebben net zoveel te zeggen over de kinderen als de moeders, binnen of buiten de baarmoeder. Als hij vind dat hij er nog niet klaar voor is, dan is het zijn goed recht om te zeggen dat hij dat kind niet wil. Net zoals een moeder dat recht heeft.
Dat is niet waar.

Als een man het kind niet wil en een vrouw wel. Dan heeft de vrouw toch altijd het laatste woord.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 14:18 :
Dat is niet waar.

Als een man het kind niet wil en een vrouw wel. Dan heeft de vrouw toch altijd het laatste woord.
Anders om toch ook?
Als de vrouw het kind niet wil, en de man wel... dan heeft hij pech want 'het is toch mijn lichaam?'. Hopelijk kom ik nooit in zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:20
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 14:18 :
Dat is niet waar.

Als een man het kind niet wil en een vrouw wel. Dan heeft de vrouw toch altijd het laatste woord.
ben ik met je eens...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:22
roberta
roberta is offline
hij heeft niet het recht om te zeggen jij laat dat kindje weghale want ik wil er niet voor zorgen, ze kan hem nog altijd late adoptere
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:23
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
hoe oud is dat vriendje dan.. als zijn ex al eens een miskraam had?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
murwari schreef op 18-05-2004 @ 13:38 :
Seks heb je met zijn twee.
Een kind ook. En hij wil het niet. En zij is pas 15. Dat kind kan er dus beter niet komen.
En als hij erop vertrouwt dat zij de pil neemt, heeft zij de verantwoordelijkheid voor evt. zwangerschap vind ik. Als zij dan zo stom is om de pil te vergeten, kan hij er weinig aan doen. Anders dat ze moeten vragen om een condoom...

De moeder is er van bewust dat de vader er nog niet klaar voor is, gek he als je nog zo jong bent. Ze is dan behoorlijk egoistisch om toch voor een kind te kiezen. Zij zal het nooit optimaal kunnen opvoeden, omdat ze zelf nog een kind is en waar haalt een kind zonder diploma een goed betaalde baan vandaan? En als ze al een baan heeft, wie zorgt er dan voor het kind?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:27
Drlove
Drlove is offline
stap 1 : gooi die vriend eruit. Waarom vallen meisjes op dit soort losers?
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 18-05-2004 @ 14:27 :
stap 1 : gooi die vriend eruit. Waarom vallen meisjes op dit soort losers?
Als je 15 bent, en seks gaat hebben... en het meisje wordt zwanger... en als jongen ga je er dan min of meer vanuit dat het wordt weggehaald.. Dan is het zíjn schuld? Niets, zij heeft net zoveel schuld.
En dat zíj het kindje wil houden, betekent niet dat híj het kindje ook maar moet willen. Hij heeft ook recht op z'n mening, ook al zit dat kindje in haar buik, dat betekent niet dat haar mening zwaarder weegt. Ja, ze kan haar mening makkelijker doorduwen, maar wat dat betreft zijn ze nu allebei even grote losers.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:32
Verwijderd
Ik vind dat van die miskraam en dat hij dáárom geen kind wil nogal een loserige reden. Volgens mij wil hij gewoon niet zeggen dat hij dat kind niet wil
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Maar hoe oud is haar vriend? Dat zegt natuurlijk ook iets...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:55
Verwijderd
het is haar keuze, maar ook de zijne. zij mag het dan wel dragen, maar het is een creatie van 2 persoonlijkheden hoor. persoonlijk vind ik, dat wanneer je 15 bent, je niet in staat bent om een kind op te voeden. er zullen ongetwijfeld uitzonderingen bestaan, maar wanneer je zelf nog te kind bent om een baby op te voeden, dan werkt het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2004 @ 14:19 :
Anders om toch ook?
Als de vrouw het kind niet wil, en de man wel... dan heeft hij pech want 'het is toch mijn lichaam?'. Hopelijk kom ik nooit in zo'n situatie.
Andersom ook ja, maar ik gebruikte de meest voor de hand liggende situatie
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:52
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 14:27 :
Als zij dan zo stom is om de pil te vergeten, kan hij er weinig aan doen.
Pfff .... Zijn genoeg mensen die zo stom zijn.
Als zij de pil neemt is het hele gedoe niet plots alleen haar verantwoordelijkheid. Als hij denkt dat hij klaar is voor seks dan ook maar om verantwoordelijkheden te delen.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:06
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
blijven steunen, maar ik weet niet hoe haar ouders erover denken? Als 15jarige is het moeilijk om een kind alleen op te voeden, je moet naar school en hebt geld nodig. Wanneer de ouders van die vriendin van je berijd zijn mee te helpen lukt het misschien wel. Probeer wel alle voor en nadelen met haar op een rijtje te zetten zodat ze geen foute beslissing weet. Wat goed en wat fout is kan ik vanaf hier niet zien...
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:09
Verwijderd
Ik vind een kind op je 15e erg dom. Je bent zelf nog zo ontzettend jong om te beseffen hoeveel tijd een kind kost. En natuurlijk zijn er gevallen dat het wel goed gaat. Maar ik vind dat je een keuze samen moet maken, dingen moet afwegen tegen elkaar. Want natuurlijk zal zij het laatste woord hebben, het is haar lichaam. Maar strax zit zij op haar 15e met een kind, in een blijf-van-mijn-lijfhuis bij wijze van, zonder ouders, zonder vriend en zonder geld of opleiding. Nou, lekker leven dan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 13:20 :
Zij draagt het kind (logisch gezien), dus uiteindelijk is de keuze toch aan haar. Als die vriend het dan uitmaakt is het een waardeloze loser.
Oh? Sorry hoor, maar ik wil nu nog nieteens kinderen, laat staan als ik 16 ben ofzo. Foutjes gebeuren, en als zij het zo ontzettend graag wil houden, en geen rekening wil houden met de mening van die jongen, moet ze zelf maar de consequenties dragen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:21
squat
squat is offline
Indd, als ik in de schoenen van die jongen stond had ik hetzelfde gedaan. Een kind zo vroeg in je leven heeft gigantische gevolgen op je toekomst. Als een of ander dom wijf het nodig te vind haar eigen toeomst te verneuken hoeft ze niet die van hem mee te nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:23
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
squat schreef op 18-05-2004 @ 16:21 :
Een kind zo vroeg in je leven heeft gigantische gevolgen op je toekomst. Als een of ander dom wijf het nodig te vind haar eigen toeomst te verneuken hoeft ze niet die van hem mee te nemen.
Inderdaad, bovendien vind ik het sowieso egoistisch dat ze 't wil houden, het is en blijft wel jouw kind, de helft d'r van ben jij zegmaar. Ik zou geen kind willen hebben bij iemand waar ik niet de rest van m'n leven bij zou blijven.

