Advertentie | |
|
19-05-2003, 10:18 | |
En nu even serieus, nadat ik uitgelachen ben.
Het artikel impliceert dat vrouwen naast werk niks te doen hebben, maar helaas blijkt maar vaak genoeg dat vrouwen nog steeds het merendeel van het huishouden doen in verhouding tot de man. Dus als beiden een full time job hebben, doet de vrouw nog steeds 2/3e van het huishouden en de man 1/3e. Ik vraag me dan af of je de vrouw dan wel lui kunt noemen en waarom de man niet. Verder wat betreft het doorstromen naar een topfunctie: natuurlijk zijn er vrouwen die domweg niet willen, maar dat heeft mijn inziens weinig met luiheid te maken. En als ze niet willen? Laat ze toch. Maar dat wil niet zeggen dat diegenen die WEL willen belemmerd moeten worden. Dit gebeurt nog vaak genoeg echter. In het bankwezen voornamelijk. Een vriendin van me is misschien een goed voorbeeld. Zij heeft de kwaliteiten, is een hardwerkster (heeft recent veel complimenten gekregen over haar organiseertalent), maar zij was er 6 maanden bij de bank en 1 of ander snotjoch die 2 maanden daar was, echt niet beter dan haar, kreeg zowat direct promotie.
19-05-2003, 11:26 | |
Ja, maar het percentage gezinnen waar beide ouders een fulltime baan hebben is maar heel laag. 70% heeft een parttime baan en zijn grotendeels afhankelijk van de inkomen van de man. Wanneer de man dus duidelijk meer werkt moet die vrouw ook niet zeuren dat zij het huishuiden op zich moet nemen.
|
19-05-2003, 11:28 | ||
Citaat:
19-05-2003, 11:39 | ||
Citaat:
(sorry maar die indruk krijg ik er van. Soms staan er wel goede artikelen in, maar dan moet je geluk hebben )
19-05-2003, 15:33 | ||
Citaat:
Feministen hebben jammer genoeg een slecht imago gekregen. Een imago die meent dat feministen altijd potten zijn met een enorme penisnijd. Nou. Ik ben feminist, maar ik ben EN geen pot, en ik haat geen penissen
19-05-2003, 16:16 | ||
Citaat:
19-05-2003, 17:16 | ||
Citaat:
Ik weet niet of ik me wel moet gaan verantwoorden, maar ik heb geen problemen met de plaatsindeling zoals die was, door de geschiedenis heen. Een vrouw mag van mij best werken, maar dat is dan extra. Dat wil niet zeggen dat de man ineens de opvoeding op zich moet gaan nemen. Dat ik vind dat beide geslachten een goede plek hebben/hadden, getuigt niet van disrespect voor de vrouw, begrijp me niet verkeerd. Eenieder moet gewoon zijn plek in de samenleving begrijpen. Maar ik denk niet dat ik je heb overtuigd, wel?
19-05-2003, 17:26 | |||
Citaat:
Nee Maar wel dat soort pot Citaat:
Ik heb OOK mijn wensen, en dat is niet in de eerste plaats een kinderwens.
19-05-2003, 17:31 | ||
Citaat:
19-05-2003, 17:43 | ||||||
Citaat:
In principe....jaja.... Het moet gewoon zo zijn. En als je daar geen zin in hebt als vrouw of als man is dat ook je goed recht, maar de BASIS moet gewoon vrij zijn voor iedereen. Citaat:
Wel als het (vrouwenrecht) niet gerespecteerd wordt. Citaat:
Er.... waar komt dan dat "wij mannen" vandaan? En dan mogen mannen ook niet vrouwen als 1 groep zien. En wat heeft dat ermee te maken dat bij een voltijdse baan van beide partners de vrouw nog steeds in de meeste huishoudens 2/3e van het werk doet? [quote][b] Dus als ze zo graag gelijk zijn, mogen ze dat ook achterwege laten. Als vrouwen zich verontwaardigd voelen door het doen en laten van mannen tegen andere vrouwen, daar heb ik het niet zo op. [quote][b] Misschien is daar een reden voor? Citaat:
En het probleem is dat (ook) Nederland nog steeds een patriarchale maatschappij is: alles vanuit de positie van de man bekeken en waar het overgrote deel van leiders man is. Zie daar maar eens te strijden voor je rechten. Da's niet altijd even makkelijk om op te boxen tegen een hierarchie. Citaat:
Natuurlijk niet. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Het gaat erom dat iedereen vrij is te bepalen wat ze moet doen en daarin niet onnodig gemanipuleerd moet worden. Vrouwen hebben net als mannen een keuze (goh!) en wensen (goh!) en die mag en moet ze net zoals mannen in vervulling kunnen laten gaan (goh!). Je kunt niet een medemens weerhouden van wensen en keuzes omdat jij dat wilt en omdat die andere van een andere sexe is.
19-05-2003, 17:57 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oh, en ehm... Hoe zeg ik dit aardig. No hard feelings, maar liever zet ik deze discussie niet voort. Ik eh, heb het niet zo op dit onderwerp als mijn gesprekspartner een feministe is. Dat heeft voor mij een nare bijsmaak. Daarnaast denk ik niet dat een van ons de ander veel zal bijbrengen, op dit gebied. Ik zie je wel weer in een topic over internationale relaties
19-05-2003, 17:58 | ||
Citaat:
19-05-2003, 17:58 | |
Verwijderd
|
Wat een onzin dit artikel. Dit is gewoon weer even lekker generaliseren.
