Oud 23-04-2002, 21:01
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Wat zijn de beste en/of goedkoopste manieren? Kheb een heel oud brommertje gekocht(een Capteyn of zo :-| ) en die gaat nogal sloom(35 of zo) en daar wil ik wat aan doen...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2002, 21:34
Verwijderd
Illegaal... Hier komt dus een slotje op...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 21:35
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Citaat:
perseus schreef:
Illegaal... Hier komt dus een slotje op...

hahahahha tuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 21:40
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
perseus schreef:
Illegaal... Hier komt dus een slotje op...
Ik heb een goeie reden...

wanna-be forumbaas
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:



hahahahha tuurlijk niet
WELLES!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 21:59
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
perseus schreef:


WELLES!!!
Opvoeren is niet illegaal. Echt niet. Het ligt aan de mate waarin je het doet.

Als je een sterker motorblokje op de kop kunt tikken, moet je dat doen. Je kunt de filters uit je uitlaat halen en de springveer evrvangen voor een sportveer (scheelt in koppel, toch?).

En als je hier geen zin in hebt doe je 'gewoon' nitroglycerine in je benzinetank . 2 Minuten lol. Daarna krom frame en vernaaide cilinders. . Je moet er wat voor over hebben he .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

Opvoeren is niet illegaal. Echt niet. Het ligt aan de mate waarin je het doet.

Als je een sterker motorblokje op de kop kunt tikken, moet je dat doen. Je kunt de filters uit je uitlaat halen en de springveer evrvangen voor een sportveer (scheelt in koppel, toch?).

En als je hier geen zin in hebt doe je 'gewoon' nitroglycerine in je benzinetank . 2 Minuten lol. Daarna krom frame en vernaaide cilinders. . Je moet er wat voor over hebben he .
En een andere uitlaat kan ook wel eens helpen. Misschien is opvoeren niet illegaal nee, maar harder dan 40 km/u rijden wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 23:14
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Ik ken het merk niet, maar zit er een ketting, of een V-snaar?
Als er een ketting om zit, kun je spelen met de tandwielverhoudingen.
In het geval van een V-snaar, doe een kleinere 'poelie' achter.
Dan trekt je wel minder snel op, maar rijd je wel sneller.
Tis maar net wat je wilt.

Ik heb persoonlijk meer ervaringen met v-snaar brommers..
(Vespa's, Gilera's)

Ik heb zelf een Gilera (met v-snaar dus), met achter poelie 6.
(De 6 staat voor 6 cm)

Dat is best klein, hij trekt ook voor geen ene meter op, maar hij rijdt wel zo'n dikke 55.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Wasp schreef:
Ik ken het merk niet, maar zit er een ketting, of een V-snaar?
Als er een ketting om zit, kun je spelen met de tandwielverhoudingen.
In het geval van een V-snaar, doe een kleinere 'poelie' achter.
Dan trekt je wel minder snel op, maar rijd je wel sneller.
Tis maar net wat je wilt.

Ik heb persoonlijk meer ervaringen met v-snaar brommers..
(Vespa's, Gilera's)

Ik heb zelf een Gilera (met v-snaar dus), met achter poelie 6.
(De 6 staat voor 6 cm)

Dat is best klein, hij trekt ook voor geen ene meter op, maar hij rijdt wel zo'n dikke 55.
55 en dan sloom op laten trekken ben je niet goed hij rijd al slom en dan trekt ie nog sloom op ook nog o oo, de mijne rijd nu weer 60 maar trekt lekker snel op [yamaha neo's ]
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:16
ick
ick is offline
Citaat:
perseus schreef:
Illegaal... Hier komt dus een slotje op...
opvoeren is NIET illegaal!

je mag in NL een vermogen hebben van maximaal 0.5 kw (= 51,8km/uur) en in belgie mag je zoveelvermogen hebben als je wil, zolang je maar onder de 50 blijft (voor ze boetes geven)

zitje hierboven is't nog steeds niet illegaal, je mag dan alleen niet meer op de openbare weg rijden....

voor meneer wannabe FB vul ik bij deze ff aan dat 't om 'n toekomstig racebrommertje gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:22
ick
ick is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Ik ken het merk niet, maar zit er een ketting, of een V-snaar?
Als er een ketting om zit, kun je spelen met de tandwielverhoudingen.
In het geval van een V-snaar, doe een kleinere 'poelie' achter.
Dan trekt je wel minder snel op, maar rijd je wel sneller.
Tis maar net wat je wilt.

