Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 18:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dit topic gaat NIET over Het Conflict en is niet politiek bedoeld. Het gaat hier om een levensbeschouwelijk onderwerp. Over het Israël-Palestina conflict mag je op N&A discussiëren!!!

Om de joodse identiteit van de staat Israël te waarborgen moeten christelijke en islamitische bekeringspogingen gericht op het joodse volk met ijzeren vuist worden aangepakt.
Als Israël zijn karakter als joodse staat wil behouden, zullen missionarissen een halt moeten worden toegeroepen. Dit zal op radicale wijze moeten gebeuren.

Mijn voorstel voor het straffen van bekeringspogingen is als volgt:
* Eerste overtreding:
 1 jaar onvoorwaardelijke celstraf
* Tweede overtreding:
 Israëlisch staatsburger: Inname staatsburgerschap en verbanning.
 Niet-Israëlisch staatsburger: Zes maanden onvoorwaardelijke celstraf, uitzetting en levenslange ontzegging van de toegang tot Israël.

Niet-joodse groeperingen zijn in Israël te gast en dienen zich als zodanig te gedragen. Wij, het joodse volk, zullen hen met respect behandelen, zoals de Tora ons dat beveelt. In ruil daarvoor is het redelijk om te verwachten dat ook de gasten zich als zodanig zullen gedragen en de joodse identiteit van Israël zullen respecteren.

Ook moeten 'joodse' immigranten worden gecontroleerd op hun joodsheid. De Wet op de Terugkeer vermeldt reeds dat joden die zich tot een ander geloof bekeerd hebben geen recht meer hebben op Terugkeer. Echter, hoe controleert men of een persoon die zich bij de shaliach danwel het ministerie voor immigratie meldt ook daadwerkelijk joods is? Het kan evengoed een christen met een joodse moeder zijn.
Diegenen die geen lid zijn van een joodse gemeente in hun land van herkomst moeten een eed van trouw aan een speciaal daarvoor ingesteld rabbinaat afleggen. In deze eed moet duidelijk worden verklaard dat men het eens is met de Tora, zoals vermeld in Shemot (Exodus) 23:13: "De naam van andere goden zult gij niet noemen, hij zal uit uw mond niet gehoord worden." Wie weigert deze eed af te leggen heeft dus geen recht op terugkeer naar de staat Israël. De staat Israël bestaat immers voor joden, en niet voor christenen van joodse afkomst.

Alleen met deze radicale methoden kunnen wij de joodse identiteit van de staat Israël waarborgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 18:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
mm.. ik zie het nut er niet zo van in om verkrampt je vast te houden aan een geloof waarbij je andere mensen daarmee gaat lastig vallen (want zij worden in hun vrijheid beperkt).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:01
Kordotium
Avatar van Kordotium
Kordotium is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 19:33:
Alleen met deze radicale methoden kunnen wij de joodse identiteit van de staat Israël waarborgen.
Voordat je allemaal enge voorstellen doet, kun je misschien eerst beargumenteren waarom de joodse identiteit van de staat Israël gewaarborgd moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kordotium schreef op 27-03-2004 @ 20:01:
Voordat je allemaal enge voorstellen doet, kun je misschien eerst beargumenteren waarom de joodse identiteit van de staat Israël gewaarborgd moet blijven.
Ja, die "ideologie" is idd wel even handig toe te lichten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:12
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Met zulke uitgangspunten heb je geen discussie natuurlijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kordotium schreef op 27-03-2004 @ 20:01:
Voordat je allemaal enge voorstellen doet, kun je misschien eerst beargumenteren waarom de joodse identiteit van de staat Israël gewaarborgd moet blijven.
Dat is simpel.

Israël is de joodse staat.
Dat is een fundamenteel principe, het principe waarop de staat gebouwd is. Er zijn talloze islamitische landen, veel christelijke landen, en één joods land: Israël.
De shoa (WO2) heeft aangetoond dat het joodse volk moet beschikken over een eigen leger, een eigen staat, de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen.
De staat Israël is onlosmakelijk verbonden met het joodse volk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Vreemd dan dat een-derde van de bevolking van Arabische afkomst is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-03-2004 @ 21:14:
Vreemd dan dat een-derde van de bevolking van Arabische afkomst is.
20% is Arabisch en niet-joodse (islamitisch of christelijk).

