Oud 24-05-2007, 20:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds twee maanden een laptop met daarop Windows Vista Home Basic. Ik heb toen allerlei programma's geinstalleerd, onder andere Winamp, msn en office. Dit ging allemaal zonder problemen. Vorige week wou ik een filmpjesprogramma installeren (weet ff niet meer welke) en toen kreeg ik de foutmelding dat de systeembeheerder van de computer onvoldoende rechten heeft om het te installeren. Gister wilde ik google earth installeren en toen kreeg ik dezelfde foutmelding. Ik kan die programma's dus gewoon niet installeren. Ik heb maar een account op mijn pc en dat is die van mijzelf waarbij ik zelf administrator ben. Je zou dus zeggen dat het goed zit.

Wat doe ik fout en hoe kan ik dit instellen zodat ik dit soort programma's wel gewoon kan installeren?

Alvast bedankt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2007, 22:17
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
rechtermuisknop op het installatie pakket die niet werkt, dan de tab beveiliging geloof ik, en dan kan je daar ergens de rechten instellen. daar moet je hem dan alle rechten geven. weet ff niet meer precies aangezien ik op dit moment weer xp draai.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 22:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dankjewel Het is gelukt door ipv 'uitvoeren', 'uitvoeren als administrator' te kiezen als je rechts klikt op het bestand
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 09:21
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-05-2007 @ 22:34 :
Dankjewel Het is gelukt door ipv 'uitvoeren', 'uitvoeren als administrator' te kiezen als je rechts klikt op het bestand
Maar dat is vreemd want 'uitvoeren' of 'opslaan' zou gewoon onder een volledig admin account moeten werken.

Als er meerdere accounts en mensen van jouw laptop gebruikmaken kan je via start>configuratiescherm>gebruikersaccounts>een account wijzigen, de naam en functie wijzigen.
Bij ons staan ze allemaal ingesteld als 'Beheerder van deze computer.' dus check even of dat bij jouw ook zo is via start>configuratiescherm>gebruikersaccounts.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 14:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb maar een account, mijn eigen, en die staat ingesteld als administrator
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 17:30
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-05-2007 @ 14:29 :
Ik heb maar een account, mijn eigen, en die staat ingesteld als administrator
Dus ook als 'Beheerder van deze computer' in het configuratiescherm?
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-05-2007 @ 17:30 :
Dus ook als 'Beheerder van deze computer' in het configuratiescherm?
Administrator, maar ik kan het alleen wijzigen in 'standaardtype' niet in beheerder ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 19:47
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-05-2007 @ 18:56 :
Administrator, maar ik kan het alleen wijzigen in 'standaardtype' niet in beheerder ofzo.
Vista weer...
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 12:00
durex
Avatar van durex
durex is offline
zet gebruikers account beheer uit dan hoef je ook niet meer te kiezen voor uitvoeren als beheerder...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En hoe zet ik dat uit? Heeft het verder geen nadelige gevolgen als ik dat uit zet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 19:08
durex
Avatar van durex
durex is offline
Hier staat een uitleg

zover ik weet heeft het geen nadelige gevolgen maar op sommige sites word gezegt dat je kwetsbaarder word voor malware...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.