Ik heb persoonlijk meer ervaringen met v-snaar brommers..
(Vespa's, Gilera's)

Ik heb zelf een Gilera (met v-snaar dus), met achter poelie 6.
(De 6 staat voor 6 cm)

Dat is best klein, hij trekt ook voor geen ene meter op, maar hij rijdt wel zo'n dikke 55.
waps -> jij rijd citta toch? tip: city-power uitlaatje, kost iets van 30 euro, biujna nix, trekt harder, top blijft min of neer gelijk (5 km harder ofzo) andere tip 15mm carbu (groter is niet nodig denk ik) vriend van me rijd met ENKEL 'n 13mm derop (verders compleet standaard) al die die 55 waarvoor jij 'n andere poulie heb gehaald)

dit beiden gedaan ga je tegen de 75, waarna je weer 'n kleinere poulie kan nemen voor sneller optrekken citta is toch ow zo simpel

topicstarter:

haal je uitlaat deraf, kijk in de bocht (waar die aan de cylinder zit) zit der daar 'n prop (ringetje om doorlaat kleiner te maken) in? pak je boor en sloop dat stukje waar die gelast is (wel schroevedraaier der doorheen steken anders valt die derin) en hij gaat harder

maar je zei oud brommertje he? dn moet je VEEL dermee gaan doen.... die ouwwe motoren zijn zo snel dat ze geen begrenzers nodig hebben om onder de 50 uit te komen... bij nieuwe brommers (vooral scooters) heb je die sterke motor al aan boord, moet je 'm alleen ff vertellen dat die ook snel mag zijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:24
ick
ick is offline
Citaat:
ki_is_real schreef:


55 en dan sloom op laten trekken ben je niet goed hij rijd al slom en dan trekt ie nog sloom op ook nog o oo, de mijne rijd nu weer 60 maar trekt lekker snel op [yamaha neo's ]
me opuwwe scoot (tot die warmliep) met Technigass next... teleurstellende top van 62 (digitaal, 80 op teller) maar binnen 5 seconden zat die der wel

me nieuwe scoot gaat volgens beumer na 13 mei in 5 seconden naar de 70, om 'm vandaar in nog es 5 sec naar de 95 te rossen... als ze dat waarmaken trekt die beswel... ehh.. HARD
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:20
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
ick schreef:
opvoeren is NIET illegaal!
Oh ga er dan maar van uit dat het een Puch Z-one is die mij toch iets te langzaam gaat niet zo'n oud Capteyn-dinkie
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 21:48
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:


opvoeren is NIET illegaal!

je mag in NL een vermogen hebben van maximaal 0.5 kw (= 51,8km/uur) en in belgie mag je zoveelvermogen hebben als je wil, zolang je maar onder de 50 blijft (voor ze boetes geven)

zitje hierboven is't nog steeds niet illegaal, je mag dan alleen niet meer op de openbare weg rijden....

voor meneer wannabe FB vul ik bij deze ff aan dat 't om 'n toekomstig racebrommertje gaat.
Goed, dan moet je het zelf maar weten!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:07
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:


opvoeren is NIET illegaal!

je mag in NL een vermogen hebben van maximaal 0.5 kw (= 51,8km/uur) en in belgie mag je zoveelvermogen hebben als je wil, zolang je maar onder de 50 blijft (voor ze boetes geven)

zitje hierboven is't nog steeds niet illegaal, je mag dan alleen niet meer op de openbare weg rijden....

voor meneer wannabe FB vul ik bij deze ff aan dat 't om 'n toekomstig racebrommertje gaat.
en wie zegt vervolgens dat meneer ermee over de weg wil gaan rijden?? aan opvoeren op zich is absoluut niks illegaal..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:08
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ki_is_real schreef:


55 en dan sloom op laten trekken ben je niet goed hij rijd al slom en dan trekt ie nog sloom op ook nog o oo, de mijne rijd nu weer 60 maar trekt lekker snel op [yamaha neo's ]
zucht

het verschil tussen een yamaha neo's en een capteyn mobylette jongen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:15
ick
ick is offline
Citaat:
perseus schreef:


Goed, dan moet je het zelf maar weten!
boetes = gewoon risico van 't vak dude.... hoort derbij
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:00
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:


