Oud 09-04-2004, 11:22
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Ik had laatst een discussie met 'n paar kerels opschool, een van die jongens was christen en hij zei dat Jezus geen jood. Maar jezus was toch juist wel joods geweest, en heeft het christendom opgericht en zich daartoe gewent?

Daarom snap ik niet zo goed waarom hij dat zei.
Ook staat het in de bijbel zelf bij Mattheüs
zijn ouder waren joods dus heeft toch joodse opvoeding gehad in die tijd, dus jezus was ooit joods geweest?

Ik wil geen één geloof voortrekken of benadelen maar snap 't niet zo goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 11:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
hij was het niet eens met het jodendom van die tijd, en ging er dus tegenin met als doel een nieuw geloof op te richten. Over het algemeen wordt dan gezegd dat je niet meer bij het 'oude' geloof hoort, je neemt er namelijk afstand van en gaat een eigen weg.
Om eerlijk te zijn vind ik de discussie vrij zinloos, maargoed, dit is wat er over in mij opkomt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:32
sextinction
Avatar van sextinction
sextinction is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2004 @ 12:27 :
hij was het niet eens met het jodendom van die tijd, en ging er dus tegenin met als doel een nieuw geloof op te richten. Over het algemeen wordt dan gezegd dat je niet meer bij het 'oude' geloof hoort, je neemt er namelijk afstand van en gaat een eigen weg.
Om eerlijk te zijn vind ik de discussie vrij zinloos, maargoed, dit is wat er over in mij opkomt.
Dat is niet helemáál waar. Jezus ging zeker niet in tegen het Jodendom. Zoals je misschien weet kent het Jodendom als haar heilige boek de Tora, het oude Testament. Het Christendom kent de Bijbel, het Oude en Nieuwe testament. Het Nieuwe Testament is in feite "Jezus".

Jezus was wel degelijk een Jood, maar door zijn duidelijk prediking begon men hem als de Messias te zien. Allang deed het verhaal over de lang verwachte Messias, de verlosser, in Joodse kringen de rondte en zeker na de Romeinse bezetting hadden veel Jodendom het idee dat deze Messias een politiek vooraanstaande figuur zou zijn, die hen zou bevrijden van de last van de onderdrukking.

Toen Jezus kwam en sommigen in hem vanwege zijn monotheïstische boodschap de Messias zagen, waren veel Joden het daar niet mee eens omdat Jezus geen koning was van Israël en niet biologisch verwant was met oud-Koning David.

De mensen die later Christenen gingen heten brachten daar echter tegen in dat Jezus koning was wat betreft opvatting en Goddelijkheid en dat hij wel degelijk de Messias was.

De Christenen zijn dus eigenlijk de Joden die in Jezus de zoon van God geloven, Joden geloven in hem als een "gewone" profeet.

Jezus was dus wel degelijk een Jood en de opvattingen van de Joden verschilden in het begin dan ook niet meer van die van de Christenen dan enkel wat betreft de twist of Jezus de Messias was of niet.

Later zijn beide tradities uiteraard uit elkaar gegroeid, misschien ook wel vooral door Paulus, die besnijdenis afschafte en kerken oprichtte.

__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 12:49
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Citaat:
sextinction schreef op 09-04-2004 @ 13:32 :
Dat is niet helemáál waar. Jezus ging zeker niet in tegen het Jodendom. Zoals je misschien weet kent het Jodendom als haar heilige boek de Tora, het oude Testament. Het Christendom kent de Bijbel, het Oude en Nieuwe testament. Het Nieuwe Testament is in feite "Jezus".

Jezus was wel degelijk een Jood, maar door zijn duidelijk prediking begon men hem als de Messias te zien. Allang deed het verhaal over de lang verwachte Messias, de verlosser, in Joodse kringen de rondte en zeker na de Romeinse bezetting hadden veel Jodendom het idee dat deze Messias een politiek vooraanstaande figuur zou zijn, die hen zou bevrijden van de last van de onderdrukking.

Toen Jezus kwam en sommigen in hem vanwege zijn monotheïstische boodschap de Messias zagen, waren veel Joden het daar niet mee eens omdat Jezus geen koning was van Israël en niet biologisch verwant was met oud-Koning David.

De mensen die later Christenen gingen heten brachten daar echter tegen in dat Jezus koning was wat betreft opvatting en Goddelijkheid en dat hij wel degelijk de Messias was.

De Christenen zijn dus eigenlijk de Joden die in Jezus de zoon van God geloven, Joden geloven in hem als een "gewone" profeet.

Jezus was dus wel degelijk een Jood en de opvattingen van de Joden verschilden in het begin dan ook niet meer van die van de Christenen dan enkel wat betreft de twist of Jezus de Messias was of niet.

Later zijn beide tradities uiteraard uit elkaar gegroeid, misschien ook wel vooral door Paulus, die besnijdenis afschafte en kerken oprichtte.

Thanx je weet 'r veel van zo te zien...
Maar waarom ontkennen sommige christenen het dan?

Dus eigenlijk is het christendom en het jodendom zo'n beetje hetzelfde geloof alleen voeren ze het allebei op een andere manier uit...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:06
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
sextinction schreef op 09-04-2004 @ 13:32 :
Dat is niet helemáál waar. Jezus ging zeker niet in tegen het Jodendom. Zoals je misschien weet kent het Jodendom als haar heilige boek de Tora, het oude Testament. Het Christendom kent de Bijbel, het Oude en Nieuwe testament. Het Nieuwe Testament is in feite "Jezus".

Jezus was wel degelijk een Jood, maar door zijn duidelijk prediking begon men hem als de Messias te zien. Allang deed het verhaal over de lang verwachte Messias, de verlosser, in Joodse kringen de rondte en zeker na de Romeinse bezetting hadden veel Jodendom het idee dat deze Messias een politiek vooraanstaande figuur zou zijn, die hen zou bevrijden van de last van de onderdrukking.

Toen Jezus kwam en sommigen in hem vanwege zijn monotheïstische boodschap de Messias zagen, waren veel Joden het daar niet mee eens omdat Jezus geen koning was van Israël en niet biologisch verwant was met oud-Koning David.

De mensen die later Christenen gingen heten brachten daar echter tegen in dat Jezus koning was wat betreft opvatting en Goddelijkheid en dat hij wel degelijk de Messias was.

