Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2008, 11:19
Moerghie
Moerghie is offline
Stelling: Vrijheid van meningsuiting moet gegarandeerd zijn in Nederland.
Dus: alles wat je vindt mag je zeggen.
Eens of oneens en argumenten geven a.u.b.
Advertentie
Oud 24-04-2008, 12:07
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
voor:
we hebben toch verdomme geen sharia hier...
Oud 24-04-2008, 12:11
Moerghie
Moerghie is offline
Citaat:
voor:
we hebben toch verdomme geen sharia hier...
Wat bedoel je met sharia?
Oud 24-04-2008, 13:23
Gunkan
Gunkan is offline
Lastig geval.

Vind ik dat men moet mogen verkondigen dat alle homo's ziek zijn? Dat de islam een godsdienst is die moet worden uitgeroeid? Dat men haat en geweld mag instigeren? Dat de jodenvervolging in WO2 nooit is gebeurd?

Nee.

Maar ik vind ook niet dat je iemand keihard mag beperken in wat hij mag denken, zeggen of schrijven.

Wel... Als je een keihard nee/ja antwoord wilt: nee, ik ben er niet voor dat men 100% gegarandeerd alles mag roepen dat hij/zij wil.

Ik realiseer mij echter ook dat ik met een dergelijke houding de in het begin genoemde mensen niet op een andere mening zal brengen. Zij zullen zich misschien zelfs gesterkt zien in hun overtuiging.
Oud 24-04-2008, 16:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat bedoel je met sharia?
De sharia is een stelsel van wetgeving dat op de islam is gebaseerd. Essentieel aspect van de sharia is discriminatie tussen man en vrouw, en totale onderdrukking van religieuze vrijheid. Sommige apologisten beweren anders, maar zij zijn een zeer kleine minderheid, en hun ideeën worden nergens ter wereld in de praktijk gebracht.

En aangezien er geen vrijheid om te spreken over religie bestaat onder de sharia, sluiten vrijheid van meningsuiting en de sharia elkaar dus uit.
Citaat:
Vind ik dat men moet mogen verkondigen dat alle homo's ziek zijn? Dat de islam een godsdienst is die moet worden uitgeroeid? Dat men haat en geweld mag instigeren? Dat de jodenvervolging in WO2 nooit is gebeurd?
Zeer zeker, dat moeten mensen kunnen zeggen. De mensen die dat serieus beweren zullen zichzelf zo onsterfelijk belachelijk maken dat niemand hen meer serieus neemt, en de ideeën vanzelf uitsterven.

Het verbieden of tegenwerken daarentegen zorgt voor groei van de aanhang. Kijk maar hoe Wilders door de zielige pogingen van Balkenende IV om zijn film Fitna te verbieden en tegen te werken zijn eigen aanhang zag groeien, en het imago van Balkenende een fikse deuk heeft laten oplopen, doordat Balkenende bewees niet voor zijn eigen volk en haar rechten op te komen als het er op aan komt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-04-2008, 17:24
Gunkan
Gunkan is offline
Vandaar ook het laatste dat ik in m'n post neer zette
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Onderzoek naar vrijheid van meningsuiting
jhmv101315
29 14-03-2010 08:49
Algemene schoolzaken Enquête Vrijheid van Meningsuiting
XBenthe
4 19-06-2008 11:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrijheid van meningsuiting Engeland? [theaterstuk]
koelieboelie
2 21-12-2004 13:09
Verhalen & Gedichten [Betoog] Vrijheid van meningsuiting
duivelaartje
19 13-11-2004 15:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Stelling] Door vrijheid van meningsuiting ga je sneller de fout in
WillKillForSex
81 07-01-2004 18:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrijheids van meningsuiting!?!?!?!?
** Phoebe **
3 19-11-2002 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.