Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 20:37
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
mensen die het hebben gehad..
wat voelde jullie eerst alleen maar moe enz?
want ik ben nu ook dood en dood moe en das al een aantal dagen heel erg.. en tijdje terug ook al..
en ik slaap genoeg etc..
wel paar keer bloed laten prikken maar is niets uitgekomen..
en vandaag weer laten prikken..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:44
faith666
faith666 is offline
Mijn huisarts had het er laatst over dat je dan wit geslagen amandelen zou hebben....kweenie precies...
Succes ermee
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:48
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
faith666 schreef op 13-05-2003 @ 21:44:
Mijn huisarts had het er laatst over dat je dan wit geslagen amandelen zou hebben....kweenie precies...
Succes ermee
jah idd... of witte bultjes op je tong ofzo.. maar daar heb ik een tijdje geleden wel last van gehad
en opgezette klieren en weet ik wat allemaal
ben elke keer dood en dood op na inspanninge lopen etc.. kan ook met me astma te maken hebben maar zo erg?
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 13:59
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Da Girl schreef op 13-05-2003 @ 21:56:
Als je met pfeiffer besmet bent heeft het virus een incubatietijd van twee weken tot vier weken. Dus stel je hebt een maand geleden gezoend met iemand die pfeiffer heeft, krijg jij ongeveer nu tot twee weken geleden de beginsverschijnselen.

Dit zijn opgezette klieren in de keel en soms ook in de liezen.
Je krijgt witte aanslag achterin je keel. Je amandelen raken ontstoken. In ernstige gevallen kan je ook een gele tint krijgen. Dit komt door het niet goed functioneren van je lever. Hoofdpijn is ook een vaak voorkomend verschijnsel. Sommige mensen krijgen een rode uitslag.

Als je weerstand slecht is krijg je sneller pfeiffer. Dus veel fruit eten en goed drinken.

Let wel dat wanneer je keelontsteking hebt, dat dit niet meteen pfeiffer hoeft te zijn. Mijn dokter had zich bij mij namelijk vergist. hij dacht dat ik best eens pfeiffer kon hebben, maar het bleek na het bloedprikken ontstoken amandelen.

Als je er niet zeker van bent, ga naar de dokter en laat je bloed testen.

En als je moe bent, kan dit ook aan je eetpatroon liggen. Slaap je wel genoeg en regelmatig? Heb je veel stress? Dit zijn namelijk sneller de oorzaken van moe zijn, dan dat je pfeiffer hebt. Met pfeiffer ben je in het begin ook meestal heel ziek.

xxx
stress de laatste tijd wel.. maar is wel over aan t gaan en
slapen doe ik genoeg hoor.. regelmaat is weer wat anders maar.. iig wel genoeg
en ik ben iid veel ziek..
keel is heel vaak... uitslag *bultjes,volgens dokter geen eczeem* en ach.. te veel om op te noemen *heb altijd wel wat*
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:17
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Da Girl schreef op 13-05-2003 @ 21:56:
Als je met pfeiffer besmet bent heeft het virus een incubatietijd van twee weken tot vier weken. Dus stel je hebt een maand geleden gezoend met iemand die pfeiffer heeft, krijg jij ongeveer nu tot twee weken geleden de beginsverschijnselen.
De incubatietijd is 4-6 weken. En je hoeft niet per sé met iemand te zoenen om Pfeiffer te krijgen (toen ik Pfeiffer kreeg, wist ik amper wat zoenen was (bij wijze van), ik heb het van een vriendin gekregen waarschijnlijk toen we uit hetzelfde glas dronken (overigens nadat het een tijdje gestaan had, want we dronken nooit direct achter elkaar uit hetzelfde glas)).

Citaat:
Dit zijn opgezette klieren in de keel en soms ook in de liezen.
Je krijgt witte aanslag achterin je keel. Je amandelen raken ontstoken. In ernstige gevallen kan je ook een gele tint krijgen. Dit komt door het niet goed functioneren van je lever. Hoofdpijn is ook een vaak voorkomend verschijnsel. Sommige mensen krijgen een rode uitslag.
Alle klieren kunnen opgezet zijn en er zijn een aantal plekken waar een soort 'knoop' zit. Deze zit bijvoorbeeld ook onder je oksel en op de plekken waar jij noemde, maar ook in de hals en op nog wel meer plekken, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar het is dus niet alleen de liezen (en de keel).