De Christenen zijn dus eigenlijk de Joden die in Jezus de zoon van God geloven, Joden geloven in hem als een "gewone" profeet.

Jezus was dus wel degelijk een Jood en de opvattingen van de Joden verschilden in het begin dan ook niet meer van die van de Christenen dan enkel wat betreft de twist of Jezus de Messias was of niet.

Later zijn beide tradities uiteraard uit elkaar gegroeid, misschien ook wel vooral door Paulus, die besnijdenis afschafte en kerken oprichtte.

Jezus was toch wel biologisch verwant met david? zie matheus 1
Bovendien was het wel jezus bedoeling een nieuw geloof op te richten, hij zegt immers niet voor niets 'gaat heen en maakt alle volkeren tot mijn volgelingen.'
Hij ging bovendien tijdens zijn leven al sterk tegen de joodse offer cultuur in zie bijv. matheus 9: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Je ligt nu inderdaad het belangrijkste verschil tussen joden en christenen eruit, maar dat is niet zo van belang omdat we hier moeten kijken hoezeer jezus nog jood was en zich nog als jood gedroeg. Uit de bijbel blijkt dat hij een nieuw geloof wilde oprichten dat vele wetten uit het jodendom schrapte.

Citaat:
Blues schreef op 09-04-2004 @ 13:49 :
Maar waarom ontkennen sommige christenen het dan?

Dus eigenlijk is het christendom en het jodendom zo'n beetje hetzelfde geloof alleen voeren ze het allebei op een andere manier uit...
zie hier. jodendom en christendom is zeker niet zo'n beetje hetzelfde geloof. 'zo'n beetje' is ook een vaag begrip, ze hebben raakvlakken natuurlijk, maar er zijn grote verschillen.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:51
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
sextinction schreef op 09-04-2004 @ 13:32 :
Joden geloven in hem als een "gewone" profeet.
Joden geloven helemaal niet in J. van Nazareth alszijnde een profeet, of iets g-ddelijks: hij was een gewoon mens net als ieder ander...

JESUS DID NOT FULFILL THE MESSIANIC PROPHECIES

What is the Messiah supposed to accomplish? The Bible says that he will:

A. Build the Third Temple (Ezekiel 37:26-28).

B. Gather all Jews back to the Land of Israel (Isaiah 43:5-6).

C. Usher in an era of world peace, and end all hatred, oppression, suffering and disease. As it says: "Nation shall not lift up sword against nation, neither shall man learn war anymore." (Isaiah 2:4)

D. Spread universal knowledge of the God of Israel, which will unite humanity as one. As it says: "God will be King over all the world -- on that day, God will be One and His Name will be One" (Zechariah 14:9).

If an individual fails to fulfill even one of these conditions, then he cannot be "The Messiah."
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:02
Noelliam
Avatar van Noelliam
Noelliam is offline
sextinction heeft idd voor het grootste gedeelte gelijk, al stamde Jezus inderdaad wel af van koning David. Zo'n beetje hetzelfde klopt niet, omdat de erkenning van Christus in feite het belangrijkste aspect van het Christendom is en daar dus een groot verschil zit. Christenen geloven dat God zijn zoon geschonken heeft voor onze zonden. Jezus was zeker wel een jood, maar werd ook door de Joden veroordeelt en ter dood gebracht. Hierdoor zien sommigen hem misschien als niet Jood, mede ook omdat vaak kritiek had op Joden. Maar niet op het Joodse geloof zelf natuurlijk.
__________________
IJsberen hebben geen fuck te doen. Een keer per dag vangen ze n pinguin en voor de rest lopen ze n beetje te ijsberen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
sextinction schreef op 09-04-2004 @ 13:32 :
Zoals je misschien weet kent het Jodendom als haar heilige boek de Tora, het oude Testament. Het Christendom kent de Bijbel, het Oude en Nieuwe testament.
Klopt niet.

De Tora zijn alleen de eerste 5 boeken van het 'Oude Testament'.

En wij kennen ook de term 'Bijbel', en die staat bij ons gewoon voor wat jullie 'Oude Testament' noemen.

Het 'Oude Testament' kennen wij als Tenach.

Bestaande uit:

Torah - The Pentateuch
Bereishit - Genesis, Shemot - Exodus, Vayikra - Leviticus, Bamidbar - Numbers, Devarim - Deuteronomy

Nevi'im - Prophets
Yehoshua - Joshua, Shoftim - Judges, Shmuel I - Samuel I, Shmuel II - Samuel II, Melachim I - Kings I, Melachim II - Kings II, Yeshayahu- Isaiah, Yirmiyahu - Jeremiah, Yechezkiel - Ezekiel, Hoshea - Hosea, Yoel - Joel, Amos, Ovadiah - Obadiah, Yonah - Jonah, Michah - Micah, Nachum - Nahum, Chavakuk - Habakkuk, Tzefaniah - Zephaniah, Chaggai - Haggai, Zechariah, Malachi

K'tuvim - Scriptures
Tehillim - Psalms, Mishlei - Proverbs, Iyov - Job, Shir Hashirim - Song of Songs, Rut - Ruth, Eichah - Lamentations, Kohelet - Ecclesiates, Esther, Daniel, Ezra, Nechemiah - Nehemiah, Divrei Hayamim I - Chronicles I, Divrei Hayamim II - Chronicles II


Staat trouwens ook helemaal online... http://www.chabad.org/library/archiv....asp?AID=63255

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2004 @ 14:51 :
If an individual fails to fulfill even one of these conditions, then he cannot be "The Messiah."
And mr. Jesus failed to fulfill even one of them.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:02
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Miischien ook handig als je de namen in GOEDE Nederlandse fonetische spelling zet, FA?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2004 @ 17:02 :
Miischien ook handig als je de namen in GOEDE Nederlandse fonetische spelling zet, FA?
Ik gebruik alleen de Engelse versie van alles...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2004 @ 14:51 :
C. Usher in an era of world peace, and end all hatred, oppression, suffering and disease. As it says: "Nation shall not lift up sword against nation, neither shall man learn war anymore." (
Gelukkig, mister Sharon is uitgesloten
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:41
RockGuru
Avatar van RockGuru
RockGuru is offline
Jezus was een jood, hij had kritiek op andere joden en de joden hebben de romeinen zover gekregen dat ze hem vermoord hebben en daarmee basta.

