Oud 04-06-2005, 18:30
snoopke
snoopke is offline
Wie weet wat een gymleraar gemiddeld verdient, en een docent die les geeft op een basisschool? Is hier veel verschil tussen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2005, 18:41
Verwijderd
Een docent op een basisschool verdient geloof ik iets van 1800 euro per maand. Forgive me if I'm wrong, maar m'n moeder zegt t.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:49
Wawl
Wawl is offline
Ik denk dat die twee beroepen qua salaris niet veel van elkaar zullen verschillen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:50
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
het hangt er tog van af hoe veel je werkt? En wat je doet als leraar/gymleraar?
btw: je kunt het ook opzoeken op het internet via goolge ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 20:48
sjefke
sjefke is offline
Het gaat erom hoe oud je bent volgens mij maar het lag rond de 1800 idd voor beide
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 21:56
Verwijderd
Een eerstegraads leraar op een middelbare school verdient minimaal iets van 2100 euro. Hoe ouder je bent, hoe hoger en uiteraard verdien je met nevenactiviteiten meer geld. Het salaris voor een docent op een basisschool zal inderdaad rond de 1800/1900 euro liggen. Niet echt een vetpot dus, maar ach.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 23:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zijn bruto bedragen neem ik aan ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 23:07
Verwijderd
Weet ik eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 23:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik denk het wel, netto 1800 euro is zeer veel.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 00:55
snoopke
snoopke is offline
in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Het verdiend inderdaad niet zoveel als een advocaat, maar daarom vind ik het wel zeer leuk om te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 05:03
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 04-06-2005 @ 23:14 :
Ik denk het wel, netto 1800 euro is zeer veel.
dat is gewoon modaal toch
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:01
Verwijderd
Is netto.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:09
ChInA
ChInA is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 05-06-2005 @ 11:01 :
Is netto.
Dat kan niet! Dit is echt bruto.

(http://www.werkeninhetonderwijs.nl/c...it_arbvwd.html)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dan doe er 1/3 vanaf en je hebt je netto loon
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 12:34
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Een leraar op de basisschool verdient gemiddeld 34.500 euro per jaar (bruto) volgens de Elsevier van deze week.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-06-2005 @ 05:03 :
dat is gewoon modaal toch
tis wel bovenmodaal. kgeloof dat modaal rond de 1400/1500 netto zit.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 18:56
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-06-2005 @ 13:38 :
tis wel bovenmodaal. kgeloof dat modaal rond de 1400/1500 netto zit.
het modaal inkomen is bruto iig 2400 per maand.
1400 euro is wel érg weinig, zoveel gaat er ook niet vanaf.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 01:25
b.beetje
Avatar van b.beetje
b.beetje is offline
mijn kok leraar verdient echt associaal veel

36oo euri's er maand
__________________
bla!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2005, 05:50
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
1700 euro netto

In België verdient een lkr middelbaar onderwijs 2296,64 euro bruto per jaar dus dat is een 2000 euro per maand en dus een 1200 euro netto per maand
Na 25 jaar is dat wel verdubbeld.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-06-2005 @ 18:56 :
het modaal inkomen is bruto iig 2400 per maand.
1400 euro is wel érg weinig, zoveel gaat er ook niet vanaf.
2/3 van 2400 = 1584 euro. tis heel normaal om 1/3 belasing te betalen hoor.

(overigens, e.1500 is nog altijd fl. 3300,-, ruim boven t minimun iig. als leraren weinig verdienen komt dat doordat ze weinig werken, niet omdat hun salaris te laag zou zijn.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 11:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
weinig werken, no fucking way, ze werken meer dan jij en ik bij elkaar.

Het komt omdat ze leven van de subside van de overheid.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 12:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-06-2005 @ 11:43 :
weinig werken, no fucking way, ze werken meer dan jij en ik bij elkaar.

