Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2012, 11:01
JustSax.
JustSax. is offline
Ik zelf vond de teksten qua moeilijkheid wel meevallen..
Sommigen moeilijker dan anderen, maar de lengte: het was veeelste lang!
Niemand was bij ons nog klaar, en veel moesten zelfs op het eind maar wat invullen
Advertentie
Oud 23-05-2012, 11:23
Joke:D
Joke:D is offline
Ik was een uur voor tijd klaar (a). Ik vond de teksten best moeilijk, en vooral de opbopuw van het examen slecht. Heel veel lange moeilijke teksten achter elkaar, normaal begin je met de kortere, dan een lange moeilijkere en dan bouwt t weer af naar minder ingewikkeld maar dit was echt een dikke kluif aan teksten moeilijker dan normaal
Oud 23-05-2012, 11:30
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik vond de teksten best moeilijk (die van het leger, de hooligans en die van Hitler begreep ik maar half) en ik was vantevoren heel bang dat ik het niet op tijd af zou krijgen, maar ik was gelukkig tien minuten voor tijd klaar!

Ik ben eens benieuwd wat ik allemaal goed heb en wat niet. Ik ga straks maar eens kijken.
Oud 23-05-2012, 11:36
Verwijderd
Het ging best slecht bij mij. Had in het begin al vrij snel tijdsnood, omdat het examen met lange teksten begon. Uiteindelijk heb ik dat redelijk teruggewonnen, maar heb ik soms niet echt opperste concentratie gehad tijdens de rest van de teksten. Nu even biologie doen en dan voor allebei de antwoorden maar eens kijken.
Oud 23-05-2012, 11:46
Piethein
Piethein is offline
Voor mijn doen ging het niet super, maar ook niet erg slecht.

Heb gisteren examen 2011 geoefend, die was veel makkelijker...

edit: ben om 13:00uur te horen in het examenjournaal van 3FM IK zal dan in het Duits zeggen dat het examen groter was in vergelijking met vorige jaren.. Niet dat ik in tijdnood ben gekomen, hoor. Had nog 20 minuten over

Laatst gewijzigd op 23-05-2012 om 11:57.
Oud 23-05-2012, 11:56
Basvg
Basvg is offline
Ik vond de meeste vragen wel te doen, maar sommigen waren echt lastig. Soms ook dat eigenlijk geen van de antwoorden in de tekst stonden, maar dat je zelf door moest denken wat het mogelijk zou kunnen zijn.
In ieder geval is het een stuk lastiger dan die van vorig jaar, wat opzich niet zo gek is omdat toen de n-term 0,0 was.

Laatst gewijzigd op 23-05-2012 om 12:01.
Oud 23-05-2012, 11:56
Marc W
Marc W is offline
Ging goed, maar bij tekst 4 zat weer een vraag waarvan ik dacht: sodemieter op zeg! Vraag 11. Bewering 6. Arthur Koenen wantrouwt de motieven van Uta Schilf om hem in te schakelen. Tja. Uit de titel 'Nicht die Ganze Wahrheit' en uit 'Nicht so in diesem Fall', zou je dat vermoeden kunnen hebben, maar letterlijk staat het er niet. Moet ik dan juist of onjuist invullen?
Oud 23-05-2012, 12:06
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik vond vraag 18 het lastigst. Bij dat 1) enerzijds en 2) anderzijds, ofzoiets. Ik heb daar echt maar een hoop onzin ingevuld. XD

Ook vond ik de openvragen op het invulblaadje te weinig regels hebben, ik heb nog allemaal dingen daarnaast moeten schrijven. XD
Oud 23-05-2012, 12:09
Piethein
Piethein is offline
Citaat:
Ging goed, maar bij tekst 4 zat weer een vraag waarvan ik dacht: sodemieter op zeg! Vraag 11. Bewering 6. Arthur Koenen wantrouwt de motieven van Uta Schilf om hem in te schakelen. Tja. Uit de titel 'Nicht die Ganze Wahrheit' en uit 'Nicht so in diesem Fall', zou je dat vermoeden kunnen hebben, maar letterlijk staat het er niet. Moet ik dan juist of onjuist invullen?
Heb onjuist

die enerzijds, anderszijds heb ik ook wat gegokt: veel mensen willen Hitler niet vermoorden vs sommigen konden het niet
Oud 23-05-2012, 12:17
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Heb onjuist
Ik ook. En ik word toch wel een beetje boos als ze gaan zeggen dat je daar juist in had moeten vullen. :-)

Die vraag enerzijds anderszijds: was volgens mij: enerzijds was er verzet tegen Hitler, anderzijds bleef de meerderheid toch achter het nazi regime staan.

