Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2006, 16:14
missG
missG is offline
Hej!

Sinds zaterdagnacht heb ik ontzettend last van oorsuizen, het is 24 uur per dag, en het is vreselijk irritant! Ik ben wel zaterdag nacht uitgeweest, maar dat ga ik zovaak, zou dat de oorzaak kunnen zijn? Ik stond trouwens helemaal niet dicht bij de boxen en ik ga vaak zat stappen mar dan heb ik er oook geen last van, heeft iemand een idee, wat het kan zijn en hoelang het aanhoud?

Khoop op een reactie!

Thanx alvast!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 16:19
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Zou wel kunnen hoor. Ligt er ook aan of je het in 1 oor hebt of in beide. Zo lang oorsuizen niet gepaard gaat met duizeligheid of misselijkheid is er niet zoveel aan de hand. Soms hebben mensen weleens meer zo een periode. En deze gaat meestal binnen een week over.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 16:22
missG
missG is offline
Heej..
oke want ik heb het in beide oren, en bij mijn vriend was het zondagochtend al over, ik snap er nix van en erger me er kapot aan..
Maar denk je dat ik het eerst een weekje aan moet kijke dan? En anders dokter ofso???

Want zou je er geen blijvende gehoorbeschadiging van kunne krijgen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:38
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Oorsuizen kan het gevolg zijn van blijvende gehoorschade; het is niet de oorzaak.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:40
missG
missG is offline
Jah dat klopt wel wat jij zegt maaarrrr.. ik zou toch alsjeblieft geen blijvende gehoorschade zijn opgelope???? Kword na 2 dgn al gek, of zou dit over gaan?
Sorry voor al die vrage mar kweet f nie meer wat ik doen moet..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:41
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
missG schreef op 09-10-2006 @ 17:22 :
Heej..
oke want ik heb het in beide oren, en bij mijn vriend was het zondagochtend al over, ik snap er nix van en erger me er kapot aan..
Maar denk je dat ik het eerst een weekje aan moet kijke dan? En anders dokter ofso???

Want zou je er geen blijvende gehoorbeschadiging van kunne krijgen?
Ja kijk het maar een paar dagen aan Is het volgende week nog niet weg dan even naar de dokter. Van oorsuizen kan je geen gehoorschade krijgen. Oorsuizen is een symptoom en kan wel optreden bij sommige oorzaken van gehoorverlies. Maar dat is bij jou waarschijnlijk niet het geval. Succes!!
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:43
missG
missG is offline
Hai, thanx voor je antwoord! Maarre ik hoor niet minder ofso.. mar ik ben egt een schijterd en bang dat het mn hele leven blijft ofso.. maar zou dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:55
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
missG schreef op 09-10-2006 @ 18:43 :
Hai, thanx voor je antwoord! Maarre ik hoor niet minder ofso.. mar ik ben egt een schijterd en bang dat het mn hele leven blijft ofso.. maar zou dat niet kunnen?
Haha alles kan, maar maak je niet druk joh. En er is nu toch ook een oorzaak aan te wijzen
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:56
missG
missG is offline
jah oke, dat er keiharde muziek aan stond mar wil natuurlijk niet zegge dat et dan lkkr verdwijnt! Zal wel fijn zijn natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:58
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
missG schreef op 09-10-2006 @ 18:56 :
jah oke, dat er keiharde muziek aan stond mar wil natuurlijk niet zegge dat et dan lkkr verdwijnt! Zal wel fijn zijn natuurlijk..
Bij die oorzaak wel. Want je kan nog horen
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:00
missG
missG is offline
haha als je t zo bekijk.. mar bij oorsuizen kan je sowieso wel blijven horen geloof ik.. al1 dat gepiep is gek makend! Zelf wel is gehad?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:03
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
missG schreef op 09-10-2006 @ 19:00 :
haha als je t zo bekijk.. mar bij oorsuizen kan je sowieso wel blijven horen geloof ik.. al1 dat gepiep is gek makend! Zelf wel is gehad?
Ja in jouw geval wel. Maar als je naast het oorsuizen ook minder zou horen dan zou je je wel zorgen moeten maken Ik weet wat het is. Ik had toen ook eens een feest en stond de hele avond bij zo een supergeluidsinstallatie te dansen. Pfffff en 's nachts is dat gewoon zo k*t. PIEPPPPPPPPPPPPPPPPPPP.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:10
missG
missG is offline
haha I know what you mean.. maar khad et snachts nog niet dan is het zon takke herrie, en dan ga ik zelf ook lkkr mee op de beat.. maarre de volgende ochtend WTF niet te houe.. dus daarom alst over ga ben ik blij..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:59
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Geen zorgen, heb het zelf wel eens 2 weken lang gehad na een nachtje stappen en toen was het weg.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 18:25
Corossi
Corossi is offline
Ik heb al 4 maanden last van oorsuizen (alleen in mn rechteroor)
Ik ben naar de KNO arts geweest, 1 neusamandel is veel te groot ofsow.
Gehoortest was gewoon goed Terwijl ik toch echt wat minder hoor met muziek in mn rechteroor, maar ok...