Het komt omdat ze leven van de subside van de overheid.
dagen van negen tot vier, zes weken zomervakantie, om de haverklap andere schoolvakanties... meer werken dan jou misschien, daar kan ik niet over oordelen, maar meer werken als mij lijkt me sterk, laat staan 'meer dan jij en ik bij elkaar'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 15:06
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-06-2005 @ 12:11 :
dagen van negen tot vier, zes weken zomervakantie, om de haverklap andere schoolvakanties... meer werken dan jou misschien, daar kan ik niet over oordelen, maar meer werken als mij lijkt me sterk, laat staan 'meer dan jij en ik bij elkaar'.
Docenten hebben geen 6 weken vakantie, maar moeten in die vakanties vergaderen, lessen voorbereiden etc.
Negen tot 4 is ook onzin; vaak zijn docenten rond 8 uur aanweizg en daarna moeten ze erg veel nakijken, toetsvoorbereiden, vergaderen, niet-gebonden lesuren vervullen etc.

Die vooroordelen maken me zo moe.. Het is zo simpel..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 16:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 06-06-2005 @ 15:06 :
Docenten hebben geen 6 weken vakantie, maar moeten in die vakanties vergaderen, lessen voorbereiden etc.
Negen tot 4 is ook onzin; vaak zijn docenten rond 8 uur aanweizg en daarna moeten ze erg veel nakijken, toetsvoorbereiden, vergaderen, niet-gebonden lesuren vervullen etc.

Die vooroordelen maken me zo moe.. Het is zo simpel..
ik ken redelijk veel leraren; dat vergaderen valt wel mee, en die vakanties worden echt niet alleen maar gebruikt om na te kijken. (daarnaast doen anderen ook weleens wat werk in hun vakantie en die zeiken daar ook nie over, terwijl leraren die tijd er tenminste nog voor hebben)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 23:01
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 06-06-2005 @ 15:06 :
Docenten hebben geen 6 weken vakantie, maar moeten in die vakanties vergaderen, lessen voorbereiden etc.
Negen tot 4 is ook onzin; vaak zijn docenten rond 8 uur aanweizg en daarna moeten ze erg veel nakijken, toetsvoorbereiden, vergaderen, niet-gebonden lesuren vervullen etc.

Die vooroordelen maken me zo moe.. Het is zo simpel..
Ik zou net zeggen...veel denken altijd dat leerkracht in het (basis)onderwijs een makkelijk beroep is. Dat dacht ik dus echt niet. Het is heel zwaar hoor (ga maar naar hoeveel leraren overspannen worden) Leerkracht zijn na schooltijd 's avonds ook nog bezig met hun werk, en ook in het weekend. Misschien niet allemaal, maar de meeste toch denk ik wel.
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2005, 23:08
Verwijderd
leraar zijn sucks

als die kut kinderen hihi
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 01:59
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 06-06-2005 @ 23:08 :
leraar zijn sucks

als die kut kinderen hihi
Waren ze er maar niet he? hihi
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 11:28
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik merk veel, ook in mijn vriendenkring, dat een aantal mensen er zo makkelijk over denken. Dat een leerkracht basisonderwijs elke 6 weken vakantie heeft, een zomervakantie van 6 weken. Elke dag vroeg thuis.

Echt niet dus. Als ik stage heb, en ook als ik later aan het werk ben, ben ik rond 8 uur aanwezig en de dagen duren echt wel tot 5 uur. Tussendoor kom je de halve tijd niet aan pauze toe omdat er altijd nog dingen blijven liggen om op te ruimen of om voor te bereiden of na te kijken of net wat.

Leerkrachten hebben al gauw een of twee vergaderingen per week, afhankelijk in welke commissies ze zijn betrokken. En dan heb je nog de studiedagen .. want leerkrachten moeten niet stil bijven zitten. De ontwikkeling van kinderen gaat steeds verder en dus moeten leerkrachten zich ook blijven ontwikkelen.

En inderdaad, ook in vakanties gaat het voorbereiden van dingen gewoon door. En 's avonds en in het weekend ook. Want de volgende dag moet je er toch weer staan voor je klasje.

