Oud 30-01-2012, 13:22
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe jullie denken over prostitutie. Vinden jullie dat prostitutie gewoon kan..Of juist niet? En waarom. Dit onderwerp kwam in de klas naar voren. En vele van onze klas vinden dat het wel kan. En meeste meisjes vinden van niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 13:32
Verwijderd
Ik vind dat het kan want waarom niet. Scheelt een hoop problemen en mensen verdienen hun centjes ermee. Als je het "niet vindt kunnen" dan doe je er niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:03
Verwijderd
Ik vind het sneu. Maar ik vind niet 'dat het niet kan'. Het enige wat ik niet vind kunnen, is dat er toch nog zo veel mensen in de prostitutie terechtkomen zonder dat dat hun eigen keuze is, zie mensenhandel etc.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:13
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Ik vind het sneu. Maar ik vind niet 'dat het niet kan'. Het enige wat ik niet vind kunnen, is dat er toch nog zo veel mensen in de prostitutie terechtkomen zonder dat dat hun eigen keuze is, zie mensenhandel etc.
Precies dit eigenlijk
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het sneu. Maar ik vind niet 'dat het niet kan'. Het enige wat ik niet vind kunnen, is dat er toch nog zo veel mensen in de prostitutie terechtkomen zonder dat dat hun eigen keuze is, zie mensenhandel etc.
Dit inderdaad. En als het iemand zijn eigen keuze is, dan is dat zo en vind ik niet dat het niet zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:16
bambambam
bambambam is offline
Ik vind dat prostituees eerst moeten ondervraagd worden door psychologen om te kijken of het daadwerkelijk vrijwillig is en dat ze pas dan een vergunning mogen krijgen

Maar of het nu vrijwillig of onvrijwillig is, ik vind het walgelijk, waarom ik dat vind bij onvrijwillige prostitutie is voordehandliggend.
Waarom ik het bij vrijwillige prostituitie walgelijk vind is omdat je dan je kut maar verkoopt omdat je niks kan/te lui bent om iets te doen. Krijg wat zelfrespect.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:21
Verwijderd
Het betaalt anders een stuk beter om een dure courtisane te zijn dan om directiesecretaresse te zijn in de worstjesfabriek
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 17:22
veryniceguy
Avatar van veryniceguy
veryniceguy is offline
Citaat:
Ik vind dat prostituees eerst moeten ondervraagd worden door psychologen om te kijken of het daadwerkelijk vrijwillig is en dat ze pas dan een vergunning mogen krijgen.


het idee achter prostitutie is dat met name mannen niet over gaan tot verkrachting wanneer ze ff willen sexen maar er gewoon voor kunnen betalen.
persoonlijk heb ik groot respect voor hoeren ik zou het echt niet kunnen me laten nemen door een volstrekte vreemdeling(die er waarschijnlijk niet al te mooi uit ziet) en dat voor een paar euro's. Het is natuurlijk triest dat je geen "normale" baan hebt maar goed beter dan niks doen of de criminaliteit in
Verder zou ik ook nooit sex met een hoer willen(althans er niet voor betalen)
__________________
dyslectie FTW!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom ik het bij vrijwillige prostituitie walgelijk vind is omdat je dan je kut maar verkoopt omdat je niks kan/te lui bent om iets te doen. Krijg wat zelfrespect.
Want seks hebben met meerdere personen is een product van een gebrek aan zelfrespect?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 22:25
klooterkip
klooterkip is offline
Ach de ene die haalt de vuilnis op, de ander heeft seks tegen betaling. Ieder z'n ding. Mensen willen ervoor betalen, dus komt het er.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 23:54
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Waarom ik het bij vrijwillige prostituitie walgelijk vind is omdat je dan je kut maar verkoopt omdat je niks kan/te lui bent om iets te doen. Krijg wat zelfrespect.
Wat een ontzettende onzin.

Hoeveel vrouwen hebben er geen seks met jan en alleman en krijgen er niet voor betaald? Dat is toch eigenlijk veel dommer? Als je dan toch veel seks gaat hebben kun je er maar beter ook geld voor vangen.

