Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2012, 08:30
Verwijderd
Heey. Ik heb al regelmatig gepost, maar misschien is een eigen topic handiger.

Ik zit op een taalschool in Barcelona en de afgelopen maand waren daar ook Italianen. Zij zijn na vorige week gestopt om verder te gaan met hun stage.

Ik ging met hun uit en bij het uitgaan kreeg ik veel signalen van 1 meisje dat ze mij wel leuk vond (veel praten, zeggen dat we de stad moeten bekijken). Ze gaf me ook haar nummer. Volgens haar vrienden moest ik haar echt een keer mee uit vragen. Bij de volgende keer uitgaan (in het nachtleven) deed ze plotseling onwijs afstandelijk, wat ik niet begreep. Ik had haar toch gevraagd en ze wilde wel gaan wandelen. Dat wandelen was gister 2 weken geleden. Sindsdien elkaar sporadisch begroet (ze zat in andere klas). Ik werd, omdat ik haar zo leuk vind, elke keer zenuwachtig in haar buurt. Natuurlijk niet goed om stoer en onafhankelijk over te komen. Afgelopen donderdag zag ik haar nog en praatten we. Ze vroeg of ik ook naar het dinee van die avond (van de Italianen) kwam en ik had ja gezegd, maar uiteindelijk kon ik niet. Ik smste haar dat er wat tussen was gekomen en dat we elkaar misschien deze week konden ontmoeten. Ze antwoordde dat we elkaar nog zouden zien.

Wat moet ik nu doen? Hoe pak je zoiets aan? Ik had al eerder met haar afgesproken en dat was gezellig, maar ik had toen geen gelegenheid om iets te proberen. Was allemaal veel te vriendschappelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2012, 11:09
Verwijderd
Vraag of ze zin heeft iets romantischer te doen dan wandelen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 11:10
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Gewoon nog een keer met haar afspreken en iets duidelijker zijn over wat je wil. Lichaamstaal, haar meer aankijken, vaker glimlachen, zo nu en dan een lichte aanraking en voila.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Vraag of ze zin heeft iets romantischer te doen dan wandelen.
Zoals? Het is denk ik veel te vroeg om pretentieuze dingen te gaan doen als uit eten gaan.

Citaat:
Gewoon nog een keer met haar afspreken en iets duidelijker zijn over wat je wil. Lichaamstaal, haar meer aankijken, vaker glimlachen, zo nu en dan een lichte aanraking en voila.
Was ik de vorige keer al van plan, maar toen ze aankwam deed ze al heel formeel twee kusjes op de wang. Gesprek kwam ook niet lekker op gang, volgens mij was ze een beetje zenuwachtig. Later werd het gelukkig gezellig. Buiten dat ben ik echt heel slecht in flirten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Zoals? Het is denk ik veel te vroeg om pretentieuze dingen te gaan doen als uit eten gaan.
Gewoon vragen. Weet je meteen of ze interesse heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Gewoon vragen. Weet je meteen of ze interesse heeft.
Eerste keer had ik dat al gevraagd, maar toen zei ze dat ze dat niet wilde. Vond ze het te vroeg voor, vervolgens zei ze dat ze wel wilde wandelen wat we dus hadden gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:49
Verwijderd
Reden te meer om het nog eens te proberen. Als ze dan weer weigert kan je haar vragen waarom.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:55
Verwijderd
Romantische dingen kan je beter alleen doen als je in een relatie zit van heb ik jou daar. Ik heb nog niks met dat meisje, niet eens gezoend. Dan kan je, denk ik, beter iets doen dat playful en ongedwongen is. Beetje in de stad rondkijken ofzo.