Dus dat beeld dat een aantal mensen hebben van een leerkracht basisonderwijs, dat ze alleen maar veel vakantie hebben en veel vrij zijn, dat klopt dus echt niet.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 12:30
snoopke
snoopke is offline
Daar ben ik het dus echt helemaal mee eens.
Iedereen denkt veel te makkelijk over het beroep leerkracht, maar als ze zelf dat eens om te beginnen al eens 1 maand zouden doen, dan zouden ze er echt wel anders over denken.
Zelfde als de gedachte over gymleraren, neem nu maar van mij aan dat het niet alleen maar wat sporten is. Die opleiding om gymles te gaan geven, is echt niet voor iedereen weg gelegt, dat is echt wel pittig.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
snoopke schreef op 07-06-2005 @ 12:30 :
Die opleiding om gymles te gaan geven, is echt niet voor iedereen weg gelegt, dat is echt wel pittig.
sorry hoor maar t ging over t salaris en t werk van een leraar, niet over zn opleiding. van die lui die zonodig moeten gaan zeuren over werkdruk en werktijden en een slecht salaris, daar heb ik nogal moeite mee. alsof leraren t zo ongelofelijk zwaar hebben als jij nu doet voorkomen...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-06-2005 @ 13:58 :
sorry hoor maar t ging over t salaris en t werk van een leraar, niet over zn opleiding. van die lui die zonodig moeten gaan zeuren over werkdruk en werktijden en een slecht salaris, daar heb ik nogal moeite mee. alsof leraren t zo ongelofelijk zwaar hebben als jij nu doet voorkomen...
Volgens mij onderschat jij het beroep van een leraar. Mijn moeder werkt in het basisonderwijs en die heeft echt geen dagen van 9 tot 4. Ze is elke ochtend om 8 uur op school en komt 's avonds pas rond half 7 thuis. Daarnaast heeft ze nog 1 of 2 keer per week een vergadering van 8 tot half 11. Het lijkt dus alsof leraren goed betaalt worden (een fulltime leraar verdient hier wel rond de 1800 euro netto hoor) maar in werkelijkheid maken ze vaak veel meer uren dan jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 07-06-2005 @ 15:07 :
Volgens mij onderschat jij het beroep van een leraar. Mijn moeder werkt in het basisonderwijs en die heeft echt geen dagen van 9 tot 4. Ze is elke ochtend om 8 uur op school en komt 's avonds pas rond half 7 thuis. Daarnaast heeft ze nog 1 of 2 keer per week een vergadering van 8 tot half 11. Het lijkt dus alsof leraren goed betaalt worden (een fulltime leraar verdient hier wel rond de 1800 euro netto hoor) maar in werkelijkheid maken ze vaak veel meer uren dan jij denkt.
leuke moeder heb jij dan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 06:40
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-06-2005 @ 15:53 :
leuke moeder heb jij dan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-06-2005 @ 15:53 :
leuke moeder heb jij dan.
Wat is dat nou weer voor een loze opmerking dan?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
t tis toch haar moeder die elke dag van 'sochtends vijf tot 's avonds twaalf werkt voor een kwartje per uur...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:50
reno
reno is offline
Zeikerd. Ga zelf maar een weekje meelopen op een school.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-06-2005 @ 15:38 :
t tis toch haar moeder die elke dag van 'sochtends vijf tot 's avonds twaalf werkt voor een kwartje per uur...
Kerel, wat heb jij in godsnaam? Kan ik er iets aan doen dat er naast het hebben van een rijschool nog andere banen zijn die veel tijd kosten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 08-06-2005 @ 17:19 :
Kerel, wat heb jij in godsnaam? Kan ik er iets aan doen dat er naast het hebben van een rijschool nog andere banen zijn die veel tijd kosten
heb je mij horen klagen ? ik dacht t niet. ik vind dat gezeik alleen nogal overdreven. that's all.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:41
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-06-2005 @ 21:56 :
Een eerstegraads leraar op een middelbare school verdient minimaal iets van 2100 euro. Hoe ouder je bent, hoe hoger en uiteraard verdien je met nevenactiviteiten meer geld. Het salaris voor een docent op een basisschool zal inderdaad rond de 1800/1900 euro liggen. Niet echt een vetpot dus, maar ach.
Ahum, mijn moeder heeft een partime-baan als docente op een lagere school, en zoals jij het salaris voorschrijft (ik neem aan dat je een full-time baan bedoelt) klopt er iets niet...
Ik kan je verzekeren dat een het salaris van een parttimer zelfs nog hoger kan liggen.

