Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2006, 14:41
Verwijderd
Mijn konijn heeft hele lange nageltjes, maar ik durf ze niet te knippen (met zo'n speciaal schaartje/tangetje) omdat zn nageltjes donker zijn en zie ik dus niet waar ik moet knippen.

Hoe los ik dit op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2006, 14:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je kunt als het goed is sowieso veilig knippen tot waar de vacht begint
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:18
Verwijderd
Niet teveel tegelijk knippen en als het gaat bloeden evt Maizena of (ik ga dat potje even zoeke, kom ik op terug) gebruiken om het bloeden te stelpen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 31-08-2006 @ 15:55 :
Je kunt als het goed is sowieso veilig knippen tot waar de vacht begint
Dat vertrouw ik niet zo
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 31-08-2006 @ 17:18 :
Niet teveel tegelijk knippen en als het gaat bloeden evt Maizena of (ik ga dat potje even zoeke, kom ik op terug) gebruiken om het bloeden te stelpen.
Meer dan een mm durf ik er waarschijnlijk toch niet af te knippen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:26
Verwijderd
Elke dag een milimeter

Hou er rekening mee dat als je te weinig knipt het leven ook verder groeit en je dus niet meer verder kúnt knippen door jouw toedoen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 31-08-2006 @ 17:26 :
Elke dag een milimeter

Hou er rekening mee dat als je te weinig knipt het leven ook verder groeit en je dus niet meer verder kúnt knippen door jouw toedoen.
Pfh.. ik wil gewoon het risico niet nemen dat ik in het leven knip Daar kunnen ze toch door doodbloeden?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Tot de haargrens is echt veilig hoor. Ik probeer ook wel eens een beetje verder te knippen, je merkt snel genoeg (nog voordat je echt geknipt hebt) of je te ver zit of niet Maar dan zit ik meestal al wel een stukje 'in' hun vacht.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 16:45
Verwijderd
"bio-groom Sure Clot."
Even vragen bij de grotere dierenspeciaalzaken, DA of evt bij trimsalons.
Voor áls je in de fout gaat, dit poedertje brandt het nageltje gelijk dicht.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 17:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-08-2006 @ 17:42 :
Tot de haargrens is echt veilig hoor. Ik probeer ook wel eens een beetje verder te knippen, je merkt snel genoeg (nog voordat je echt geknipt hebt) of je te ver zit of niet Maar dan zit ik meestal al wel een stukje 'in' hun vacht.
Ik doe het ook altijd tot de haargrens, werkt prima
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 31-08-2006 @ 17:45 :
"bio-groom Sure Clot."
Even vragen bij de grotere dierenspeciaalzaken, DA of evt bij trimsalons.
Voor áls je in de fout gaat, dit poedertje brandt het nageltje gelijk dicht.
klinkt link
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 06:37
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Heb jij een dierenboederij (of hoe je dat noemt) in de buurt? Bij ons kan je het ook daar (ik geloof, gratis) laten knippen. Misschien bij jou in de buurt ook.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 08:48
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Je kan even naar de da om ze te laten knippen, of misschien iemand die je kent, die zelf konijnen heeft, en het wel durft?
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 09:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even durven en niet al te voorzichtig zijn. Ik leg ze altijd op hun rug op mijn knieën, hou ze dan met een hand tegen zodat ze niet al te erg kunnen gaan spartelen en met mijn andere hand knip ik. Meestal blijven ze behoorlijk rustig liggen, hoewel ze 'van nature' het echt niet leuk vinden om zo op hun rug te liggen.

Ik geef ze altijd iets lekkers als ze klaar zijn en dan is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 09:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Mijn cavia's hebben ook nageltjes die niet donker zijn dus daar vergelijk ík het mee. Ik knip de vleeskleurige eerst en daarna de donkere en meestal laat ik ze voor de zekerheid een stukje langer. Doodeng om ze op die manier pijn te doen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 31-08-2006 @ 20:16 :
klinkt link
door het woordje 'brand' zeker?
Is het niet, is een natuurlijke substantie die vocht keihard maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 01-09-2006 @ 07:37 :
Heb jij een dierenboederij (of hoe je dat noemt) in de buurt? Bij ons kan je het ook daar (ik geloof, gratis) laten knippen. Misschien bij jou in de buurt ook.
Niet dat ik weet.. ik heb weleens gezien dat ze dat een dierenwinkel hier in de buurt ook voor iemand deden, zou ik evt. ook nog kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 01-09-2006 @ 10:33 :
Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even durven en niet al te voorzichtig zijn. Ik leg ze altijd op hun rug op mijn knieën, hou ze dan met een hand tegen zodat ze niet al te erg kunnen gaan spartelen en met mijn andere hand knip ik. Meestal blijven ze behoorlijk rustig liggen, hoewel ze 'van nature' het echt niet leuk vinden om zo op hun rug te liggen.

