Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 01:09
Jenesaispas
Jenesaispas is offline
Hoi,

Ik heb al wat rondgezocht op het forum, maar kon geen geval vinden dat echt op dat van mij lijkt.

Feit is dat ik nu een half jaar last heb van m'n tepels. Het begon met vervellen en gewoon droge tepels hebben, maar dat was makkelijk te verhelpen door gewoon dagelijks in te smeren met een zalfje.

Tijdje daarna begonnen ze vooral 's nachts te jeuken. Ik werd soms gewoon wakker doordat ik mezelf heel hard aan het krabben was, en dat is toen misgegaan. Ik heb toen een keer m'n tepels opengehaald. Dat viel toen op zich nog mee, overdag bleef ik er gewoon met m'n handen vanaf. Maar 's nachts in m'n slaap had ik gewoon zoveel jeuk dat ik flink doorkrabte. Als ik daar dan wakker van werd was het meestal al te laat, dan lagen m'n tepels weer open. Er kwam geen bloed uit, maar wel vocht en er zaten kloofjes in.

Ondertussen is het zo erg dat ze constant open liggen en er zoveel vocht uitkomt dat mijn bh's iedere keer vast blijven plakken aan m'n borsten. Voorgevormde bh's draag ik niet meer, die schuren teveel, ik draag nu sportbh's en oude topjes. Voor de rest ontsmet ik ze dagelijks en soms smeer ik ze weer in, ligt eraan of de wondjes nog open zijn. Douchen is ook niet echt bevorderlijk... Iedere keer als ik onder de douche vandaan kom heb ik op de 1 of andere manier de net herstellende velletjes eraf gespoeld en ben ik weer terug bij af.

Over 3 maanden moet ik terug langs de dokter voor m'n pil, en als m'n tepels dan nog steeds in de prak liggen ga ik hem om raad vragen.

Maar het stomme is, paar maanden geleden is het 2 of 3 weken weggeweest, dus het kan wel ophouden... Maar ik vroeg me af of iemand nog andere tips heeft voordat ik langs de dokter ga? Het is echt heel erg vervelend en ik word er gek van .

Het kan niet aan een allergie liggen ofzo, in de afgelopen 6 maanden ben ik niet veranderd van bh's of wasmiddel of iets dergelijks.

Bij voorbaat dank
Oud 18-01-2006, 06:54
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
1. Kun je niet proberen om washandjes aan je handen te doen, zodanig dat je niet echt kunt krabben? ( washandje, lintje in naaien, savonds dichtdoen...
2. ALs je het al zo lang hebt zou ik niet NOG 3 maanden wachten met naar de dokter te gaan, want wil je nog 3 maanden afzien als het mogelijk is er op een week vanaf te zijn?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 18-01-2006, 07:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Zijn het geen 'tepelkloven' die je omschrijft?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 18-01-2006, 09:37
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Kali schreef op 18-01-2006 @ 07:54 :
1. Kun je niet proberen om washandjes aan je handen te doen, zodanig dat je niet echt kunt krabben? ( washandje, lintje in naaien, savonds dichtdoen...
dat lijkt me niet echt fijn? ik zou m'n nagels goed afknippen, zodat je nauwelijks meer iets kan openhalen.

en ik zou idd naar een dokter gaan, voordat je geen tepels meer overhoudt.
Oud 18-01-2006, 10:46
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
.Pure schreef op 18-01-2006 @ 10:37 :
dat lijkt me niet echt fijn? ik zou m'n nagels goed afknippen, zodat je nauwelijks meer iets kan openhalen.

en ik zou idd naar een dokter gaan, voordat je geen tepels meer overhoudt.
zelfs zonder nagels kun je krabben ... het is ook niet zeker dat TS echt krabt, kan ook door hard te wrijven met je vingers opengaan enz ... Door washandjes is de beweging veel minder en de wrijving ook minder normaal, en ja aangenaam is het niet, maar ik denk dat de pijn ook niet aangenaam is
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 18-01-2006, 10:57
Verwijderd
En 's nachts gewoon grote pleisters op je tepels plakken, is dat geen optie? Dan kan je er ook niet aan krabben en hoef je ook geen vervelende washandjes om je handen te doen, dat lijkt me namelijk niet echt lekker slapen .

