Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2005, 18:09
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn vriend heeft last van het volgende:

"Eerste helft 2004
Soms last van wit voor de ogen.
Een gevoel van dat het hoofd niet verplaatsbaar meer is.
Verminderde concentratie vermogen en minder zin in dingen.

Tweede helft 2004
Concentratie wordt steeds moeilijker op te brengen. Lezen wordt een inspanning. Verminder vermogen dingen te leren.

Laatste paar weken
Kort termijn geheugen is lastig. Soms zijn dingen vergeten, meestal niet paraat. Moet er eerst een geheugensteun komen voor het herinnerd wordt.
Druk in het hoofd

Laatste paar dagen, sinds Donderdag vooral
Slaap rust niet uit, hele dag moe. Onbestemde hoofdpijnen, constante druk in mijn hoofd."

weet iemand wat het mogelijk kan zijn?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:15
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik mag hopen dat je al naar een dokter bent geweest? Zoniet--> ga zo snel mogelijk...

En als je al wel geweest bent, wat zei de dokter?
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:17
Mara
Mara is offline
Naar de dokter!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:18
Mindfields
Mindfields is offline
Hij gaat morgen naar de dokter..
het zou kunnen wijzen op een hersentumor, maar kan dat wel op zo'n jonge leeftijd?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:19
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2005 @ 19:18 :
Hij gaat morgen naar de dokter..
het zou kunnen wijzen op een hersentumor, maar kan dat wel op zo'n jonge leeftijd?
Waarom zou het niet kunnen?
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:21
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 30-01-2005 @ 19:19 :
Waarom zou het niet kunnen?
Ik weet het niet, ik dacht dat dat soort dingen altijd bij wat oudere mensen voorkwamen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2005 @ 19:21 :
Ik weet het niet, ik dacht dat dat soort dingen altijd bij wat oudere mensen voorkwamen.
Volgens mij meestal wel, maar het kan zeer zeker.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Heel vreemd dat ie nu pas naar de dokter gaat Hij heeft al lang duidelijke klachten die duidelijk lang aanhouden. Je hebt van die mensen die ieder klein dingetje naar de dokter gaan, maar hij had gerust veel eerder mogen gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:26
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-01-2005 @ 19:22 :
Heel vreemd dat ie nu pas naar de dokter gaat Hij heeft al lang duidelijke klachten die duidelijk lang aanhouden. Je hebt van die mensen die ieder klein dingetje naar de dokter gaan, maar hij had gerust veel eerder mogen gaan.
Nouja, hij vindt het een beetje moeilijk om het erover te hebben, volgens mij is hij bang dat hij zich aanstelt ofzo, terwijl dat toch niet het geval is lijkt me. Ik kan het me opzich wel voorstellen; je hebt inderdaad van die mensen die om elk ding naar de dokter gaan, en misschien was hij bang dat hij er dan zo één was ofzo.

Een vriend van me zei ook dat het goed was om gelijjk om een doorwijzing te vragen naar de neuroloog, omdat huisartsen vaak klachten niet al te serieus nemen. Jullie mening?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Weet je, stel dat het echt ernstig is dan zou het wel fataal kunnen zijn dat hij zo laat is. Wat dan zou t nml betekenen dat hij er al minstens een jaar mee loopt.

Hij kan het beste eerst even naar de huisarts. Hij kan alsnog zelf naar een neuroloog gaan. Maar 1 tip: hij moet er duidelijk bij vertellen dat hij het al zeker een jaar heeft! Dan zullen ze hem namelijk veel sneller serieus nemen. Want een jaar is te lang. Als hij dit pas een week heeft dan denken ze van: ach nog even aankijken. Dat doen ze vaak niet als je er al een jaar last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-01-2005 @ 19:29 :
Weet je, stel dat het echt ernstig is dan zou het wel fataal kunnen zijn dat hij zo laat is. Wat dan zou t nml betekenen dat hij er al minstens een jaar mee loopt.

