Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2006, 08:52
farai
Avatar van farai
farai is offline
Mijn hondje is ziek en wij denken da hij blind wordt. Als da zo is, vind ik persoonlijk da we 'm beter kunnen laten inslapen. Mijn hondje is heel bang van aard en ik denk dat als die blind wordt dat dan alleen maar nog erger wordt. Daarom denk ik dat als ik gelijk heb da we 'm dan beter kunnen laten gaan. Hij heeft tenslotte een mooi leven bij ons (mijn moeder en mij) gehad. Maar ik moet het er natuurlijk nog met mij moeder over hebben.

Heeft er iemand van jullie ervaring met blinde honden?
Zo ja, wat zouden jullie doen?

groetjes oceangirl
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2006, 09:46
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als je van je hond houdt en je hebt er het geld voor kun je hem laten opereren om hem weer te laten zien. Inslapen zou ik nooit doen, aangezien hij aan die blindheid 'went'. Is hij plots blind geworden, of ging dat geleidelijk aan?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 09:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan moet zo'n operatie wel mogelijk zijn?

Ik zou in de eerste instantie gewoon eens afwachten. Als je hond na een half jaar alleen banger en banger wordt kun je altijd nog over inslapen nadenken, voor hetzelfde geld went hij eraan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:54
farai
Avatar van farai
farai is offline
kheb iets te vroeg gereageerd. gelukkig wordt die nog niet blind aldus de dierenarts.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Gelukkig.

Maar zelfs wanneer een van mijn honden blind zou worden (eentje is al slechtziend) laat ik ze voor geen goud inslapen. Mijn stem werkt altijd erg rustgevend op ze, en ik weet zeker dat ik wel een manier zou vinden (al dan niet met veel training) waardoor ze een prima leven kunnen hebben.
Mijn Spaanse asielhond zag in 1e instantie ook helemaal niets, dit vanwege ondervoeding en een slechte conditie. Op dat moment volgende ze mijn stem, en wist ze me te volgen door haar ruikvermogen.

In mijn optiek dus doodzonde om een dier daarvoor af te maken.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:41
Verwijderd
We hebben een hondje van 15 gehad die blind was geworden door de staar.
Opereren ging niet meer omdat de narcose te riskant was.
Probleem was dat ze elke keer als m'n moeder er niet was ontzettend in de stress schoot en ook overal tegenop liep. Het was duidelijk te zien dat ze niet gelukkig was en toen hebben we haar wel in laten slapen. Ondanks dat ze lichamelijk verder nog prima was.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dan heeft ie een blindegeleidehond nodig HAHAHAHAHAHAHA.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:10
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
HvJ schreef op 12-11-2006 @ 12:00 :
Gelukkig.

Maar zelfs wanneer een van mijn honden blind zou worden (eentje is al slechtziend) laat ik ze voor geen goud inslapen. Mijn stem werkt altijd erg rustgevend op ze, en ik weet zeker dat ik wel een manier zou vinden (al dan niet met veel training) waardoor ze een prima leven kunnen hebben.
Mijn Spaanse asielhond zag in 1e instantie ook helemaal niets, dit vanwege ondervoeding en een slechte conditie. Op dat moment volgende ze mijn stem, en wist ze me te volgen door haar ruikvermogen.

In mijn optiek dus doodzonde om een dier daarvoor af te maken.
Inderdaad.
En in huis is het ook goed te doen, zolang je niet je hele inrichting omgooit kunnen ze de weg nog prima vinden
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Waarom laat je d'r niet even onderzoeken door de dierenarts? Als ze blind wordt door ouderdom is daar vaak weinig aan te doen, maar dat worden ze dan vrij geleidelijk en wennen er ook erg snel aan, als jij er op een goede manier mee omgaat zal ze daar niet angstiger van worden. Als het staar is oid is een operatie mogelijk dus ga naar die dierenarts en inslapen? Nee, dacht ik even niet. Een blinde hond kan net zo gelukkig leven als een ziende hond. Andere zintuigen worden scherper en daar kunnen ze het prima mee doen, mits (nogmaals) jij er goed mee om gaat. Praat eens met meer mensen die een blinde hond hebben (gehad) en hoe zij daarmee om zijn gegaan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 12-11-2006 @ 16:10 :
Inderdaad.
En in huis is het ook goed te doen, zolang je niet je hele inrichting omgooit kunnen ze de weg nog prima vinden
Mijn ouders hebben ooit een blinde kat gehad, dat was ze niet eens opgevallen totdat ze de inrichting van het huis hadden veranderd

Ik zou mijn hond nooit in laten slapen alleen vanwege blindheid
Eerst maar eens zien in hoeverre ze er zelf last van heeft.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 20:46
JohnnyF.
Avatar van JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-11-2006 @ 15:58 :
Dan heeft ie een blindegeleidehond nodig HAHAHAHAHAHAHA.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:17
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
HvJ schreef op 12-11-2006 @ 12:00 :
Gelukkig.

Maar zelfs wanneer een van mijn honden blind zou worden (eentje is al slechtziend) laat ik ze voor geen goud inslapen. Mijn stem werkt altijd erg rustgevend op ze, en ik weet zeker dat ik wel een manier zou vinden (al dan niet met veel training) waardoor ze een prima leven kunnen hebben.
Mijn Spaanse asielhond zag in 1e instantie ook helemaal niets, dit vanwege ondervoeding en een slechte conditie. Op dat moment volgende ze mijn stem, en wist ze me te volgen door haar ruikvermogen.

In mijn optiek dus doodzonde om een dier daarvoor af te maken.
hier heb ik veel aan. Iig, ik zie mn hond echt graag en wil 'm zeker niet kwijt. Alleen had ik er zo nog niet over nagedacht.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Daarnaast kun je extra maatregelen nemen om het je hond/kat zo prettig mogelijk te maken. Niet je interieur rigoreus veranderen, maar beetje bij beetje. Zo weinig mogelijk rommel op de grond waar het beestje over kan struikelen.

Maar als het dier toch veel te bang wordt (wat meestal niet het geval is aangezien ze eraan 'wennen') is het misschien een optie om het uit zijn lijden te verlossen...

Zelf zou ik dit niet zo snel besluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Dit of dat??
Verwijderd
500 17-05-2012 15:06
De Kantine Fototopic op je ogen!
Verwijderd
491 17-10-2010 14:31
Lifestyle schoenen en broeken
charly not
48 30-03-2003 10:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mijn mening....
dafelix
6 17-01-2003 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.