Arabische afkomst kan ook beteken Arabisch-joods, zoals Jemenitische joden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:25
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
eh...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:27
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Fleet, je gaat nu dus voorbij aan McCaines punt.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 21:04:
Dat is simpel.

Israël is de joodse staat.
Dat is een fundamenteel principe, het principe waarop de staat gebouwd is. Er zijn talloze islamitische landen, veel christelijke landen, en één joods land: Israël.
De shoa (WO2) heeft aangetoond dat het joodse volk moet beschikken over een eigen leger, een eigen staat, de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen.
De staat Israël is onlosmakelijk verbonden met het joodse volk.
De Tweede Wereldoorlog heeft aangetoond dat mensen zich tolerant moeten opstellen en mensen met andere religies moeten accepteren zoals ze zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:39
Verwijderd
Waarom wil je zo nodig de joodse identiteit van Israël waarborgen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:02
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 19:33:
Om de joodse identiteit van de staat Israël te waarborgen moeten christelijke en islamitische bekeringspogingen gericht op het joodse volk met ijzeren vuist worden aangepakt.
Als Israël zijn karakter als joodse staat wil behouden, zullen missionarissen een halt moeten worden toegeroepen. Dit zal op radicale wijze moeten gebeuren.
Jezus christus, wat een fascistische denkwijze.

We got one race, the superior aryan race and it has to be protected. Protect out children from all niggers blood. WPWW 14 sieg...

you get the picture...

Hier wil je je eigen geloofsstaat puur en rein houden...met ijzeren vuist

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 22:04.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:03
Daevrem
Daevrem is offline
WOII heeft helemaal niets over de joden aangetoond. Het was gewoon toeval dat de joden als zondebok aangewezen werden. Het feit dat de joden het volgens de analyse van de TS bij zichzelf moeten zoeken en daarom een eigen leger/staat zouden moeten hebben is dus incorrect. En als dat al zo zou zijn dan zou je de provocerende factor in jezelf moeten veranderen, maar dat is volgens mij niet aan de orde(volgens de TS dus wel, ook al zal hij het zeer waarschijnlijk fel ontkennen).

Je wilt dus de vrijheid van godsdienst (gedeeltelijk) afschaffen?

Weet je wat je bent? Een fascist in joodse schaapskleren. Net als veel andere joodse zionisten. Je bent fascist, 'wordt jood' en dan heb je de perfecte omstandigheden om je fascistische gedrag te verantwoorden.

Joods fascisme is net zo inmoreel als elke andere vorm. En als God bestaat vind hij dat ook en hij zal wel door je excuss heenprikken.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Fascistisch is het absoluut niet.

En als dat al wel zo zou zijn is Israël nog steeds de meest vrije staat in het Midden-Oosten.

Ik heb dus niets tegen de aanwezigheid van kerken en moskeëen in Israël. Het is niet zo dat ik deze wil sluiten ofzo.
Waar ik het over heb is mensen die evangeliseren. Deze zijn een actueel probleem; het zijn onbeschofte lui die met onfrisse bedoelingen naar ons land worden gestuurd om op slinkse wijze mensen ertoe te verleiden hun geloof te verlaten.

Een christen die zelf christen wil zijn en zijn kinderen als christenen opvoedt (of moslim) heb ik geen enkel probleem mee.
Het probleem is als 'ie vind dat de rest van de wereld ook moet geloven wat hij gelooft.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:11:
Fascistisch is het absoluut niet.

En als dat al wel zo zou zijn is Israël nog steeds de meest vrije staat in het Midden-Oosten.
Is dat een excuus? Neen.

Citaat:
Ik heb dus niets tegen de aanwezigheid van kerken en moskeëen in Israël. Het is niet zo dat ik deze wil sluiten ofzo.
Waar ik het over heb is mensen die evangeliseren. Deze zijn een actueel probleem; het zijn onbeschofte lui die met onfrisse bedoelingen naar ons land worden gestuurd om op slinkse wijze mensen ertoe te verleiden hun geloof te verlaten.

Een christen die zelf christen wil zijn en zijn kinderen als christenen opvoedt (of moslim) heb ik geen enkel probleem mee.
Het probleem is als 'ie vind dat de rest van de wereld ook moet geloven wat hij gelooft.
Moen mensen niet zelf bepalen welk geloof ze aanhangen? Moet daar ingegrepen worden van hogerhand? Neen, vrijheid van geloof!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 23:03:
Je wilt dus de vrijheid van godsdienst (gedeeltelijk) afschaffen?
Interessante vraag.
Zie m'n vorige post.