Hij kan het beste eerst even naar de huisarts. Hij kan alsnog zelf naar een neuroloog gaan. Maar 1 tip: hij moet er duidelijk bij vertellen dat hij het al zeker een jaar heeft! Dan zullen ze hem namelijk veel sneller serieus nemen. Want een jaar is te lang. Als hij dit pas een week heeft dan denken ze van: ach nog even aankijken. Dat doen ze vaak niet als je er al een jaar last van hebt.
Ik heb het doorgegeven, dankjewel.
Afwachten dan maar verder, ik hoop echt dat het niks ergs is.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:38
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2005 @ 19:32 :
Ik heb het doorgegeven, dankjewel.
Afwachten dan maar verder, ik hoop echt dat het niks ergs is.
Als het goed is dan vraagt de arts het hele ziekteverloop uit, maar mocht hij dat niet doen dan is het idd slim om het erbij te vermelden. Ff kijken wat de huisarts zegt, maar als hij niet veel verder komt kan je idd aandringen op een doorverwijzing naar een neuroloog. Misschien is het wel gewoon stress of een gekke allergie oid .
Suc6 iig!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:41
Mindfields
Mindfields is offline
Je bedoelt eerdere klachten oid? Hij heeft in ieder geval het bovenstaande stukje uitgeprint om te laten zien, leek hem wel verstandig. Mij ook trouwens.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:47
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2005 @ 19:41 :
Je bedoelt eerdere klachten oid? Hij heeft in ieder geval het bovenstaande stukje uitgeprint om te laten zien, leek hem wel verstandig. Mij ook trouwens.
Precies, als het goed is werkt de huisarts een heel lijstje af, van ziekteverloop van deze klachten tot drugs en alcohol gebruik (wat hier ook nog misscchien wel relevant is), sociale omstandigheden etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:09
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 30-01-2005 @ 19:47 :
Precies, als het goed is werkt de huisarts een heel lijstje af, van ziekteverloop van deze klachten tot drugs en alcohol gebruik (wat hier ook nog misscchien wel relevant is), sociale omstandigheden etc. etc.
Had iemand anders het ook al over. Hij gebruikt in ieder geval geen drugs, maar hij drinkt wel redelijk wat. Niet meer dan de gemiddelde 20jarige denk ik zo, maar toch... Ben heel benieuwd.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 21:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Verschillende cognitieve processen worden in steeds ergere mate beinvloed over een langere periode. Tegelijkertijd met het verergeren van die symptomen lijkt er een toenemende druk op het hoofd te ontstaan. Dat lijkt er op te wijzen dat het geen "normale" hoofdpijn en/of migraine is maar excuse me, het riekt naar een groeiende tumor.

Ik zou idd maken dat ik bij een neuroloog kwam. Niet gaan omdat je mogelijk bang bent voor de eventuele waarheid is ehm, vrij dom.

Good luck
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 21:12
Verwijderd
Kan duiden op een hersentumor. Ik zal je niet al te bang maken, maar met die klachten wel. Helaas is hij dan wel al een beetje laat. Maargoed, hopen maar dat het morgen meevalt.
Laat je horen hoe het ging?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 10:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Er zijn genoeg jonge mensen met een hersentumor. En idd, heel snel naar de dokter, voordat het uitzaait.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 10:45
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
Maak dat meisje nou niet zo bang, misschien valt het wel heel veel mee en is het gewoon "overmatige" stress en druk door bepaalde omstandigheden.. Al kan je andere dingen niet uitsluiten, maar om gelijk op een hersentumor te wijzen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 10:58
Kabouter
Kabouter is offline
Laat je even weten hoe het ging? Vind het een eng verhaal!
__________________
Smile and the world smiles with you!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 11:06
Verwijderd
hersentumor is het eerste wat ik dacht.

Ik hoop toch dat het niks ernstigs is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 11:15
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2005 @ 19:26 :
Nouja, hij vindt het een beetje moeilijk om het erover te hebben, volgens mij is hij bang dat hij zich aanstelt ofzo, terwijl dat toch niet het geval is lijkt me. Ik kan het me opzich wel voorstellen; je hebt inderdaad van die mensen die om elk ding naar de dokter gaan, en misschien was hij bang dat hij er dan zo één was ofzo.