Natuurlijk is safe seks de verantwoordelijkheid van hen beiden, maar als zij de pil onregelmatig neemt, of het condoom knapt, kan hij daar ook niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:26
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-05-2004 @ 13:51 :
Ja, dat begrijp ik ook wel, en ik snap dat hij het kind misschien niet wil, maar het is ook zijn verantwoordelijkheid, toch?

Ja hij is wel mede-verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat hij nu meteen moet gaan juichen en moet vinden dat ze het kind moet 'houden'...

Seks heb je met zn 2e, en een kind maak je dus met zn 2e.. Waarschijnlijk is dit dus een 'ongelukje'.. Geen van beide heeft er voor gekozen dat het meisje zwanger is geraakt.
Natuurlijk is het hun eigen verantwoordelijkheid maar een ongeluk zit in een klein hoekje (in een klein scheurtje misschien in dit geval) en het betekent niet automatisch dat ze het kind dan maar moeten houden.
De vader mag overigens net zo goed zijn 'mening' geven. De vrouw draagt het kind dan wel maar dat betekent niet dat de vader geen recht van spreken heeft..
Ook naar zijn mening moet geluisterd worden en in overweging genomen worden..

Ze moeten hier samen over praten, ze moeten de alle mogelijkheden goed overwegen.
En ze moeten na gaan denken over wat het zou betekenen om een kind te hebben, wat voor gevolgen heeft dat voor henzelf, hun omgeving en hun leven...?
Zouden ze het aan kunnen om een kind te krijgen (denk eens aan geld en school en dergelijke!)..?

Zwanger zijn is niet niks, zeker niet als je 15 bent.. Je moet geen overhaaste beslissingen nemen en alles goed overwegen.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 18-05-2004 @ 16:26 :
Zwanger zijn is niet niks, zeker niet als je 15 bent.. Je moet geen overhaaste beslissingen nemen en alles goed overwegen.
Je moet sowieso geen kind nemen als je 15 bent, dat kun je, zowel emotioneel als financieel niet aan. Je hoort wel eens dat het 'wel goed gaat', maar dan blijkt mams gewoon met 't kind opgezadelt te zitten. "Maar dat vindt ze niet erg!" Nee, natuurlijk ZEGT ze niet dat ze het erg vindt, maar je ouders hebben het echt niet voor niets bij X kinderen gelaten.

Als het mij zou overkomen, zou ik, for the heck of it, proberen een rechtzaak aan te spannen. Als je mijn kind wilt dragen, gaat je dat geld kosten
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:33
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-05-2004 @ 16:29 :
Je moet sowieso geen kind nemen als je 15 bent, dat kun je, zowel emotioneel als financieel niet aan. Je hoort wel eens dat het 'wel goed gaat', maar dan blijkt mams gewoon met 't kind opgezadelt te zitten. "Maar dat vindt ze niet erg!" Nee, natuurlijk ZEGT ze niet dat ze het erg vindt, maar je ouders hebben het echt niet voor niets bij X kinderen gelaten.

