Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 22:45
Donny must die
Donny must die is offline
Hoofddoek is niet perse iets wat alleen in de Islam voorkomt. Boedhisten, Joden en Christenen kennen het ook (en wie weet welke religies nog meer). Waarom wordt dit wel als voornaamste argument gebruikt dat de Islam een vrouwonvriendelijk geloof is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2005, 22:58
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Omdat ze vinden dat mannen dat dan ook zouden moeten en omdat sommige mensen het als een symbool van onvrijheid zien en een beperking, en omdat ze denken dat vrouwen dat niet uit eigen wil doen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:10
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-02-2005 @ 23:58 :
en omdat ze denken dat vrouwen dat niet uit eigen wil doen.
En zelfs als een moslima zegt dat ze dat wel doet, geloven ze haar niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-02-2005 @ 00:10 :
En zelfs als een moslima zegt dat ze dat wel doet, geloven ze haar niet
Vers 2:120
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 00:27
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
omdat ze graag zeiken
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 00:39
Verwijderd
Veel mensen zien de hoofddoek als een uitwerking van het idee dat vrouwen hun schoonheid niet mogen laten zien. Ze mogen niet opwindend zijn voor mannen, omdat mannen zich niet in bedwang kunnen houden en zich dan misschien vergrijpen aan opwindende vrouwen. In plaats van de mannen dan te straffen, moeten de vrouwen onaantrekkelijk gemaakt worden. De hoofddoek is dus een symbool van een cultuur waarin mannen ongestoord hun gang kunnen gaan en vrouwen de schuld krijgen van de wandaden van die mannen.

Ik denk dat dit de gedachtengang van tegenstanders van de hoofddoek is.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 00:56
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 04-02-2005 @ 23:45 :
Hoofddoek is niet perse iets wat alleen in de Islam voorkomt. Boedhisten, Joden en Christenen kennen het ook (en wie weet welke religies nog meer). Waarom wordt dit wel als voornaamste argument gebruikt dat de Islam een vrouwonvriendelijk geloof is?
in die andere geloven word eht nauwelijks gebruikt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 01:39 :
In plaats van de mannen dan te straffen, moeten de vrouwen onaantrekkelijk gemaakt worden. De hoofddoek is dus een symbool van een cultuur waarin mannen ongestoord hun gang kunnen gaan en vrouwen de schuld krijgen van de wandaden van die mannen.
Mannen mogen ook niet zomaar hun gang gaan.
En de vrouwen krijgen geen straf. Een hoofddoek is geen straf.

Btw, laatst vertelde iemand hier op het forum dat voor vrouwen en mannen binnen de sharia verschillende straffen zijn. Vandaag heb ik me laten vertellen dat dat een leugen is.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-02-2005 @ 01:56 :
in die andere geloven word eht nauwelijks gebruikt
ja maar vaak wordt er ook gezegd dat de Islam vrouwen onderdrukt. dan zou je consequent moeten zijn, en in ieder geval het Jodendom en Christendom ook vrouwonvriendelijk moeten noemen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-02-2005 @ 00:10 :
En zelfs als een moslima zegt dat ze dat wel doet, geloven ze haar niet
ma·ni·pu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het toepassen van kunstgrepen, meestal om iem. te bedriegen
2 het ongemerkt beïnvloeden
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:03
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2005 @ 02:17 :
ja maar vaak wordt er ook gezegd dat de Islam vrouwen onderdrukt. dan zou je consequent moeten zijn, en in ieder geval het Jodendom en Christendom ook vrouwonvriendelijk moeten noemen.
Hoezo zouden die 2 dan vrouwonvriendelijk zijn?
Zij dragen geen hoofddoekjes hoor.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 07:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 05-02-2005 @ 08:03 :
Hoezo zouden die 2 dan vrouwonvriendelijk zijn?
Zij dragen geen hoofddoekjes hoor.
maar van het geloof moeten ze dat eigenlijk wel doen. Dus het geloof is dan ook vrouwonvriendelijk, indien een hoofddoek vrouwonvriendelijk is. Dat Joden en Christenen zich daar niet aan houden is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:56
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2005 @ 02:36 :
ma·ni·pu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het toepassen van kunstgrepen, meestal om iem. te bedriegen
2 het ongemerkt beïnvloeden
Daar heb jij niet over te oordelen maat.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2005 @ 02:15 :