boetes = gewoon risico van 't vak dude.... hoort derbij
duur "vak"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2002, 17:15
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Ik weet ut verder ook niet, heb alleen 2 weken geleden wel een gastje een boete zien ontvangen, omdat hij STILSTOND op z'n scooter, die opgevoerd bleek te zijn.
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
MadEgg schreef:
Ik weet ut verder ook niet, heb alleen 2 weken geleden wel een gastje een boete zien ontvangen, omdat hij STILSTOND op z'n scooter, die opgevoerd bleek te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:03
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
MadEgg schreef:
Ik weet ut verder ook niet, heb alleen 2 weken geleden wel een gastje een boete zien ontvangen, omdat hij STILSTOND op z'n scooter, die opgevoerd bleek te zijn.
tja, wazige verhalen heb ik ook wel meer gehoord.. verhalen als deze ook wel, maar feit is dat je ALLEEN een bekeuring kan krijgen als je RIJDT OP DE OPENBARE WEG. Niet als je je gewoon BEVINDT op de openbare weg, want een 'bromfiets' waarvan de motor uit is, staat wat dat betreft voor de wet gelijk aan een gewone fiets. Het zou in theorie immers toch gewoon kunnen dat je met de scoot aan de hand over de stoep bent komen lopen? Of dat de scoot het helemaal niet doet?? Hoe kunnen ze je dan pakken op het feit dat ie opgevoerd is? Dat kan dus ALLEEN maar als je betrapt wordt tijdens het RIJDEN op de OPENBARE WEG.

aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden

Genesis
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 00:29
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Citaat:
ick schreef:


waps -> jij rijd citta toch? tip: city-power uitlaatje, kost iets van 30 euro, biujna nix, trekt harder, top blijft min of neer gelijk (5 km harder ofzo) andere tip 15mm carbu (groter is niet nodig denk ik) vriend van me rijd met ENKEL 'n 13mm derop (verders compleet standaard) al die die 55 waarvoor jij 'n andere poulie heb gehaald)

dit beiden gedaan ga je tegen de 75, waarna je weer 'n kleinere poulie kan nemen voor sneller optrekken citta is toch ow zo simpel
Beste ick, ()

Ik rijd idd citta.
Ik heb een gianelli onder m'n citta hangen met zo'n lange bocht.
Daarvoor had ik een city-power. (Waar 'ie dus voor geen meter mee optrok, nu is het opzich wel beter)
Wat jij vergeten bent (denk ik ) is dat er 2 types cittablokjes zijn.
'Normaal', en elektronisch.
Ik heb dus de eerste, wat inhoudt dat dat poep is met andere carb's enzo.
Die vriend van je heeft ongetwijfeld een nieuwe type citta.

Maargoed..
Ik heb er nu 13/13 onder hangen met 60 sproeier.
Met poulie 6 rijd ik ongeveer 55.
En je gaat echt schrikken hoe zuinig 'ie is. (denk ik)
(Volgens mij nog zuiniger dan een standaard citta )

Ik rijd op 1 tank 140 kilometer.
Dat houdt in, ik rijd 1 op 40.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 02:57
ick
ick is offline
Citaat:
perseus schreef:


duur "vak"
ik woon in amsterdam (politieparadijs) en rijd al sinds ik scooter rijd (al ruim 'n jaar) zonder dat 't mag... me 1e scoot maakte veelte veel herrie eens in de zoveel tijd (uitlaat trilte los) daarna heb ik enkel en allen opgevoerd gereden....

nog NOOIT 'n bopete voor speeding of opgevoerd rijden *ff afkloppen*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 03:01
ick
ick is offline
Citaat:
Wasp schreef:


Beste ick, ()

'Normaal', en elektronisch.
Ik heb dus de eerste, wat inhoudt dat dat poep is met andere carb's enzo.
Die vriend van je heeft ongetwijfeld een nieuwe type citta.

Maargoed..
Ik heb er nu 13/13 onder hangen met 60 sproeier.
Met poulie 6 rijd ik ongeveer 55.
En je gaat echt schrikken hoe zuinig 'ie is. (denk ik)
(Volgens mij nog zuiniger dan een standaard citta )

Ik rijd op 1 tank 140 kilometer.
Dat houdt in, ik rijd 1 op 40.
dan heb je damn pech.... vriend van me heb ook al 'n 5 jaar ouwwe ofzo, maar denk een van de 1e nieuwe blokjes... kan je 't verschil zien? zo ja waar? kan ik ff kijken

1:40.... wat wil je met 'n veelste lange overbrenging? std. 45 situatie ging mijn scootje (Zip SP, beswel toerenlievend bij 't optrekken) 1:25... zonder varioring (ofwel ff 28 km harder) ging die ook opeens 1:40 rijden (varioring deruit = maximale overbrenging verlengen) maar variateur is anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Foute dingen..
luiezak
30 01-10-2006 15:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie doe mee aan een onderzoek naar de politie!
crimstudente
14 19-06-2006 01:40
Verkeer & Vervoer Weleens een bon gekregen?
BrunetJuh
201 23-04-2006 23:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 09:45
De Kantine Prijs brommer/scooter opvoeren????
kopspijker87
50 06-07-2003 21:50
Software & Hardware ik wil me tellert zoek rijden (scooter)
ick
62 28-06-2002 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.