Oud 25-05-2010, 16:52
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn rijbewijs gehaald. Nu zit ik erover te denken in september een kleine auto te kopen. Nu probeer ik er alleen achter te komen wat ongeveer de maandelijkse kosten zullen zijn. Qua wegenbelasting e.d. is dat vrij makkelijk te vinden maar de verzekering werd ik niet helemaal wijs uit. Het zal een simpele auto worden (denk hierbij aan een Citroën ZX of AX, Mazda 121, Renault Twingo, iets in die richting). Verder ben ik 18 (net 19 wanneer ik de auto zal kopen) en heb ik dus geen schadevrije jaren etc. Per jaar zal ik zo'n 10.000 tot 15.000 kilometer rijden gok ik. Op naam van mijn ouders verzekeren zit er niet in, zij weigeren dat en aan de andere kant is het wellicht ook beter hem zelf te verzekeren om schadevrije jaren op te bouwen.

Wellicht iemand die me een indicatie kan geven wat ik eraan kwijt zal zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

(P.s. Mijn zorgverzekering loopt bij Aegon, geen idee of jullie iets met die informatie kunnen maar zet het er maar bij voor de zekerheid.)
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 16:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Op internet de meest goedkope verzekering zoeken, voor enkel WA zal je dan zo rond de 30 - 35 euro zitten schat ik (per maand).
Als je iets met GTI, GT, SR, RS etc wilt verzekeren wordt dat een ander verhaal, vermenigvuldig dat eerste bedrag dan maar met 5 voor enkel WA
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wtf, ik zit bij Allsecur en ik ging even kijken hoeveel ik zou moeten betalen voor mijn Nissan Sunny uit 1993 als ik nog geen schadevrij jaar had. Ik zei voor de grap even dat ik in 1991 geboren ben ik betaal meteen 48 euro ipv 36? wat een naaiestreek.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je benoemt niet wat voor soort verzekering je wil. WA, WA+beperkt casco of all risk
Kijk hier even: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1662335
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wtf, ik zit bij Allsecur en ik ging even kijken hoeveel ik zou moeten betalen voor mijn Nissan Sunny uit 1993 als ik nog geen schadevrij jaar had. Ik zei voor de grap even dat ik in 1991 geboren ben ik betaal meteen 48 euro ipv 36? wat een naaiestreek.
Risicogroep...

Maar vind het nog steeds een dure verzekering die je hebt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:22
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Bedankt voor jullie reacties
WA lijkt me voldoende gezien het toch geen hele spannende auto zal worden en de waarde toch niet meer dan zo'n 1000,- zal bedragen. Welke verzekeringsmaatschappij is in mijn geval het meest voordelig? Gezien de reactie van MTpower lijkt het me dat die een goedkope heeft?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties
WA lijkt me voldoende gezien het toch geen hele spannende auto zal worden en de waarde toch niet meer dan zo'n 1000,- zal bedragen. Welke verzekeringsmaatschappij is in mijn geval het meest voordelig? Gezien de reactie van MTpower lijkt het me dat die een goedkope heeft?
Ik zat eerst bij de ZLM, maar hier kun je alleen een verzekering afsluiten als je in Zeeland of Noord Brabant woont.
Tegenwoordig maak ik gebruik van de collectieve verzekering via m'n pa z'n werk, betaal ik net 2 tientjes en ze verzekeren alles. Op je 18de een ferrari? Geen probleem, 25 euro per maand WA

Er zijn wel een aantal vergelijkings sites, daar zou ik even gebruik van maken als ik jou was. Independer.nl bijvoorbeeld, maar je hebt er meer en er kan onderling nog best verschil in zitten. Goed zoeken kan je aardig wat geld schelen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hmm momenteel woon ik in Noord-Brabant maar als ik dit jaar slaag studeer ik vanaf september in Overijssel.
Zal eens op die website kijken wat voor mij het goedkoopste zou zijn, een Ferrari zit er helaas sowieso niet in
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:35
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Zojuist even bekeken en bij mij komt AllSecur er toch verreweg als goedkoopste uit (37 euro waar de tweede op 55 zit). Het valt me reuze mee eigenlijk, had maandelijks boven de 50 verwacht.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Zojuist even bekeken en bij mij komt AllSecur er toch verreweg als goedkoopste uit (37 euro waar de tweede op 55 zit). Het valt me reuze mee eigenlijk, had maandelijks boven de 50 verwacht.
Als je echt wil is daar ook nog wel onder te komen
Er was sowieso een maatschappij (weet zo niet meer welke), die beweert 10% goedkoper te zijn dan wie dan ook. Als je de goedkoopste premie op internet opzoekt, uitprint, vervolgens naar hun gaat. Dan doen ze er daar nog 10% vanaf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 20:46
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hmm ben aan het zoeken geweest maar kan helaas echt geen goedkopere vinden.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:01
Verwijderd
kijk ook even naar de voorwaarden. Ik was eerst bij ASR-Fortis verzekerd, en als ik mijn autoruit bij mijn eigen garage wilde vervangen, kostte me dat 450 euro, en als zij een bedrijf zouden aanwijzen 250 euro.