Btw, laatst vertelde iemand hier op het forum dat voor vrouwen en mannen binnen de sharia verschillende straffen zijn. Vandaag heb ik me laten vertellen dat dat een leugen is.
kom je daar nu pas achter?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 09:57
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2005 @ 08:39 :
maar van het geloof moeten ze dat eigenlijk wel doen.
waar baseer jij dat op?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2005 @ 02:36 :
ma·ni·pu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het toepassen van kunstgrepen, meestal om iem. te bedriegen
2 het ongemerkt beïnvloeden


@ Love & Peace:

nee, dat weet ik ook wel, maar ik schetste alleen de denkwijze van mensen die zeer fel tegen hoofddoekjes zijn. Persoonlijk zal het mij een rotzorg zijn of een moslima wel of niet een hoofddoek wil dragen, net zoals het mij helemaal niets kan schelen of iemand met sportschoenen wil lopen of niet. De enige beperkingen die aangebracht kunnen worden op het dragen van religieuze symbolen liggen in bescherming van bijzondere karakters van bepaalde ambten, zoals rechters.

Ik weet ook uit mijn eigen ervaring dat er genoeg hoog opgeleide, intelligente jonge moslimmeisjes zijn die geheel vrijwillig een hoofddoek gaan dragen. Alleen al daarom slaat die stelling van T_ID op stront.

En verder: joodse vrouwen hebben pruiken, christelijke vrouwen hebben van die zwarte hoeden. Als een hoofddoek bedoeld is om de schoonheid van de vrouw te verbergen, als die bedoeld is om haar minder te maken aan de man, dan zijn die twee dingen die ik noemde he took.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Omdat het dragen van een hoofddoek naar mijn weten niet 100% letterlijk in de Koran, Tenach of Bijbel (oei,.. dat laatste weet ik niet eigenlijk... er was wel een stukje in het NT waarin expliciet wordt gezegd dat de vrouw een hoofddoek in de kerk moet dragen, maar weet niet of dat daarbuiten ook moet dan) staat en het daarom wordt gezien als iets dat opgelegd is door de paternalistische maatschappij - een maatschappij waarin mannen het voor het zeggen hebben en een maatschappij waarin mannen hun lusten niet kunnen beteugelen en de vrouwen "lelijker" willen maken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-02-2005 @ 01:56 :
in die andere geloven word eht nauwelijks gebruikt
denk je dat? ooit oude foto's van Nederland en bevolking gezien?
en wat denk je van die sommige klederdracht die je nog ziet. zie je het ook.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2005, 11:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 05-02-2005 @ 12:04 :
denk je dat? ooit oude foto's van Nederland en bevolking gezien?
en wat denk je van die sommige klederdracht die je nog ziet. zie je het ook.
oude foto's
klederdracht

je zegt t zelf al

gruwelijk ouderwets
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 11:32
Verwijderd
De hoofddoek is ingevoerd met als enig doel het lelijker maken van de vrouw, maar als moslima's dat graag willen, wie ben ik om daarover te gaan zeuren?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
de vraag is niet waarom moslima's hoofddoeken dragen en joden pruiken maar waarom dit bekritiseerd wordt. het waarom van de hoofddoek doet namelijk totaal niet ter zake, zij is slechts een symbool van het 'vreemde'(/'de vijand'). en aangezien wij overtuigt zijn van onze waarheid en alles daaraan willen onderwerpen, al het vreemde moet worden opgenomen in het bekende en alles uniform moet zijn, daarom bekritiseren we de hoofddoek als symbool van het vreemde. we kunnen er niet tegen dat er geen 'waarheid' is, dat goed en kwaad slechts bedacht is, dat er geen transcendentale waarheden zijn, we zijn controllfreaks
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 05-02-2005 @ 13:07 :
de vraag is niet waarom moslima's hoofddoeken dragen en joden pruiken