En ik laat het aan de anderen over in wat voor context ze bovenstaande gaan plaatsen. De bijbelse Jezus of de historisch waarschijnlijk correcte Jezus (die niets meer was dan een ordinaire rebel)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:07
enzovoorts
Avatar van enzovoorts
enzovoorts is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2004 @ 14:51 :
Joden geloven helemaal niet in J. van Nazareth alszijnde een profeet, of iets g-ddelijks: hij was een gewoon mens net als ieder ander...

JESUS DID NOT FULFILL THE MESSIANIC PROPHECIES

What is the Messiah supposed to accomplish? The Bible says that he will:

A. Build the Third Temple (Ezekiel 37:26-28).


Kun je A wat meer toelichten? Ik zie er niks in de statenvertaling over staan.
Hieronder bijbeltekst.

Ezechiël (37:26-28)
26 En Ik zal een verbond des vredes49) met hen maken, het zal een eeuwig verbond met hen zijn; en Ik zal ze inzetten50) en zal ze vermenigvuldigen, en Ik zal Mijn heiligdom51) in het midden van hen zetten tot in eeuwigheid.
27 En Mijn tabernakel zal bij hen zijn, en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
28 En de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, Die Israël heilige52), als Mijn heiligdom in het midden van hen zal zijn tot in eeuwigheid.

aantekeningen:
49) verbond des vredes
Zie boven Ezech. 34:25.

50) inzetten
Inbrengen, plaatsen, endoen blijven en beklijven in mijne kerk. Hebreeuws, geven.

51) heiligdom
Deze manier van spreken is genomen van den staat van het Oude Testament, [gelijk elders dikwijls] betekenende de genaderijke inwoning Gods onder en in zijne kerk, met zijn woord, Geest, gunst en zegen; zie Lev. 26:12; 1 Cor. 3:16; 2 Cor. 6:16; Ef. 2:21,22; Openb. 21:3.

52) heilig,
Zie boven Ezech. 20:12.



B. Gather all Jews back to the Land of Israel (Isaiah 43:5-6).


Misschien ligt het aan mij, maar is dit niet gewoon een verschil van interpretatie. In de statenvertaling bedoelen ze met het volk, de gelovigen in zijn algemeenheid, die betekenis wordt ook verschillende malen gebruikt in het nieuwe testament. Logische conclusie zou dan zijn, dat deze vergadering van de gelovigen bij de wederkomt van Christus zou plaatsvinden.

Jesaja(43: 5-6) (ik zou niet weten wat Isaiah anders zou moeten zijn)
5 Vrees niet, want Ik ben met u; Ik zal uw zaad18) van den opgang19) brengen,20) en Ik zal u verzamelen van den ondergang.21)
6 Ik zal zeggen tot het noorden: Geef; en tot het zuiden: Houd niet terug; breng Mijn zonen22) van verre, en Mijn dochters van het einde der aarde;

aantekeningen:18) uw zaad
Dat is, uwe nakomelingen, te weten in het geloof, die Ik tot de gemeenschap mijner kerk roepen zal.

19) van den opgang
Dat is, Ik zal mij ene gemeente verzamelen uit alle gewesten des aardbodems.

20) brengen,
Niet alleen naar het vlees uit de Babylonische gevangenschap, maar ook naar den geest en uit de helse gevangenschap.

21) van den ondergang.
Dat is, Ik zal mij ene gemeente verzamelen uit alle gewesten des aardbodems.

22) zonen
Dat is, de gelovigen.


C. Usher in an era of world peace, and end all hatred, oppression, suffering and disease. As it says: "Nation shall not lift up sword against nation, neither shall man learn war anymore." (Isaiah 2:4)


Ik zie het probleem hier eigenlijk niet

Jesaja 2:4
En Hij zal10) rechten onder de heidenen, en bestraffen11) vele volken; en zij zullen12) hun zwaarden slaan tot spaden,13) en hun spiesen tot sikkelen;14) het ene15) volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog16) meer leren.

aantekening:
10) Hij zal
Te weten de Heere Christus; anders, het, te weten het Woord Gods. Het komt overeen uit, want God regeert in Christus door zijn Woord.

11) bestraffen
Te weten door de predikatie van zijn Woord, dat is, Hij zal hen overtuigen dat zij met hunne zonden den eeuwigen dood verdiend hebben, en dat zij daarvan door geen ander middel kunnen verlost worden dan door Hem.

12) en zij zullen
Of, dan, of zo; dat is, hierdoor zullen zij bewogen worden hunne zwaarden, enz.

13) spaden,
Of, houwelen; een instrument, hetwelk de hoveniers en tuinlieden gebruiken om het onkruid of wortelen uit de aarde te trekken of roeien.

14) sikkelen;
Of, zeisen; of snoeimessen.

15) het ene
De profeet wil zeggen dat alle volken, die zich oprechtelijk tot Christus bekeren, met elkander van enen zin zullen zijn in het geloof, zie Hand. 4:32, en dat zij in liefde en enigheid met elkander zullen leven, want uit het geloof volgt de liefde. Vergelijk Jes. 11:6.

16) geen oorlog
Zij zullen met elkander in Christelijken vrede leven, zonder twist en onenigheid, derhalve zullen zij den krijg niet behoeven te leren.


D. Spread universal knowledge of the God of Israel, which will unite humanity as one. As it says: "God will be King over all the world -- on that day, God will be One and His Name will be One" (Zechariah 14:9).


Verkeerde bijbeltekst?

Zacharia 14:8-10 (voor de duidelijkheid)
8 Ik zag des nachts, en ziet, een Man rijdende18) op een rood paard,19) en Hij stond tussen de mirten,20) die in de diepte waren;21) en achter Hem waren22) rode, bruine en witte paarden.23)
9 En Ik zeide: Mijn Heere! wat zijn deze?24) Toen zeide tot mij de Engel, Die met mij sprak:25) Ik zal u tonen, wat deze zijn.26)
10 Toen antwoordde de Man, Die tussen de mirten stond, en zeide: Deze zijn het, die de HEERE27) uitgezonden heeft,28) om het land te doorwandelen.29)

aantekening:
18) een Man rijdende
Dit was de Zoon Gods in de gedaante van een man. Doch anderen menen dat het een geschapen engel geweest is. Christus heeft meermalen voor een korten tijd de gedaante van een man aangenomen, gelijk Ezech. 1:26, en Ezech. 40:3; Dan. 7:13.

