Oud 19-09-2004, 21:33
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
is hier iets over geregeld?
ik heb nu een leerlingen contract, en bij me intake gezegt dat ik zondag's gewoon vrij wil (ivm sporten), dat zijn ze blijkbaar vergeten, fijn, 1 keer wil ik dan wel op zondag werken
maar ik moet dus ook op zaterdag werken
maar is er ergens een wet, hoeveel dagen(en welke dagen?), je in het weekend mag werken op je 16de?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
16-17 jaar

Je mag net zoveel werken als een volwassene.

Dus maximaal 9 uur per dag en maximaal 45 uur per week. Gemiddeld mag je echter niet meer dan 40 uur per week werken.

Tussen 22.00 en 6.00 of tussen 23.00 en 7.00 mag je niet werken.

Als je zaterdag hebt gewerkt, mag je zondag niet werken.
Bron: jeugd-en-geld.nl
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:48
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
ah dankje.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:28
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik werk vaak wel zaterdag en zondag..

Dus er zal vast wel ergens een uitzondering zijn ofzo..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:37
Punt.
Punt. is offline
Wat voor werk mag een 16-jarige doen?

Als je 16 bent mag je allerlei soorten werk doen, zolang het niet gevaarlijk of schadelijk is voor je gezondheid. Risicovolle werkzaamheden zijn alleen toegestaan onder toezicht van een ervaren collega. Houd je altijd aan de veiligheidsvoorschriften

Hoeveel uur mag je werken als je 16 bent?

je mag niet werken tussen 22.00 uur en 06.00 uur of 23.00 uur en 07.00 uur
je rust moet minimaal 36 uur per week bedragen
minimaal 4 vrije zondagen per 13 weken
als je op zondag werkt, dan is zaterdag een vrije dag
nachtdiensten zijn verboden

Maximale arbeidstijden:

per dienst maximaal 9 uur
per week maximaal 45 uur
per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week
Verder geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent; als je op een dag 6 uur op school zit, dat je die dag nog maar 3 uur mag werken.


(www.fnv.nl/bijbaan)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:38
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 20-09-2004 @ 17:28 :
Ik werk vaak wel zaterdag en zondag..

Dus er zal vast wel ergens een uitzondering zijn ofzo..
nee je werkgever houdt zich gewoon niet aan de regels. maar dat gebeurt echt zo ontzettend vaak dat ik er niet wakker van zou liggen.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:01
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
little nemo schreef op 20-09-2004 @ 20:38 :
nee je werkgever houdt zich gewoon niet aan de regels. maar dat gebeurt echt zo ontzettend vaak dat ik er niet wakker van zou liggen.
je werkgever heeft een probleem als de arbeidsinspectie er achter komt
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:23
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 20-09-2004 @ 22:01 :
je werkgever heeft een probleem als de arbeidsinspectie er achter komt
die heeft als beleid eerst waarschuwen en pas de 2e keer sancties opleggen dus dat valt wel mee. en verder is t erg moeilijk om achter dat soort dingen te komen als dr werkgever t niet goed opgeeft
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 00:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Klopt dan moet de arbo 2 dagen lang in het geheim kijken wie er het weekend werken om erachter te komen.
Want je verantwoord de uren gewoon op een andere dag :-)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:38
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 20-09-2004 @ 17:28 :
Ik werk vaak wel zaterdag en zondag..

Dus er zal vast wel ergens een uitzondering zijn ofzo..
nee mag niet, deden ze bij mij ook. Werden mn uren van zondag bij de maandag geschreven. En de kneuzen van de ARBO vroegen zich niet af, waarom een 16 jarige op maandag 8 uur werkte....

(ze kijken dus niet ver genoeg, stond gewoon ingeschreven op school...)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:53
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ik heb een 8 uren per week contract (dus OF zaterdag OF zondag). Maar ik werk het ene weekend niet en het andere weekend 2 dagen . Ook een slimme manier om die regel te omzeilen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 20-09-2004 @ 17:28 :
Ik werk vaak wel zaterdag en zondag..

Dus er zal vast wel ergens een uitzondering zijn ofzo..
Ik dacht dat het zoveel dagen per 13 weken wel mocht ofzo, of was dat met iets anders?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 01:31
Southraider
Southraider is offline
in de horeca cao staat dat je 2 zondagen in de maand vrij krijgt. Maargoed als je zondag je sociaal leven wil houden zoals sporten wat ga je dan in de horeca zoeken?

en aangezien ook de leerlingen contracten lopen met de horeca cao kun je proberen er met je baas erover te praten en lukt dit niet dan kan je stoppen mits je proeftijd niet verstreken is of je stopt met de opleiding.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:08
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Southraider schreef op 25-09-2004 @ 01:31 :
in de horeca cao staat dat je 2 zondagen in de maand vrij krijgt. Maargoed als je zondag je sociaal leven wil houden zoals sporten wat ga je dan in de horeca zoeken?

