Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 19:19
Nyrvana
Avatar van Nyrvana
Nyrvana is offline
POSITIEF NIEUWS VOOR ROKERS

De verplichte weerzinwekkende teksten op rookwaren hebben menigeen (tijdelijk) doen stoppen met roken. Toch worden de waarschuwingen door velen getrotseerd. Voor hen die blijvend willen genieten van een sigaretje, is er hoop. Een klein goed ogend filtertje vangt teer en nicotine, nog voordat het terecht komt in de luchtwegen en de longen. Samengevat: FINITAR maakt roken minder schadelijk en dat is POSITIEF NIEUWS VOOR ROKERS.
Producent FINITAR te Harderwijk introduceert dit transparante kunstof filtertje om over de sigaret te schuiven. Met dit product wordt tot 90% van de teer en nicotine gefilterd terwijl de smaak en het aroma behouden blijft. Al na het roken van één of twee sigaretten is de eliminerende werking van de filter duidelijk zichtbaar. Afhankelijk van het teer- en nicotinegehalte is één filter goed voor 5 tot 10 sigaretten. Consumententesten en de praktijk wijzen uit dat de rokershoest afneemt en de ademhaling verbetert. Door de sterk verlaagde opname van het teer en nicotine, verbetert de algehele vitaliteit. Om het gebruik van het filter voor jonge rokers te stimuleren, heeft de producent de slimme kern van het filter in heldere kleuren uitgevoerd en blacklight gevoelig gemaakt.
Binnenkort zullen de eerste verkooppunten van sigaretten worden bevoorraad.
Een doosje met 10 FINITAR filters kost € 1,95.
Meer info: www.finitar.nl
__________________
de wereld draait door :)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:24
Lidewij
Lidewij is offline
Voordat het in de longen komt, het komt dus wel in de 'buiten'lucht en laat meeroken nou net zo schadelijk zijn. En sowieso geloof ik niet in die onzin. Jammer, heb je nog geen excuus om toch te roken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:12
Verwijderd
Ik denk niet dat dit aanslaat. Het kost extra geld, het is onhandig en het heeft een 'gezonde' sfeer eromheen hangen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mwah... het blijft shit roken.

Laat staan dat meerokers nog steeds evenveel last hebben
van dat stinkend stokje.


Wat betreft die vaccinatie waar ze het ook over hebben en de uni van Maastricht verdere onderzoek over wilt doen..: zal "het ultieme genot" wel blijven bestaan doordat
je juist datgene waarom je verslaafd bent, verdwijnt?

Het kan toch namelijk niet lekker zijn om teer en andere troep
te roken?
Dat moet dus slechts om de nicotine zijn.

Ik hoop dat deze hoop van mij waar is, want dan zou ik gezellig kunnen uitgaan zonder kotsmisselijk te worden.....
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 21:08
Nyrvana
Avatar van Nyrvana
Nyrvana is offline
Citaat:
Lidewij schreef:
Voordat het in de longen komt, het komt dus wel in de 'buiten'lucht en laat meeroken nou net zo schadelijk zijn.
Nee, het wordt tegengehouden/opgevangen in dat filtertje.
__________________
de wereld draait door :)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:52
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik denk niet dat dit aanslaat. Het kost extra geld, het is onhandig en het heeft een 'gezonde' sfeer eromheen hangen.
whahaha
ik denk ook niet dat het aanslaat en heb geen verdere redenen om toe te voegen.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 00:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Dr is ook een injectie in de maak die ervoor zorgt dat je lichaam de nicotine niet lekker meer vind.....waardoor je in no time kan stoppen....scheelt geld, en je omgeving is ook weer blij....
was een week of wat geleden in et nieuws gloofik
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Laat staan dat meerokers nog steeds evenveel last hebben
van dat stinkend stokje.
Ik heb ook last van zwetende, stinkende of schetenlatende mensen in de trein. Toch is er geen aparte coupé voor.