Een 1e graadsdocent verdient meer dan 2100 (Dat krijgt een parttimer minimaal...), de bedragen komen eerder in de buurt van 3500 minimaal. Althans, dat is mijn ervaring.
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 09-06-2005 @ 18:41 :
Ahum, mijn moeder heeft een partime-baan als docente op een lagere school, en zoals jij het salaris voorschrijft (ik neem aan dat je een full-time baan bedoelt) klopt er iets niet...
Ik kan je verzekeren dat een het salaris van een parttimer zelfs nog hoger kan liggen.

Een 1e graadsdocent verdient meer dan 2100 (Dat krijgt een parttimer minimaal...), de bedragen komen eerder in de buurt van 3500 minimaal. Althans, dat is mijn ervaring.
ik denk dat jullie eens moeten uitleggen wat je bedoelt. bruto, netto ? 40 uur of 20 uur per week ?
want volgens mij begrijpen jullie elkaar niet helemaal.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:45
Verwijderd
Oke voor de duidelijkheid: in het basisonderwijs gaat het met een werktijdsfactor. Mijn moeder heeft een factor van 5.305. Ze werkt dan maandag, dinsdag en woensdag. Ze verdient hiermee ongeveer €1200 netto in de maand.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:45
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2005 @ 18:45 :
ik denk dat jullie eens moeten uitleggen wat je bedoelt. bruto, netto ? 40 uur of 20 uur per week ?
want volgens mij begrijpen jullie elkaar niet helemaal.
Ik had het over Netto.
(En uit "mijn verhaaltje" komen full-time {40u} en part-time toch duidelijk naar voren..)
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 22:46
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-06-2005 @ 09:36 :
2/3 van 2400 = 1584 euro. tis heel normaal om 1/3 belasing te betalen hoor.

(overigens, e.1500 is nog altijd fl. 3300,-, ruim boven t minimun iig. als leraren weinig verdienen komt dat doordat ze weinig werken, niet omdat hun salaris te laag zou zijn.)
van 2400 euro blijft 1750 euro over
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 09-06-2005 @ 21:45 :
Ik had het over Netto.
(En uit "mijn verhaaltje" komen full-time {40u} en part-time toch duidelijk naar voren..)
een basisschoolleraar. part-time. die 3500 euro netto per maand verdient. kom op zeg.
stel dat part-time neerkomt op 20 uur per week, dan zou een leraar basisschool volgens jou 3500/80 = 43,75 netto per uur verdienen. en sorry, ik geloof een hoop, maar dit dus even niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 09-06-2005 @ 22:46 :
van 2400 euro blijft 1750 euro over
dat hangt een beetje van je eigen situatie af he. ik ga er gewoon vanuit de je 2/3 daadwerkelijk op je bankrekening mag houden, en dan kom je op 1500-1600 euro uit. Dat die redenering niet helemaal klopt weet ik ook wel, maar ik zat er toch aardig dicht bij in de buurt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:40
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Goed, vroeger dacht ik ook altijd van "oh een leraar heeft toch lekker minstens 3 maanden vakantie, week-ends vrij, woensnamiddag vrij,..."
Nu doe ik zelf een opleiding als regent middelbaar onderwijs en yikes. Een lkr moet de eerste jaren zijn lesvoorbereidingen maken en telkens er een nieuw handboek uitkomt! 1 lesvoorbereiding per les per klas. dus al geef je dezelfde les je moet toch een nieuwe lesvoorbereiding maken per klas.
1 lesvoorbereiding: ong 3 à 5 uur werk.
Vergaderingen
Opstellen van toetsen, taken
Verbeteringen
En dan nog het zwaarste werk: zelf voor de klas staan.