Naar de dokter zou ik trouwens sowieso gaan, echt normaal is het niet natuurlijk .
Oud 18-01-2006, 15:03
Mara
Mara is offline
Ik zou al naar de dokter zijn gegaan toen ik ze voor de eerste keer open had gehaald, eerlijk gezegd.
Oud 18-01-2006, 15:21
Jenesaispas
Jenesaispas is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-01-2006 @ 16:03 :
Ik zou al naar de dokter zijn gegaan toen ik ze voor de eerste keer open had gehaald, eerlijk gezegd.
Mja, ik ben daar te eigenwijs voor. Ik ga bij wijze van spreken pas naar de dokter als m'n benen afsterven, kapotte tepels zijn niet ernstig genoeg in mijn ogen.

(en stom genoeg is het feit dat het spreekuur zo verdomd vroeg is voor mij ook al genoeg om het constant uit te stellen )

Maar goed, langs de dokter ga ik toch wel, ook al duurt dat nog eventjes .

Voorlopig ligt mijn laatste hoop bij zoogkompressen en uierzalf.

In ieder geval bedankt voor de reacties
Oud 18-01-2006, 15:30
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Waarom wil jij afzien ?
En waarom ben je zo eigenwijs van niet direct naar de dokter te gaan, wie weet wat de latere gevolgen zijn van je houding nu.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 18-01-2006, 15:59
Mara
Mara is offline
Ik ben ook vrij eigenwijs met naar de dokter gaan hoor, maar hiervoor was ik écht wel heen gegaan
Oud 18-01-2006, 17:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
- naar de dokter gaan, een paar maanden is in mijn ogen té lang.
- 's avonds ipv washandjes (die vlug van je kanden af schuiven) handschoenen gebruiken.
__________________
niet alleen =)
Oud 18-01-2006, 17:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-01-2006 @ 16:59 :
Ik ben ook vrij eigenwijs met naar de dokter gaan hoor, maar hiervoor was ik écht wel heen gegaan
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 18-01-2006, 18:49
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
remy476 schreef op 18-01-2006 @ 18:38 :
- naar de dokter gaan, een paar maanden is in mijn ogen té lang.
- 's avonds ipv washandjes (die vlug van je kanden af schuiven) handschoenen gebruiken.

1. men washandjes was maar een suggestie
2. je moet ze ook avstbinden
3. met handschoenen kan je nog krabben / wrijven
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 18-01-2006, 19:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als er vocht uit je tepels komt moet dat al-tijd verder onderzocht worden. Waarschijnlijk is het gewoon vocht uit die wondjes.

In de tussentijd kun je misschien smeren met een vaseline-lanette creme van de apotheek.

Ik zou niet nog 3 maanden wachten, ookal ben je eigenwijs.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 18-01-2006, 23:07
leipe yugo
leipe yugo is offline
srry hoor maar k dacht toen k je titel las dat je een invasie had van tepels
je kan er bter van maken ik heb last van Mijn tepels
__________________
RESPECT
Oud 19-01-2006, 14:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Kali schreef op 18-01-2006 @ 19:49 :
1. men washandjes was maar een suggestie
2. je moet ze ook avstbinden
3. met handschoenen kan je nog krabben / wrijven
1. idd en was een goed idee
2. dan lijken me de handschoeen toch iets gemakkelijker
3. je kan ook van diehandschoenen pakken waarbij je vingers niet los zijn.(wanten)
__________________
niet alleen =)
Oud 19-01-2006, 15:13
JessieL
JessieL is offline
Jeetje, toen ik je berichtje las dacht ik maar een ding 'waarom gaat ze in vredesnaam niet naar de dokter'
wat jij hebt is niet 'normaal' er is duidelijk iets 'mis'. Het hoeft niet ernstig te zijn natuurlijk maar je moet wel een beetje op jezelf passen hoor. over 3 maanden naar huisarts? nee NU. Doe het maar gewoon, ben zelf alles behalve fan van artsen maar ik raad het je wel aan om te gaan...
dus maak ff een afspraakje ga erheen.....is zo gebeurd en dan weet je ook meteen wat het is en heb je er mss geen last meer van.
Oud 19-01-2006, 16:27
miksje
miksje is offline
Nou meid, je bent niet de enige hoor!