En als iemand er zelf voor kiest, hoe heeft het dan in godsnaam te maken met een gebrek aan zelfrespect? Jij doet net alsof je lui kunt zijn als je hoer bent. Pfft. Als je geen problemen hebt met seks met vreemden, dan kun je beter prostituee worden dan vakkenvuller, hoor - en dan werk je nog harder ook.

Ik ben blij dat prostitutie in Nederland legaal is en uiteraard vind ik mensenhandel slecht en ik vind dat daar meer tegen gedaan moet worden, maar dat terzijde. Dat mannen naar de hoeren gaan lijkt me wenselijker dan dat ze vrouwen de bosjes in trekken. De vraag is er, het aanbod ook, en omdat het legaal is krijgt de overheid de belasting binnen, kunnen ze controles houden en zorgen dat alles veilig en hygiënisch is. Ik snap niet dat mensen er problemen mee kunnen hebben. Als de man bereid is te betalen en de vrouw bereid haar benen te spreiden (of andersom, of course), then who gives a fuck? Ik zie geen enkel moreel of logisch argument tegen legale prostitutie.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat prostitutie in Nederland legaal is en uiteraard vind ik mensenhandel slecht en ik vind dat daar meer tegen gedaan moet worden, maar dat terzijde. Dat mannen naar de hoeren gaan lijkt me wenselijker dan dat ze vrouwen de bosjes in trekken. De vraag is er, het aanbod ook, en omdat het legaal is krijgt de overheid de belasting binnen, kunnen ze controles houden en zorgen dat alles veilig en hygiënisch is. Ik snap niet dat mensen er problemen mee kunnen hebben. Als de man bereid is te betalen en de vrouw bereid haar benen te spreiden (of andersom, of course), then who gives a fuck? Ik zie geen enkel moreel of logisch argument tegen legale prostitutie.
Dit.

Verder heeft vrijwillige prostitutie helemaal geen deuk te maken emt zelfrespect. Het is helemaal geen kwestie van niks anders kunnen/willen, maar dat werkelijk willen doen. Dat je iemand bent die seks met vreemden heeft, wil niet zeggen dat ej geen zelffrespect hebt. Allemaal die jongens/meiden die woensdagdonderdagvrijdagzaterdagzondag uitgaan en iemand anders in bed hebben liggen, die zijn veel erger (al hou ik ook niet van die uitdrukking, want daar is ook niks ergs aan, maar you get the point.). Als je dan toch iemand bent die van seks met vreemden houdt, kun je je er net zo goed voor alten betalen. Don't see the problem.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 13:22
Verwijderd
Alleen zijn het, als ik berichten uit het nieuws mag geloven (heb bron zo niet meer maar herinner me achtergrondartikelen over prostitutie waarin oa belangenorganisaties en 'vakbond' aan het woord kwamen), toch niet zo heel vaak mensen 'die van seks met vreemden houden'. Tja. Ik denk dat het maar voor weinig mensen hun eerste keuze was in het leven. Of zelfs maar de tiende keuze. Desondanks is het wel een keuze (mensenhandel ea daargelaten).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 13:53
Verwijderd
Ik weet vrij zeker dat de meeste mensen niet van hun baan houden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 17:13
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Alleen zijn het, als ik berichten uit het nieuws mag geloven (heb bron zo niet meer maar herinner me achtergrondartikelen over prostitutie waarin oa belangenorganisaties en 'vakbond' aan het woord kwamen), toch niet zo heel vaak mensen 'die van seks met vreemden houden'. Tja. Ik denk dat het maar voor weinig mensen hun eerste keuze was in het leven. Of zelfs maar de tiende keuze. Desondanks is het wel een keuze (mensenhandel ea daargelaten).
Ik zei ook niet dat ze ervan houden. Ik zei dat ze er geen problemen mee hebben (geldt ook niet voor allemaal natuurlijk). Zo zullen de meeste mensen ook niet graag vuilnisman worden, maar degenen die het wél worden hebben er toch op z'n minst geen problemen mee (hadden ze dat wel, dan zijn er genoeg andere baantjes te vinden).

