Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2002, 12:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Een felle lichtstraal schijnt in mijn ogen. Ik probeer het te negeren en ik draai me om. Maar ik ben al wakker. Langzaam doe ik mijn ogen open, maar het licht is te fel. Shit vergeten het tentdek helemaal dicht te ritsen. Ik geef een por naast me. ‘Kom op, rits je even de tent dicht?’. Geen reactie. Ik zucht diep. Ik sta zelf maar op. Ik rits het tentdek verder open en ik word overwelmd door de geur van de morgen gemengd met een koude bries. Ik neem de geur van het bos in me op en sta op. Ik wrijf in mijn ogen terwijl ik naar de rivier loop, en gooi wat water in mijn gezicht. Ik voel me heerlijk vrij. Plotseling een duw in mijn rug en ik val in het ijskoude water. Gelukkig kan ik net die hand meetrekken en liggen we beide in het water. Ja nu ben ik wel wakker.
Na een kinderlijk watergevecht gaan we maar eens uit het water. We hebben een lange dag voor de boeg, en we moeten in ieder geval een goede maaltijd nuttigen. Terwijl ik me afdroog, is hij al bezig met een kampvuur. We zitten midden in de natuur, middle of nowhere, dus we moeten met een vuurtje eten bereiden. Nadat ik me aangekleed heb en de tent heb afgebroken, is hij nog steeds bezig en er brand nog steeds niets. Mannen, eigenwijs, ik vraag of ik mag helpen, maar nee hij wil het zelf doen, hij weet hoe het moet. Ok jij je zin, ik ga lekker op een rots in het water zitten en geniet van de rust, van het water en het prachtige uitzicht. Ik wist dat dit mijn droomvakantie zou worden, en nu, na anderhalve dag, weet ik dat ik gelijk had. Ik schreeuw dat hij het anders moet doen, en ik geef hem wat aanwijzingen. Hij doet alsof hij het niet hoort, maar als ik me weer concentreer op de omgeving hoor ik het vuurtje knetteren. Als ik terugloop zie ik dat hij me wel hoorde, maar ik hou mijn mond maar. We eten wat en pakken alles in de kano en vertrekken weer.

Veertien dagen zou dit duren, heerlijk genieten samen met hem. Het was onze eerste vakantie samen, best een risico gezien het feit dat we dagelijks op elkaar lip zitten. Maar het is echt heerlijk. Ik ben gelukkiger dan ooit. We glijden met de kano over het water, door de bergen, over de meren die Noorwegen rijk is. De zon schijnt op ons gezicht. In het water zie ik jou weerspiegeling en ik zie dat je ook geniet, er rust een lach op je gezicht. Je huid is een beetje bruin geworden. En je gespierde armen spannen zich elke keer als jij je peddel in het water laat komen. Hij ziet dat ik opgehouden was met peddelen en gooit met je peddel een grote plens water over me heen. Ik schrik me rot, het water is echt ijskoud en ik begin te rillen. Nu houdt ook hij op met peddelen en slaat zijn armen om mijn nek heen. Hij houdt me fijn tegen zich aan en samen genieten we van de stilte van deze omgeving. Er gaat een gevoel door me heen, zo warm, dit heb ik nog nooit gevoeld. Tranen stromen over mijn gezicht, gelukkig ziet hij het niet, anders zou ik me dood schamen. Tranen van geluk, zoveel liefde en ik liet het toe.
Na een tijdje varen we door. En bij de avond schemering komen we aan bij onze slaapplaats. We pakken uit en zitten samen bij het vuur. Ik weet niet meer wat warmer was, jij of het vuur. Terwijl we genieten van de zonsondergang, eten we van onze alternatieve maaltijd, ach niet alles kan perfect zijn denk ik maar. We besluiten deze nacht eens in de open lucht te slapen. Kunnen we de sterren zien. We pakken het luchtbed en leggen het zo neer, dat we de sterren kunnen zien. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en kijk naar de sterren. Mijn ogen worden zwaarder en langzaam moet ik de wel dichtdoen. Hij vraagt of ik slaap. Ik geeft geen antwoord, ik ben te moe, maar nee ik slaap niet. Ik hoor zijn hart bonzen, en ik voel me rustig en ontspannen. Hij streelt met zijn hand door mijn haar en zegt: ‘Weet je lieverd, ik hou van je.’ Ik denk dat hij het durfde te zeggen, omdat hij toch dacht dat ik sliep… ik ben blij dat ik niet helemaal sliep, want dan had ik dit fijne moment gemist. Met een brede glimlach val ik echt in slaap en mompel: ‘ik ook van jou.’ Het beeld vervaagd en ik zie ons daar zo lief liggen, en het wordt steeds vager…
Een felle lichtstraal schijnt in mijn ogen. Ik probeer het te negeren en ik draai me om. Maar ik ben al wakker. Langzaam doe ik mijn ogen open, maar het licht is te fel. Shit vergeten de gordijnen dicht te doen…
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 29-06-2002 om 13:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 12:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik kan geen titels maken, vandaar die domme. Ik schrijf eigenlijk nooit verhalen, omdat ik er op school altijd erg lage cijfers voor kreeg, waardoor ik het idee kreeg dat ik het niet kon. Maar door iemand anders moest ik die gewoon in verhaal schrijven, ik had het pas in gedichtvorm gedaan, maar dat was niet alles omvattend ( http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=140523 ).