Sinds een paar weken heb ik ook last van schilfertjes en verschrikkelijke jeuk aan mn tepel. Krab me het ongans maar krab het gelukkig niet open en heb daarom ook geen wondjes. Géén flauw idee hoe je hier vanaf kunt komen.

Niet insmeren, niet krabben en niet wrijven: werkt tot nu toe wel iets verbeterend. In jou geval krijgt je huid geen tijd meer om te herstellen. Door er niks aan te doen krijgt je huid misschien de kans om zelf te herstellen (zonder vaseline).

Even langs de apotheek of langs de huisarts. Het kan een soort eczeem zijn of misschien een schimmel.

Persoonlijk wacht ik nog even af omdat er vooruitgang in zit. Als ik jou was zou ik je eigenwijsheid aan de kant zetten want huisartsen zijn er voor dit soort kleine, bijna gekke dingen!
Oud 20-01-2006, 10:18
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
purol

en zo snel mogelijk naar de dokter,
niet eigenwijs nog een tijdje wachten 'tot je toch wel moet'..
wie weet wat je allemaal stuk maakt en misschien voor onherstelbare schade aanricht??
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 24-01-2006, 19:40
miksje
miksje is offline
Soothing Nipple Cream --> Hema

Ligt bij de verzorgingsproducten voor baby's.
Oud 24-01-2006, 20:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 20-01-2006 @ 11:18 :
purol

Ik dacht altijd dat dat heel fijn spul was, tot ik er opeens erge uitslag van kreeg (smeerde het op mijn lippen en mijn lippen werden erg dik, rood en ik kreeg rode bultjes en vlekken rond mijn lippen) en toen ik eens ging vragen, bleken er veel meer mensen een soort van allergische reactie op purol te krijgen. Dat zou ik dus niet smeren op iets dat toch al geirriteerd en kapot is.

Ik zou er sowieso niet te veel meer opsmeren, behalve iets vettigs als vaseline misschien, en inderdaad even naar de huisarts gaan.
Oud 26-01-2006, 18:08
Jenesaispas
Jenesaispas is offline
Daar ben ik eindelijk weer.

Ik wou even zeggen dat de zoogkompressen en uierzalf goed werken... Alle wondjes zijn dicht, maar voorlopig blijf ik uit voorzorg nog even smeren en kompresjes dragen.

Maar het gaat heel erg de goeie kant op... bedankt voor de reacties .
Oud 28-03-2009, 09:25
Tamanishacmk
Tamanishacmk is offline
Hallo.
Ik ben opzoek geweest op google op de tepels krabben.
En toen kwam ik dit tegen.
Ik zocht het namelijk op omdat ik het zelf ook heb.
Maar ik heb er een zalfje voor gekregen dat 'm droog maakt.
Dat zalfje heet : hydrocortison creme.
Mijn tepels zijn ook heel vaak nat door het krabben.
Maar die van mij waren in de groei en dat deed heel erg pijn.
Toen ging ik krabben en kwam er heel veel groen en geel spul uit.
Maar ik hoop dat dit zalfje een beetje helpt !

x Tamanishacmk
Oud 28-03-2009, 11:36
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Topic van drie jaar geleden
__________________
<):o)
Oud 28-03-2009, 14:37
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Foto's van hoe het inmiddels gaat?
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-03-2009, 14:51
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
haha slot
__________________
niet alleen =)
Oud 29-03-2009, 22:22
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Het is een oud topic, maar ik wil er graag nog even aan toevoegen: volgens mij is hydrocortisonzalf een hormoonzalf en moet je dus opletten met het gebruik ervan.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bang voor zwangerschap! HELP
Kiki19
28 10-01-2012 18:43
Lichaam & Gezondheid Borsten... (vragenlijstje erbij =p)
Sjanna
229 03-01-2006 13:58
Seksualiteit Kleine borsten (vragenlijst erbij) reageer please!
Sjanna
6 23-07-2005 19:53
Lichaam & Gezondheid mini-tepels :(
scralatchtica
22 11-10-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.