Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 11:47
T...S
T...S is offline
Hallo,

Ik heb samen met een vriend een vakantie geboekt voor hem en een meisje dat hij leuk vindt. Maar nu denken jullie: aardig! Maar ik heb het op zijn naam gezet en hij krijgt dus een acceptgiro binnen. Ik heb geen rekeningnummers doorgegeven bij de boeking. Wel adres en telefoonnummer.

Moet hij nu betalen? Kan hij de acceptgiro weigeren?

bvd,
__________________
--------
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 11:47
T...S
T...S is offline
Oja, het was dus als grap bedoeld
__________________
--------
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:56
Verwijderd
Hij heeft niks bevestigd dus hij hoeft niks te betalen lijkt mij. Trouwens leuke grap man
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 13:06
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
Als je een acceptgiro krijgt van het justitieel incassobureau, moet je die dan betalen? juist jah.

Ik denk dat zo'n organisatie je, voordat ze je uberhaupt acceptgiro's gaan sturen eerst enkele voorwaarden door laten nemen. Op het moment dat je die voorwaarden accepteert, ben je waarsch wel verplicht te betalen.

Dus ik denk van wel... misschien studeert dr iemand rechten??
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:48
Verwijderd
Of hij de acceptgiro kan weigeren of niet, zal afhangen van wat er in de algemene voorwaarden van die site staat over het totstandkomen van overeenkomsten. Juridisch is het natuurlijk zo dat hij geen overeenkomst heeft gesloten, maar dat zal voor hem moeilijk te bewijzen zijn. In elk geval kan hij, wanneer hij bijvoorbeeld een annuleringsboete verschuldigd wordt, die voor het volle pond op jou verhalen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 16:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
hij heeft zelf meegedaan met de grap toch
nou dat ziet er gezellig uit voor die vriend
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:00
T...S
T...S is offline
Hij heeft niet met de grap meegedaan, en weet nog niet dat wij die grap hebben uitgehaald. Maar hij weet dus van niks en krijgt straks een acceptgiro binnen. Het lijkt mij vreemd dat hij die moet gaan betalen dan. Indien hij dat wel moet betalen kun je heel gemakkelijk tientallen mensen opgeven voor vakanties die ze dan allemaal verplicht moeten betalen...lijkt me vreemd

hopend op meer reacties,

groeten
__________________
--------
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mag ik even zeggen dat je een enorme sukkel bent als je er nu achter komt (zelf vóórdat hij die acceptgiro heeft gekregen) dat het misschien niet zo'n handige grap was. Ik bedoel, dat had je op dat moment ook kunnen bedenken.

Maar goed, ik zou contact opnemen met de reisorganistatie om alsnog duidelijk te krijgen wat er gaat gebeuren als hij dat ding met de post krijgt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:14
Verwijderd
Mja, tis wel een héél slechte grap.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 08:01
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 27-03-2005 @ 18:14 :
Mja, tis wel een héél slechte grap.
idd jah
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 21:55
ramonneke
ramonneke is offline
Het is zelfs nog anders. De aanmelder, dus degene die op het reisbureau geweest is, dat ben je dus zelf, is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de reis en zal dus ook voor de betaling zorg moeten dragen. Je zit er dus waarschijnlijk zélf aan vast.
Een tip, probeer zo snel mogelijk te annuleren, dan zijn de kosten het laagst.
(ik ben werkzaam binnen het toerisme)
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 23:09
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 02-04-2005 @ 22:55 :
Het is zelfs nog anders. De aanmelder, dus degene die op het reisbureau geweest is, dat ben je dus zelf, is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de reis en zal dus ook voor de betaling zorg moeten dragen. Je zit er dus waarschijnlijk zélf aan vast.
Een tip, probeer zo snel mogelijk te annuleren, dan zijn de kosten het laagst.
(ik ben werkzaam binnen het toerisme)
hoe kan die reisorganisatie bewijzen dan dat die acceptgiro voor hem is bedoeld? Aangezien hij ook het adres en tel. nr. van die andere jongen heeft opgegeven.

Idd erg slechte grap Ik hoop dat je m zelf moet betalen.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:56
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 03-04-2005 @ 00:09 :
hoe kan die reisorganisatie bewijzen dan dat die acceptgiro voor hem is bedoeld? Aangezien hij ook het adres en tel. nr. van die andere jongen heeft opgegeven.

Idd erg slechte grap Ik hoop dat je m zelf moet betalen.
Als het goed is hebben ze ook de naam van de aanmelder en heb je moeten tekenen voor de reis.