19) op een rood paard,
Hiermede wordt aangewezen dat de Zoon Gods als een vuur zijne vijanden verteert; of, gelijk het anderen verstaan, de zonden van zijn volk; zie Jes. 63:1,2,3.

20) Hij stond tussen de mirten,
Of, hij hield stil onder de mirten. Door de mirten worden afgebeeld de gelovigen, die voor God groenen en een lieflijken reuk geven, gelijk de mirtebomen; en door het stilstaan van dezen man wordt betekent de gerede en altijd-tegenwoordige hulp en bijstand des Heeren.

21) die in de diepte waren;
Dat is, in een diepe, vochtige plaats; waarmede afgebeeld wordt de toestand van het Joodse volk, hetwelk te dien tijde ten dele nog in de Babylonische gevangenschap was, ten dele in het land, in grote onrust.

22) achter Hem waren
Te weten, achter dien man, die op het rode paard zat.

23) rode, bruine en witte paarden.
Rode, bruine, witte paarden, op welke engelen zaten, die den Heere Christus dienden, Zach. 1:10. En dit betekent allerlei dienaars des Heeren, die Hem dienen om zijne oordelen uit te voeren, hetzij om zijne kinderen te verlossen, of om hunne vijanden te straffen.

24) wat zijn deze?
Of, wie zijn deze? Te weten, die achter u zijn. De zin is: Wat heeft het te beduiden dat dezen te paard achter u staan?

25) met mij sprak:
Anders: in mij, gelijk eigenlijk de Hebr. woorden luiden, betekenende een inwendige openbaring der dingen, die hij uitwendig gezien had. Alzo onder Zach. 1:13,14, en Zach. 2:3, en Zach. 4:1,4,5, en Zach. 5:5,10, en Zach. 6:4. Zie ook Num. 12:2; en 2 Sam. 23:2, en Hos. 1:2, enz.

26) wat deze zijn.
Of, wie dezen zijn; dat is, wat zij voorhebben.

27) de HEERE
Dat is, God de Vader, want de Zoon Gods spreekt hier.

28) uitgezonden heeft,
Of, uitgezonden had; want zij hadden toen het land doorgetrokken en waren wederom gekomen.

29) om het land te doorwandelen.
Om te zien en te merken hoe het overal toeging, en den Heere daarvan bericht te komen doen. Dit wordt als bij gelijkenis gesproken, ziende op de wijze en het gebruik der koningen, die hunne dienaren overal uitzenden. Verg. Job 1:7, en Job 2:2. Gode onze Heere zijn alle dingen bekend; Ps. 113:6; Jer. 23:24; Hebr. 4:13. Nochtans belieft het Hem de engelen te gebruiken, om van zijne wijsheid en regering te getuigen.


If an individual fails to fulfill even one of these conditions, then he cannot be "The Messiah."

ik snap je bezwaren niet echt
bron:http://www.statenvertaling.info/
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
enzovoorts schreef op 10-04-2004 @ 00:07 :
bron:http://www.statenvertaling.info/
Gebruik deze: http://www.chabad.org/library/archiv....asp?AID=63255

Misschien kom je daar verder mee.

(Ik heb nu geen tijd om alles op te zoeken, sorry. Moet zo weg.)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 09-04-2004 @ 14:51 :
Joden geloven helemaal niet in J. van Nazareth alszijnde een profeet, of iets g-ddelijks: hij was een gewoon mens net als ieder ander...

JESUS DID NOT FULFILL THE MESSIANIC PROPHECIES

What is the Messiah supposed to accomplish? The Bible says that he will:

A. Build the Third Temple (Ezekiel 37:26-28).

B. Gather all Jews back to the Land of Israel (Isaiah 43:5-6).

C. Usher in an era of world peace, and end all hatred, oppression, suffering and disease. As it says: "Nation shall not lift up sword against nation, neither shall man learn war anymore." (Isaiah 2:4)

D. Spread universal knowledge of the God of Israel, which will unite humanity as one. As it says: "God will be King over all the world -- on that day, God will be One and His Name will be One" (Zechariah 14:9).

If an individual fails to fulfill even one of these conditions, then he cannot be "The Messiah."
SJONGEJONGEJONGEJONGEJONGE ZEG DIKKE DUH

Deze dingen vervult hij bij zijn wederkomst! Dat weten alle christenen!
ook dat staat in de bijbel

Citaat:
FA schreef:And mr. Jesus failed to fulfill even one of them.
Inderdaad.
behalve dat zijn leven 30 zilverlingen waard was, zoals voorspeld, behalve dat hij uit juda kwam zoals voorspelt,
behalve dat er gelijk micha zegt in bethlehem hij geboren zal worden, behalve dat hij mensen genezen heeft ( Jesaja 35: 4- 6 )
behalve dat psalm 22 precies beschrijft hoe hij destijds leed,
behalve wat ik hieronder zeg (enkele heb ik heirboven al gezegd)


Voorspelling: 'maar jij, Betlehem in Efrata, al heb je in Juda niet veel te betekenen, toch zul jij, zegt de Heer, Iemand voortbrengen die namens Mij over Israël heersen zal.' (Micha 5: 1).
Uitgekomen voorspelling: 'Jezus werd tijdens de regering van koning Herodes geboren, in Betlehem, een stad in de landstreek Judea.' (Mattheüs 2: 1).

Voorspelling: 'vrijwillig heeft Hij Zijn leven gegeven. Men rekende Hem tot de misdadigers.' (Jesaja 53: 12).
Uitgekomen voorspelling: 'samen met Hem kruisigden ze 2 opstandelingen, de 1 rechts, de ander links van Hem (daarmee ging de Schrift in vervulling die zegt: "Hij werd op 1 lijn gesteld met de misdadigers)'. (Marcus 15: 27 en 28).

Voorspelling: 'ze verdelen Mijn kleren en dobbelen erom.' (Psalm 22: 19).
Uitgekomen voorspelling: 'zij sloegen Hem aan het kruis en verdeelden Zijn kleren door erom te dobbelen.' (Mattheüs 27: 35).

Voorspelling: 'Ik had honger en zij gaven Mij gif, Ik had dorst en Ik kreeg azijn.' (Psalm 69: 22).
Uitgekomen voorspelling: 'meteen ging 1 van hen een spons halen, doopte die in landwijn (azijn), stak hem op de punt van een stok en probeerde Hem ervan te laten drinken.' (Mattheüs 27: 48).

