Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2014, 12:34
Muziek
Muziek is offline
Hallo,

Hebben jullie ook dat gevoel dat jullie in het weekend helemaal niets kunnen doen, terwijl jullie veel plannen en toch niet uit jullie bed geraken omdat jullie helemaal geen zin hebben in iets?? is dit herkenbaar voor iemand?

Voor mij duurt dit al aan tijdje en ik weet niet hoe ik het moet verhelpen... Iemand aub tips??

Van maandag tot vrijdag sta ik heel makkelijk op, ga ik werken en na werk, wat zoeken om te eten , tv kijken etc. Maar als het weekend is heb ik helemaal geen zin in iets terwijl ik wel van alles plan en toch blijf ik heel het weekend in mijn bed!
Ik weet niet hoe ik deze cirkel moet doorbreken vooral omdat dit al bijna 4 jaar zo gaat.

Kan er iemand mij aub helpen mijzelf te helpen?? please??
Hopelijk gaat dit topic mij helpen om wat te veranderen in mijn weekend (stijl).

Topic noem ik "depressie in het weekend", maar ik ben niet zeker of dit een depressie is, want van maandag tot vrijdag heb ik dat gevoel niet.

Please help en thanx.


<3

Laatst gewijzigd op 20-10-2014 om 14:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2014, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Hebben jullie ook dat gevoel dat jullie in het weekend helemaal niets kunnen doen, terwijl jullie veel plannen en toch niet uit jullie bed geraken omdat jullie helemaal geen zin hebben in iets?? is dit herkenbaar voor iemand?
Zeker. En ik vind het heerlijk
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 12:59
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Zeker. En ik vind het heerlijk
Voel je je er niet raar bij? Heb je niet het gevoel dat je iets mist wanneer je helemaal niks doe in het weekend? Heb je daar echt geen raar gevoel bij?

dank voor je reactie, btw!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 13:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit topic mag dicht want hij staat ook al op psych en crossposten is niet toegestaan.

Edit: sorry ik kijk blijkbaar scheef. Hij mag wel naar Psych!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 20-10-2014 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 13:06
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Dit topic mag dicht want hij staat ook al op psych en crossposten is niet toegestaan.
waar????
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 13:30
Muziek
Muziek is offline
Iemand nog tips please?? of herkent iemand dit en hoe ga je ermee om??
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:02
Muziek
Muziek is offline
?????
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 15:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een paar jaar geleden was ik ook heel lui op zaterdag morgen, wilde ik niet uit bed, etc. Toen vond mijn moeder dat ik een baantje moest zoeken. Ik vond dat baantje op de zaterdagmarkt en moest er elke zaterdag om 7.30u zijn. Ik had verplichting er te zijn, maakte me nuttig en verdiende geld. Dat heeft mij toen een nuttige zaterdagbesteding gegeven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 15:46
Verwijderd
Ik had dat vroeger altijd op zaterdag als ik vrijdagavond niet heb gedoucht aangezien het laat werd met computeren, TV kijken en dergelijke. Toen kwam ik pas rond het middaguur of zelfs erna uit mijn bed om te gaan douchen. Later ben ik gewoon ook vrijdagavond, hoe laat het ook is, gaan douchen.

Ik maak wel altijd plannen voor het weekend, leren en dergelijke. Die ik pas zondag uitvoer, mits de activiteit maandag plaatsvindt, anders al helemaal niet in het weekend.

Misschien is het een idee om de twee ochtenden en/of middagen in het weekend een activiteit uit te voeren, ik zat vroeger op scouting. Beviel me erg goed.