Ik ben trouwens echt een ramp met flirten. Het is bij mij of geen signalen geven of plompverloren de liefde verklaren.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 13:01
Verwijderd
Ik kende mijn huidige vriendin slechts 1 dag voordat ik haar mee uit eten vroeg. Romantische dingen moet je -juist- meer doen als je nog niet in een relatie zit. En uit eten is niet bijster romantisch, het geeft je juist de kans om haar wat beter te leren kennen en andersom. Ik weet niet hoe oud je bent maar dat werkt meestal een stuk beter dan "een beetje in de stad rondkijken ofzo".
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 13:07
Verwijderd
Nou ja, kijk, als een jongen die ik nog niet goed ken mij mee uit eten vraagt, dan weet ik vrij zeker dat ie interesse heeft op een manier die niet alleen vriendschappelijk is. Dus dan kan ik meteen duidelijk maken of ik dat eventueel ook heb ("Ja, leuk, vrijdagavond?") of dat ik dat niet zo heb in hem ("Misschien kunnen we iets anders gaan doen?"/"Ik weet niet of dat zo'n goed idee is..").

Op het moment dat een jongen me meevraagt om gewoon iets vriendschappelijks te doen, of bijv. meevraagt om met een groep uit eten te gaan, dan weet ik niet of hij meer wil dan alleen vrienden zijn, en blijft mijn reactie dus ook een beetje in het midden. *schouderophaal*
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 20:45
Verwijderd
Het is erg logisch wat je schrijft, maar hier ligt het wat ingewikkelder, Freyja. Het betreffende meisje had ik al uit eten gevraagd, maar dat wilde ze niet. Ze wilde wel met me wandelen. Van vriendinnen hoorde ik ook dat ze me wel leuk vond en dat ze graag iets met me wilde gaan doen, maar voor een etentje vond ze het echt te vroeg. Het is sowieso erg lastig, want de ene keer doet ze erg stug en de andere keer niet. Ik weet gewoon niet zo goed welke stappen ik nu moet nemen. Ik wil ook niet als een hulpeloze sukkel overkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 21:29
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vraag haar mee naar de film. Ik vind uit eten gaan ook niet leuk als eerste date, veel meisjes voelen dan opeens allemaal druk van eten in het gezelschap van een potentiële partner en dan is eten niet per se de meest charmante bezigheid. Naar de film gaan kan heel gezellig zijn, er staat geen druk op jullie want jullie hoeven tijdens de film niet de hele tijd te praten en na de film hebben jullie een goed onderwerp om mee te starten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Vraag haar mee naar de film. Ik vind uit eten gaan ook niet leuk als eerste date, veel meisjes voelen dan opeens allemaal druk van eten in het gezelschap van een potentiële partner en dan is eten niet per se de meest charmante bezigheid. Naar de film gaan kan heel gezellig zijn, er staat geen druk op jullie want jullie hoeven tijdens de film niet de hele tijd te praten en na de film hebben jullie een goed onderwerp om mee te starten.
Naar de film gaan kan een optie zijn. Alle films hier worden nagesynchroniseerd en mijn Spaans is helaas nog steeds erg slecht, maar misschien zijn er bioscopen waar de films in de originele taal en met ondertiteling worden uitgezonden.

Nadeel van het niet kunnen / hoeven praten is misschien wel dat je minder gelegenheid hebt om moves te zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 22:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is toch leuk? Kun je haar naderhand vragen waar de film over ging!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch leuk? Kun je haar naderhand vragen waar de film over ging!
Haha, dan ga je daar eerst anderhalf uur zitten en doen of je het leuk vindt om vervolgens te vragen waar je eigenlijk naar hebt zitten kijken?

Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 22:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja! Vindt ze vast schattig
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 11:24
Verwijderd
Ik vind naar de film op de eerste date juist een beetje zzz.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 11:36
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Naar de film als date vind ik zelf ook niet een topidee. Maar dat komt doordat ik denk dat je tijdens een date graag met elkaar bezig bent in plaats van zwijgend naast elkaar te gaan zitten. Samen in een bootje varen zou ik leuker vinden. Of met z'n tweeën zwemmen. Vrijheid en blijheid en lichamelijk contact
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2012, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Naar de film als date vind ik zelf ook niet een topidee. Maar dat komt doordat ik denk dat je tijdens een date graag met elkaar bezig bent in plaats van zwijgend naast elkaar te gaan zitten.
Exact. Naast het feit dat het nogal ongeďnspireerd is.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 13:35
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Naar de film als date vind ik zelf ook niet een topidee. Maar dat komt doordat ik denk dat je tijdens een date graag met elkaar bezig bent in plaats van zwijgend naast elkaar te gaan zitten. Samen in een bootje varen zou ik leuker vinden. Of met z'n tweeën zwemmen. Vrijheid en blijheid en lichamelijk contact
offfe.. bowlen? Alles beter dan zwijgend naast elkaar zitten voor anderhalf uur en het daarna nog erover terwijl je niks van de ander te weten komt...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 14:18
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als jullie allebei houden van films kijken lijkt dat me toch geen slecht idee. Maar goed, misschien ben ik wel gek. Ik ging toen ik 17 was met mijn eerste vriendje op date naar de film en dat beviel prima (maar nouja, we vonden elkaar toch al leuk en bovendien liepen we ook de hele tijd te praten op de weg tussen het station en de bioscoop.)

Zwemmen lijkt mij zelf niet leuk als date omdat je dan per se in wel heel weinig kleding met elkaar moet omgaan en lol maken enzo. Is vooral ongemakkelijk voor mensen met zelfbeeld-issues. Bij bootjes heb je geen ontsnappingsmogelijkheden en bij bowlen komt ook weer competitiedrang kijken (en lelijke schoenen natuurlijk). Het ligt toch aan de persoon met wie je bent of het leuk is of niet.
Koffiedrinken is altijd een veilige optie, maar misschien juist ook weer te veilig.

Nou, eh, succes ermee dan maar.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 18:57
Verwijderd
Ontsnappingsmogelijkheden? Je bedoelt als het echt niet loopt? Ik ben al een keer met haar gaan wandelen op een zondag twee weken terug en we hadden koffie gedronken. Het was op zich wel gezellig, maar:

1. Ik vond geen gelegenheid verder te gaan. Was misschien een kansje toen we samen naar straatartiesten keken en zij wilde weten wat "jij bent knap" in het Nederlands is (ze is Italiaans).
2. Het is inmiddels 2,5 week geleden.

Ik was vooraf behoorlijk zenuwachtig ook. Was na afloop al lang blij dat het een beetje goed was gegaan.

Ik weet gewoon niet hoe ik dit aan moet pakken. Hoe ik me moet opstellen. Komt nog bij dat een goede vriendin van haar (haar beste vriendin hier) mij niet zo lijkt te mogen. Dat kan ook nog een knelpunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 21:56
Verwijderd
Ik wil haar eigenlijk ff sms'en om het contact warm te houden. Wat zou ik haar het beste kunnen sturen? Wil haar natuurlijk binnenkort graag weer even zien.

Moet een beetje casual zijn. Ik wil niet wanhopig of needy overkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 21:58
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Als je zelf al niet kunt verzinnen wat je tegen haar moet zeggen, dan valt er niets meer te redden.

Maar dat krijg je als je abnormaal bent.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Als je zelf al niet kunt verzinnen wat je tegen haar moet zeggen, dan valt er niets meer te redden.

Maar dat krijg je als je abnormaal bent.
Ik weet dat ik het zelf moet verzinnen en ik weet dat dit behoorlijk kansloos is, maar wat maakt het uit?

Geef ff tips dan. Wil haar niet weer rechtstreeks uitvragen omdat ik niet weet of ik kan in het weekend, wil alleen even het contact behouden.