Waar het om gaat zijn niet mensen die hun geloof willen belijden, maar mensen die willen dat de rest van de wereld ook hun geloof gaat belijden.
En het ziekelijke aan christenen is juist die evangelisatiedrang; zelfde bij moslims.

Mensen moeten gewoon ZELF weten wat ze willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:18
Daevrem
Daevrem is offline
In het land der blinden is eenoog koning...

Trouwens moet je Israel niet vergelijken met z'n buurlanden maar met andere westerse landen. Ze zijn daar niet erg democraties. Trouwens worden veel dictators in het midden oosten door het westen aan de macht gehouden.

Nee, Hitler begon ook niet gelijk met het executeren van de joden. En zo gaat het altijd, stap voor stap.

Als er minder mensen met de gedachten die jij oppert zouden zijn dan zou de wereld een veel betere plek zijn.

Ik ben het met je eens dat die evangalisten onbeschoft maar niet meer dan dat. Onbeschoftheid is in geen enkel beschaafd land gevaarlijk. En verbanning is tegen het internationaal recht. Nu heeft Israel daar in z'n algemeenheid zowiezo scheit aan maar het is wel degelijk ook een argument.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2004, 22:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
JODEN VINDEN DE MESSIAS
HOEKENDIJK, BEN

--------------------------------------------------------------------------------
Uit het boek van Ben Hoekendijk 'Twaalf Joden vinden de Messias' werden drie aangrijpende verhalen genomen en op de mooiste plekjes van Jeruzalem gefilmd. Het fenomeen dat steeds meer Joden tot geloof in Jezus komen is een teken des tijds. Naast persoonlijk gebruik wordt deze video gebruikt bij bijbelstudies en voor evangelisatie onder Joden.

Genre: Video - Documentatie

Prijs: € 11.98

Onder mijn plan zou Ben Hoekendijk dus levenslang de toegang tot de joodse staat worden ontzegd, omdat overduidelijk is dat hij onfrisse bedoelingen heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:22
Daevrem
Daevrem is offline
Wat maakt het nu uit of iemand denkt dat Jezus de messiah is of niet. Je geloofd toch in dezelfde god? Het is enkel een kwestie van intrepertatie. Als je gaat mierenneuken over religie kun je beter ophouden met geloven want als je niet selectief mierenneukt blijft er niet veel van je geloof over.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:17:
Waar het om gaat zijn niet mensen die hun geloof willen belijden, maar mensen die willen dat de rest van de wereld ook hun geloof gaat belijden.
En het ziekelijke aan christenen is juist die evangelisatiedrang; zelfde bij moslims.

Mensen moeten gewoon ZELF weten wat ze willen zijn.
Ah, als mensen zelf gewoon moeten weten wat ze willen zijn, waarom worden de mensen die informatie verschaffen over hun eigen (niet joodse) geloof geweerd? Waarom wordt het JOODSE GELOOF opgedrongen?

Dat laatste zul je uiteraard ontkennen, daarom: Waar is de grens tussen opdringen en zelf laten kiezen? Waarom verdedig je een land dat het Joodse geloof wil behouden, en dus niet de mensen zelf laten kiezen, terwijl je tegen vrij geloofswil bent?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Samengevat heeft de arbeid vanuit onze kerken in Israël zich geconcentreerd op:

* het leggen van contacten tussen Joden en christenen
* het leggen van contacten met Joden en Joodse instellingen
* het leggen van contacten met christenen en christelijke instellingen
* het pastoraat t.a.v. vrijwilligers, ook m.b.t. hun toerusting voor het dagelijks contact met Joden
* het leggen van contacten met Messiasbelijdende gemeenten, o.a. om hen bij te staan in theologische bezinning op het eigen Joodse erfgoed en de relatie t.o.v. de kerk uit de volken
Van www.kerkenisrael.nl .
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:27
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
ja maar...

als je dan als jood een hekel aan je buurman hebt, vraag je hem even " wat houd je geloof precies in?" en vervolgens, na te hebben geluisterd, klaag je hem aan.

wat een onzin. het verbiedsen van evangeliseren is een aanslag op de vrijheid van godsdienst, en anders van meningsuiting, en indien een jood ondertussen de christenen mag proberen over te halen, is het ook nog eens in strijd met de gelijke behandeling van alle individuen. etc etc.