Sta is vroeg op in het weekend en ga wat doen, wandelen, hardlopen en dergelijke. Of maak van zaterdag een bezoekdag (bijvoorbeeld naar vrienden en kennissen gaan), dan heb je iets waarop je uitkijkt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:02
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Een paar jaar geleden was ik ook heel lui op zaterdag morgen, wilde ik niet uit bed, etc. Toen vond mijn moeder dat ik een baantje moest zoeken. Ik vond dat baantje op de zaterdagmarkt en moest er elke zaterdag om 7.30u zijn. Ik had verplichting er te zijn, maakte me nuttig en verdiende geld. Dat heeft mij toen een nuttige zaterdagbesteding gegeven.
Super tip. Ga ook een baantje zoeken. Na 4 jaar wordt het toch tijd om daar verandering in te brengen. Ik ga eens kijken wat voor leuke baan wat ik kan doen. Wat deed jij precies op de markt? Thanx voor je bijdrage!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:05
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ik had dat vroeger altijd op zaterdag als ik vrijdagavond niet heb gedoucht aangezien het laat werd met computeren, TV kijken en dergelijke. Toen kwam ik pas rond het middaguur of zelfs erna uit mijn bed om te gaan douchen. Later ben ik gewoon ook vrijdagavond, hoe laat het ook is, gaan douchen.

Ik maak wel altijd plannen voor het weekend, leren en dergelijke. Die ik pas zondag uitvoer, mits de activiteit maandag plaatsvindt, anders al helemaal niet in het weekend.

Misschien is het een idee om de twee ochtenden en/of middagen in het weekend een activiteit uit te voeren, ik zat vroeger op scouting. Beviel me erg goed.

Sta is vroeg op in het weekend en ga wat doen, wandelen, hardlopen en dergelijke. Of maak van zaterdag een bezoekdag (bijvoorbeeld naar vrienden en kennissen gaan), dan heb je iets waarop je uitkijkt.
mmmmm dus douchen op vrijdag avond heeft jou geholpen om van jouw zaterdag goed te starten? Interessant. Verder zou ik inderdaad ook een activiteit moeten vinden om op zaterdag of zondag ochtend te doen, zo voel ik mij nuttig.
Nu nog de vraag wat voor activiteit hè?
Misschien toch een baantje zoeken, dat werd al als tip gegeven en is ook niet slecht voor zo vroeg op te staan.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Super tip. Ga ook een baantje zoeken. Na 4 jaar wordt het toch tijd om daar verandering in te brengen. Ik ga eens kijken wat voor leuke baan wat ik kan doen. Wat deed jij precies op de markt? Thanx voor je bijdrage!!
Ik heb jaren bij een groenten-fruit-aardappels kraam gewerkt als verkoper, maar soms zoeken ze ook stoere jongens om te sjouwen en bij te vullen. Zij beginnen vaak nog eerder om ook de kraam op te bouwen. Je zou ook een ochtendblad kunnen bezorgen of bij de supermarkt in de ochtendploeg aan de slag.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:23
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ik heb jaren bij een groenten-fruit-aardappels kraam gewerkt als verkoper, maar soms zoeken ze ook stoere jongens om te sjouwen en bij te vullen. Zij beginnen vaak nog eerder om ook de kraam op te bouwen. Je zou ook een ochtendblad kunnen bezorgen of bij de supermarkt in de ochtendploeg aan de slag.
wow thanks! ik voel mij gemotiveerd!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan een baantje zoeken of gaan sporten of vrijwilligerswerk gaan doen. Mij heeft het een tijd geholpen om op zondag met m'n vader en stiefmoeder mee te gaan naar de kerk. Dan was ik op tijd m'n bed uit en had ik de rest van de dag ook meer aan de dag en had ik niet zo'n barstende koppijn omdat ik te lang geslapen had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 16:41
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Je kan een baantje zoeken of gaan sporten of vrijwilligerswerk gaan doen. Mij heeft het een tijd geholpen om op zondag met m'n vader en stiefmoeder mee te gaan naar de kerk. Dan was ik op tijd m'n bed uit en had ik de rest van de dag ook meer aan de dag en had ik niet zo'n barstende koppijn omdat ik te lang geslapen had.
Ik ga af en toe naar de kerk met mijn oma en opa en dat helpt inderdaad, aan zulke weekends heb ik veel aan, omdat ik dan vroeg opsta en dan heb ik ook zin na de kerk om wat anders te doen. Terwijl als ik niet ga die ochtend heb ik helemaal niets aan mijn dag. Dus misschien een bijbaantje op zaterdag ochtend en zondag naar de kerk. We zien wel. Vind het wel aangenaam dat jullie allemaal bijdrage in dit topic. Echt top!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Voel je je er niet raar bij? Heb je niet het gevoel dat je iets mist wanneer je helemaal niks doe in het weekend? Heb je daar echt geen raar gevoel bij?
Nee. Wat zou ik moeten missen? Sociale activiteiten? Ha! Ik ben juist blij dat ik na een week werk met die poppenkast niet meer hoef mee te doen.