En zo abnormaal ben ik nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2012, 22:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Misschien kun je haar meevragen naar een Hadise-concert?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Misschien kun je haar meevragen naar een Hadise-concert?
Nee joh, baggermuziek. Geen beter idee?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 00:11
Verwijderd
Citaat:
offfe.. bowlen?
Is een prima idee.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 07:11
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Misschien kun je haar meevragen naar een Hadise-concert?
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 09:11
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vraag haar gewoon hoe het gaat en vertel iets leuks dat je gedaan hebt ofzo.
En je moet niet voor iedere move eerst advies gaan vragen hier op het forum, je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen en als je fouten maakt is dat niet erg, daar leer je alleen maar van.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 09:15
Verwijderd
Gistermiddag een sms gestuurd, niks meer ontvangen. What a waste of time. Vrienden waarschuwden me twee weken geleden al dat ik haar moest laten gaan.

#zondevandetijd
#erkomtwelweereenander
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 09:43
Carbi
Carbi is offline
ga je elke keer zeggen tot je in een kist ligt als je zo door gaat;p gewoon meteen afspreken en der op der bek pakke, weet je meteen of t iets word of niet =)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 09:54
Verwijderd
Citaat:
ga je elke keer zeggen tot je in een kist ligt als je zo door gaat;p gewoon meteen afspreken en der op der bek pakke, weet je meteen of t iets word of niet =)
Had ik op onze eerste (en enige) date wel moeten proberen. Maar ze reageert niet, dus game over. On to the next one.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 09:58
Carbi
Carbi is offline
precies, heeft vast iedereen wel een keer mee gemaakt =)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 19:37
Verwijderd
Hoop stiekem dat ze het wat druk heeft met haar stage (deze week begonnen) en dat ze daardoor nog geen gelegenheid heeft gehad om te antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 19:41
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hoop stiekem dat ze het wat druk heeft met haar stage (deze week begonnen) en dat ze daardoor nog geen gelegenheid heeft gehad om te antwoorden.
Ja zeer waarschijnlijk, want in dagen die 24 uur duren is er nooit een minuutje vrij om een SMS te sturen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2012, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ja zeer waarschijnlijk, want in dagen die 24 uur duren is er nooit een minuutje vrij om een SMS te sturen!
Je sarcasme is pijnlijk duidelijk. Je hebt helemaal gelijk. Geen antwoord betekent "ik moet niks meer van je / met je". Duidelijker kan ze niet zijn eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:12
Verwijderd
Wat voel ik me beroerd. Nergens zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:15
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1853134
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 07:45
Verwijderd
Ik had wel van een goede vriend gehoord dat je met dit soort dingen geduld moet hebben. Maat van me kreeg een keer letterlijk twee weken later een reactie.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 10:23
Verwijderd
Nou ja, misschien is dit wel beter dan in een relatie terecht komen die totaal niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 17:12
Verwijderd
En ook hier weer, het is niet de bedoeling om (ook niet je eigen) topic onder te spammen met hoe je je voelt, daar is het hoe voel je je op relationeel gebied topic voor.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 22:42
Verwijderd
Citaat:
En ook hier weer, het is niet de bedoeling om (ook niet je eigen) topic onder te spammen met hoe je je voelt, daar is het hoe voel je je op relationeel gebied topic voor.
Oké, maar daar wordt doorgaans niet op individuele posts ingegaan. Niet echt een hart onder de riem, meer mensen die allemaal met hun eigen sores aan komen zetten (wat begrijpelijk is gezien de bedoeling van de topic).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 11:32
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mensen gaan hier ook niet in op een opmerking dat je nergens zin in hebt en je beroerd voelt. Dat topic is er niet voor niks en je hebt meer kans om daar een reactie krijgen, want dat topic leest men ten minste.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ze wil en wat ik moet doen
crashb
14 26-02-2015 21:52
Psychologie Ik weet niet goed wat te doen
tinkebel
19 09-03-2006 19:56
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Liefde & Relatie hoe vermaken met goede vriend
sweet_forumgirl
23 27-09-2004 13:33
Liefde & Relatie wat te doen?
Vini-Vidi-Vici
10 20-04-2004 06:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [KCV] Wat te doen?
Seven of Wands
7 09-04-2004 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.