Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 08:37
Verwijderd
Volgend jaar ga ik studeren en op kamers, dan heb ik een laptop nodig.
Nu heb ik die nog niet nodig, maar het zou handig zijn voor erbij.
Stel dat ik nu al een laptop zou kopen, met de vereisten die de studie er aan stelt, dus met de bedoeling 'm later voor studie te gebruiken, is dat erg zonde?

Beetje rare vraagstelling misschien, maar het komt er dus op neer of het de moeite waard is om een half jaar te wachten met aanschaf, zit er veel verschil in wat je dan krijgt voor hetzelfde geld/betaalt voor hetzelfde systeem? Ik weet dat de ontwikkelingen bij pc' s vrij snel zijn, lijkt me dat dat met laptops ook is?

Het gaat overigens om redelijk zware eisen, geen officelaptop oid. (neem aan dat een officelaptop minder te maken heeft met waardevermindering dan een highendsysteem...).

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 09:06
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat voor studie ga je precies doen dan?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:49
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Als je een grafische studie gaat doen raad ik je een iBook of een Powerbook van Apple aan. Ik zag laatst een vergelijking van laptops, en de powerbook van 2 jaar geleden kon nog makkelijk meekomen met moderne laptops
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:43
Verwijderd
nu ik het nalees zie ik dat het overkomt alsof ik idd een grafische studie ga doen, maar dat is niet het geval
het wordt media & entertainment management, ik weet niet precies wat de eisen daarvoor zijn maar een laptop wordt ten zeerste aangeraden. Daarom valt mijn keus op laptop en geen desktop, wat ik zei over de wat zwaardere eisen (geen officelaptop) heeft verder meer te maken met dingen buiten school dan voor school

Qua systeemeisen wil ik het in de buurt van m'n huidige pc of hoger hebben (AMD athlon 64 2800+, k8v, anderhalve gig geheugen, geforce 6200).

Dus is het onverstandig om nu een laptop met ongeveer die configuratie aan te schaffen als ik 'm niet écht nodig heb het komende halfjaar? (Ik heb wel wat gezocht, of er nieuwe grootse ontwikkelingen aankomen op laptopgebied, maar niet veel gevonden, wellicht weet iemand het hier )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:49
Verwijderd
Het is met laptops vrij simpel: ze zijn slecht uitbreidbaar (hooguit meer geheugen) en ze gaan mechanisch gezien ook niet al te lang mee. Dus tenzij je nú à la minute een snelle laptop nodig hebt zou ik dat geld maar mooi in je zak houden, want anders is het pure verspilling, hoewel natuurlijk over een half jaar een 64 2800+ echt niet ineens 'onbruikbaar' is.

(Overigens kan ik me niet voorstellen dat je voor enige studie, laat staan media & entertainment management, een 'snelle laptop', of in het algemeen enige laptop, nodig hebt. Maar dat is een heel andere discussie.)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:49 :
Het is met laptops vrij simpel: ze zijn slecht uitbreidbaar (hooguit meer geheugen) en ze gaan mechanisch gezien ook niet al te lang mee. Dus tenzij je nú à la minute een snelle laptop nodig hebt zou ik dat geld maar mooi in je zak houden, want anders is het pure verspilling, hoewel natuurlijk over een half jaar een 64 2800+ echt niet ineens 'onbruikbaar' is.


mm, oke

Citaat:

(Overigens kan ik me niet voorstellen dat je voor enige studie, laat staan media & entertainment management, een 'snelle laptop', of in het algemeen enige laptop, nodig hebt. Maar dat is een heel andere discussie.)
Zoals vermeld, een laptop wordt aangeraden en dat de eisen boven een officelaptop liggen, is meer vanwege dingen buiten dan school dan voor school (beetje gamen en wat meer dan alleen office en surfen oid). Het is vast mogelijk om geen laptop te gebruiken, maar het is ook voor treinreizen bedoeld. Zit twee keer per week 2 x ruim 2 uur in de trein, dus dat is ook prettiger met een laptop
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:59
Verwijderd
Dan moet je het doen. Maar zoals ik zei, laptops zijn slecht uitbreidbaar en gaan niet lang mee. Maar goed, als jij in de trein wilt werken, muziek luisteren of een film kijken, dan kan dat natuurlijk ook prima op alles vanaf ~1 GHz. Daar heb je echt geen 64 bit-systeem voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:27
J-roenn
J-roenn is offline
ik had wel ergenst gelezen dat ze laptops met brandstofcellen als energiesuply gingen maken, maar dat is vast niet binnen 6 maandjes.