Ik geef ze altijd iets lekkers als ze klaar zijn en dan is er niks aan de hand
Mn konijn spartelt soms als als ik dr gewoon vast heb.. hm
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 01-09-2006 @ 12:49 :
door het woordje 'brand' zeker?
Is het niet, is een natuurlijke substantie die vocht keihard maakt.
Klopt ja Zo klinkt het al een stuk minder ''eng''
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Blush schreef op 01-09-2006 @ 16:50 :
Mn konijn spartelt soms als als ik dr gewoon vast heb.. hm
Ja, mijn nijnen ook, vandaar dat ik ze op hun rug houd. Kun je ook veel beter zien wat je doet, en sneller knippen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 01-09-2006 @ 21:01 :
Ja, mijn nijnen ook, vandaar dat ik ze op hun rug houd. Kun je ook veel beter zien wat je doet, en sneller knippen
Maar als ik dan een pootje vastpak probeert ze hm gelijk weer terug te trekken
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:47
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Blush schreef op 01-09-2006 @ 21:08 :
Maar als ik dan een pootje vastpak probeert ze hm gelijk weer terug te trekken
beetje tegenhouden mag wel hoor anders voorzichtig klem zetten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 14:55
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
in ieder geval niet naar de dierenarts gaan daarvoor
de dierenarts kan net als jij niet zien waar het leven precies ophoudt, dus hij zal het ook op de gok doen maar vraagt er wel gelijk weer knaken voor

Heb trouwens van veel mensen gehoord dat als ze dan toch in het leven hadden geknipt dat ze heel snel de soldeerbout er tegenaan hielden.
Het klinkt wel erg, maarja als je de keuze hebt tussen heel,heel veel bloed of 2 sec branden is de keuze snel gemaakt...

Bij honden is het ook zo dat als je ze veel op het asfalt/stenen laat rennen dat je dan vrijwel nooit de nageltjes hoeft te knippen.

misschien een idee om konijnenraces op straat te houden?
hoef je de nageltjes niet meer te knippen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 08-09-2006 @ 15:55 :
in ieder geval niet naar de dierenarts gaan daarvoor
de dierenarts kan net als jij niet zien waar het leven precies ophoudt, dus hij zal het ook op de gok doen maar vraagt er wel gelijk weer knaken voor

Heb trouwens van veel mensen gehoord dat als ze dan toch in het leven hadden geknipt dat ze heel snel de soldeerbout er tegenaan hielden.
Het klinkt wel erg, maarja als je de keuze hebt tussen heel,heel veel bloed of 2 sec branden is de keuze snel gemaakt...

Bij honden is het ook zo dat als je ze veel op het asfalt/stenen laat rennen dat je dan vrijwel nooit de nageltjes hoeft te knippen.

misschien een idee om konijnenraces op straat te houden?
hoef je de nageltjes niet meer te knippen
omg soldeerbout Dan ga ik echt flauwvallen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik hield altijd een blokje zeep bij de hand als ik nagels ging knippen. Naar het schijnt stopt dat ook het bloeden mocht je verkeerd knippen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 12:22
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Blush schreef op 31-08-2006 @ 17:36 :
Pfh.. ik wil gewoon het risico niet nemen dat ik in het leven knip Daar kunnen ze toch door doodbloeden?
nee daar kunnen ze niet door doodbloeden.
Je knipt op dat moment in een ader, dat wel maar die ader schiet terug zodra je daar per ongeluk in geknipt hebt.
Ok, het doet eventjes pijn bij het konijntje maar als die ader teruggeschoten is, zullen zn nageltjes de volgende keer niet meer zo lang groeien. Het bloeden stopt ook redelijk snel nadat je het gestelpt hebt.
Althans, niet die ene nagel

ps: ik heb ook een konijntje dus ik weet heel goed hoe je je voelt als het op knippen van die nageltjes aankomt. Ik ben ook altijd bang dat ik hem pijn doe, en het is me zelfs ook al een keertje overkomen dat ik m per ongeluk pijn deed tijdens het nageltjes-knippen *lees verhaal boven*
Maar ik heb ook al eens mezelf in de vinger geknipt omdat ik bezig was met een schaar (zo'n speciaal knipding had ik toen nog niet) en hij trok ineens zn poot terug! Ik wilde liever mezelf pijn doen dan dat ik hem pijn zou doen dus nu is er zo'n schitterend V-vormig litteken te bewonderen in mn wijsvinger
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 12:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit schaamhaar .. ja of nee
kranzler
265 11-11-2010 13:42
Liefde & Relatie Wat heb je liever?
.Ingrid.
67 01-09-2008 21:04
Lifestyle wel of niet gelaktte nagels??
bitchie
54 26-08-2005 21:41
Verhalen & Gedichten De laatste watermolen
Reynaert
11 06-07-2005 00:05
Lifestyle Nagels
ZerO
94 10-01-2005 16:50
Lifestyle Nagels
Verwijderd
20 14-05-2003 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.