Voorspelling: 'zij betaalden mij het loon uit, 30 zilverstukken. De Heer zei tegen mij: " dat fraaie bedrag vinden zij Mij dus waard" ' (Zacheria 11: 12 en 13).
Uitgekomen voorspelling: 'toen Judas de verrader zag dat Jezus ter dood veroordeeld was, kreeg hij wroeging. Hij bracht de 30 zilverstukken terug naar de opperpriesters en de familiehoofden. "Ik heb verkeerd gedaan, door onschuldig bloed te verraden." '(Mattheüs 27: 3 en 4).

Voorspelling: 'ze schudden het hoofd en roepen vol leedvermaak: "verlaat Je op de Heer, Hij zal Je redden, Hij komt Je wel helpen, Hij houdt toch van Je?" '(Psalm 22: 8 en 9).
Uitgekomen voorspelling: ' de opperpriesters, de schriftgeleerden en de familiehoofden deden met deze spot mee: "anderen heeft Hij gered, maar Zichzelf redden kan Hij niet. Als Hij werkelijk Koning van Israël is, moet Hij maar van het kruis afkomen, dan zullen wij in Hem geloven. Hij vertrouwt op God. Laat God Hem dan redden, als Die van Hem houdt!"…' (Mattheüs 27: 41- 43).

en behalve alle profetieen die in deze site allemaal keurig geordend in categorieen staan: http://www.messiahrevealed.org/category.html

(check voordat je replied)

heeft hij inderdaad geen enkele profetie vervult ik ben het helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:12
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
Blues schreef op 09-04-2004 @ 13:49 :
Thanx je weet 'r veel van zo te zien...
Maar waarom ontkennen sommige christenen het dan?

Dus eigenlijk is het christendom en het jodendom zo'n beetje hetzelfde geloof alleen voeren ze het allebei op een andere manier uit...
Jodendom is de Basis ofwel het oude testament.
De vijf boeken van moshe/mozes en de profeten.

Christendom is oude EN nieuwe testament.

Enige verschil is dat de Joden NIET in het nieuwe testament geloven (lees jezus/Yeshua).
De Joden houden zich ook aan de hele wet en vieren ook de feesten die door G'd ingesteld zijn.


Christenen daarentegen geloven in het oude en nieuwe testament. Zei zeggen alleen dat de wetten die in het oude testament (en ik bedoel dan de meesten!) niet meer gelden omdat Jezus/Yeshua voor hen is gestorven en alles heeft verbroken. Daarom zou volgens hen niemand (de jongentjes bedoel ik dan!) meer besneden te worden en hoeft men zich niet meer aan de spijswetten te houden. Ofwel het varkensvlees eten!

Suc6 en snoer die christen (die wel errug weinig bijbelkennis heeft) a.j.b. even de mond. Jezus/Yeshua is namelijk wel joods.



Groet,



The Gent
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:38
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
lol

Jullie baseren je hele geloof op eeuwenoude verhalen over god, doorgegeven over vele generaties.

Heb je wel eens een doorgeef spelletje gedaan, dan begint een zin bij de eerste persoon en bij de laatste persoon is het een compleet andere zin geworden.

Koran, bijbel etc. hebben dit proces ook door gemaakt, er schuilt nog een mini beetje waarheid in maar de rest is gewoon totale nonsens geworden.

"god stuurde de scripties dus daarom zijn ze correct"

aha, en waar staat dat geschreven? Juist. In dat zelfde boek van jullie.

Geloven doe je imo met je gevoel, intuite en hart en niet door zinnetjes te lezen die door anderen zijn opgeschreven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2004, 22:05
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 17:02 :
And mr. Jesus failed to fulfill even one of them.
En hij zag dat het gecopypaste gelul was.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:19
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-04-2004 @ 23:05 :
En hij zag dat het gecopypaste gelul was.
Misschien dan wel gecopy-paste, maar iig beter dan blaise .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-04-2004 @ 23:05 :
En hij zag dat het gecopypaste gelul was.
kan dit ook beargumenteerd worden?

simshalom, wat is blaise?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:31
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 10-04-2004 @ 23:19 :
Misschien dan wel gecopy-paste, maar iig beter dan blaise .
Blaise Pascal is een van de grootste geleerden uit de geschiedenis. Trouwens, mijn vorige post was als grapje bedoeld, maar ik wil wel dat je zelf eens wat beter je in de materie gaat verdiepen. Dat gezanik van internet klinkt zo nageaapt, lees 'ns wat beters.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:35
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Isa schreef op 10-04-2004 @ 23:30 :
kan dit ook beargumenteerd worden?
Als er geen moeite is gedaan met het vinden van tegenstrijdigheden in de bijbel overmits deze klakkeloos van het internet overgenomen zijn, ontstaat er bij mij geen behoefte om mijn avond te gaan verspillen met het weerleggen van diezelfde tegenstrijdigheden.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 23:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-04-2004 @ 23:35 :
Als er geen moeite is gedaan met het vinden van tegenstrijdigheden in de bijbel overmits deze klakkeloos van het internet overgenomen zijn, ontstaat er bij mij geen behoefte om mijn avond te gaan verspillen met het weerleggen van diezelfde tegenstrijdigheden.
huh wat zeg je me nu? begrijp ik het goed dat je verwacht dat ik tegenstrijdigheden ga zoeken? ik ben een bijbelgelover ofschoon het ongetwijfeld niet helemaal geinspireerd is... als jij denkt dat het onzin is, moet jij toch met tegenstrijdigheden aankomen?
ik wil slechts juist laten zien dat het wel war is door al die honderden profeties te laten zien die uitgekomen zijn. de kans dat dat toevallig gebeurt is namelijk statistisch gezien bijster klein.
ik vraag niet om je mening over tegenstrijdigheden maar over uitgekomen profeties, en ja wat verwacht je dan. je denkt toch niet dat ik nu ff voor daniel ff alle 73 bijbelboeken ga doorlezen en dan ook nog onderzoek welke profetie uitgekomen is wat betreft jezus, als ik dat kant en klaar op het net kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:56
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Isa schreef op 11-04-2004 @ 00:24 :
huh wat zeg je me nu? begrijp ik het goed dat je verwacht dat ik tegenstrijdigheden ga zoeken? ik ben een bijbelgelover ofschoon het ongetwijfeld niet helemaal geinspireerd is... als jij denkt dat het onzin is, moet jij toch met tegenstrijdigheden aankomen?
ik wil slechts juist laten zien dat het wel war is door al die honderden profeties te laten zien die uitgekomen zijn. de kans dat dat toevallig gebeurt is namelijk statistisch gezien bijster klein.
ik vraag niet om je mening over tegenstrijdigheden maar over uitgekomen profeties, en ja wat verwacht je dan. je denkt toch niet dat ik nu ff voor daniel ff alle 73 bijbelboeken ga doorlezen en dan ook nog onderzoek welke profetie uitgekomen is wat betreft jezus, als ik dat kant en klaar op het net kan vinden?
Ahum, je begrijpt mij volkomen verkeerd. Ten eerste: ik ben vóór het zélf kritisch onderzoeken van opgeworpen kwesties. Dat gebeurt hier op het forum te weinig, en het is waarom ik steeds minder graag forum. Ik lees dus tegenwoordig boeken, in plaats van internetsites, omdat boeken dieper op de stof ingaan en betrouwbaarder zijn. Bovendien moet je, als je alles wilt vertellen uit zo'n boek, de inhoud in JE EIGEN WOORDEN samenvatten. Nu is deze thread een schoolvoorbeeld van een thread die 'vervuild' is met allerlei dingen die forummers niet in hun eigen woorden zeggen. Deze forummers besteden dus geen zorg aan wat ze opschrijven, en ze copypasten het zó, nog in het Engels nota bene, en kalken het op het forum.