of hoeden of hoofddoeken

Citaat:
maar waarom dit bekritiseerd wordt. het waarom van de hoofddoek doet namelijk totaal niet ter zake, zij is slechts een symbool van het 'vreemde'(/'de vijand'). en aangezien wij overtuigt zijn van onze waarheid en alles daaraan willen onderwerpen, al het vreemde moet worden opgenomen in het bekende en alles uniform moet zijn, daarom bekritiseren we de hoofddoek als symbool van het vreemde. we kunnen er niet tegen dat er geen 'waarheid' is, dat goed en kwaad slechts bedacht is, dat er geen transcendentale waarheden zijn, we zijn controllfreaks
zo vreemd is een hoofddoek binnen de westerse maatschappij niet

en naar katholieken nonnen is nooit zo vreemd tegenaan gekeken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 12:42
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2005 @ 13:16 :

zo vreemd is een hoofddoek binnen de westerse maatschappij niet

en naar katholieken nonnen is nooit zo vreemd tegenaan gekeken. [/B]
ik zei ook dat de hoofddoek een SYMBOOL van het vreemde is. de hoofddoek is idd niet vreemd, het normen en waardenpatroon etc van de arabische/islamitische wereld is wat wij als vreemd/eng ervaren, niet de hoofddoek. [edit] daarom is de discussie over/verbieden van de hoofddoek een nutteloze discussie/verbod, die de ogen van de kern van de zaak haalt[/edit]

en persoonlijk kijk ik wel vreemd naar nonnen, hun waarheid is anders dan de mijne.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 13:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 05-02-2005 @ 13:42 :
ik zei ook dat de hoofddoek een SYMBOOL van het vreemde is. de hoofddoek is idd niet vreemd, het normen en waardenpatroon etc van de arabische/islamitische wereld is wat wij als vreemd/eng ervaren, niet de hoofddoek.

en persoonlijk kijk ik wel vreemd naar nonnen, hun waarheid is anders dan de mijne.
Ok dan had ik het niet helemaal begrepen in eerste instantie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:27
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 01:39 :
(.............)

Ik denk dat dit de gedachtengang van tegenstanders van de hoofddoek is.
Aan de andere kant, als een moslim zegt dat prostitutie in Nederland verboden moet worden, verweert de Nederlander zich door te zeggen dat er anders veel vrouwen verkracht zullen worden door mannen die hun lusten niet kunnen bedwingen. Is deze redenering dan niet net zo krom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 17:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-02-2005 @ 18:27 :
Aan de andere kant, als een moslim zegt dat prostitutie in Nederland verboden moet worden, verweert de Nederlander zich door te zeggen dat er anders veel vrouwen verkracht zullen worden door mannen die hun lusten niet kunnen bedwingen. Is deze redenering dan niet net zo krom?
De eerste Nederlander die zo redeneert moet ik nog tegenkomen.
Terwijl je het, met de verkeerde interpretatie, uit de Koran kunt halen dat vrouwen hun schoonheid moeten verstoppen tegen de lusten van de vent.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 05-02-2005 @ 09:56 :
Daar heb jij niet over te oordelen maat.
Maar Goebels had wel gelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2005 @ 02:36 :
ma·ni·pu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het toepassen van kunstgrepen, meestal om iem. te bedriegen
2 het ongemerkt beïnvloeden
Jongen, begrijp je nu een beetje waarom je niet serieus te nemen bent?

Mijn moeder en ik hebben er beide zelf voor gekozen. (Bovendien ken ik vele moslima's en die dragen allen met trots en uit EIGEN wil een hijaab. (Jammer dat jij ze niet kent, of eigenlijk..gelukkig dat zij jou niet kennen..)

