Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2007, 21:35
Pimplicious
Pimplicious is offline
Ik snap h19 niet van Strafrecht, zou iemand die rechten doet @ de uni mij miss kunnen helpen of iemand die ook studeert @ de erasmus uni of die het boek capita selecta gebruikt met deze vragen.

.
Gino V. wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf van 18 maanden, waarvan 3 maanden voorwaardelijk. Wanneer moet hij op vrije voeten worden gesteld?

3.
Een verdachte wordt veroordeeld tot een gevangenisstraf voor de duur van vijftien maanden, waarvan 3 maanden voorwaardelijk. De tijd die door de veroordeelde voor de tenuitvoerlegging van deze uitspraak in verzekering en voorlopige hechtenis is doorgebracht, zal bij de uitvoering van de opgelegde gevangenisstraf geheel in mindering worden gebracht.

De verdachte heeft drie maanden in voorarrest gezeten. Na hoeveel tijd wordt hij vrijgelaten?

4.
Wout L. wordt op 11 september 2007 gedagvaard om voor de politierechter te verschijnen. Hij moet terechtstaan wegens een op 1 juni 2007 gepleegde diefstal met braak (art. 311 lid 1 sub 5 Sr) en een mishandeling van zijn buurman (art. 300 lid 1 Sr), gepleegd op 5 juli 2007. Tot welke maximum vrijheidsstraf mag hij worden veroordeeld?

5.
Jan C. wordt op 28 juni 2001 veroordeeld door de arrondissementsrechtbank te Rotterdam ter zake van zware mishandeling (art. 302 lid 1 Sr) en diefstal met geweldpleging (art. 312 lid 1 Sr). Wat is de maximale gevangenisstraf die aan Jan mag worden opgelegd?

6.
Yuri B. maakt zich op 30 augustus 2007 in Rotterdam schuldig aan de misdrijven schennis van de eerbaarheid (art. 239 Sr) en mishandeling met voorbedachten rade (art. 301 lid 1 Sr). Wat is de maximale vrijheidsstraf die aan Yuri mag worden opgelegd?


7.
Egbert M. wordt op 19 september 2007 door de arrondissementsrechtbank Rotterdam veroordeeld wegens ‘het niet voeren van een verplichte administratie (art. 437 lid 1 sub a Sr); ‘het overtreden van voorschriften voor houden van een nachtverblijf (art. 438 lid 1 ten 1e Sr) en ‘het verstrekken van onjuiste gegevens (art. 447c Sr). Deze drie feiten zijn afzonderlijk van elkaar gepleegd op verschillende dagen. Wat is de maximale vrijheidsstraf die aan Egbert mag worden opgelegd?

8.
Welke straffen kan de rechter, al dan niet in combinatie met elkaar opleg¬gen als hij iemand veroordeelt terzake van art. 310 Sr? Wat is het mini¬mum van elke straf? En wat het maximum?

9.
Bobbie Z. wordt wegens diefstal veroordeeld. Welke strafoplegging is mogelijk?

a) Een gevangenisstraf van negen maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk, een leerstraf van 120 uur en een boete van 10.000 euro.
b) Een gevangenisstraf van tien maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk, een leerstraf van 60 uur en een boete van 2500 euro.
c) Een gevangenisstraf van negen maanden, geheel voorwaardelijk, en een werkstraf van 320 uur.
Advertentie
Oud 21-11-2007, 21:39
dokter bernart
Als je hier zelf al niet het antwoord op kunt vinden zou ik maar stoppen met deze studie...

of ben je lui?
Oud 21-11-2007, 21:44
Pimplicious
Pimplicious is offline
Nee ik ben niet lui ik ben het een beetje zat ik heb 18 hoofdstukken gedaan en ik zit er gewoon doorheen bij t 19e.
Oud 22-11-2007, 07:05
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Verzet anders even je gedachten en probeer morgen het laatste stukje. Misschien gaat het dan beter.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Enquête strafrecht
zlatan309
1 30-09-2015 17:15
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie MA - Strafrecht
new_born89
3 22-02-2006 14:37
Werk, Geld & Recht strafrecht in europa
nlblue-eyes
1 03-02-2005 08:59
Algemene schoolzaken Strafrecht en Criminologie
Goede Fee
18 12-08-2003 17:26
Algemene schoolzaken Na studie strafrecht.....
Verwijderd
1 28-09-2002 19:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LH:Drugbestrijding uit het strafrecht halen.
Light
4 23-01-2002 12:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.