Maar dan heb ik ook geen zin om alles te gaan weerleggen. Mijn kritiek was trouwens niet tegen jou in het bijzonder gericht, maar meer tegen de mensen die het nodig vinden om kwetsende dingen te zeggen over Jezus; voorts koester ik het diepste respect voor Jezus Christus; dus ik word een beetje boos als mensen iets klakkeloos overnemen van internet én niet respectvol zijn over Jezus.

Je hebt ook wel gelijk als je zegt dat je geen zin hebt om de gehele bijbel te lezen (de bijbel bestaat trouwens, in de protestantse versie, uit 66 boeken). Dat is dan ook wel weer terecht. Misschien dat het niet aan de andere forummers ligt, maar aan mij.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 15:49
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-04-2004 @ 15:56 :
, maar meer tegen de mensen die het nodig vinden om kwetsende dingen te zeggen over Jezus; voorts koester ik het diepste respect voor Jezus Christus; dus ik word een beetje boos als mensen iets klakkeloos overnemen van internet én niet respectvol zijn over Jezus. .
Waarom zou ik respectvol zijn tegen een valse g-d, een idool, een valse messias?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:25
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-04-2004 @ 15:56 :
Ahum, je begrijpt mij volkomen verkeerd. Ten eerste: ik ben vóór het zélf kritisch onderzoeken van opgeworpen kwesties. Dat gebeurt hier op het forum te weinig, en het is waarom ik steeds minder graag forum. Ik lees dus tegenwoordig boeken, in plaats van internetsites, omdat boeken dieper op de stof ingaan en betrouwbaarder zijn.

Ik heb ook wel boeken gelezen, maar gezien het feit dat er internetsites zijn over de profetieeen betreffende jezus,
quote ik die.
Citaat:
Bovendien moet je, als je alles wilt vertellen uit zo'n boek, de inhoud in JE EIGEN WOORDEN samenvatten. Nu is deze thread een schoolvoorbeeld van een thread die 'vervuild' is met allerlei dingen die forummers niet in hun eigen woorden zeggen.
ik zie niet in wat het uitmaakt of het je eigen woorden zijn of andersmans woorden als je het er mee eens bent.
Citaat:
Deze forummers besteden dus geen zorg aan wat ze opschrijven, en ze copypasten het zó, nog in het Engels nota bene, en kalken het op het forum.
so?
als het maar waar is
Citaat:
Maar dan heb ik ook geen zin om alles te gaan weerleggen. Mijn kritiek was trouwens niet tegen jou in het bijzonder gericht, maar meer tegen de mensen die het nodig vinden om kwetsende dingen te zeggen over Jezus; voorts koester ik het diepste respect voor Jezus Christus; dus ik word een beetje boos als mensen iets klakkeloos overnemen van internet én niet respectvol zijn over Jezus.
Dank je. ik ben wel de laatste om Jezus niet te respecteren
Citaat:

Je hebt ook wel gelijk als je zegt dat je geen zin hebt om de gehele bijbel te lezen (de bijbel bestaat trouwens, in de protestantse versie, uit 66 boeken). Dat is dan ook wel weer terecht. Misschien dat het niet aan de andere forummers ligt, maar aan mij.
ik heb een willibrordvertaling gekocht gistewr, das katholiek, heeft de apocriefe boeken, dat zijn er 13 extra.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 11-04-2004 @ 16:49 :
Waarom zou ik respectvol zijn tegen een valse g-d, een idool, een valse messias?
Hij is niet meer gOd GOD ja echt GOD (oh ik irriteer me aan dat soort joodse onzinregels zeg alsof god daar aanstaat aan neemt denk na alsjeblieft zeg) dan iedereen hiem, behalve een betere en hogere manifestatie van Gods licht, wij zijn duister, jezus is licht. dus goddelijker.
en als hij vals is, kijk dan naar de link die ik aan daniel gaf, mens er zijn minstens DRIEHONDERD profetieen over hem uitgekomen! en er zijn er geen die niet uitgekomen zijn die allang weerlegt zijn. of in de toekomst gebeuren (wederkomst). weet je hoe VERSCHRIKKELIJK klein de kans is daarop dat die allen uitkomen?
wie heeft jouw verteld dat hij vals is? daarom geloven zeker ook een stuk of 2 miljard mensen in hem.
lees het NT, en je hoeft niet eens je joodszijn (regels,feesten) op te geven als je christen word.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:11
RockGuru
Avatar van RockGuru
RockGuru is offline
Blegh, altijd die discussies en verweiten over elkaars geloven.

Het enige wat religies hebben gebracht is oorlog en vernietiging in plaats van vrede en liefde. Het is het slechtste wat de mens ooit heeft verzonnen. Wat mij betreft zouden ze gelijk alle religies mogen verbieden.