Citaat:
Het kan toch namelijk niet lekker zijn om teer en andere troep te roken? Dat moet dus slechts om de nicotine zijn.
Nee, het is lekker om te roken in combinatie met een biertje. Mijn lichaam is niet afhankelijk van nicotine om zich lekker te voelen, ik rook soms twee weken niet (als ik twee weken niet uitga). Het is 1. een sociaal gebeuren 2. lekker, ook al is het schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 02:45
Verwijderd
Ehm. Het houdt nicotine tegen? Weinig kans dat het aanslaat, dan. Of het moet bij de quasi-stoere brugklassertjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 09:02
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:



Nee, het is lekker om te roken in combinatie met een biertje. Mijn lichaam is niet afhankelijk van nicotine om zich lekker te voelen, ik rook soms twee weken niet (als ik twee weken niet uitga). Het is 1. een sociaal gebeuren 2. lekker, ook al is het schadelijk.
Ik ben van mening dat zowel 1 als 2 afgekeurd moeten worden, niet in de minste mate omdat je bij beide geen gehoor geeft aan je protesterende lichaam (en als je lichaam dat nu nog niet doet, komt dat misschien nog wel in de zin van allerlei rokers-ziekten)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 09:02
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Ehm. Het houdt nicotine tegen? Weinig kans dat het aanslaat, dan. Of het moet bij de quasi-stoere brugklassertjes zijn.
Waarom rook jij ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:10
Lidewij
Lidewij is offline
Citaat:
Nyrvana schreef:
Nee, het wordt tegengehouden/opgevangen in dat filtertje.
Zit dat filtertje dan ook aan de kant van de sigaret die brand? Lijkt mij niet. En dus komt het wel in de lucht. En dus is het slecht. Het is iig niet gezond. Hoe je het ook wendt of keert. Sigaretten met een normale filter zouden ook 'gezonder' zijn dan zonder, ik geloof dat het 0,5 % troep tegenhoudt. Gezond wordt het er dus niet op. Niet roken is en blijft gezonder, wat voor moois ze ook uitvinden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
[B]Ik heb ook last van zwetende, stinkende of schetenlatende mensen in de trein. Toch is er geen aparte coupé voor.
Het gaat niet om de STANK, maar de OVERLAST, waarvan stank
slechts een miniem iets is.
Ik zal de volgende keer met een draaiende dieselmotor de rokerscoupe
in lopen, dan merk je eens wat IK voel.

Citaat:

Nee, het is lekker om te roken in combinatie met een biertje. Mijn lichaam is niet afhankelijk van nicotine om zich lekker te voelen, ik rook soms twee weken niet (als ik twee weken niet uitga). Het is 1. een sociaal gebeuren 2. lekker, ook al is het schadelijk.
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar zodra ze gestopt zijn of een poging daartoe te ondernemen, blijkt het toch anders te werken.

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:57
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
het resultaat is te merken? het neemt dan nog niet weg dát je teer en nicotine binnenkrijgt, dus het is nog steeds schadelijk. Ik kan ook wel iedere dag 1 microgram arsenicum innemen, en dan zeggen "het is zooo weinig, daar heb je geen last van", maar het duurt dan gewoon even wat langer. Meer niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Dr is ook een injectie in de maak die ervoor zorgt dat je lichaam de nicotine niet lekker meer vind.....waardoor je in no time kan stoppen....scheelt geld, en je omgeving is ook weer blij....
was een week of wat geleden in et nieuws gloofik
die injectie moet eerst nog getest worden. tot nu toe hebben nog maar 10 mensen dat vaccin gehad. er is dus nog niet zoveel over bekent maar het onderzoek in m'tricht wordt bijna gestart. (mijn moeder werkt nu bij een onderzoek in maastricht over stoppen met roken met antidepressiva, vandaar de mijn betweterigheid )
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
iets dat nicotine er ook uit filtert?
lekker nutteloos dan

als je het doet voor de smaak, rook dan een pijp ofzo zeg
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:49
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
iets dat nicotine er ook uit filtert?
lekker nutteloos dan

als je het doet voor de smaak, rook dan een pijp ofzo zeg
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
iets dat nicotine er ook uit filtert?
lekker nutteloos dan