iig eindelijk van die elendige korte batterijduur af...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:05
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik zou geen AMD nemen in een laptop.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 02-11-2005 @ 14:05 :
Ik zou geen AMD nemen in een laptop.
waarom niet?
Wat ik van anderen heb, is dat je moet kiezen voor AMD Turion of Intel Mobile Centrino, zit er veel verschil tussen die twee dan? (behalve dat de een AMD is en de ander Intel )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:24
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Intel Mobile Centrino is geen CPU maar een platform. Pentium-M is de naam van de CPU. Een gewone AMD Athlon 64 is niet aan te raden voor een laptop aangezien het stroomverbruik te hoog is, misschien is de AMD Turion wel geschikt aangezien het AMD's mobile-CPU is. Er zal heus wel verschil in zitten, heb echter alleen ervaring met Intel laptops..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 02-11-2005 @ 13:27 :
ik had wel ergenst gelezen dat ze laptops met brandstofcellen als energiesuply gingen maken, maar dat is vast niet binnen 6 maandjes.

iig eindelijk van die elendige korte batterijduur af...
Het concept bestaat al langer en er zijn genoeg werkende prototypes. Het probleem is alleen dat brandstoffen als ethanol niet overal even goed verkrijgbaar zijn. Denk dat het ook wel iets met veiligheidsrisico's te maken heeft dat brandstofcellen nog niet op de consumentenmarkt beschikbaar zijn. Het Amerikaanse leger maakt er bijvoorbeeld wel al gebruik van.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:23
Verwijderd
Ik neem aan dat je brandstofcellen op het waterstofconcept bedoelt. Ethanol, oftewel huis-, tuin- en keukenalcohol, wordt aan benzine toegevoegd om de verbranding efficiënter en schoner te maken, maw. minder roet (onverbrande deeltjes) bij een hogere energie-opbrengst. Dat kan natuurlijk alleen in verbrandingsmotoren, en daar werken laptops niet op.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 15:23 :
Dat kan natuurlijk alleen in verbrandingsmotoren, en daar werken laptops niet op.
Er is al een gsm die daar op werkt, laptop zou dan ook moeten...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
duurt alleen nog een tijd voor een laptop.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 02-11-2005 @ 17:41 :
Er is al een gsm die daar op werkt, laptop zou dan ook moeten...
Op ethanol-brandstofcellen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
jah, moet je eens ff googlen.
Vind je wel wat over.

Zou de batterij met 40 % verhogen geloof ik, stond 3 maanden terug op t.net of zo.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:59 :
Dan moet je het doen. Maar zoals ik zei, laptops zijn slecht uitbreidbaar en gaan niet lang mee. Maar goed, als jij in de trein wilt werken, muziek luisteren of een film kijken, dan kan dat natuurlijk ook prima op alles vanaf ~1 GHz. Daar heb je echt geen 64 bit-systeem voor nodig.
Neem aan dat je het hebt over het aanschaffen van een laptop, en niet over het NU aanschaffen? (met "dan moet je het doen")


Meer mensen die er een mening over hebben?
Nieuwe energiebron zal wel langer duren dan een half jaar voordat dat er is/betaalbaar is, dus dat valt af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke laptop voor studie
linn567
12 25-05-2017 11:33
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Liefde & Relatie Verliefd op voertuigen?
Dakoedam
2 25-01-2009 12:08
Muziek Johnny Tsunami's nieuwe IDM / Electro topic (Deel 7)
Tsasil
500 11-09-2005 21:09
Software & Hardware [algemeen]Is dit een redelijk notebook??
dr dribble
43 26-07-2005 09:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.