Maargoed,

Jezus was in mijn ogen niet meer dan een joodse rebel die probeerde Israel te bevrijden onder het juk van de Romeinen. Dat mislukte en hij is gewoon gedood als de misdadiger die hij in de ogen van de Romeinen was.

Later hebben een stel mensen er een heel religieus verhaal omheen gekalkt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:14
Mux
Mux is offline
<=====

jezus was wel joods
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:28
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
mekkep schreef op 11-04-2004 @ 19:14 :
<=====

jezus was wel joods
aan de grote discussie tussen de joden en de christenen die je hierboven leest kan je ook al zien dat jezus zo veel dingen zei die binnen het joodse geloof niet kunnen dat je hem nauwelijks meer als jood kan zien. Natuurlijk is hij opgevoed als jood en bekeerde hij joden (juist, hij bekeerde) maar als je zo rekent maakt het helemaal niet meer uit wat jezus gedaan heeft. dan had hij ook alle hogepriesters omzeep kunnen helpen de tempel afbranden en varkenspastijtjes maken en was hij nogsteeds jood?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:57
meisje
meisje is offline
Het Nieuwe Testament is niet wat je zegt een betrouwbare bron. Ik denk dat het nogal logisch is dat Jezus niet werd geaccepteerd als zijnde de Messias, omdat de Farizeers zeiden van niet. Jezus werd toenertijd gezien als een bedreiging voor de gevestigde orde in Joods opzicht, dus voor de priesters. Ik weet niet meer precies hoe die lagen waren opgebouwd, maar dat zullen wel de twee hoogsten zijn geweest. Jezus was slechts een middenstander in die lagen en dat is sowieso al een reden waarom Hij niet werd geaccepteerd als zijnde Messias. Ik denk dat , afgezien van de kwestie of Hij nou wel of niet de Messias was, Hij anyway niet zou worden geaccepteerd.

Vaag geformuleerd
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:19
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Isa schreef op 11-04-2004 @ 17:25 :
Ik heb ook wel boeken gelezen, maar gezien het feit dat er internetsites zijn over de profetieeen betreffende jezus,
quote ik die.

ik zie niet in wat het uitmaakt of het je eigen woorden zijn of andersmans woorden als je het er mee eens bent.

so?
als het maar waar is

Dank je. ik ben wel de laatste om Jezus niet te respecteren

ik heb een willibrordvertaling gekocht gistewr, das katholiek, heeft de apocriefe boeken, dat zijn er 13 extra.
Je hebt ook wel gelijk als je het zo zegt, ik zat te zeuren.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:35
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 11-04-2004 @ 16:49 :
Waarom zou ik respectvol zijn tegen een valse g-d, een idool, een valse messias?
Omdat anderen misschien er door beledigd worden als je niet respectvol omgaat met de ideeen van anderen? De Torah is bovendien nog niet compleet, want de profeten hebben talloze dingen voorspeld, die allemaal letterlijk uitgekomen zijn! Jesaja 53 is er geloof ik een voorbeeld van.

De wet moest nog aangevuld worden. De wet kan alleen maar doden, een mens kan nooit de wet houden, en kan nooit rechtvaardig zijn. Daarom geloven wij in een Mens, die tegelijkertijd God was, en dus in alles aan de mens gelijk, uitgenomen de zonde, zodat Hij in staat was onze zonden te dragen. En Hij heeft onze straf op zich genomen; opdat wij aangenomen zouden worden als Gods kinderen. En waarom?

En omdat het onmogelijk is dat we er zijn (want waar komen we vandaan) maar er toch wel zijn, en we dus in een absurd universum leven, kan maar één geloof het ware zijn, het Christendom, simpelweg omdat het onbegrijpelijk is. Onbegrijpelijk, want wij begrijpen nog steeds niet wat een God aanzet tot het opofferen van Zijn Eniggeboren Zoon. Tsja, liefde. Maar vanwaar die liefde? Geen idee. Ergo, credo quia absurdum, ik geloof omdat het zo onlogisch is. Dat is de paradox van het paasfeest. Maar ondertussen koester ik wel het diepste respect voor Jezus Christus en die gekruisigd.

Je kunt het met me oneens zijn, maar dit geheel zit bij mij wel heel diep, en daarom moet je respect tonen voor mijn mening.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 11-04-2004 @ 19:28 :
aan de grote discussie tussen de joden en de christenen die je hierboven leest kan je ook al zien dat jezus zo veel dingen zei die binnen het joodse geloof niet kunnen dat je hem nauwelijks meer als jood kan zien. Natuurlijk is hij opgevoed als jood en bekeerde hij joden (juist, hij bekeerde) maar als je zo rekent maakt het helemaal niet meer uit wat jezus gedaan heeft. dan had hij ook alle hogepriesters omzeep kunnen helpen de tempel afbranden en varkenspastijtjes maken en was hij nogsteeds jood?
zeg niet zulke onzin graag. jezus deed alles conform gods wil dus het joodse geloof.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:58
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-04-2004 @ 23:35 :


De wet moest nog aangevuld worden. De wet kan alleen maar doden, een mens kan nooit de wet houden, en kan nooit rechtvaardig zijn.
jij niet, das wel duidelijk door je avatar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2004, 01:00
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Oké, stapje verder dan.
Dus volgens de christenlijke manier: was de joodse wijze van geloof fout, of ze deden 't verkeerd en stuurde hij jezus om alles recht te zetten (christelijk te maken)...?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Blues schreef op 14-04-2004 @ 02:00 :
Oké, stapje verder dan.
Dus volgens de christenlijke manier: was de joodse wijze van geloof fout, of ze deden 't verkeerd en stuurde hij jezus om alles recht te zetten (christelijk te maken)...?
nee. de joden van christus tijd begrepen hun eigen godsdienst niet meer.
vroeger was het jodendom juist heel goed.
zoals het bedoeld was.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:27
Verwijderd
ik vroeg me af: als je alleen door Jezus vergeven kan worden, hoe zit het dan met de mensen die voor Christus leefden? Is geen van hen vergeven?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:01
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
spinneman schreef op 14-04-2004 @ 14:27 :
ik vroeg me af: als je alleen door Jezus vergeven kan worden, hoe zit het dan met de mensen die voor Christus leefden? Is geen van hen vergeven?
christus is een naam voor Jezus, of loop je te dollen?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee hij bedoelt dat de mensen die voor JC leefden,wat met hen gebeurt is, het lijkt mij niet meer als het bewijs dat het hele christendom dus onzin is,want idd hoe zit het dan met alles wat er voor het jaar 0 gebeurt is, dat is een beetje errug krom net als legio andere ''feiten''
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:54
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 14-04-2004 @ 18:46 :
nee hij bedoelt dat de mensen die voor JC leefden,wat met hen gebeurt is, het lijkt mij niet meer als het bewijs dat het hele christendom dus onzin is,want idd hoe zit het dan met alles wat er voor het jaar 0 gebeurt is, dat is een beetje errug krom net als legio andere ''feiten''
Er staat in de bijbel dat Jezus een schreeuw geeft, deze schreeuw gaat naar het verleden maar ook naar de toekomst.