piep toch niet zeg. israel is in handen geweest van inboorlingen, van joden en van palestijnen. op basis van een boek eigend de tweede groep zich het land toe, wat in alle gevallen als absurd beschouwd zou worden.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:27
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:26:
Van www.kerkenisrael.nl .
wat is daar mis mee?

jij wil de mensen dus gewoon dom houden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 23:26:
Ah, als mensen zelf gewoon moeten weten wat ze willen zijn, waarom worden de mensen die informatie verschaffen over hun eigen (niet joodse) geloof geweerd? Waarom wordt het JOODSE GELOOF opgedrongen?

Dat laatste zul je uiteraard ontkennen, daarom: Waar is de grens tussen opdringen en zelf laten kiezen? Waarom verdedig je een land dat het Joodse geloof wil behouden, en dus niet de mensen zelf laten kiezen, terwijl je tegen vrij geloofswil bent?
Vrij kiezen mag.

Waarom zou je niet een christelijke kerk mogen binnenstappen en je aanmelden als lid? Daar heb ik niets tegen; dat is iemands eigen keuze.
Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 22:28
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:27:
Waarom zou je niet een christelijke kerk mogen binnenstappen en je aanmelden als lid? Daar heb ik niets tegen; dat is iemands eigen keuze.
Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag.
Waarom zou die persoon daar niet toe uitgenodigd mogen worden door een christen? Dan nog is het de vrije keus om te gaan of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb het over sluwe evangelisatie, zoals waar dit topic over gaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=780288
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:30
Daevrem
Daevrem is offline
Mag iemand zoals Noam Chomsky dan nog kijken hoe erg het is met de Palestijnen? Hoe zit het met andere joden die heel kritisch zijn over de joodse staat? Of zelfs vinden dat hij moet verdwijnen? Zijn die dan nog wel echt jood? En als als ze hun mening uiten dan mogen ze niet meer naar binnen of wel?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:30
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:29:
Ik heb het over sluwe evangelisatie, zoals waar dit topic over gaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=780288
Dus als een achterdochtige gaan lopen easdroppen of mensen het toevallig over het christendom/de islam hebben met joden en daar de sluwheid van vaststellen om ze vervolgens te verbannen uiit Israël.

Sluw plan!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:27:
Vrij kiezen mag.

Waarom zou je niet een christelijke kerk mogen binnenstappen en je aanmelden als lid? Daar heb ik niets tegen; dat is iemands eigen keuze.
Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag.
een jood die gestopt is mocht er toch niet meer in?

Citaat:
De Wet op de Terugkeer vermeldt reeds dat joden die zich tot een ander geloof bekeerd hebben geen recht meer hebben op Terugkeer.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 27-03-2004 @ 23:28:
Waarom zou die persoon daar niet toe uitgenodigd mogen worden door een christen? Dan nog is het de vrije keus om te gaan of niet.
In de persoonlijke kring? Natuurlijk mag dat.

Maar wat deze mensen doen is iets heel anders.

Ik zal er morgen meer over schrijven, o.a. een eigen ervaring met AIA, zit op het moment met een gillende moeder ('het is midden in de nacht!').
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:27:
Vrij kiezen mag.

Waarom zou je niet een christelijke kerk mogen binnenstappen en je aanmelden als lid? Daar heb ik niets tegen; dat is iemands eigen keuze.
Ik heb nergens gezegd dat dat niet mag.
Je ontloopt mijn belangrijkste vragen en opmerkingen. Erg irritant als zwak.

Herhaling:

Ah, als mensen zelf gewoon moeten weten wat ze willen zijn, waarom worden de mensen die informatie verschaffen over hun eigen (niet joodse) geloof geweerd? Waarom wordt het JOODSE GELOOF opgedrongen?

Dat laatste zul je uiteraard ontkennen, daarom: Waar is de grens tussen opdringen en zelf laten kiezen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 23:30:
Mag iemand zoals Noam Chomsky dan nog kijken hoe erg het is met de Palestijnen? Hoe zit het met andere joden die heel kritisch zijn over de joodse staat? Of zelfs vinden dat hij moet verdwijnen? Zijn die dan nog wel echt jood? En als als ze hun mening uiten dan mogen ze niet meer naar binnen of wel?
Noam Chomsky is welkom, als hij niet komt om Israëlische joden te bekeren tot het christendom.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:32:
Noam Chomsky is welkom, als hij niet komt om Israëlische joden te bekeren tot het christendom.
Is dat dan niet een verborgen methode om mensen het Jodendom opgelegd te houden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:35
Daevrem
Daevrem is offline
Tuurlijk is het dat. Dat wil hij toch de hele tijd.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 23:32:
Je ontloopt mijn belangrijkste vragen en opmerkingen. Erg irritant als zwak.