als je het doet voor de smaak, rook dan een pijp ofzo zeg
Als het ze om de smaak te doen is, kunnen ze sigarrettensmaaklollies maken.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb ook last van zwetende, stinkende of schetenlatende mensen in de trein. Toch is er geen aparte coupé voor.
Hahaha Ik zat laatst ook weer eens naast een ongelofelijke stinkerd, en dan denk ik: laten ze op stinkende mensen een flinke sticker plakken: STINKENDE MENSEN BEDERVEN DE EETLUST EN ZIJN SLECHT VOOR HET MILIEU. Kan er geen wet komen waarin staat dat mensen verplicht dagelijks moeten douchen en wanneer dat nodig is schone kleren aan moeten trekken? De lucht van oud zweet is zo walgelijk!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 17:41
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Mjah, als ze nou eens een filter maken dat juist het omgekeerde doet: WEL de nicotine enzo doorlaat, maar de teer en vooral de smaak en aroma weghoudt! Zo kan je gewoon door blijven roken zondat de je zo ongelofelijk uit je bek stinkt. Dan heeft men er nog wat aan!
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Mjah, als ze nou eens een filter maken dat juist het omgekeerde doet: WEL de nicotine enzo doorlaat, maar de teer en vooral de smaak en aroma weghoudt! Zo kan je gewoon door blijven roken zondat de je zo ongelofelijk uit je bek stinkt. Dan heeft men er nog wat aan!
Rook stinkt sowieso, dus dat maakt dan ook weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Hahaha Ik zat laatst ook weer eens naast een ongelofelijke stinkerd, en dan denk ik: laten ze op stinkende mensen een flinke sticker plakken: STINKENDE MENSEN BEDERVEN DE EETLUST EN ZIJN SLECHT VOOR HET MILIEU. Kan er geen wet komen waarin staat dat mensen verplicht dagelijks moeten douchen en wanneer dat nodig is schone kleren aan moeten trekken? De lucht van oud zweet is zo walgelijk!
Oud zweet stinkt inderdaad.
Maar het zorgt er niet voor dat ik 2 dagen misselijk ben, hoofdpijn, moeilijkheden met ademhalen en gevoelige ogen heb.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:29
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het gaat niet om de STANK, maar de OVERLAST, waarvan stank
slechts een miniem iets is.
Ik zal de volgende keer met een draaiende dieselmotor de rokerscoupe
in lopen, dan merk je eens wat IK voel.
waarom ga je dan de rokerscoupe in?
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
waarom ga je dan de rokerscoupe in?
Omdat ik niet buitenom de trein kan gaan....duh!

Ik hou meestal mijn adem in.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:30
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
zal da ook met ee joint lukken ?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
zal da ook met ee joint lukken ?
blijft alle thc plakken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ehm wat een bullshit? Dan krijg je minder nicotine binnen, het gevolg: je ben na 1 sigaretje niet verzagigd, dus je gaat meer roken.

Hey, eignelijk toch wel een goed idee. Extra economie-impuls: D
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 21:49
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Nyrvana schreef:
POSITIEF NIEUWS VOOR ROKERS

Met dit product wordt tot 90% van de teer en nicotine gefilterd terwijl de smaak en het aroma behouden blijft.
Roken mensen niet veelal omdat ze verslaafd zijn aan de nicotine? Dan werkt het dus niet. Wel las/hoorde ik ergens dat je er medicijnen komen die de nicotine in het bloed aan zich binden waardoor de hersenen veel minder nicotine krijgen. Hierdoor geeft roken geen prettig gevoel meer en zal men stoppen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:16
beatfreak
beatfreak is offline
roken is en blijft slecht!
je kan er gewoon beter mee stoppen!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
beatfreak schreef:
roken is en blijft slecht!
je kan er gewoon beter mee stoppen!
Het allerbeste is om er gewoon helemaal niet aan te beginnen.
*En ja, ik ben zelf toevallig een niet-roker*
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:52
Muizzz
Avatar van Muizzz
Muizzz is offline
ik gebruik ze ook soms, maar tijdens het uitgaan is het echt niet handig en het is ook wel even wennen aan zown plastic ding..