Bij mij kwam het opeens opzetten in mijn rechteroor, heel hard.
Ik hoorde echt bijna niks anders meer dan die suis in mijn oor.
Dagen daarna 24 uur per dag last van.
Paar weken later bijna alleen maar 's avonds als ik ging slapen.

Maar voor jouw: Gewoon even afwachten Ik ging naar de huisarts, die zei ik kan niks zien kom over een maand maar terug

Maar ik heb wel het één en ander opgezocht over oorsuizen:
Het kan tijdelijk zijn, over een paar weken/tot een maand kan het weg zijn.
Soms is er een achterliggende oorzaak, dat er iets dus niet goed zit (zoals bij mij dus mn neusamandelen)
Als dat verholpen is, zal het oorsuizen ook verdwijnen.

Alleen bij jouw kwam het echt na het uitgaan..
Het kán een blijvende gehoorbeschadiging zijn, je hoort dan gewoon bepaalde frequenties niet meer. Je hersenen verzinnen er dan zelf geluid bij, helaas is dat dus een heel mooi, gezellig ( ) maar ozo irritante piep in je oor.
Maar als het dus echt zo erg is gaat het vaak niet meer weg.

Het is vaak wel heel lastig te behandelen als er geen duidelijke oorzaak gevonden kan worden (door gehoorbeschadiging is het sowieso niet te behandelen)

Maar goed... voordat je je zorgen gaat maken: wacht het maar even af of het niet vanzelf weggaat.

Iig veel sterkte Ik weet hoe irritant het is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 18:42
missG
missG is offline
Haj, thanx voor je verhaal! Pfft, ja een paar dagen is al fuck laat staan 4 mnd.. Maar goed het is nog niet minder geworden, wel dat ik het minder merk! Ik raak er soort gewend aan, maar goed ik kijk et wel een poosje aan! Tzou trouwes wel gek zijn als dat me leven zou blijven, ieder1 die uit zou gaan daar zal dan tog ruisen krijgen, of zie ik dat verkeerd?

Liefs
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 11:11
Corossi
Corossi is offline
Je gaat het idd minder merken...
Ik heb er nu bijvoorbeeld helemaal geen last van, maar opeens is het er dan overdag weer.
Ik hoop dat het bij mij over is als mijn amandelen weer normaal zijn (ik hoop dat het lukt met flixonase, dat heb ik er voor gekregen)
Anders moeten ze dr uit...

Of het iedereen die veel uitgaat het krijgt...
Het zou wel kunnen.
In elke disco is het geluid boven de 85dB (volgens mij is het vaak zelfs boven de 100dB maar dat weet ik niet zeker)
Boven de 85dB is schadelijk voor je gehoor.
Als je je oren maar rust geeft, hersteld het voor een groot deel wel weer.
Maar verder weet ik het niet in detail...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:12
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Corossi schreef op 12-10-2006 @ 12:11 :


boven de 85dB (volgens mij is het vaak zelfs boven de 100dB maar dat weet ik niet zeker)
Boven de 85dB is schadelijk voor je gehoor.
Als je je oren maar rust geeft, hersteld het voor een groot deel wel weer.
Maar verder weet ik het niet in detail...
Zover ik weet word je niet direct doof.
Bij harde muziek beschadig je trilhaartjes, wanneer deze beschadigt zijn worde ze direct vervangen. Vandaar dat je vaak ook maar tijdelijk een beetje doof bent, vaak hoor je na een paar uur weer normaal.