Herhaling:

Ah, als mensen zelf gewoon moeten weten wat ze willen zijn, waarom worden de mensen die informatie verschaffen over hun eigen (niet joodse) geloof geweerd? Waarom wordt het JOODSE GELOOF opgedrongen?

Dat laatste zul je uiteraard ontkennen, daarom: Waar is de grens tussen opdringen en zelf laten kiezen?
Georganiseerd bekeren.

Zoals 'Athletes in Action', die evangeliseren op alle grote sportwedstrijden (zie de link naar een ander topic die ik eerder gaf).
De mensen van AIA moeten gewoon niet worden toegelaten omdat ze anderen lastig vallen en opdringerig zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2004, 22:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-03-2004 @ 23:30:
een jood die gestopt is mocht er toch niet meer in?
Denk in de periode van je leven. Als je moeder je bekeerd had, dan is dat niet jouw schuld

Ik denk dat het alleen geldt voor het geval je als jezelf joods was en je bekeerd had tot een ander geloof in je eigen leven, dat je dan niet meer mag terugkeren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 27-03-2004 @ 23:34:
Is dat dan niet een verborgen methode om mensen het Jodendom opgelegd te houden?
Nee, natuurlijk niet.

Ik heb, nogmaals, niet tegen de aanwezigheid van kerken en moskeëen. Zolang ze zich met zichzelf bemoeien.

Goh, hier, een evangelisatie-handleiding...

Lees eens:

http://www.google.nl/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8

(HTML-versie van een word-document)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:42
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:37:
Georganiseerd bekeren.

Zoals 'Athletes in Action', die evangeliseren op alle grote sportwedstrijden (zie de link naar een ander topic die ik eerder gaf).
De mensen van AIA moeten gewoon niet worden toegelaten omdat ze anderen lastig vallen en opdringerig zijn.
Je had jezelf en ons een hoop gedoe bespaard door dat meteen in je openingspost te zeggen, je had het namelijk alleen over "bekeringspogingen", en hoe stel je zoiets nou vast?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:43
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:42:
Nee, natuurlijk niet.

Ik heb, nogmaals, niet tegen de aanwezigheid van kerken en moskeëen. Zolang ze zich met zichzelf bemoeien.
Ik had het daar ook niet over. Volgens mij spreek je jezelf gewoon tegen. Waarom moet de staat zich dan bijvoorbeeld wel gaan bemoeien met de informatiestroom onder gelovigen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-03-2004 @ 23:41:
Denk in de periode van je leven. Als je moeder je bekeerd had, dan is dat niet jouw schuld

Ik denk dat het alleen geld voor het geval je als jezelf joods was en je bekeerd had tot een ander geloof in je eigen leven, dat je dan niet meer mag terugkeren.
Precies.

Iemand die joods was en op z'n 20e opeens katholiek werd heeft géén recht meer op een Israëlisch paspoort.
Ik wil dat dus uitbreiden met een eed van trouw aan het joodse geloof voor iedere immigrant die in zijn land van ballingschap geen lid van een joodse gemeente was.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:42:

Ik heb, nogmaals, niet tegen de aanwezigheid van kerken en moskeëen. Zolang ze zich met zichzelf bemoeien.
Maar carnaval in de straten van jerusalem vieren kan dan niet?

Ik zie niet precies in wat je bedoelt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:37:
Georganiseerd bekeren.

Zoals 'Athletes in Action', die evangeliseren op alle grote sportwedstrijden (zie de link naar een ander topic die ik eerder gaf).
De mensen van AIA moeten gewoon niet worden toegelaten omdat ze anderen lastig vallen en opdringerig zijn.
Een geboren kind denkt niet. Dan komt de staat ISrael met al zijn schooltrucjes en gaat dan de jeugd, georganiseerd bekeren. Oftewel, Israel snijdt in de eigen vingers.

edit: En Joodse feesten mogen wel in de straat, christelijke feesten niet? Dus het Joodse geloof heeft privileges, dus hou je andere geloven onder de duim, dus kan niet iedereen zo maar zijn eigen geloof kiezen en uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 27-03-2004 @ 23:42:
Je had jezelf en ons een hoop gedoe bespaard door dat meteen in je openingspost te zeggen, je had het namelijk alleen over "bekeringspogingen", en hoe stel je zoiets nou vast?
Simpel: georganiseerd bekeren.