Maar toch heb ik liever dat je geen woordenboek mag gebruiken, en dat die teksten moeilijker zijn, dan iedere keer die dubieuze vragen waarbij het antwoord er niet echt goed bij staat, of twee antwoorden bijna net zo goed mogelijk zijn.
Oud 23-05-2012, 12:34
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik had ook onjuist daar.

En Piethein: Ik heb gezegd: Het is goed dat mensen zien dat sommigen tegen hitler waren, maar het is niet goed dat er niet gezegd wordt dat er ook veel mensen waren die het gewoon weg niet konden. XD

Ach, ik zie het wel. En ik ben wel blij voor het woordenboek, haha.

Ik weet nu al dat ik die vragen waar je moest citeren allemaal fout heb (daar ben ik echt slecht in), maar die vragen over tekstfuncties en de toon van de tekst, die heb ik wel goed denk ik.
Oud 23-05-2012, 12:39
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mmmh, vond hem vrij pittig! Lange teksten inderdaad, vooral die van die hooligans en Hitler vond ik echt vreselijk en daar snapte ik niks van.
Gelukkig ging 't op 't laatst beter, ik vond de gatentekst zelfs het makkelijkst.

Ik had trouwens bij die 6 van Arthur ook onjuist en bij die tegenstrijdigheid had ik volgens mij 'tzelfde als Piethein: ze wilden het niet, maar ze konden 't ook niet.

Geen idee hoe ik 't gemaakt heb, heb mijn antwoorden ook niet meer overgenomen, dus ik kan ook niet zo goed nakijken nu.
Oud 23-05-2012, 12:49
Verwijderd
Wat een kutexamen.. Die tekst over de film over Hitler was het moeilijkst imo, antwoorden staan er om 14h00 op toch?
Oud 23-05-2012, 12:52
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Wat een kutexamen.. Die tekst over de film over Hitler was het moeilijkst imo, antwoorden staan er om 14h00 op toch?
Jep, dat was by far de moeilijkste wel. Ook die met die hooligans. Ik ben een voetbalfreak, dus ik dacht van: yesssss, iets over hooligans, dat ligt me wel.

Nou, niet dus. Wat een rottekst.
Oud 23-05-2012, 12:54
Miloutchi
Miloutchi is offline
En die van dat leger ofzo vond ik ook knap irritant.

Ik had na afloop nog even gekeken wat voor antwoorden ik ook alweer had samen met iemand anders uit mijn klas die ook geen held was in Duits. We hadden wel veel dingen hetzelfde, maar ook best veel niet. En ik wist het meeste nog (op misschien twee vragen na). Ik ga dus wel kijken zometeen!
Oud 23-05-2012, 12:55
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mmmh, ik ga niet vergelijken met klasgenootjes, zegt imo niks.

Oooh, die van dat leger vond ik wel oké hoor! Heel veel mensen vonden die wel moeilijk, maar die vond ik wel te doen! Zul je zien dat die bij mij ook ruk ging.
Oud 23-05-2012, 12:59
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik heb wel even geklaagd dat 'ie te lang was, ook al was ik precies op tijd klaar. :a
Oud 23-05-2012, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Jep, dat was by far de moeilijkste wel. Ook die met die hooligans. Ik ben een voetbalfreak, dus ik dacht van: yesssss, iets over hooligans, dat ligt me wel.

Nou, niet dus. Wat een rottekst.
Jep, over hooligans was ook best moeilijk, terwijl het wel in m'n interesse ligt.. Vond het maar een raar examen.
Ads door Google
Oud 23-05-2012, 13:00
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Jep, over hooligans was ook best moeilijk, terwijl het wel in m'n interesse ligt.. Vond het maar een raar examen.
Ik ook, zat ook geen logische opbouw in.
Ach, toch maar even kijken nu!
Oud 23-05-2012, 13:01
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb alleen over Nederlands geklaagd, over de rest niet. Geschiedenis was namelijk te doen, wiskunde ook. Duits was wel moeilijk, maar denk dat dat aan mezelf ligt, haha. En dat ik geschiedenis en wiskunde niet zo goed gemaakt hebt, ligt ook aan mezelf. Misschien dat ik nog over Duits ga klagen als ik de antwoorden gezien heb. Die ik NU ga bekijken.
Oud 23-05-2012, 13:05
Basvg
Basvg is offline
Nummer 6 over Arthur is inderdaad onjuist!