Niet dat ik altijd in het weekend in bed blijf liggen verder, maar ik voel me geenszins 'verplicht' om iets te ondernemen.

Waarom voel jij je daar raar over? Omdat andere mensen 'plannen' maken voor weekenden?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 21:10
Verwijderd
Je kunt ook op zaterdagochtend met iemand afspreken om iets te gaan doen. Dan moet je er wel uit omdat je anders diegene laat zitten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 21:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ging altijd sporten in het weekend in de ochtend. Dan heb je een vaste afspraak (ik deed teamsport) en je krijgt er ook meer energie van.

Wachten tot je ergens zin in krijgt schiet toch niet op.

Oja en ook heel belangrijk: je mag ook best lekker helemaal niks doen in het weekend. Gewoon lekker bijtanken van een drukke week is niets om je voor te schamen. Ik plan ook regelmatig een lui weekend in. Lekker tv kijken in m'n pyjama op de bank. Heerlijk!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2014, 21:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bedenk dat je zelf iets van je leven moet maken, anderen doen dat niet voor je. Het heeft dus geen zin om te gaan zitten wachten tot mensen je vragen om iets leuks te gaan doen in het weekend maar nodig zelf mensen uit. En dat kan ook best een avond een filmpje kijken op de bank zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 09:14
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Nee. Wat zou ik moeten missen? Sociale activiteiten? Ha! Ik ben juist blij dat ik na een week werk met die poppenkast niet meer hoef mee te doen.

Niet dat ik altijd in het weekend in bed blijf liggen verder, maar ik voel me geenszins 'verplicht' om iets te ondernemen.

Waarom voel jij je daar raar over? Omdat andere mensen 'plannen' maken voor weekenden?
Ja dat laatste, alsof ik ook iets "moet" plannen. Dan heb ik het gevoel dat ik niet nuttig ben en voel ik mij schuldig dat ik een heel weekend niets doe. Ik voel mij dan ook lichamelijk uitgeput en futloos, daarom dacht ik toch wat te ondernemen in plaats van daarover te blijven piekeren.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 09:24
Muziek
Muziek is offline
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips. Even op een rijtje wat ik ga doen:

Zaterdag:

- Weekend werk zoeken (ochtend tot middag) in een restaurant ofzo.
- Of een nieuw muziek instrument leren (ochtend)
- Of elk weekend ochtend naar de zee gaan en daar een boek lezen, maar dat is niet zo "actief
- Of teamsport (weet nog niet welke)

Zondag:


- Af en toe naar de kerk gaan met mijn oma in de ochtend.

Ik ga dit eens proberen. Dit weekend begin met naar de zee te gaan en met op internet werk zoeken.
Erg bedankt voor jullie hulp. Ik waardeer het enorm. Dit heeft geholpen. Nu moet ik dat uiteraard ook in praktijk brengen hè.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 09:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heel veel succes!

Ps. Voel je niet te schuldig als je een keer niks doet, geniet dan gewoon van de rust.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 09:43
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Heel veel succes!

Ps. Voel je niet te schuldig als je een keer niks doet, geniet dan gewoon van de rust.
Zal in onthouden. Dank je wel.

Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 19:26
Verwijderd
Ik heb nooit begrepen waarom mensen last hebben van het 'oneeeee ik moet dingen doen want andere mensen doen ook dingen'-gevoel. Dat je je er schuldig om kan voelen begrijp ik al helemaal niet. Lijkt me vermoeiend.

Ik heb momenteel niet echt vrije tijd en zodoende ook niet echt 'weekend', maar 't liefst zie ik in mijn weekends niemand en blijf ik thuis met hasj, Zappa, tekenwerk en geanimeerde gifjes van katten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 19:53
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen last hebben van het 'oneeeee ik moet dingen doen want andere mensen doen ook dingen'-gevoel. Dat je je er schuldig om kan voelen begrijp ik al helemaal niet. Lijkt me vermoeiend.

Ik heb momenteel niet echt vrije tijd en zodoende ook niet echt 'weekend', maar 't liefst zie ik in mijn weekends niemand en blijf ik thuis met hasj, Zappa, tekenwerk en geanimeerde gifjes van katten.
Nou, als je het zo druk hebt , hoef je je ook geen zorgen te maken over je vrije tijd. Dan is het makkelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2014, 20:13
Verwijderd
Ja, jij hebt het veel moeilijker met al die vrije tijd en al die emoties die je erover hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 20:32
Muziek
Muziek is offline
Jep, maar voor alles een oplossing hè. Positief denken is dé kunst. komt allemaal wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ja dat laatste, alsof ik ook iets "moet" plannen. Dan heb ik het gevoel dat ik niet nuttig ben en voel ik mij schuldig dat ik een heel weekend niets doe. Ik voel mij dan ook lichamelijk uitgeput en futloos, daarom dacht ik toch wat te ondernemen in plaats van daarover te blijven piekeren.
Je hoeft niets te plannen, je moet vooral gewoon doen waar jij je fijn bij voelt en wat jij prettig vindt. Er zijn misschien genoeg mensen die hun vrije zaterdag helemaal vol plannen, maar er zijn er ook genoeg die dat gewoon niet doen. Het klinkt misschien nuttiger dat zij iets doen, maar je kunt ook zo bedenken: voetballen heeft nou ook niet de nuttigste resultaten voor de maatschappij en elk weekend je klem zuipen in een uitgaansgelegenheid ook niet. Als jij het prettig vindt om zaterdags en zondags lekker lang uit te slapen en daarna rustig de tijd te nemen om wakker te worden dan moet je dat vooral gewoon lekker doen. Je hoeft je niet verplicht te voelen omdat de massa iets doet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2014, 13:02
Muziek
Muziek is offline
Citaat:
Je hoeft niets te plannen, je moet vooral gewoon doen waar jij je fijn bij voelt en wat jij prettig vindt. Er zijn misschien genoeg mensen die hun vrije zaterdag helemaal vol plannen, maar er zijn er ook genoeg die dat gewoon niet doen. Het klinkt misschien nuttiger dat zij iets doen, maar je kunt ook zo bedenken: voetballen heeft nou ook niet de nuttigste resultaten voor de maatschappij en elk weekend je klem zuipen in een uitgaansgelegenheid ook niet. Als jij het prettig vindt om zaterdags en zondags lekker lang uit te slapen en daarna rustig de tijd te nemen om wakker te worden dan moet je dat vooral gewoon lekker doen. Je hoeft je niet verplicht te voelen omdat de massa iets doet.
ja dat is ook weer waar.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 18:48
Muziek
Muziek is offline
Ik ben naar de zee geweest en dat was super! Het feit dat ik mij aan mijn plan heb gehouden geeft echt een gevoel van voldoening van mijn weekend. Ben blij dat ik het gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 21:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Tof!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-10-2014, 21:21
Verwijderd
Goedzo! Mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie nergens meer zin in, depressief
Anoniiem
3 03-01-2012 12:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Internetverslaafde jongeren vaker depressief
Supreme Dutch
80 16-03-2006 20:37
Liefde & Relatie hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd
casual dreamer
12 30-05-2005 21:58
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.