Je wil echt niet voor een reparatie aan je auto ergens naar een garage 100 kilometer verderop omdat je verzekeraar toevallig daar een contract heeft lopen.

Reden voor mij om een duurdere verzekering te nemen. (Naja ik ben sowieso all risk verzekerd, en dat is voor een auto van 1000 euro echt onzin).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij Polis Direct kon ik 10% korting krijgen op de goedkoopste polis die ik hen kon leveren. Dus op internet gezocht naar een zeer goedkope polis (met waarschijnlijk bijbehorende flutvoorwaarden) en die ingestuurd
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
kijk ook even naar de voorwaarden. Ik was eerst bij ASR-Fortis verzekerd, en als ik mijn autoruit bij mijn eigen garage wilde vervangen, kostte me dat 450 euro, en als zij een bedrijf zouden aanwijzen 250 euro.

Je wil echt niet voor een reparatie aan je auto ergens naar een garage 100 kilometer verderop omdat je verzekeraar toevallig daar een contract heeft lopen.

Reden voor mij om een duurdere verzekering te nemen. (Naja ik ben sowieso all risk verzekerd, en dat is voor een auto van 1000 euro echt onzin).
Dat is bij alleen WA niet van toepassing
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Trouwens, om je nog een getal te geven om mee te rekenen.
Ik betaalde toen ik 23 was (telde nog als jongerentarief) 440 euro per jaar voor WA + beperkt casco.
Auto was een Kia Picanto uit 2004 of 2005 en 15.000 km/jaar. 0 schadevrije jaren.
Maar dat was dus wel enorm goedkoop vergeleken met andere verzekeringen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Dat is bij alleen WA niet van toepassing
oja. Goed punt...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 23:41
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Risicogroep...

Maar vind het nog steeds een dure verzekering die je hebt
ja dr is nu een goedkopere maar vorig jaar stond ie als goedkoopste.. en ik vind allsecur wel best eigenlijk.
betaal nu 31, schadevrij jaar
ik weet niet of zwaarte ermee te maken heeft? sunny is wel 1000+ kilo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 23:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik zit bij Univé, een maatschappij die soms wat duurder is maar wel goede service biedt, en ik was daar in het begin 55e per maand kwijt voor mijn 121 WA (inclusief inzittendenverzekering). Maar daar heb ik al snel twee jaar vanaf weten te werken door deel te nemen aan een Trials-slipcursus

Onna-onna schijnt ook vrij goedkoop te kunnen zijn en komt in zijn klasse goed uit de bus. Officieel is het een vrouwenverzekering, maar daar moet je maling aan hebben. Weren mogen ze je toch niet.

Maar staar je bij de keuze van je auto niet alleen blind op de verzekering. Wegenbelasting, onderhoud en verbruik kan ook snel helpen om de kosten te drukken. Uit je lijstje is dan de AX all-round waarschijnlijk het goedkoopste.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2010, 09:50
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik moet van de zomer mijn auto, ook op mijn naam gaan verzekeren ( heb het nu nog op naam van mijn ouders staan) maarja, nu doe ik het op naam van mijn vriend, want hij is ouder dus daarom ook goedkoper maar nu hadden we dus de discussie, waarvoor is een inzittendeverzekering?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ja dr is nu een goedkopere maar vorig jaar stond ie als goedkoopste.. en ik vind allsecur wel best eigenlijk.
betaal nu 31, schadevrij jaar
ik weet niet of zwaarte ermee te maken heeft? sunny is wel 1000+ kilo
Gewicht doet er vaak niet toe, wel het vermogen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik moet van de zomer mijn auto, ook op mijn naam gaan verzekeren ( heb het nu nog op naam van mijn ouders staan) maarja, nu doe ik het op naam van mijn vriend, want hij is ouder dus daarom ook goedkoper maar nu hadden we dus de discussie, waarvoor is een inzittendeverzekering?
Je hebt een ongevallen inzittendenverzekering en een schade verzekering inzittenden.
De eerste geeft de inzittenden van je auto (passagiers) dekking bij overlijden of blijvende invaliditeit.
De tweede geeft dekking bij geleden schade door bestuurder of passagiers, dit kan zijn: letsel schade, schade door gederfde inkomsten en levensvreugde (smartengeld), evenals schade aan bagage.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:41
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het dekt de schade aan je medepassagiers (en afhankelijk van de verzekeraar ook aan jou) na een verkeersongeval. Zelfs als het eenzijdig is. Mocht er iemand komen te overlijden of permanent invalide raken dan wordt er een (klein) vast bedrag uitgekeerd. Afhankelijk van de verzekeraar/het gekozen type verzekering dekt dit ook materiële schade.