Oke... Dit antwoord had ik totaal niet verwacht bij 18 over die enerzijds/anderzijds:
1 de aanslag heeft plaatsgevonden / er verzet is geweest
2 de aanslag niet op meer steun kon rekenen / er niet meer verzet was
Oud 23-05-2012, 13:08
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Hahaha, ik heb de hele tekst van het leger goed! Proooo. :a

Volgens mij heb ik sowieso de helft van de punten, nog eventjes natellen nu!
Oud 23-05-2012, 13:09
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb 29 - 31 punten. Dat is dus sowieso een 4.7 en dat moest ik halen voor een voldoende op mijn lijst. Maar KUD die 5,5-regel wordt nu wel KUD.
Oud 23-05-2012, 13:10
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik moet nu gemiddeld voor de vakken die komen een 5.2 halen wil ik nog slagen. *slikt*

Nouja, het is in ieder geval wel zeker dat als ik niet slaag het door die 5,5-regel is nu en dus heb ik altijd nog een herkansing!
Oud 23-05-2012, 13:11
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Volgens mij heb ik 35 van de 55, mmh, valt mee!
Advertentie
Oud 23-05-2012, 13:12
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Yeahhh, dat is sowieso een voldoende volgens examenklacht.nl.
Die zegt tussen de 6,2 en 7,2, fieuwww!

Wat denken jullie dat de N-term wordt?
Oud 23-05-2012, 13:13
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Sowieso een voldoende iig bij een N-term van 0, want examenklacht.nl gaat volgens mij uit van 0,5 tot 1,5. :-)
Oud 23-05-2012, 13:17
Miloutchi
Miloutchi is offline
Achja, als ik nu niet slaag is het sowieso door de 5,5-regel en dan heb ik dus ALTIJD nog een herkansing!

Want voor Duits moest een ik een 4,7 halen voor een zes (ik stond het laagste voor Duits toen ik het examen inging). Nederlands en geschiedenis worden allebi een 7 afgerond op mijn eindlijst, dus compensatie heb ik al. En wiskunde wordt ook sowieso een 6. En ik heb nu nog aardrijkskunde en muziek waar ik nu allebei een 6.5 en een 6.7 voor sta en nog Engels en Frans waar ik een 7.7 en een 8.0 voor sta.

DUS JEEJ sowieso herkansing!
Oud 23-05-2012, 13:19
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Komt goed Milou. :-)

Ik weet niet wat ik ga hebben op m'n eindlijst. Nederlands een 6je waarschijnlijk (anders zou ik een 6,3 voor m'n tekst moeten hebben), Engels met wat geluk een 7, Frans ook, Duits hoogstwaarschijnlijk een 6/7 (ligt aan de normering, zit sowieso op een 6 op m'n eindlijst, want ik heb minstens een 5,7), geschiedenis wordt een 5 (echt niet goed gemaakt. ) denk ik, wiskunde A een 6, m&o en 6 en economie blijft wel een 5 denk ik!

Dus op mijn cijfers ga ik denk ik ook niet zakken, maar wel op de 5,5-regel misschien. Maar als de N-term voor Duits 0,5 ofzo is, heb ik al weer een beetje compensatie. :-)
Oud 23-05-2012, 13:21
Basvg
Basvg is offline
Ik kom uit op minimaal 46 punten (=7,5-9,5), en misschien 1 of 2 puntjes meer (bij de open vragen). Ben heel tevreden dus!

Heb ook gelukkig het advies om niet te verbeteren achteraf, omdat dat meestal slechter is, niet opgevolgd: 7 vragen verbeterd die nu dus goed zijn (en maar 2 verslechterd) :-).
Oud 23-05-2012, 13:23
Piethein
Piethein is offline
ik heb minimaal 38 (max 42) van 55 punten, minimaal een 6,2. Maar N-term zal dit jaar boven de nul liggen, dus iets hoger, helaas geen 7,8 om een 8 op Duits te staan

N-term in 2011 was 0,0. Dat was een kort en makkelijk examen.
N-term in 2010 was 0,7. Dat was een lang (moeilijk?) examen, maar met minder open vragen dan nu...
N-term 2012 zal ruim boven 0 liggen, want: dit was een nog langer examen dan 2010, en nog meer open vragen. Maar ja, je weet maar nooit hoe het Cito redeneert, en hoe de rest van NL het gemaakt heeft. Ik durf wel te beweren dat de N-term 0,3 of hoger is. Dat dan weer wel.
Oud 23-05-2012, 13:25
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Als de N-term 0,3 of hoger is, heb ik sowieso een 6. :-)