(Misschien hebben jullie marcs (********) verhaal ook gelezen, maar nee ik heb niet zijn onderwerp gejat ...)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:21
Verwijderd


Heerlijk gevoel lijkt me dat, jammer dat het maar een droom was

Het verhaal leest wel wat moeizaam, met name omdat het aan 1 stuk door geschreven is. Misschien beter om het op te delen in meerdere alinea's

Voor de rest leuk geschreven
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
(Misschien hebben jullie marcs (********) verhaal ook gelezen, maar nee ik heb niet zijn onderwerp gejat ...)
Nee, het is zo: ik las jouw gedicht en de gedachte aan Noorwegen herinnerde mij aan mijn eigen vakantie. Op de 1 of andere manier begon ik dan te schrijven
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef:


Heerlijk gevoel lijkt me dat, jammer dat het maar een droom was

Het verhaal leest wel wat moeizaam, met name omdat het aan 1 stuk door geschreven is. Misschien beter om het op te delen in meerdere alinea's

Voor de rest leuk geschreven
ik ga zo eens kijken voor alinea's... ik was net bezig die link aan jou te mailen ... hoeft dus niet meer

tnx
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:32
Just Johan
Just Johan is offline
leuk die parallel tussen het begin en het einde; het leest inderdaad soms een beetje moeizaam zoals Marc al zei, maar toch ben ik er positief over hoor

klein miereneukerig dingetje: ik vraag me wel af hoe een lichtflits in je ogen kan (blijven) schijnen.

groetjes,

Johan
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
leuk die parallel tussen het begin en het einde; het leest inderdaad soms een beetje moeizaam zoals Marc al zei, maar toch ben ik er positief over hoor

klein miereneukerig dingetje: ik vraag me wel af hoe een lichtflits in je ogen kan (blijven) schijnen.

groetjes,

Johan
Heb jij dat nooit? Dat je in bed licht, gordijnen open, en de zon schijnt precies op je gedicht, in je ogen... en dat merk je ookal heb je je ogen dicht, altans is bij mij zo...

ik heb alinea's gemaakt
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:51
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Heb jij dat nooit? Dat je in bed licht, gordijnen open, en de zon schijnt precies op je gedicht, in je ogen... en dat merk je ookal heb je je ogen dicht, altans is bij mij zo...
dan is het licht, geen lichtflits


je slaat trouwens soms om van hij naar jij en andersom


leuk verhaal!!
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 13:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

dan is het licht, geen lichtflits


je slaat trouwens soms om van hij naar jij en andersom


leuk verhaal!!
ja heb je gelijk in... ik ga zo ff kijken hoe dat op te lossen

ja dat schijn ik vaker te doen... maar tis wel constant dacht ik, ik zeg hij als ik gewoon naar hem kijk, over hem praat, ik zeg jij als ik denkt aan hem en op die manier over hem praat... of gewoon als ik gedachten opschrijf, dan is het ook jij, dan heb ik het in gedachten tegen hem ofzo...

ik geloof dat dat eigenlijk niet mag of wel?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 14:15
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
wow! je dicht even mooi als dat je schrijven kan, echt super romantisch!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:54
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Gothic schreef:



ik geloof dat dat eigenlijk niet mag of wel?
't mag wel, leest alleen niet zo leuk
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

't mag wel, leest alleen niet zo leuk
Ik moet ff kijken of ik het ga en wil veranderen , tnx iig
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:41
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Leuk verhaal.

Het is wel een beetje in een dagbeschrijvingvorm geschreven (was ook de bedoeling ws) en gaat dus niet echt diep in op de dingen. Vind ik persoonlijk wat minder. Maar das mijn mening.



Oh en dat 't een droom is, is cool. Leuk gedaan.
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten JIJ
Verolo
15 24-12-2012 22:14
Verhalen & Gedichten Zonder jou
I C U
4 03-09-2005 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.