Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2007, 09:56
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Mijn computer doet sinds gisteren een beetje vreemd.

Soms zonder rede reboot ie gewoon en dit is vrij irritant. Hij heeft dit nu 4x gedaan. 1x was er een bericht toen ie weer opgestart was met het bericht dat windows herstelt was van een systeemfout.

De overige 3x gewoon direct afsluiten, geen blauw scherm en weer opnieuw opstarten.

Ik denk dat een driver vaag aan doen is maar ik weet niet hoe ik een slecht werkende driver kan opsporen..

Graag wat ideeen en het liefst oplossingen. Alvast bedankt
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2007, 10:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bekijk je logfiles eens (met rechts op Deze Computer klikken > Beheren, en dan bij de systeem logs kijken). Daar zou gedetailleerdere informatie over de crashes moeten staan.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 11:02
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Wat tegelijk gebeurde met me reboot was:

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp

en:

WMIAdapter: kan de service niet openen

De WMI-prestatieadapter-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: WMI-prestatieadapter.
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 11:08
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Dit gebeurde bij de 1e reboot:

Foutcode; 0000004e, parameter1: 0000008f, parameter2: 00006b3f, parameter3: ffffffff, parameter4: 00000000.

De 2e en 3e:

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Vastgelopen toepassing: wmplayer.exe, versie: 11.0.5721.5145, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x00018871.

Nadat Windows Mediaplayer vastliep startte hij ook opnieuw op, normaal deed ie dit nooit...

Ik heb ondertussen het automatisch opstarten na fouten uitgeschakelt.
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:39
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Laatste foutmelding die ik kreeg was Stop: 0x0000008E. Dit wees naar een niet goed werkende RAM en dit zei de test ook van de door Freyk aanbevolen UBCD.

Mijn computer logeert momenteel in de winkel waar hij gerepareert wordt. Bedankt voor alle antwoorden etc...
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.