Ik heb nu al een 5,7 binnen!
Hopen dat 'ie 0,4-0,5 is, dan slaag ik met een 7 voor Duits.
Oud 23-05-2012, 13:25
Verwijderd
30 punten ongeveer > tussen de 4,9 en 6,9. Is het dan realistisch om ervan uit te gaan dat ik sowieso boven de 5.5 haal voor dit examen?
Oud 23-05-2012, 13:26
Miloutchi
Miloutchi is offline
Hmm. Ja, ik hoop het maar. Ik ben echt bang dat ik ga zakken door die 5,5 regel. Iedereen denkt wel dat ik slaag, maar zelf denk ik écht van niet. Maarja, sowieso een herkansing dus nog, dus daar ben ik dan wel nog blij mee.

Tenzij ik Duits verkeerd geteld heb... Aaah, ik ben zo fucking bang. Ik had Duits beter moeten maken!
Echt FACK, ik heb nog wel echt zo mijn best gedaan. Maarja, wat verwacht je ook als je 3 jaar lang geen Duits hebt gehad en je de laatste twee jaar nog geleerd moest krijgen wat naamvallen zijn.
Oud 23-05-2012, 13:27
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
30 punten ongeveer > tussen de 4,9 en 6,9. Is het dan realistisch om ervan uit te gaan dat ik sowieso boven de 5.5 haal voor dit examen?
Mmmmh, ligt eraan! In 2010 was 'ie 0,7 en die was korter dan dit examen, dus ik heb hoop dat 'ie sowieso boven de 0,5 komt te liggen. :-)
Oud 23-05-2012, 13:29
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Joepie, nu ben ik blij!
Heb sowieso een voldoende en ik heb hoop dat de N-term op 0,4/0,5 ligt, dan slaag ik met een 7 voor Duits. :-)
Ads door Google
Oud 23-05-2012, 13:31
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Oeps, mijn vriendje heeft 19/55 punten.... Nu bang dat hij de 5,5-regeling niet gaat halen..!
Oud 23-05-2012, 13:33
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Hè, balen zeg! Hoe heeft hij de rest van zijn examens gemaakt?

Jij hebt geen Duits hè Veerle?
Oud 23-05-2012, 13:38
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Nee, ik heb Frans hihi. Heb nog een weekje daarvoor.

Nouja, hij had Nederlands ook al niet zo goed, en natuurkunde ook net een voldoende. Alleen wiskunde had hij echt goed gemaakt. Nu hangt alles van Engels en Scheikunde af.
Hij is veel beter in Wiskunde D en Informatica, maar die vakken hebben geen CE, en tellen dus ook niet mee voor de 5,5-regeling.
Oud 23-05-2012, 13:39
duitsexamen
31 punten maar helaas..

Maar bij vraag 11 (tekst 4) moet je juist/onjuist invullen
De 2e bewering is juist, klopt dit wel!? De vrouw in het verhaal zegt nooit dat 'het geheim vaan haar man' vreemdgaan is, dus dan is ze hier toch niet van overtuigd?
Oud 23-05-2012, 13:40
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Nee, ik heb Frans hihi. Heb nog een weekje daarvoor.

Nouja, hij had Nederlands ook al niet zo goed, en natuurkunde ook net een voldoende. Alleen wiskunde had hij echt goed gemaakt. Nu hangt alles van Engels en Scheikunde af.
Hij is veel beter in Wiskunde D en Informatica, maar die vakken hebben geen CE, en tellen dus ook niet mee voor de 5,5-regeling.
Tsjaa, dat is wel balen ja!
Dus hij hoeft echt maar voor 6 vakken eindexamen te doen? Ja, dan heb je natuurlijk ook minder kans om een slecht punt op te halen..

Maar misschien is 'ie vet goed in scheikunde? :-)
Hou hoop! Ik begin het nu ook steeds meer te krijgen!
Oud 23-05-2012, 13:41
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
31 punten maar helaas..

Maar bij vraag 11 (tekst 4) moet je juist/onjuist invullen
De 2e bewering is juist, klopt dit wel!? De vrouw in het verhaal zegt nooit dat 'het geheim vaan haar man' vreemdgaan is, dus dan is ze hier toch niet van overtuigd?
Ik had volgens mij ook onjuist idd...
Oud 23-05-2012, 13:41
Basvg
Basvg is offline
In de tekst staat dat 'een geheim hebben' een verhullende term is voor 'mijn man bedriegt me' (= vreemdgaan in deze context). Vandaar dat ook voor deze vrouw geldt dat ze denk dat haar man vreemdgegaan is.