Een gele tint is wel heel zeldzaam en als dat gebeurt zou ik ook zeker naar de huisarts gaan. Verder hoeven je amandelen helemaal niet te ontsteken en kreeg ik ook geen witte aanslag in mijn keel.
Misschien kan het wel zo zijn dat je dit allemaal krijgt, maar het hoeft helemaal niet. Bij Pfeiffer hoort in ieder geval moeheid en opgezette klieren, maar soms valt die moeheid ook weg (en soms heb je dus helemaal geen last van verschijnselen, maar ik heb het nu over als je wel ergens last van hebt).

Citaat:
Als je weerstand slecht is krijg je sneller pfeiffer. Dus veel fruit eten en goed drinken.Met pfeiffer ben je in het begin ook meestal heel ziek.
Pfeiffer begint meestal met een griepje. Meestal is dit niet 'heel ziek', maar wel zo ziek dat op bed blijven toch wel fijn is. Heel ziek lijkt me wat overdreven.
Naast griep komt het heel veel voor dat iemand een zere keel heeft of keelontsteking.

Voor de weerstand zou je ook eventueel Echinaforce kunnen kopen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Overigens begon het bij mij met griep en koorts. Ik had keelpijn en heel opgezette klieren.

Daarna was ik veel moe en had ik heel vaak hoofdpijn. En die klieren bleven dik en pijnlijk.

Verder heb ik weinig last van dingen gehad, al denk ik dat mijn eetlust niet al te hoog was. Van m'n 'buik' had ik altijd al last, dus ik heb geen idee of m'n lever nog problemen gaf of m'n milt.

In ieder geval sterkte, dit waren de verschijnselen bij mij.

Om wat meer over Pfeiffer te lezen heb ik nog een pagina gemaakt: http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html
Daar staat dus nog wat info over.

Sterkte!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:48
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-05-2003 @ 19:19:
Overigens begon het bij mij met griep en koorts. Ik had keelpijn en heel opgezette klieren.

Daarna was ik veel moe en had ik heel vaak hoofdpijn. En die klieren bleven dik en pijnlijk.

Verder heb ik weinig last van dingen gehad, al denk ik dat mijn eetlust niet al te hoog was. Van m'n 'buik' had ik altijd al last, dus ik heb geen idee of m'n lever nog problemen gaf of m'n milt.

In ieder geval sterkte, dit waren de verschijnselen bij mij.

Om wat meer over Pfeiffer te lezen heb ik nog een pagina gemaakt: http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html
Daar staat dus nog wat info over.

Sterkte!
dankje
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:56
non
non is offline
heej... maar das toevallig
kheb vanmiddag ook net n topic geopend over pfeiffer.. ghehe
maargoed ik heb ook allemaal van die vage verschijnselen enzo, en ook stress trouwens..
maar goed iedereen zegt steeds wat anders enzo, ik blijf in ieder geval maar ff thuis! zou ik alsk jou was ook doen
maar ehm, als die test al steeds uitwijst dat er niks in je bloed zit (en je dus geen pfeiffer hebt.. want pfeiffer zit alleen maar in je bloed) dan zou ik toch op zoek gaan naar n andere oorzaak... je hebt/had dus bijv. al stress enzo, maar bij mij gaat het geestelijk zeg maar ook niet echt goed, dus aan zoiets zou het ook kunnen liggen
sterkte in ieder geval! xXx
__________________
wie schrijft die blijft...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het kan heel echt verschillen per persoon. De dingen die genoemd zijn, treden niet allemaal op natuurlijk.


Ik werd ontzettend moe, dikke keelontsteking, 41 graden koorts.
En geelzucht, vooral in het gezicht, en op mijn oogwit. Ja ik had echt van die junkie gele ogen.. brrr.

Het is verstandig om de komende maand rustig aan te doen. Neem niet teveel hooi op je vork, daar krijg je spijt van. Als het dan nog steeds niet over is, kan je best nog een keer bloedonderzoek laten doen.


Trouwens keelontsteking komt bij mijn weten altijd voor. Dus als je dat niet hebt, is de kans op Pfeiffer ook minimaal.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:15
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik werd moe, had rare bulten in me nek, en kreeg daarna pas last van me keel...

Bleek ook nog een verstoorde lever te hebben omdat ik een zware vorm heb

Sommige mensen merken t niet eens dat ze het hebben gehad..

T blijkt trouwens erg te heersen in Amsterdam en omgeving... de huisarts krijgt steeds meer gevallen binnen!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.