Maar ben wel benoeid naar jouw bewijzen tegen het cristendom... maar als je men een waslijst geeft van enorm veel dingen heb ik de rniet zon zin in...
als je een paar goeie geeft lijkt het me intressant..
Open maar een nieuwe topic.. misschien zijn der al zat van .. maar ze staan bij mij nog niet in mij lijst...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:58
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Isa schreef op 14-04-2004 @ 09:52 :
nee. de joden van christus tijd begrepen hun eigen godsdienst niet meer.
vroeger was het jodendom juist heel goed.
zoals het bedoeld was.
ja, maar toen het Christendom er eenmaal was, was toen de goede, oude versie van het jodendom niet meer goed?


(overigens, ik zie eenzelfde patroon in het ontstaan van de islam )
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 21:49
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Citaat:
JaJ schreef op 14-04-2004 @ 19:58 :
ja, maar toen het Christendom er eenmaal was, was toen de goede, oude versie van het jodendom niet meer goed?


(overigens, ik zie eenzelfde patroon in het ontstaan van de islam )
Ja, dat bedoelde ik dus...Waarom liet god Jezus het christendom scheppen, waren de joden fout bezig?
Ze hebben zelfs later joden (en alles wat niet christelijk was) vervolgt, vermoord, gemarteld. Tijdens de Spaanse inquisitie.
Terwijl ze eigenlijk OOIT als broeders en zuster met elkaar geleeft hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 22:01
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 14-04-2004 @ 18:54 :
Er staat in de bijbel dat Jezus een schreeuw geeft, deze schreeuw gaat naar het verleden maar ook naar de toekomst.

Maar ben wel benoeid naar jouw bewijzen tegen het cristendom... maar als je men een waslijst geeft van enorm veel dingen heb ik de rniet zon zin in...
als je een paar goeie geeft lijkt het me intressant..
Open maar een nieuwe topic.. misschien zijn der al zat van .. maar ze staan bij mij nog niet in mij lijst...
Onder andere de bekende dingetjes als van water wijn maken en over water lopen etc. Maar bijvoorbeeld dat van die schreeuw naar het verleden en de toekomst, sja,sorry maar daar ben ik iets te nuchter voor denk ik dan.
Verder is het natuurlijk te gek voor woorden dat volgens het christendom iemand die in de dodencel zit na het plegen van vele moorden zich kan bekeren en dan in de hemel komt, terwijl iemand die zn hele leven heeft gespendeerd in Afrika voor vrijwilligers werk oid in de hel komt omdat hij niet geloofde, en dus in de hel komt.
Zo zijn er van die tegenstrijdigheden die er bij mij niet inkomen, zo meedogeloos en onnadenkend zou mijn god niet hoeven te zijn hoor.
Ja er is nog meer vast wel,van alles , zo zouden we wel uren door kunnen gaan.De kern van dit verhaal is denk ik nu al,dat jij gelovig blijft en ik uiteraard niet,maar we kunnen elkaar hier natuurlijk altijd vervelen met elle lange discussies...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:46
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Blues schreef op 09-04-2004 @ 12:22 :
Ik had laatst een discussie met 'n paar kerels opschool, een van die jongens was christen en hij zei dat Jezus geen jood. Maar jezus was toch juist wel joods geweest, en heeft het christendom opgericht en zich daartoe gewent?

Daarom snap ik niet zo goed waarom hij dat zei.
Ook staat het in de bijbel zelf bij Mattheüs
zijn ouder waren joods dus heeft toch joodse opvoeding gehad in die tijd, dus jezus was ooit joods geweest?

Ik wil geen één geloof voortrekken of benadelen maar snap 't niet zo goed
Hij heeft het toch zelf allemaal verzonnen? Hij was Joods maar hij heeft zn eigen ideeen als richtlijnen gemaakt van het Christendom toch? hijs toch Christus
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:50
RockGuru
Avatar van RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 15-04-2004 @ 20:46 :
Hij heeft het toch zelf allemaal verzonnen? Hij was Joods maar hij heeft zn eigen ideeen als richtlijnen gemaakt van het Christendom toch? hijs toch Christus
Nee, volgens de Christelijke bijbel is/was hij een jood. Eentje die kritiek uitte op het toenmalige jodendom.

Later, na zijn dood, hebben Jezus' volgelingen zijn ideëen en richtlijnen gebruikt voor de nieuwe beweging. Het zogenoemde Christendom.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 14-04-2004 @ 18:54 :
Er staat in de bijbel dat Jezus een schreeuw geeft, deze schreeuw gaat naar het verleden maar ook naar de toekomst.
o, dat wist ik niet, weet je toevallig ook waar dat staat?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:36
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
spinneman schreef op 16-04-2004 @ 15:47 :
o, dat wist ik niet, weet je toevallig ook waar dat staat?
je kent wel de schreeuw : "het is volbracht" die Jezus aan het kruis geeft he?

er staat ook dat, God zijn liefde laat zien door voor ons aan het kruis te gaan, Terwijl wij nog steeds zondaars waren/zijn...
In die zin bedoelde ik dat het door heden en verleden gaat..

waren nog paar dingen, zal es opzoeken, nog es navragen..
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie IS JEZUS(vzmh),'GOD' ?
Paulo
7 11-08-2006 22:17
Levensbeschouwing & Filosofie Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament
KingOfGod
178 11-12-2005 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 12:36
Levensbeschouwing & Filosofie Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom...
RanC
61 10-07-2005 11:36
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Levensbeschouwing & Filosofie Over Jezus.
Verwijderd
18 04-04-2004 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.