en aangezien ook de leerlingen contracten lopen met de horeca cao kun je proberen er met je baas erover te praten en lukt dit niet dan kan je stoppen mits je proeftijd niet verstreken is of je stopt met de opleiding.
het lijkt me behoorlijk redelijk als ik dinsdag (woensdagschool) donderdag vrijdag en zaterdag wil werken, en dan zondag en maandag vrij heb
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:53
Verwijderd
In de horeca kan alles. Het wordt nooit gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
reuffneck32 schreef op 25-09-2004 @ 11:08 :
het lijkt me behoorlijk redelijk als ik dinsdag (woensdagschool) donderdag vrijdag en zaterdag wil werken, en dan zondag en maandag vrij heb

Heb zelf fulltime afgelopen jaar in de horeca gewerkt , bij verschillende bedrijven. In de horeca is niks redelijk. Het heeft weinig nut om te met regeltjes aan te komen want ze doen er meestal toch niks aan. Maar als je in de horeca werkt kies je daar ook voor lijkt me , althans je je weet dat dat gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 00:29
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 27-09-2004 @ 00:11 :
Heb zelf fulltime afgelopen jaar in de horeca gewerkt , bij verschillende bedrijven. In de horeca is niks redelijk. Het heeft weinig nut om te met regeltjes aan te komen want ze doen er meestal toch niks aan. Maar als je in de horeca werkt kies je daar ook voor lijkt me , althans je je weet dat dat gebeurt.
ik heb het verdomt vriendelijk gevraagt bij me solicitatie/intake
toen zei hij dat dit mogelijk was
dan lijkt het me ook verdomt redelijk als ik het ook krijg
wat jij?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 09:32
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 25-09-2004 @ 11:08 :
het lijkt me behoorlijk redelijk als ik dinsdag (woensdagschool) donderdag vrijdag en zaterdag wil werken, en dan zondag en maandag vrij heb
ik werk ook 4 dagen en heb 1 dag school normaal gesproken maar aankomende week heb ik maandag school en werk ik 5 dagen.

dus wat is redelijk?

Maar jij kan het beste stoppen met de horeca want als je nu al niet gemotiveerd bent is het zonde van je opleiding en tijd.
Maar je kan nu in je contract kijken of je proeftijd hebt en zo ja dan snel je baan opzeggen en waarschijnlijk nergens meer aangenomen worden omdat je daar nu veel te laat mee bent of je gaat proberen nog een keer met je baas te praten, lukt dit niet dan is het jammer.

In de horeca heb je bijna geen regels en afspraken. sterker nog ik weet alleen nog maar mijn rooster van deze week. Ik hoor de avond van te voren hoelaat ik de volgende dag begin en wanneer ik ben afgewerkt is helemaal een verassing.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2004, 11:50
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Southraider schreef op 27-09-2004 @ 09:32 :

In de horeca heb je bijna geen regels en afspraken. sterker nog ik weet alleen nog maar mijn rooster van deze week. Ik hoor de avond van te voren hoelaat ik de volgende dag begin en wanneer ik ben afgewerkt is helemaal een verassing.
Ik ben het met je eens, maar regels en afspraken zijn er wel, alleen die worden (nauwelijks) nagekomen, omdat het gewoon weg niet kan.
Begin je om 3uur, betekend niet dat je na 8uur werken weg mag, want misschien zitten er nog gasten. Je kan moeilijk zeggen dat je naar huis moet, want tsja, je hebt inmiddels al 8uur gewerkt. Voor de meeste gasten ben je niks meer dan iemand die voor hun eten en drinken zorgt.
reuffneck, zeur niet!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 12:11
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
het boeit me geen flikker hoelaat k klaar ben als ik om 12 uur begin...
het maakt me ook niet uit als ik maandag dinsdag donderdag vrijdag zaterdag moet werken...
maar ze kunnen toch wel zo aardig zijn om me 1 keer in de maand op dinsdag te laten werken, en dan die zondag vrij
die andere zondag hebik gewoon vrij omdat dat in de cao staat
ofzo

en hoe komen jullie er bdw bij dat ik het erg vind om langer dan 8 uur te werken....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
reuffneck32 schreef op 27-09-2004 @ 12:11 :
het boeit me geen flikker hoelaat k klaar ben als ik om 12 uur begin...
het maakt me ook niet uit als ik maandag dinsdag donderdag vrijdag zaterdag moet werken...
maar ze kunnen toch wel zo aardig zijn om me 1 keer in de maand op dinsdag te laten werken, en dan die zondag vrij
die andere zondag hebik gewoon vrij omdat dat in de cao staat
ofzo

en hoe komen jullie er bdw bij dat ik het erg vind om langer dan 8 uur te werken....