één lesje geven valt goed mee (afh van de klas), maar als je nu op één dag 3 lessen moet geven kan ik je verzekeren dat je stikkapot bent! Die leerlingen vreten al je energy op. Mss was je vroeger zelf al een vervelende lln, wel stel je maar eens voor dat x 20 lln en dat 3 keer op een dag...je bent moe, heel moe!

Een lkr kan niet genoeg verdienen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-06-2005 @ 09:40 :
Goed, vroeger dacht ik ook altijd van "oh een leraar heeft toch lekker minstens 3 maanden vakantie, week-ends vrij, woensnamiddag vrij,..."
Nu doe ik zelf een opleiding als regent middelbaar onderwijs en yikes. Een lkr moet de eerste jaren zijn lesvoorbereidingen maken en telkens er een nieuw handboek uitkomt! 1 lesvoorbereiding per les per klas. dus al geef je dezelfde les je moet toch een nieuwe lesvoorbereiding maken per klas.
1 lesvoorbereiding: ong 3 à 5 uur werk.
Vergaderingen
Opstellen van toetsen, taken
Verbeteringen
En dan nog het zwaarste werk: zelf voor de klas staan.

één lesje geven valt goed mee (afh van de klas), maar als je nu op één dag 3 lessen moet geven kan ik je verzekeren dat je stikkapot bent! Die leerlingen vreten al je energy op. Mss was je vroeger zelf al een vervelende lln, wel stel je maar eens voor dat x 20 lln en dat 3 keer op een dag...je bent moe, heel moe!

Een lkr kan niet genoeg verdienen
ik kan me toch zwaarder werk voorstellen. bouwvakker of zo. lijkt me overigens dat je, als je vantevoren al gaat denken 'jezus wat heb ik kutwerk' dat je dan nooit plezier in je werk hebt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 17:01
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-06-2005 @ 11:50 :
ik kan me toch zwaarder werk voorstellen. bouwvakker of zo. lijkt me overigens dat je, als je vantevoren al gaat denken 'jezus wat heb ik kutwerk' dat je dan nooit plezier in je werk hebt.
heb ik toch niet gezegd dat het kutwerk is? Ik doe het namelijk heel graag!
En bouwvakkers verdienen dn ook meer dan een lkr al dan niet in het zwart
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 14:04
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-06-2005 @ 09:24 :
een basisschoolleraar. part-time. die 3500 euro netto per maand verdient. kom op zeg.
stel dat part-time neerkomt op 20 uur per week, dan zou een leraar basisschool volgens jou 3500/80 = 43,75 netto per uur verdienen. en sorry, ik geloof een hoop, maar dit dus even niet.
Lieve schat, leer je lezen.
Ik zei, een "Een 1e graadsdocent verdient meer dan 2100 (Dat krijgt een parttimer minimaal...), de bedragen komen eerder in de buurt van 3500 minimaal."

Kortom:
Een full-time, 1e graads docent verdient min. 3500 euro per maand.
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:06
Vash112
Vash112 is offline
JA doei, een hoogleraar verdient wel veel, maar een gewone leraar op de middelbare school verdient rond de 1250 euro, netto. Waarom denk je anders dat er zo veel tekorten zijn aan leraren????
__________________
you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bonussen in het onderwijs
ganralph
47 12-03-2011 20:56
De Kantine De klaagmuur!
Tink*
500 19-10-2007 17:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds minder academici in voor de klas
Sanctus
143 17-10-2006 08:24
Werk, Geld & Recht andere baan
remy476
15 10-02-2006 21:29
Algemene schoolzaken Groter verschil: Mavo --> Havo of Havo --> VWO
HoopStront
55 26-03-2004 22:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.