En nu jij weer..
Of doe toch maar niet, is zonde van dit topic
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2005 @ 18:56 :
Maar Goebels had wel gelijk.
gelijk over wat?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-02-2005 @ 18:27 :
Aan de andere kant, als een moslim zegt dat prostitutie in Nederland verboden moet worden, verweert de Nederlander zich door te zeggen dat er anders veel vrouwen verkracht zullen worden door mannen die hun lusten niet kunnen bedwingen. Is deze redenering dan niet net zo krom?
Dat zou onzin zijn omdat de reden dat prostitutie hier niet verboden is echt niet gelegen is in de veronderstelling dat er anders veel vrouwen verkracht zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:31
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-02-2005 @ 01:27 :
omdat ze graag zeiken
of omdat diegene die haar niet geloven hun gezeik gewoon zijn dat ze denken dat iedereen het doet...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-02-2005 @ 18:27 :
Aan de andere kant, als een moslim zegt dat prostitutie in Nederland verboden moet worden, verweert de Nederlander zich door te zeggen dat er anders veel vrouwen verkracht zullen worden door mannen die hun lusten niet kunnen bedwingen. Is deze redenering dan niet net zo krom?
Kromme redenering inderdaad. Prostitutie moet niet verboden worden, maar eerder omdat je het toch niet kunt verbieden (in Iran bijvoorbeeld komt het minstens net zo veel voor als in Nederland).
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 23:59
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 00:56 :
Kromme redenering inderdaad. Prostitutie moet niet verboden worden, maar eerder omdat je het toch niet kunt verbieden (in Iran bijvoorbeeld komt het minstens net zo veel voor als in Nederland).
bron?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 06-02-2005 @ 00:59 :
bron?
Reportage over gezien, ik geloof dat het Terzake was op de Belg. Om te zorgen dat de hoerenlopers niet gearresteerd worden, wordt er een tijdelijk huwelijk afgesloten, wat zelfs maar een paar uur kan duren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:39
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 05-02-2005 @ 12:04 :
denk je dat? ooit oude foto's van Nederland en bevolking gezien?
en wat denk je van die sommige klederdracht die je nog ziet. zie je het ook.
mijn opa droeg een pet om z'n schoonheid te verbergen, zie je 't voor je. sowieso is heel het hoedengedrag al cultuur- en tijdgebonden.

Een iegelijk man die bidt of profeteert, hebbende op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;
maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof het haar afgesneden ware.
want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn of 't haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

in de kerkdiensten zou dus een hoed gedragen moeten worden door vrouwen, maar er is vast wel iets te vinden om daar onder uit te komen, wie doet het tegenwoordig nog.
daarnaast is het wel duidelijk dat er hier alleen sprake is van een kerkdienst etc, en niet van het gewone leven over straat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 16:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Het komt toch ook niet bij beide stromingen van de Islam voor?
Het dragen van een hoofddoek bedoel ik dan dus.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2005, 17:19
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-02-2005 @ 17:37 :
Het komt toch ook niet bij beide stromingen van de Islam voor?
Het dragen van een hoofddoek bedoel ik dan dus.
welke stromingen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 06-02-2005 @ 18:19 :
welke stromingen bedoel je?
sorry, zo goed ben ik niet op de hoogte
ik moet het ff opzoeken welke ik bedoelde...
Het Soennisme en Alevitisme.
De Alevieten zouden geen hoofddoek of sluier dragen, de Soennieten wel.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-02-2005 @ 22:42 :
sorry, zo goed ben ik niet op de hoogte
ik moet het ff opzoeken welke ik bedoelde...
Het Soennisme en Alevitisme.
De Alevieten zouden geen hoofddoek of sluier dragen, de Soennieten wel.
oww het alevitisme. Nouja dat is een religie op zich vind ik. Zij geloven heel anders.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 06-02-2005 @ 22:58 :
oww het alevitisme. Nouja dat is een religie op zich vind ik. Zij geloven heel anders.
Maar zij geloven wel aan de hand van de Koran. Ze vatten de Koran alleen anders op toch? Ze hebben een andere manier van geloven van hetzelfde geloof. dat idee heb ik iig. x
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:22
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-02-2005 @ 23:04 :
Maar zij geloven wel aan de hand van de Koran. Ze vatten de Koran alleen anders op toch? Ze hebben een andere manier van geloven van hetzelfde geloof. dat idee heb ik iig. x
ja dat is zo naja ik heb niet zoveel verstand van alevieten, maar soennieten vinden ze over het algemeen, anders gelovig
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:32
Verwijderd
Dragen van een hoofddoek is ouderwets, in bijna heel west turkije draagt bijna geen 1 vrouw een hoofddoek, in de bergen en het oosten weer wel...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:49
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Appert schreef op 08-02-2005 @ 15:32 :
Dragen van een hoofddoek is ouderwets, in bijna heel west turkije draagt bijna geen 1 vrouw een hoofddoek, in de bergen en het oosten weer wel...
Iets dat modern is, is ook meteen goed?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:08
Verwijderd
staat er ergens in mijn reply dat ik zeg dat ouderwets slecht of goed is en modern slecht of goed? ik zeg alleen dat er in die landen ook verschillen zijn.... ff goed lezen vriend
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Appert schreef op 08-02-2005 @ 19:08 :
staat er ergens in mijn reply dat ik zeg dat ouderwets slecht of goed is en modern slecht of goed? ik zeg alleen dat er in die landen ook verschillen zijn.... ff goed lezen vriend
er zijn zat bedekte moderne moslimas
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Appert schreef op 08-02-2005 @ 15:32 :
Dragen van een hoofddoek is ouderwets, in bijna heel west turkije draagt bijna geen 1 vrouw een hoofddoek, in de bergen en het oosten weer wel...
Dat is niet waar.
Het is wel zo dat er minder vrouwen in West Turkije een hoofddoek dragen dan in de rest van het land, maar bijna geen een, is wel erg overdreven.