Het vervelende is alleen dat die trilhaartjes niet in het oneindige vervangen blijven worden. Wanneer je dus vaak tijdelijk doof bent kan je ervan uitgaan dat je eerder dan de gemiddelde mens doof word op latere leeftijd en misschien ook dover.
__________________
Will Your Smile Be True?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:32
Verwijderd
Nu het hier toch over gehoorsbeschadiging gaat, misschien weten jullie ook wat dit is: Als ik naar harde, hoge muziek luister, wordt het geluid vaan vervormd in mijn linker oor. Dit is vooral als ik viool speel of bij het uitgaan. Het geluid vervormd dan, net zoals dat doet als je een blaadje tegen een box aan houdt, dan gaat het blaadje meetrillen en krijg je een soort zoemgeluid er doorheen. Is dit een gehoorsbeschadiging en hoe ernstig is het?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 21:35
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 12-10-2006 @ 21:32 :
Nu het hier toch over gehoorsbeschadiging gaat, misschien weten jullie ook wat dit is: Als ik naar harde, hoge muziek luister, wordt het geluid vaan vervormd in mijn linker oor. Dit is vooral als ik viool speel of bij het uitgaan. Het geluid vervormd dan, net zoals dat doet als je een blaadje tegen een box aan houdt, dan gaat het blaadje meetrillen en krijg je een soort zoemgeluid er doorheen. Is dit een gehoorsbeschadiging en hoe ernstig is het?
Zou kunnen ja, maar of het echt zo is en hoe ernstig het is, is niet zo te zeggen. Daarvoor zal je naar een KNO-arts moeten voor een gehooronderzoek.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 23:08
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik heb al 6 maanden non stop last van oorsuizen aan mijn linkeroor. Naar een KNO geweest (want mijn dokter wist niet wat het zou kunnen zijn) en die zei dat er nix aan te doen was en dat het gesuis wellicht nooit meer zou weggaan (en dat blijkbaar heel wat mensen hier last van hadden). Voor de rest is alles nog normaal. 'k Hoor nog goed enzo... Maarja, op den duur word je het wel gewoon en leer je er wel mee leven hoor.

Ohja, de dag voor het beginnen suizen is, heb ik naast een muziekbox gestaan en heb ik pijn gehad aan mijn oor dus volgens mij komt het daardoor...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 08:23
missG
missG is offline
Haj..
nou mijn oorsuizen merk ik al een stuk minder omdat ik er soort 'aan gewend raakt'. Maar kdenk dat et langzamerhand ook al wat minder word..

Dus khoop dat et over een poos helemaal weg is!!

Liefss
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 11:19
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
vampiro schreef op 12-10-2006 @ 21:12 :
Zover ik weet word je niet direct doof.
Bij harde muziek beschadig je trilhaartjes, wanneer deze beschadigt zijn worde ze direct vervangen. Vandaar dat je vaak ook maar tijdelijk een beetje doof bent, vaak hoor je na een paar uur weer normaal.

Het vervelende is alleen dat die trilhaartjes niet in het oneindige vervangen blijven worden. Wanneer je dus vaak tijdelijk doof bent kan je ervan uitgaan dat je eerder dan de gemiddelde mens doof word op latere leeftijd en misschien ook dover.
Ik bedoelde ook niet dat je direct doof wordt
Maar wat jij zegt klopt idd...
Heb ik idd wel op verschillende sites gelezen toen ik informatie zocht over oorsuizen. Kon dr alleen even niet meer opkomen
Maar mijn huisarts zei trouwens dat als je jong ben, dat de trilhaartjes dan wel herstellen.
Maar als je dus heel vaak tijdelijk "doof" bent herstellen ze op jonge leeftijd (laten we zeggen tot 20 jaar ofsow) op een gegeven moment ook niet meer??

Citaat:
vosje16 schreef op 14-10-2006 @ 00:08 :
Ik heb al 6 maanden non stop last van oorsuizen aan mijn linkeroor. Naar een KNO geweest (want mijn dokter wist niet wat het zou kunnen zijn) en die zei dat er nix aan te doen was en dat het gesuis wellicht nooit meer zou weggaan (en dat blijkbaar heel wat mensen hier last van hadden). Voor de rest is alles nog normaal. 'k Hoor nog goed enzo... Maarja, op den duur word je het wel gewoon en leer je er wel mee leven hoor.

Ohja, de dag voor het beginnen suizen is, heb ik naast een muziekbox gestaan en heb ik pijn gehad aan mijn oor dus volgens mij komt het daardoor...
Bij jouw was er toch iets niet goed met je buis van Eustachius??
Maar het zou idd goed kunnen hoor dat het komt doordat je naast die muziekbox stond.

Je zal idd écht niet de enigste zijn die om reden last heeft van oorsuizen of een meteen heftige gehoorbeschadiging op loopt.
Als alle muziek nu eens een paar dB zachter zou staan... dat scheelt al een hoop.

Maar idd, je leert er wel mee leven. Voordat ik ga slapen heb ik nog regelmatig last van, een beetje irritant is het gewoon, maar niet echt hinderlijk meer.

Hopelijk is het bij mij iig over als ik geen last meer van mijn amandelen... en anders is het jammer, maar ik kan er wel mee leven tot nu toe.

Citaat:
missG schreef op 14-10-2006 @ 09:23 :
Haj..
nou mijn oorsuizen merk ik al een stuk minder omdat ik er soort 'aan gewend raakt'. Maar kdenk dat et langzamerhand ook al wat minder word..

Dus khoop dat et over een poos helemaal weg is!!

