Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2015, 18:03
Verwijderd
Ik moet een frans mondeling voorbereiden, maar nu lukt het me niet om sommige Nederlandse "uitdrukkingen" naar het frans te vertalen.
Kan iemand mij helpen?
Alvast super bedankt!

Als je wil zeggen: Wat toevallig! Kan je dat dan vertalen met:Quelle coïncidence!

Als je vraagt: Hoe komt het dat je je niet lekker voelt? Kan je dat dan zo vertalen?:
Comment ça se fait que vous ne sentez pas bien?

Als ik wil zeggen: Maar al snel realiseerde ik me dat...
Kan je dat dan vertalen met: Mais bientôt j’ai compris/ je réalisais que...

Kan ik: het vrijwilligerswerk heeft me veel geleerd, vertalen met:le bénévolat m’a appris beaucoup

En kan ik : En zelf ga ik .... Vertalen met:
Et Moi-même, je vais...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2015, 10:22
xiaoli
xiaoli is offline
Comment se fait-il que vous ne vous sentez pas bien?

J'ai compris que/Je me suis réalisé(e) que

De rest is goed.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 10:40
Verwijderd
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 11:24
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Opmerking: vous ne vous sentez moet tu ne te sentis zijn, omdat je oorspronkelijke vraag luidt: Hoe komt het dat je je niet lekker voelt? Vous is de vertaling voor jullie of u. Je gebruikt in je vraag echter de tweede persoon enkelvoud (je), dus moet je in je vertaling ook tu en te gebruiken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 15-03-2015 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 15:23
Verwijderd
Bedankt

Kan ik: Een paar weken geleden heb ik het Olympisch stadion in Londen gezien. Vertalen met: Il y a quelques semaines que j’ai vu le stade olympique de Londres.

En: ik ben op werkweek geweest naar Londen. Tijdens deze week verbleven wij bij een gastgezin. De familie was heel aardig, maar ze konden niet koken.
Met: J’ai fait une semaine d’atelier à Londres.
Au cours de cette semaine nous sommes restés avec une famille de vacances. La famille était très gentille, mais ils ne savent pas cuisiner.

En: Maar er waren ook minder leuke momenten. Zo was er iemand die zelfmoord probeerde te plegen. En op de terugreis gooide iemand een mes in onze trein.
Met:Mais il y avait aussi des moments moins amusants. Quelqu’un a tenté de se tuer. Et pendent le voyage de retour, quelqu’un a jeté un couteau à notre train.


Alvast weer super bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.