Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2012, 18:51
Verwijderd
Ik heb al mijn natuurkunde boeken uit en zoek extra opgaves om veel te oefenen en de stof nog meer te begrijpen om zo voor het examen goed voorbereid te zijn.

Is er bij sysnat.nl (sysnat is de methode die ik gebruik) opgaves die ik kan vinden? Ik kan er niet bij omdat ik zelfstudie doe en niet via een reguliere school.

Wie o wie helpt mij uit de brand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2012, 21:02
4beta
Avatar van 4beta
4beta is offline
Voor de examens hoef je niet alle stof te kennen die in die boeken staat. Schoolexamens bevatten meer en ook voor een deel andere stof.

Helaas weet ik niet of systematische natuurkunde extra opgaven beschikbaar heeft.

Maar ik kan je wel sterk aanraden om in ieder geval het volgende te doen:
- Op examenblad.nl de syllabus voor Natuurkunde lezen, zodat je precies weet welke onderwerpen er zijn.
- Op examenblad.nl alle oude examens downloaden, en deze doorwerken. De uitwerkingen staan er niet, maar de antwoorden zijn in ieder geval wel beschikbaar.
- Een examenbundel kopen, hier staan naast een aantal oude examens ook goede specifieke oefeningen in.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 11:32
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je alle opgaven uit je boek hebt gemaakt, en je begrijpt ze, lijkt het me zeer sterk dat je zakt voor je examen.

Oude examens maken helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Voor de examens hoef je niet alle stof te kennen die in die boeken staat. Schoolexamens bevatten meer en ook voor een deel andere stof.

Helaas weet ik niet of systematische natuurkunde extra opgaven beschikbaar heeft.

Maar ik kan je wel sterk aanraden om in ieder geval het volgende te doen:
- Op examenblad.nl de syllabus voor Natuurkunde lezen, zodat je precies weet welke onderwerpen er zijn.
- Op examenblad.nl alle oude examens downloaden, en deze doorwerken. De uitwerkingen staan er niet, maar de antwoorden zijn in ieder geval wel beschikbaar.
- Een examenbundel kopen, hier staan naast een aantal oude examens ook goede specifieke oefeningen in.

Succes.
Bedankt! Ik ga proberen zoveel mogelijk opgaves te maken uit oude examens.

Citaat:
Als je alle opgaven uit je boek hebt gemaakt, en je begrijpt ze, lijkt het me zeer sterk dat je zakt voor je examen.

Oude examens maken helpt wel.
Als ik weer wil oefenen dan moet ik die oefeningen weer herhalen. Ik wil nieuwe opgaves zodat ik weet dat ik het snap ipv dezelfde opgaves maken.

Daarbij zit in examenbundel maar 4 opgaves per onderwerp (voor het oefenen, niet voor oude examens).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 11:49
Verwijderd
Bump!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] klacht opgave 10 wiskunde a havo
Moi45
4 31-05-2013 19:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kan iemand deze opgave oplossen: wiskunde opgave vwo-5/6 b1
Zenovandeven
0 21-02-2006 13:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WB] opgave examen 2005-II
Tjkmjt
3 08-07-2005 18:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken vwo opgave
tiger31
1 15-03-2005 18:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde opgave gevraagd
charly not
1 11-02-2003 22:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.