Een vriend van me zei ook dat het goed was om gelijjk om een doorwijzing te vragen naar de neuroloog, omdat huisartsen vaak klachten niet al te serieus nemen. Jullie mening?
eens
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 12:05
Verwijderd
verwijzing vragen naar de neuroloog, en je huisarts laten faxen dat het een spoedgeval is (heb je niet te maken met wachttijden die wel 6 weken kunnen duren...ik sta namelijk ook op zo'n wachtlijst want mijn klachten zijn minder ernstig)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:01
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 31-01-2005 @ 11:45 :
Maak dat meisje nou niet zo bang, misschien valt het wel heel veel mee en is het gewoon "overmatige" stress en druk door bepaalde omstandigheden.. Al kan je andere dingen niet uitsluiten, maar om gelijk op een hersentumor te wijzen
Nee idd. Je kunt er maar beter zo lang mogelijk vanuit gaan dat het dat níet is en er dan wat aan overhouden.

Kom op man hij heeft het al een jaar en het word steeds erger gooi je het dan nog op stress? Plus dat het niet alleen hoofdpijn is maar ook zn hersenfuncties beinvloed.

Enige andere wat ik kan bedenken waardoor je eventueel terugkerende hoofdpijn krijgt is problemen met de nekwervels/spieren eventueel, cervicogene hoofdpijn, maar dat geeft andere symptomen (plaatselijk felle steken in het achterhoofd)

*uitslag afwacht*
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-01-2005 @ 11:08 :
En idd, heel snel naar de dokter, voordat het uitzaait.
Je weet niet of het dat is...

@TS: Is hij inmiddels naar de dokter geweest? Wat zij die?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:17
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Lijkt mij dat hij het zelf niet zo ernstig vond als hij nog niet naar de dokter is geweest en jij denkt dat het een hersentumor is.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:51
Mindfields
Mindfields is offline
Hij is vandaag geweest...
Hij heeft een verwijzing naar de neuroloog gehad, afspraak op 25 februari. Ook heeft hij een bloedonderzoek gehad, 6 buisjes afgetapt. Hij zag op zijn telefoon dat het ziekenhuis gebeld had van zijn woonplaats, die gaat hij morgen terug bellen.
Dus morgen meer nieuws.
*zucht*
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:55
Kabouter
Kabouter is offline
Gadsie. Het ziekenhuis gaat natuurlijk niet zomaar bellen. Wat naar zeg. Je moet maar niet van het allerergste uitgaan, meis!
Heel veel sterkte, ook voor hem...
__________________
Smile and the world smiles with you!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:43
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
25 februari... Is wel lang é, dus 't zal wel geen hersentumor zijn

Gewoon afwachten, en jezelf niet te veel proberen te laten opjagen door allerlei mogelijke slechte aflopen. Positief denken!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 08:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Kabouter schreef op 31-01-2005 @ 18:55 :
Gadsie. Het ziekenhuis gaat natuurlijk niet zomaar bellen. Wat naar zeg. Je moet maar niet van het allerergste uitgaan, meis!
Heel veel sterkte, ook voor hem...
Thanx. Heb wel een klein beetje behoefte aan steun, heb nu ook examen/proefwerkweek, concentreren is best lastig...

En wij denken eigenlijk dat het ziekenhuis gebeld heeft vanwege een overschakeling ofzo, omdat het plaatselijke ziekenhuis gebeld heeft (uit zijn woonplaats) en hij naar de neuroloog moet in een ziekenhuis in een andere plaats (= 'de grote stad').
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:26
Verwijderd
Hm, toen ik hersenvliesontsteking had, heb ik dezelfde symptomen gehad.

Alleen verliep dat meen ik binnen 4 weken ipv 1 jaar. Ik liep er helaas gewoon mee door, ik had wel in de gaten dat er iets mis was, maar ik kon de ernst ervan totaal niet inschatten.

Op het laatst werd de hoofdpijn zo ondraaglijk dat ik bijna een vriend in elkaar geslagen heb omdat hij me geen paracetamol wilde geven
Nouja een bezoek aan de dokter bracht toen gelukkig opheldering.

Lastig om hier iets zinnigs op te zeggen. Voortaan echt eerder naar de dokter gaan...je vriend heeft zichzelf er alleen maar mee.

Veel sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:00
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Jeetje wat een eng verhaal zeg. Het moet voor jou ook moeilijk zijn, zeker nu je ook de stress van tentamens er nog bij hebt.

Succes en hou ons op de hoogte
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:31
Verwijderd
Gaat het nu goed met Joost? Hij is cool... , veel sterkte iig.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.