Zie deze link (nog eens) http://www.google.nl/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8 : een complete evangelisatiehandleiding!

Walgelijk, ik kan zelf wel bepalen of ik joods, christelijk of islamitisch of wat dan ook wil zijn.

En christelijke georganiseerde evangeliërs hebben in een joods land niets te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-03-2004 @ 23:44:
Maar carnaval in de straten van jerusalem vieren kan dan niet?

Ik zie niet precies in wat je bedoelt.
Is carnaval een bekeringspoging? Lijkt me niet.

Ik denk alleen dat er te weinig katholieken zijn om ooit een carnavalsviering in Jeruzalem te zien.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:46:
Is carnaval een bekeringspoging? Lijkt me niet.

Ik denk alleen dat er te weinig katholieken zijn om ooit een carnavalsviering in Jeruzalem te zien.
haha,.. ik nam maar even een voorbeeld

Carnaval was een slecht voorbeeld want dat begint op een zondag, maar 1 of ander feest dat gehouden wordt op de sjabbat, bijvoobeeld. Hoe ga je daar dan mee om?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 23:44:
Een geboren kind denkt niet. Dan komt de staat ISrael met al zijn schooltrucjes en gaat dan de jeugd, georganiseerd bekeren. Oftewel, Israel snijdt in de eigen vingers.

edit: En Joodse feesten mogen wel in de straat, christelijke feesten niet? Dus het Joodse geloof heeft privileges, dus hou je andere geloven onder de duim, dus kan niet iedereen zo maar zijn eigen geloof kiezen en uitvoeren.
Nee hoor, het is de keuze van de ouders of het kind naar een openbare of een religieuze school gaat. Net als hier.

En wat de feesten betreft: joodse feestdagen zijn nationale feestdagen, we hebben het immmers over een joodse staat.

Nederland is een christelijke staat en hier is iedereen op christelijke feestdagen vrij. Dus, heeft het christelijke geloof hier privileges? Ja. Houdt het christelijke geloof anderen hier onder de duim? Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:48
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:45:
Walgelijk, ik kan zelf wel bepalen of ik joods, christelijk of islamitisch of wat dan ook wil zijn.
Het wordt door een bekeringspoging toch ook niet door een ander voor je bepaald??? Je wordt toch zeker niet gedwongen! Misschien kun je wel beter zelf bepalen wat je wil zijn nadat je alles hebt gehoord en gezien, je moet mensen dus niet afsluiten voor bepaalde invloeden om hun Joods-zijn te kunnen waarborgen. Dat is hypocriet.
Vind je niet dat Israël joodse ouders moet verbieden hun kinderen het joodse geloof op te leggen? Die kinderen moeten toch zeker zelf kunnen kiezen nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:50
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 23:48:
Nee hoor, het is de keuze van de ouders of het kind naar een openbare of een religieuze school gaat. Net als hier.

En wat de feesten betreft: joodse feestdagen zijn nationale feestdagen, we hebben het immmers over een joodse staat.

Nederland is een christelijke staat en hier is iedereen op christelijke feestdagen vrij. Dus, heeft het christelijke geloof hier privileges? Ja. Houdt het christelijke geloof anderen hier onder de duim? Nee.
Zijn er christelijke scholen in Israel?

Mogen Moslims hier over straat paraderen als ze een feest hebben? Ja. Volgens jouw opvatting? Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-03-2004 @ 23:48:
haha,.. ik nam maar even een voorbeeld

Carnaval was een slecht voorbeeld want dat begint op een zondag, maar 1 of ander feest dat gehouden wordt op de sjabbat, bijvoobeeld. Hoe ga je daar dan mee om?
Als ze het niet midden in een orthodoxe wijk van Jeruzalem willen organiseren vind ik het goed. Immers, er is vrijheid van geloof.

Trouwens, denk je dat iemand die op zondag in het centrum van Staphorst of Nunspeet een kermis neer wil zetten daar toestemming voor krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.