naja zou nog maar goed nadenken of de horeca wel wat voor jou is , aangezien dit niet et enige is wat vervelend kan zijn , kan nog veel meer.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:24
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 27-09-2004 @ 13:10 :
naja zou nog maar goed nadenken of de horeca wel wat voor jou is , aangezien dit niet et enige is wat vervelend kan zijn , kan nog veel meer.
het is ook niet mijn uiteindelijke baan. (Verwacht ik.)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:21
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 27-09-2004 @ 12:11 :
het boeit me geen flikker hoelaat k klaar ben als ik om 12 uur begin...
het maakt me ook niet uit als ik maandag dinsdag donderdag vrijdag zaterdag moet werken...
maar ze kunnen toch wel zo aardig zijn om me 1 keer in de maand op dinsdag te laten werken, en dan die zondag vrij
die andere zondag hebik gewoon vrij omdat dat in de cao staat
ofzo

en hoe komen jullie er bdw bij dat ik het erg vind om langer dan 8 uur te werken....
Ik hoef jou toch niet te gaan vertellen dat de horeca het vooral van de weekenden moeten hebben?
Dat zijn de drukste dagen van de week en dan hebben ze personeel nodig om hun omzet en de tevredenheid van de gasten vast te stellen.
en ze kunnen je misschien wel een keer een extra zondag vrij geven maar dat zijn ze niet verplicht.
Dit zijn gewoon dingen die je vantevoren kan weten.

Maargoed zoals ik al eerder zei, ga naar je baas toe heb het erover en anders stop ermee.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:13
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Southraider schreef op 27-09-2004 @ 21:21 :
Ik hoef jou toch niet te gaan vertellen dat de horeca het vooral van de weekenden moeten hebben?
Dat zijn de drukste dagen van de week en dan hebben ze personeel nodig om hun omzet en de tevredenheid van de gasten vast te stellen.
en ze kunnen je misschien wel een keer een extra zondag vrij geven maar dat zijn ze niet verplicht.
Dit zijn gewoon dingen die je vantevoren kan weten.

Maargoed zoals ik al eerder zei, ga naar je baas toe heb het erover en anders stop ermee.
er lopen nog meer leerlingen rond..en die werken 1 dag in het weekdn...aha

ik ben ooknaarme baas gegaan, en hij gaat er over nadenken, zegt ie
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 00:54
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 27-09-2004 @ 22:13 :
er lopen nog meer leerlingen rond..en die werken 1 dag in het weekdn...aha

ik ben ooknaarme baas gegaan, en hij gaat er over nadenken, zegt ie
Er zullen ook heus wel bedrijven zijn die dit soort afspraken wel kunnen maken, maar daar moet je geluk mee hebben.
Dat ligt helemaal aan het type bedrijf en het aantal personeelsleden.


Khoop voor je dat er een afspraak gemaakt kan worden.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 11:18
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Southraider schreef op 28-09-2004 @ 00:54 :
Er zullen ook heus wel bedrijven zijn die dit soort afspraken wel kunnen maken, maar daar moet je geluk mee hebben.
Dat ligt helemaal aan het type bedrijf en het aantal personeelsleden.


Khoop voor je dat er een afspraak gemaakt kan worden.
die andere leerlingen zitten in het zelfde bedrijf

ik hoop het ook.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:34
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
Ach, ik denk dat je het gewoon even moet navragen, dan zal het vanzelf wel goedkomen. En dat gezeik dat je niet op zaterdag én zondag mag werken, daar houdt geeneen werkgever zich aan. Afgelopen week heb ik 33uur gemaakt (waarvan het hele weekend) en niemand die er wat van zegt. (Maar ik werk dan ook geen vaste dagen, mag het per week invullen)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:53
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 28-09-2004 @ 19:34 :
Ach, ik denk dat je het gewoon even moet navragen, dan zal het vanzelf wel goedkomen. En dat gezeik dat je niet op zaterdag én zondag mag werken, daar houdt geeneen werkgever zich aan. Afgelopen week heb ik 33uur gemaakt (waarvan het hele weekend) en niemand die er wat van zegt. (Maar ik werk dan ook geen vaste dagen, mag het per week invullen)

ik heb het al gevraagd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:31
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
mischien vinden jullie het leuk om te weten, mischien ook niet, maar ik werk nu dus dinsdag, ipv, zondag
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:32
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 03-10-2004 @ 23:31 :
mischien vinden jullie het leuk om te weten, mischien ook niet, maar ik werk nu dus dinsdag, ipv, zondag
Mooi zo
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:52
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
hm ik werk al anderhalf jaar elke zaterdag en zondag..maar ik geloof dat een deel van mijn uren idd op vrijdag worden gezet.


wist eigenlijk niet eens dat het niet mocht
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:43
onderkoffer
onderkoffer is offline
de reacties hier zijn wel op niveau zeg
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 06-10-2004 @ 17:43 :
de reacties hier zijn wel op niveau zeg


gelukkig plaats jij wel een reactie op niveau
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
De Kantine [Enquete] Roken
Asperientje
134 13-06-2004 14:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.