Ik ben het trouwens niet eens met vraag 13. In de tekst staat dat het verbazend is dat een film die 'handlungsarm' is toch het thema goed naar voren brengt (want 'das' verwijst naar de zin ervoor over het thema). Dus niet dat hij succesvol is geworden.
Oud 23-05-2012, 13:45
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Tsjaa, dat is wel balen ja!
Dus hij hoeft echt maar voor 6 vakken eindexamen te doen? Ja, dan heb je natuurlijk ook minder kans om een slecht punt op te halen..

Maar misschien is 'ie vet goed in scheikunde? :-)
Hou hoop! Ik begin het nu ook steeds meer te krijgen!
Uhuh, en tekstverklaren is de helft van zijn CE en daar issie niet goed in.
Voor scheikunde hoopt ie wel een 6,5 te kunnen halen.

Als hij uitgaat van het ergste redt hij het met een 6 voor SK en EN. Dus daar gaan we maar voor. Maar hij is nu een beetje depressief

"Maar schat, een DRIEEE." "Ik haal het niet"
Arm ding
Oud 23-05-2012, 13:45
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
In de tekst staat dat 'een geheim hebben' een verhullende term is voor 'mijn man bedriegt me' (= vreemdgaan in deze context). Vandaar dat ook voor deze vrouw geldt dat ze denk dat haar man vreemdgegaan is.

Ik ben het trouwens niet eens met vraag 13. In de tekst staat dat het verbazend is dat een film die 'handlungsarm' is toch het thema goed naar voren brengt (want 'das' verwijst naar de zin ervoor over het thema). Dus niet dat hij succesvol is geworden.
Ik snap 'm niet.
Ik heb heel die tekst verneukt, dat is een van de weinige die ik echt slecht gemaakt heb... :')
O ja, en die van dat verhaal met die vrouw en man ook.
Oud 23-05-2012, 13:46
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Uhuh, en tekstverklaren is de helft van zijn CE en daar issie niet goed in.
Voor scheikunde hoopt ie wel een 6,5 te kunnen halen.

Als hij uitgaat van het ergste redt hij het met een 6 voor SK en EN. Dus daar gaan we maar voor. Maar hij is nu een beetje depressief

"Maar schat, een DRIEEE." "Ik haal het niet"
Arm ding
Je moet 'm vanavond of wanneer je hem weer ziet eens goed knuffelen!
Oud 23-05-2012, 13:46
examenduits
Citaat:
In de tekst staat dat 'een geheim hebben' een verhullende term is voor 'mijn man bedriegt me' (= vreemdgaan in deze context). Vandaar dat ook voor deze vrouw geldt dat ze denk dat haar man vreemdgegaan is.

Ik ben het trouwens niet eens met vraag 13. In de tekst staat dat het verbazend is dat een film die 'handlungsarm' is toch het thema goed naar voren brengt (want 'das' verwijst naar de zin ervoor over het thema). Dus niet dat hij succesvol is geworden.
Oh zo, ja dan klopt het idd!

Heb even naar vraag 13 gekeken, maar je hebt helemaal gelijk inderdaad!
Oud 23-05-2012, 13:46
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
2 de aanslag niet op meer steun kon rekenen / er niet meer verzet was
Ik had, 'de meeste mensen toch achter het Nazi regime bleven staan'.

Pfff. Dit is weer zo'n subjectief gebied waar je afhankelijk bent van de leraar. Is hij het 'politiek' met je eens, zal ie dit goedkeuren, vindt hij dat de Duitsers dat helemaal niet deden, zet ie er, misschien wel nijdig, een dikke streep doorheen.
Oud 23-05-2012, 13:46
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Ik snap 'm niet.
Bedoel je over vraag 13 of over die onjuist/juist vraag?
Oud 23-05-2012, 13:48
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Je moet 'm vanavond of wanneer je hem weer ziet eens goed knuffelen!
Dit weekend wordt dat .. Maar ach, ik denk stiekem dat hij het wel haalt
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Duits en Economie, Hoe ging het?
JVV079
5 17-05-2014 18:11
Algemene schoolzaken 4 vwo---> 4 havo
laalala
35 21-11-2011 17:54
HAVO Duits Havo
annieky
6 03-06-2009 01:02
VMBO Duits?
Sell-by.date
8 01-06-2006 12:41
HAVO Duits
Leeuwtje
46 22-05-2006 06:48
Eindexamens 2003 [Duits 1,2 vwo] Hoe ging Duits?
break of dawn
21 22-05-2003 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.