Edit: Ik zag dat je het tegen SA had, maar ach.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:57
Zeepje
Zeepje is offline
Citaat:
Ik vind dat prostituees eerst moeten ondervraagd worden door psychologen om te kijken of het daadwerkelijk vrijwillig is en dat ze pas dan een vergunning mogen krijgen

Maar of het nu vrijwillig of onvrijwillig is, ik vind het walgelijk, waarom ik dat vind bij onvrijwillige prostitutie is voordehandliggend.
Waarom ik het bij vrijwillige prostituitie walgelijk vind is omdat je dan je kut maar verkoopt omdat je niks kan/te lui bent om iets te doen. Krijg wat zelfrespect.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 19:35
pronky.net
Avatar van pronky.net
pronky.net is offline
Citaat:
Ik vroeg me af hoe jullie denken over prostitutie. Vinden jullie dat prostitutie gewoon kan..Of juist niet? En waarom. Dit onderwerp kwam in de klas naar voren. En vele van onze klas vinden dat het wel kan. En meeste meisjes vinden van niet.
Ik vind dat de prostitutie afgeschaft moet worden, maar dat is voor ieder voor zich. De mensen die daar in zitten kunnen geen normaal leven lijden, lopen de gevaarlijkste ziektes op etc..

Laatst gewijzigd op 01-02-2012 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 19:42
immortelle
immortelle is offline
beter dan iemand verkrachten
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 20:21
Verwijderd
Ik vind dat ze niet zoveel geld ervoor mogen vragen, als prostitutie legaal is moeten de andere niet-offciele banen ook legaal worden. (een aantal specifieke niet officiele banen dan)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 20:26
Verwijderd
Citaat:
beter dan iemand verkrachten
Maar minder goed dan bacon?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 20:43
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat ze niet zoveel geld ervoor mogen vragen, als prostitutie legaal is moeten de andere niet-offciele banen ook legaal worden. (een aantal specifieke niet officiele banen dan)
Waarom zouden ze er niet "zoveel" geld voor mogen vragen? En wat heeft het met andere banen te maken?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 20:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind dat ze niet zoveel geld ervoor mogen vragen, als prostitutie legaal is moeten de andere niet-offciele banen ook legaal worden. (een aantal specifieke niet officiele banen dan)
Je begrijpt dat wanneer een maximumprijs voor prostitutie wordt ingesteld (waarom eigenlijk?) het gewoon weer de zwarte markt ingaat? En over welke specifieke niet-officiële banen heb je het, en wat hebben die te maken met prostitutie?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat ze niet zoveel geld ervoor mogen vragen, als prostitutie legaal is moeten de andere niet-offciele banen ook legaal worden. (een aantal specifieke niet officiele banen dan)
En wat is in godsnaam een niet-officiele baan?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 21:08
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En wat is in godsnaam een niet-officiele baan?
Een specifieke niet-officiele baan zelfs!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 21:13
Verwijderd
Misschien zoiets als een officiele baan, maar dan gewoon niet! Maar wel specifiek!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 23:58
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik vind vrijwillige prostitutie niet slecht, en geen probleem. Ik krijg uit nieuwsberichten/ervaring alleen de indruk dat het merendeel illegaal is, veel meisjes/vrouwen worden gedwongen, en mensenhandel nog steeds erg lucratief is.

Het zal geen verbazing opwekken dat ik dat niet vind kunnen, en echt een enorm trieste zaak vind.

Iets meer dan een jaar geleden geprobeerd een praatgroep/meldpunt op te zetten voor dat soort misstanden in Deventer, met wat mensen die ik ken van Dwars. Kregen al heel snel te maken met bedreigingen, agressieve telefoontjes en een vriend van me is nogal in elkaar gemept, politie ried ons daarna af te beginnen, en toen had niemand er trek meer in om nog door te gaan .
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 01:54
Records070
Avatar van Records070
Records070 is offline
de perverts moete tog aan hun trekke komen haha
denhaag, doubies, 20 euro ftw!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Naar de Wallen gaan
RLD Amsterdam
196 29-12-2020 22:01
Seksualiteit Loverboys
evanescence
48 12-04-2005 16:01
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abou Jahjah: Nederland weer multicultureel
Atje85
23 02-03-2003 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gedichtenbespreking deel 3
Wouty
6 19-10-2001 19:07
ARTistiek gedichtenbespreking deel 3
Wouty
5 18-10-2001 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.