maar ik zie het nut er niet echt van in, als het nicotine tgenhoud heb je toch veel sneller weer zin in een sigaret omdat je erslaafd bent aan de nicotine? dus dan rook je meer.
of klopt dat niet?
__________________
conclusie :
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nyrvana schreef:
POSITIEF NIEUWS VOOR ROKERS

De verplichte weerzinwekkende teksten op rookwaren hebben menigeen (tijdelijk) doen stoppen met roken. Toch worden de waarschuwingen door velen getrotseerd. Voor hen die blijvend willen genieten van een sigaretje, is er hoop. Een klein goed ogend filtertje vangt teer en nicotine, nog voordat het terecht komt in de luchtwegen en de longen. Samengevat: FINITAR maakt roken minder schadelijk en dat is POSITIEF NIEUWS VOOR ROKERS.
Producent FINITAR te Harderwijk introduceert dit transparante kunstof filtertje om over de sigaret te schuiven. Met dit product wordt tot 90% van de teer en nicotine gefilterd terwijl de smaak en het aroma behouden blijft. Al na het roken van één of twee sigaretten is de eliminerende werking van de filter duidelijk zichtbaar. Afhankelijk van het teer- en nicotinegehalte is één filter goed voor 5 tot 10 sigaretten. Consumententesten en de praktijk wijzen uit dat de rokershoest afneemt en de ademhaling verbetert. Door de sterk verlaagde opname van het teer en nicotine, verbetert de algehele vitaliteit. Om het gebruik van het filter voor jonge rokers te stimuleren, heeft de producent de slimme kern van het filter in heldere kleuren uitgevoerd en blacklight gevoelig gemaakt.
Binnenkort zullen de eerste verkooppunten van sigaretten worden bevoorraad.
Een doosje met 10 FINITAR filters kost € 1,95.
Meer info: www.finitar.nl
KANKERshit!!!

Wat is DAT voor een onzin?

EN hoe zit het dan met MEEROKEN???

Voor iemand zoals IK, een ASTMA-PATIENT.

*gaat een bepaald bedrijf in Harderwijk over een paar weken in de as leggen (als ik terug ben in Nederland)*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Oud zweet stinkt inderdaad.
Maar het zorgt er niet voor dat ik 2 dagen misselijk ben, hoofdpijn, moeilijkheden met ademhalen en gevoelige ogen heb.
Zelfde hier.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Het allerbeste is om er gewoon helemaal niet aan te beginnen.
*En ja, ik ben zelf toevallig een niet-roker*
...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:45
Muizzz
Avatar van Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
KANKERshit!!!

Wat is DAT voor een onzin?

EN hoe zit het dan met MEEROKEN???

Voor iemand zoals IK, een ASTMA-PATIENT.

*gaat een bepaald bedrijf in Harderwijk over een paar weken in de as leggen (als ik terug ben in Nederland)*
daniel, laat iedereen in zijn waarde.
__________________
conclusie :
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:46
Muizzz
Avatar van Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
Roos schreef:
Ehm wat een bullshit? Dan krijg je minder nicotine binnen, het gevolg: je ben na 1 sigaretje niet verzagigd, dus je gaat meer roken.

Hey, eignelijk toch wel een goed idee. Extra economie-impuls: D
sorry dat had ik dus niet gelezen.
__________________
conclusie :
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:49
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
KANKERshit!!!

Wat is DAT voor een onzin?

EN hoe zit het dan met MEEROKEN???

Voor iemand zoals IK, een ASTMA-PATIENT.

*gaat een bepaald bedrijf in Harderwijk over een paar weken in de as leggen (als ik terug ben in Nederland)*
Er staat toch ook goed nieuws voor ROKERS!! nyrvana heeft niks gezegd over meeroken, idioot
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortisi schreef:
Er staat toch ook goed nieuws voor ROKERS!! nyrvana heeft niks gezegd over meeroken, idioot
En dus slecht nieuws voor niet-rokers. Dat mag best aangehaald worden, idioot
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.