Liefss
Zou goed kunnen dat het als het nú echt al een weer stuk minder is dat het dan weggaat.
Bij mij duurde het zeker wel een maand of langer zelfs dat het minder leek te worden, maar volgens mij was dat gewoon dat ik er aan begon te wennen.
Het is nu namelijk al een hele tijd op hetzelfde niveau zeg maar...

Ik hoop voor je dat het écht weggaat

Laatst gewijzigd op 15-10-2006 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Corossi schreef op 15-10-2006 @ 12:19 :
Bij jouw was er toch iets niet goed met je buis van Eustachius??
Maar het zou idd goed kunnen hoor dat het komt doordat je naast die muziekbox stond.

Je zal idd écht niet de enigste zijn die om reden last heeft van oorsuizen of een meteen heftige gehoorbeschadiging op loopt.
Als alle muziek nu eens een paar dB zachter zou staan... dat scheelt al een hoop.

Maar idd, je leert er wel mee leven. Voordat ik ga slapen heb ik nog regelmatig last van, een beetje irritant is het gewoon, maar niet echt hinderlijk meer.

Hopelijk is het bij mij iig over als ik geen last meer van mijn amandelen... en anders is het jammer, maar ik kan er wel mee leven tot nu toe.
Welja, dat dacht mijn huisarts eerst. Maar hij had het dus goed mis
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 14:40
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
DDM schreef op 09-10-2006 @ 17:19 :
Zou wel kunnen hoor. Ligt er ook aan of je het in 1 oor hebt of in beide. Zo lang oorsuizen niet gepaard gaat met duizeligheid of misselijkheid is er niet zoveel aan de hand. Soms hebben mensen weleens meer zo een periode. En deze gaat meestal binnen een week over.
Bij mij gaat het wel gepaard de laatste dagen met duizeligheid en een beetje misselijk zijn, wat is er dan nu aan de hand?
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:09
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 15-10-2006 @ 20:03 :
Welja, dat dacht mijn huisarts eerst. Maar hij had het dus goed mis
Tjah.. huisartsen ook hea

Citaat:
Badmutssssss schreef op 22-10-2006 @ 15:40 :
Bij mij gaat het wel gepaard de laatste dagen met duizeligheid en een beetje misselijk zijn, wat is er dan nu aan de hand?
Ik weet niet wat dan aan de hand is, maar ik zou iig maar zo snel mogelijk naar de huisarts gaan dan
Het eerste wat mijn huisarts vroeg is of ik last had van duizeligheid en/of misselijkheid...

/
Daar ben je al geweest zie ik in een ander topic...
Misschien dat er hier iemand anders wat zinvols over te zeggen heeft...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 16:23
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Badmutssssss schreef op 22-10-2006 @ 15:40 :
Bij mij gaat het wel gepaard de laatste dagen met duizeligheid en een beetje misselijk zijn, wat is er dan nu aan de hand?
volgens mij zou het dan kunnen dat je een te hoge bloeddruk hebt ofzoiets
maarja ik ben geen dokter. Langs de huisarts gaan is t beste idee I guess.
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 16:34
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Corossi schreef op 22-10-2006 @ 16:09 :
Daar ben je al geweest zie ik in een ander topic...
Misschien dat er hier iemand anders wat zinvols over te zeggen heeft...
Nou dat was een huisartsenpost, en die zeiden dat als het gesuis e.d. aanhield dat ik dan naar de huisarts moest gaan. En morgen ga ik dus een afspraak maken, hopelijk kan ik een beetje snel terecht want dit is niet echt prettig. Het lijkt ook wel of de piep soms verandert van kant, nu heb k vooral last van mijn linker oor.
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 10:37
Smey
Smey is offline
Ik heb nu exact hetzelfde probleem, is het weggegaan?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 12:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb nu exact hetzelfde probleem, is het weggegaan?
Dit topic is 10 jaar oud, ik denk dat je er beter aan doet zelf een nieuw topic over dit onderwerp te openen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 14:21
Smey
Smey is offline
Ik kon het maar proberen eh
Met citaat reageren
Oud 01-07-2016, 18:04
Smey
Smey is offline
Ze zijn na 5 dagen net overgegaan😄
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Gezocht: jongeren voor platform rond oorsuizen
bertlec
4 11-09-2014 20:18
Lichaam & Gezondheid Oorsuizen (bedoel niet de kwaal)
anjali
19 08-05-2009 22:05
Lichaam & Gezondheid Vreemde oorsuis
Badmutssssss
7 28-10-2006 15:02
Lichaam & Gezondheid suis-oor???
ninie
36 07-07-2006 18:56
Lichaam & Gezondheid Oorsuizen/piep
Anne
2 20-08-2005 21:07
Lichaam & Gezondheid oorsuis
goodfella
13 30-12-2004 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.