Natuurlijk kan een groot deel al door eigen verzekeringen worden gedekt; het is ook een beetje een gebaar ter verantwoording van de eigenaar van de auto als hij/zij passagiers meeneemt. Noodzakelijk is het niet, maar ik vind het wel een prettig gevoel om te weten dat passagiers ook verzekerd zijn als ik ze aan boord neem.

Afhankelijk van de verzekeraar/je gekozen type verzekering kost het maximaal tot zo'n 5 euro extra per maand.

Edit: MTpower was mij net voor
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:46
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Gewicht doet er vaak niet toe, wel het vermogen
Gewicht speelt wel degelijk een rol bij je premie. Een verzekeraar bekijkt het heel logisch: een zwaardere auto kan meer schade aanrichten
Een auto met een grote motor weegt natuurlijk automatisch ook meer.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 11:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gewicht speelt wel degelijk een rol bij je premie. Een verzekeraar bekijkt het heel logisch: een zwaardere auto kan meer schade aanrichten
Een auto met een grote motor weegt natuurlijk automatisch ook meer.
Dat heb ik zelf nooit gemerkt in verzekeringskosten... Alleen vermogen eigenlijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 19:46
Ivo
Ivo is offline
Gewicht speelt zeker wel een rol. Moet je maar eens een kleintje met een relatief sterke motor vergelijken met een grotere auto van hetzelfde merk met dezelfde motor (en meer gewicht). In veel gevallen zal er bij die laatste een hogere premie uitrollen.

Even een voorbeeldje ingevoerd op independer.
Een nieuwe Polo 1.2 TSi 77kw van 988 kg geeft een WA premie van €61,- per maand bij de goedkoopste.
Een nieuwe Golf 1.2 TSi 77kw van 1134 kg geeft een WA premie van €66,- per maand bij de goedkoopste.

Een prijsverschil van 8% voor die 146 extra kilo's van de Golf.

Overigens vandaag berichten gelezen dat de premies stijgen voor autoverzekeringen. Die van mij is gelukkig net ca. €5 per maand gedaald naar €63,- per maand voor all-risk met onbeperkt aantal kilometers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2010, 00:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hoe zit dat eigenlijk met die kilometers? Hoe checken ze dat?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 01:02
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar wat ik zou doen als verzekeringsmaatschappij is bij aanvang van het verzekeringsjaar de kilometerstand registreren en vervolgens steekproefsgewijs controleren of het maximum aantal verzekerde kilometers niet overschreden is.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 01:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar wat ik zou doen als verzekeringsmaatschappij is bij aanvang van het verzekeringsjaar de kilometerstand registreren en vervolgens steekproefsgewijs controleren of het maximum aantal verzekerde kilometers niet overschreden is.
Maar dat is bijna niet te doen, ze zouden het bij de apk kunnen checken. Maar sowieso het eerste jaar kunnen ze dan al niets hard maken, tenzij je de auto in bezit had op de dag dat hij gekeurd is.
En verder is een km-stand makkelijk te vervalsen natuurlijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 13:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het is ook een beetje 'common sense' natuurlijk; als je een benzine-auto wil verzekeren doe je dat meestal niet omdat je 30.000 km per jaar wil gaan rijden
Maar in de praktijk wordt het zelden tot nooit gecontroleerd. Ik moest het wel doorgeven bij de aanschaf van de auto, maar het is maar een schatting die je doet. Als je plots meer/ergens anders gaat werken of even een tripje naar de Noordkaap doet dan gaat je stand al snel omhoog Een verzekeraar kan het via de NAP controleren, je standen worden bij het onderhoud door de garage genoteerd, al is de NAP ook gewoon niet compleet betrouwbaar.
Zolang er niet 10.000en kilometers verschil in zit zullen ze er niet om kraaien.

Pin mij er niet helemaal op vast, maar volgens mij is een kilometerstandmeter niet eens verplicht in een auto (alleen verrekte handig)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is bijna niet te doen, ze zouden het bij de apk kunnen checken. Maar sowieso het eerste jaar kunnen ze dan al niets hard maken, tenzij je de auto in bezit had op de dag dat hij gekeurd is.
En verder is een km-stand makkelijk te vervalsen natuurlijk
Is dat nog zo in NL dan? In België hebben we nu de carpass, elke keer als je een garage binnenrijdt, voor wat dan ook, dan worden je kms geregistreerd. Die moet de garage doorgeven aan Carpass. En dus kun je je 2ehands auto niet meer zwaar terugdraaien als je hem wilt verkopen, want dat klopt je km-stand niet meer.