Alsof dit op alle vrouwen slaat. Volgens mij heeft de schrijver van dat artikel er gewoon de balen van dat er vrouwen zijn met betere banen dan hij. En daar komt nog bij dat het leven niet alleen om werk draait. Misschien in deze samenleving. Fuck werk. |
19-05-2003, 18:07 | ||
Citaat:
Thuis bij hun moeder, en vader, wanneer ik thuis ben. Mijn moeder heeft niet meer gewerkt sinds ik er ben, m'n zus heeft haar werk ook opgegeven toen ze haar eerste kind kreeg, m'n andere zus ook. Ik ben opgegroeid met m'n moeder thuis, die me vroeger van school kwam halen, en die later altijd hielp met huiswerk wanneer ik iets niet wist. Voor mijn neefjes zal dat nu net zo gaan, die zijn nu 7, 6 en 1 jaar. Ieuw, ik moet er niet aan denken dat ik opgegroeid zou zijn in de creche... 2. En sommige mannen ook. De feiten spreken voor zich? Laat je nakijken. Toevoeging: dit wil niet zeggen dat vrouwen geen carriere kunnen/mogen maken van mij. Ik wil echt niet terug naar de middeleeuwen. Sterker nog, ik zie liever vrouwen dan mannen in topfuncties. Wat ik dus eigenlijk bedoel is een werkonderbreking van bv. 15 jaar. Tot het kind zelf thuis kan komen en overal voor zorgen. Maar mijn kinderen zullen nooit bij de creche gedropt worden! Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 18:13. |
19-05-2003, 18:21 | ||
Citaat:
T zijn geen feiten, t is typisch Elsevier bullshit. |
19-05-2003, 18:41 | ||
Verwijderd
|
ik zal me even nuttig maken in deze discusie
Citaat:
|
19-05-2003, 19:00 | ||||||
Citaat:
Dit punt heb ik zelf ook meerdere malen aangehaald. Persoonlijk vind ik namelijk dat mensenrechten al genoeg zegt als tenminste de definitie MENS goed uitgelegd wordt (waardoor vrouwen en kinderen niet uigesloten worden). Helaas lijkt het echter nodig dat deze groepen (vrouwen en kinderen) speciale aandacht krijgen. Vandaar ook denk ik dat er zoiets bestaat als vrouwenrechten en kinderrechten. Citaat:
Nou. Het ligt er maar aan op welke manier je erover discussieert. In deze discussie bijvoorbeeld, betekent het woord vrouwen meer, dan slechts een taalkundig verschil met mannen Citaat:
Jij bent sterker? En anders is er niet goed nagedacht (je hebt bv. liftdingen waarmee je een tafel makkelijk kunt verplaatsen zonder teveel lichaamskracht nodig te hebben). Citaat:
En daarom moet je inventief zijn, zie boven. Citaat:
19-05-2003, 19:01 | ||
Citaat:
19-05-2003, 19:03 | ||
Citaat:
De vrouw verzorgt het kindje het eerst (wanneer het kind de vrouw het meest nodig heeft en de vrouw fysiek gewoon niet in staat is om direct te gaan werken (je hebt net een kind gebaard, verdorie), en dan kan de man het kindje verzorgen. En verder doe je dat dan samen.
19-05-2003, 19:06 | ||
Citaat:
Opvoeden zou dat niet moeten zijn. Trouwens, mijn moeder werkte gewoon met twee kinderen. Vond het nog leuk ook. Kreeg ik ook meer aandacht van mijn pappa (op zaterdag wanneer mijn moeder werkte; want door de week werkte mijn vader en de zaak van mijn moeder was aan huis, dus die kon af en toe naar binnen rennen) Waarschijnlijk heeft ze een korte werkonderbreking gehad (totdat ik naar de creche ging (ik heb overigens ook een oudere zus)). Maar ik kan me haar niet niet-werkend herinneren. En daar ben ik niet slechter door geworden.
19-05-2003, 19:09 | ||
Citaat:
Misschien, misschien... hoewel ik dat van die intelligentieverdeeldheid niet zo durf te zeggen (ik weet dat dit ooit eens geopperd werd en men daarvoor naar o.a. de geschiedenis keek, maar ach... die geschiedenis... vrouwen kwamen toen helemaal niet aan het woord, dus kun je nu ook niet weten of er enorme gekken of genieen tussenzaten... ). Wat betreft leiderschap.... op Lesbos hadden de vrouwen het voor het zeggen
19-05-2003, 19:16 | ||
Citaat:
een van de leuke feitjes die je opdoet bij gezondheidspsychologie..... en uhm... ziek zijn heeft niet echt veel met lui zijn te maken.... daarnaast vind ik wel dat ik niet alleen de mogelijkheid moet hebben om te werken, maar dat ik ook respect krijgt als ik kies voor fulltime moeder zijn. Mijn moeder is full-time huisvrouw en ik heb daar enorm veel respect voor.... daarnaast zijn full-time moeders belangrijk voor vrijwilligerswerk op scholen enzo.....
|
|
|