Idd een hele slechte, flauwe grap. Als je bij mij dat had geboekt, had JIJ bij mij de hele volle mep moeten betalen. Wat er ook in de ANVR voorwaarden staat!
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2005 @ 15:48 :
Of hij de acceptgiro kan weigeren of niet, zal afhangen van wat er in de algemene voorwaarden van die site staat over het totstandkomen van overeenkomsten. Juridisch is het natuurlijk zo dat hij geen overeenkomst heeft gesloten, maar dat zal voor hem moeilijk te bewijzen zijn. In elk geval kan hij, wanneer hij bijvoorbeeld een annuleringsboete verschuldigd wordt, die voor het volle pond op jou verhalen.
Het lijkt mij dat de reisorganisatie zal moeten bewijzen dat jij die reis hebt geboekt. En dat kunnen ze niet, want je hebt het nooit persoonlijk bevestigd op jouw e-mail adres, thuisadres of voor mijn part via je IP adres.

Het zou een leuke boel worden als ik mensen met acceptgiro's naar jouw huis kan sturen die dan kunnen eisen dat je betaalt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:33
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 18:01 :
Het lijkt mij dat de reisorganisatie zal moeten bewijzen dat jij die reis hebt geboekt. En dat kunnen ze niet, want je hebt het nooit persoonlijk bevestigd op jouw e-mail adres, thuisadres of voor mijn part via je IP adres.

Het zou een leuke boel worden als ik mensen met acceptgiro's naar jouw huis kan sturen die dan kunnen eisen dat je betaalt.
Dat kunnen ze heel makkelijk bewijzen. Je hebt namelijk zelf bij de aanmelding een handtekening gezet onder de reisbevestiging. Dat is JOUW handtekening. Daarnaast moeten ze ook altijd de naam van de aanmelder weten.
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 03-04-2005 @ 19:33 :
Dat kunnen ze heel makkelijk bewijzen. Je hebt namelijk zelf bij de aanmelding een handtekening gezet onder de reisbevestiging. Dat is JOUW handtekening. Daarnaast moeten ze ook altijd de naam van de aanmelder weten.
Ik neem niet aan dat die vriend een handtekening heeft gezet. Dat zou wel heel dom zijn.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 20:48
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-04-2005 @ 20:11 :
Ik neem niet aan dat die vriend een handtekening heeft gezet. Dat zou wel heel dom zijn.
Ff goed lezen: die vriend waarvoor het geboekt is, was er niet bij.
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:37
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 03-04-2005 @ 21:48 :
Ff goed lezen: die vriend waarvoor het geboekt is, was er niet bij.
En wat als het via i-net is geboekt? Dan is er niks aant handje volgens mij..
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2005, 18:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 03-04-2005 @ 21:48 :
Ff goed lezen: die vriend waarvoor het geboekt is, was er niet bij.
Precies, daarom. Ze kunnen niet bewijzen dat hij dat besteld heeft, want hij heeft het niet besteld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2005 @ 19:51 :
Precies, daarom. Ze kunnen niet bewijzen dat hij dat besteld heeft, want hij heeft het niet besteld.
Je kunt niet zomaar een reis cancellen als die geboekt is, maakt niet uit of hij het wel of niet zelf gedaan heeft.

Lekker lullig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:45
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Arenda schreef op 05-04-2005 @ 20:37 :
Je kunt niet zomaar een reis cancellen als die geboekt is, maakt niet uit of hij het wel of niet zelf gedaan heeft.

Lekker lullig.
Tuurlijk wel, je hebt geen overeenkomst.

Bij de meeste reisorganisaties moet je daarom zes weken voor vertrek betalen. Bij last-minutes zelf direct.

Hij hoeft zeker niet te betalen.

Zou wel heel makkelijk zijn als je zo mensen in de zeik kan nemen. Dat is het risico van de reisorganisatie om via internet bestellen mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 22:16
Verwijderd
Natuurlijk hoeft hij niet te betalen; hij heeft niets getekend en heeft niets geboekt. Anders kan je wel heel makkelijk mensen pesten.

Maar als je aardig bent, bel je dat bedrijf op en cancel je de boeking, krijgt hij in ieder geval geen betalingsherinnering oid.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 07:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Arenda schreef op 05-04-2005 @ 20:37 :
Je kunt niet zomaar een reis cancellen als die geboekt is, maakt niet uit of hij het wel of niet zelf gedaan heeft.

Lekker lullig.
Ja, lekker lullig voor diegene. Zou ik op ieders naam een reis kunnen boeken. Leuk wordt dat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 07:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Arenda schreef op 05-04-2005 @ 20:37 :
Je kunt niet zomaar een reis cancellen als die geboekt is, maakt niet uit of hij het wel of niet zelf gedaan heeft.

Lekker lullig.


Ik ga een multinational voor je kopen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Vakantie boeken
JoshC
2 24-03-2015 20:03
Vrije tijd Minderjarige op vakantie. Mag dat? En waar kun je boeken?
Verwijderd
6 21-01-2015 16:53
Werk, Geld & Recht Vakantie boeken!
nienn2
12 23-02-2010 08:23
Werk, Geld & Recht Ontnemen van vakantie
miekmuis
21 09-07-2008 07:53
Liefde & Relatie vakantie
Verwijderd
53 01-02-2005 20:05
Liefde & Relatie vraagje over vakantie...
softie
7 28-01-2002 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.