Als het mij zou overkomen, zou ik, for the heck of it, proberen een rechtzaak aan te spannen. Als je mijn kind wilt dragen, gaat je dat geld kosten
Ja zo denk ik er ook over, maar als het je dan toch overkomt is dat toch wel even slikken..
Als je eenmaal zwanger bent is het niet zo gemakkelijk om meteen de knoop door te hakken en het weg te laten halen of het te houden.
Ik denk dat ik er toch goed over zou denken en dan een weloverwogen keuze zou maken.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 18-05-2004 @ 16:33 :

Als je eenmaal zwanger bent is het niet zo gemakkelijk om meteen de knoop door te hakken en het weg te laten halen of het te houden.
Ik snap eigenlijk niet waarom er zo emotioneel over gedaan moet worden. Op dat moment is het een klompje cellen. Je twijfelt er toch ook niet over of je een wrat laat weghalen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-05-2004 @ 16:38 :
Ik snap eigenlijk niet waarom er zo emotioneel over gedaan moet worden. Op dat moment is het een klompje cellen. Je twijfelt er toch ook niet over of je een wrat laat weghalen?
Persoonlijk vind ik een wrat toch iets anders dan een klompje cellen waarvan je weet dat er een kind uit groeit, dat is iets wat bij een wrat nooit zal gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-05-2004 @ 16:29 :
Als het mij zou overkomen, zou ik, for the heck of it, proberen een rechtzaak aan te spannen. Als je mijn kind wilt dragen, gaat je dat geld kosten
Waar zou je een rechtzaak tegen aanspannen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:45
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-05-2004 @ 16:38 :
Ik snap eigenlijk niet waarom er zo emotioneel over gedaan moet worden. Op dat moment is het een klompje cellen. Je twijfelt er toch ook niet over of je een wrat laat weghalen?
Maar je wéét dat er uit dat klompje cellen uiteindelijk een baby (kan) groeien..
Ook al is het nog maar een minuscuul klein klompje cellen en is het nog lang geen baby, toch weet je dat het dat uiteindelijk zal worden..
Gewoon dat idee maakt het denk ik allemaal wat meer emotioneel beladen.

Maar ieder heeft daar zo zijn eigen ideeen en mening over uiteraard..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 16:40 :
Persoonlijk vind ik een wrat toch iets anders dan een klompje cellen waarvan je weet dat er een kind uit groeit, dat is iets wat bij een wrat nooit zal gebeuren.
De kans is serieus aanwezig
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 16:42 :
Waar zou je een rechtzaak tegen aanspannen?
Ze houdt het kind zonder mijn toestemming. Het is wel mijn genetisch materiaal
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 18-05-2004 @ 16:18 :
Oh? Sorry hoor, maar ik wil nu nog nieteens kinderen, laat staan als ik 16 ben ofzo. Foutjes gebeuren, en als zij het zo ontzettend graag wil houden, en geen rekening wil houden met de mening van die jongen, moet ze zelf maar de consequenties dragen.
Hij moet het niet uitmaken omdat zij het kind wil houden. Dat vind ik een waardeloze reden. Het is tenslotte ook zijn verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:23
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 17:20 :
Hij moet het niet uitmaken omdat zij het kind wil houden. Dat vind ik een waardeloze reden. Het is tenslotte ook zijn verantwoordelijkheid.
Ik vind het onzin dat de jongen het maar gewoon moet accepteren dan dat het meisje het kind wil houden terwijl hij dat helemaal niet wil..

Die jongen wil dat kind niet houden, het meisje wel.. Moet die jongen zich dan maar gelijk schikken naar de wil van dat meisje??? Dat is toch niet eerlijk?? Het kind is van hen beide, hij mag er dus ook zijn mening over hebben, hij mag dus vinden dat hij het niet wil houden..

Moet hij dan maar bij dat meisje blijven en dat kindje krijgen, terwijl hij daar helemaal niet achter staat??? (Ok, ik vind het niet goed dat hij het meisje zomaar wil laten zitten, maar ik vind het ook oneerlijk dat hij gelijk ook voor het kind zou moeten opdraaien terwijl hij duidelijk aangeeft dat hij het niet wil.. Ze zouden hier samen over moeten praten en samen een beslissing moeten nemen. Het liefst natuurlijk een beslissing waar ze samen achter staan, maar dat wordt moeilijk in deze kwestie denk ik..)

Verantwoordelijkheid betekent hier niet dat hij maar moet accepteren dat het meisje het kindje wil houden en daarom bij haar moet blijven..
Verantwoordelijkheid betekent hier (mijn mening in ieder geval..) dat ze samen weloverwogen een keuze moeten maken om het kind te houden of niet..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 16:26.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Jong en kinderwens
Verwijderd
23 15-01-2012 16:19
Liefde & Relatie Vriendin Zwanger, wat te doen.
LRS.
68 06-04-2011 21:28
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Liefde & Relatie hoe kan ik hem vergeten?
chantyyy
22 24-04-2004 10:08
Lichaam & Gezondheid Syndroom van Down
AlopiA
9 18-11-2003 13:01
Seksualiteit Steeds vroeger seks?
Mystique
76 23-08-2002 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.