En geld maakt ongelovig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:57
Verwijderd
Of geld laat je je ogen open doen Maar een vriewnd van mij was in Turkije in een toeristisch gebied en die heeft maar een enkeling met hoofddoek gezien...

Oke er zijn misschien moderne moslima's met hoofddoeken maar dan moeten ze niet raar gaan doen als ze minder snel aangenomen worden of geweigerd worden bij sommige westerse instellingen, wat nu wel gebeurd is dat ze ineens in opstand komen bijvoorbeeld in Frankrijk omdat ze daar niet meer met hoofddoek in school mogen lopen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Appert schreef op 08-02-2005 @ 19:57 :
Of geld laat je je ogen open doen Maar een vriewnd van mij was in Turkije in een toeristisch gebied en die heeft maar een enkeling met hoofddoek gezien...
Ja touristisch gebied, wat wil je. Wat heeft een Moslim daar tussen allemaal halfblote mensen te zoeken?

Citaat:
Oke er zijn misschien moderne moslima's met hoofddoeken maar dan moeten ze niet raar gaan doen als ze minder snel aangenomen worden of geweigerd worden bij sommige westerse instellingen, wat nu wel gebeurd is dat ze ineens in opstand komen bijvoorbeeld in Frankrijk omdat ze daar niet meer met hoofddoek in school mogen lopen.
Hoezo? Het mooie van het Westen, Vrijheid, geldt niet voor Moslims?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:43
Verwijderd
whaha ten eerste : wat moeten moslims tussen halfnaakte mensen? met andere woorden moslims zijn nooit halfnaakt en komen nooit bij het strand... sorry maar daar maakte je een domme opmerking...

Ten tweede ja vrijheid geld ook net zo goed voor moslims als voor ons, hbben ze evenveel recht op maar aanpassen geld ook voor moslims, aangezien wij het niet toepasselijk vinden een hoofddoek te dragen zullen ze zich toch echt aan ons moeten aanpassen....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Appert schreef op 08-02-2005 @ 20:43 :


Ten tweede ja vrijheid geld ook net zo goed voor moslims als voor ons, hbben ze evenveel recht op maar aanpassen geld ook voor moslims, aangezien wij het niet toepasselijk vinden een hoofddoek te dragen zullen ze zich toch echt aan ons moeten aanpassen....
met een hoofddoek uit doen ben je nog niet aangepast hoor. Net alsof het doekje enig verschil maakt. Zou ook erg saai zijn, als iedereen psies dezelfde klerenstijl had, alleen om 'aangepast' te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofddoeken wat vinden jullie?
Barb4
187 06-12-2007 13:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren?
Hydrogen
258 08-08-2005 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoofddoek ISLAM
moslima2
5 25-03-2005 11:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers
Mirage2000
500 08-03-2005 11:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hbo's willen hoofddoek in de ban doen!
e r t a njunior
126 04-12-2003 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.