Overigens weet ik niets over verzekeringen voor beginners en nog minder over goedkope. Ik betaal meer dan 140 euro per maand, en dat nog in 1 keer. Gelukkig ken ik de verzekeraar goed en mag ik het over 3 maanden spreiden, maar dat is nog een hele hap. Maar goed, ik rij dan ook met een zware/dure auto mét LPG.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 16:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wij hebben de Nationale Auto Pas (NAP), ook voor dat soort dingen. Maar het wordt lang niet altijd even strikt bijgehouden en is ook lang niet altijd even betrouwbaar. Zeker niet bij oudere auto's.
Ik weet verder ook niet of een verzekeringsmaatschappij daar zomaar informatie mag van onttrekken; het is inderdaad een hulpmiddel bij het kopen van een auto.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 20:36
Ivo
Ivo is offline
Waarom zou een verzekeringsmaatschappij de NAP-gegevens niet mogen opvragen? Dat mag jij als particulier ook gewoon doen. Kost €2,95 voor een particulier. Voor een verzekeringsmaatschappij zal er wel een flinke kortings-staffel worden gehanteerd.

Het klopt dat niet elke garage de NAP goed bijhoudt. Maar reken maar dat de verzekeringsmaatschappij even een check doet als zij vermoeden dat er veel meer met de auto wordt gereden dan is opgegeven, zeker als ze voor jou een schade moeten dekken. En dan krijg je vervolgens een claim aan je broek wegens verzekeringsfraude en mag je die schade tot de laatste cent zelf gaan vergoeden. Ze zullen waarschijnlijk niet direct moeilijk doen als je een paar kilometer meer hebt gereden dan waarvoor je verzekerd bent. Maar als het er duizenden per jaar meer zijn, en dat al enkele jaren achter elkaar gebeurt kan een verzekeringsmaatschappij je best eens met een behoorlijk probleem opzadelen. Want als je elk jaar te veel kilometers maakt, is het niet meer iets wat je niet van te voren hebt zien aankomen. Dat het een keer door omstandigheden gebeurt, ok, maar dan moet je daar wel meteen actie op ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 23:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb even in de voorwaarden gelezen van NAP, en daarin staat:
"Het is de Deelnemer niet toegestaan de door hem aangevraagde documenten als bedoeld in artikel 6.5 anders te (doen) gebruiken dan ten
behoeve van zijn eigen voorraad auto’s c.q. ten behoeve van de particuliere eigenaar die nadrukkelijk dit document heeft gevraagd voor
zijn eigen voertuig."
Met andere woorden: een verzekeraar mag niet deze gegevens opvragen voor een auto die niet in haar bezit. In de praktijk is de NAP een nogal los hulpmiddel.

Wezenlijk de enige keer dat een verzekeringsmaatschappij jouw km-stand mag komen te weten is wanneer je de auto wil verzekeren en wanneer je die moet invullen op een schadeformulier. Tenzij het verschil echt absurd hoog is zal je er ook nooit wat over horen - als ze er überhaupt al iets mee doen. Toen ik mij verzekerde bij Univé waren er slechts twee tredes: <25.000 pj en >25.000 pj. Dit nieuwe stelsel hebben ze ingevoerd zonder enige berichtgeving aan mensen met een lopende polis, ook niet bij verlenging van die polis. Als ze er enige waarde aan hechten hadden ze echt wel een bericht gestuurd met het verzoek of het wel klopt

Het idee achter deze tredes is het betalen naar gebruik, een marketingtrucje, waarbij er wordt vertrouwd op de eerlijkheid van de cliënt om dit aan te geven. Het verschil bij Univé tussen de laagste trede (<12.000) en hoogste trede (>35.000) is 10 euro per maand. Die 120 per jaar verschil is verwaarloosbaar t.o.v. het verhoogde risico wat je loopt - en helemaal een peuleschil bij hoeveel een beetje schade al kan kosten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 00:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dus eigenlijk kun je gewoon zonder veel risico te lopen de laagste trede invullen?
Ook al rijd je in werkelijkheid meer dan dat.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 01:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Hangt ook een beetje van je verzekeraar af; er zitten er een paar tussen die alles doen om zo min mogelijk te hoeven uit keren
Ik ga niemand adviseren om zich er niets van aan te trekken, dat blijft eigen verantwoordelijkheid, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die er last van heeft gekregen. Zeker niet de situatie die Ivo schetst. Ik zie liever dat mensen wel gewoon eerlijk over hun kilometrage zijn; betalen naar gebruik is wel net zo schappelijk.

Maar in de praktijk zet ik vraagtekens bij de uitvoering ervan (hoe het op een juiste manier gecontroleerd zou kunnen worden) en de geldigheid in de polis (ook omdat een (werkende) km-standmeter niet verplicht is).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.