Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2008, 19:10
marjoleintjuhh
haai,ik moet een folder over orkanen voor adrekskunde maken(van 3 liggende kolomen tekst)
alleen hij is een beetje saai!
heeft iemand missschien tips voor me hoe ik hem leuk kan maken
Advertentie
Oud 18-05-2008, 11:01
PV
PV is offline
eventuele achtergrondkleur, tussenkopjes in een andere kleur, foto's, graphics, verwijzingen naar internetsites...
Oud 18-05-2008, 11:19
Gunkan
Gunkan is offline
* Goed leesbaar lettertype.
* Niet te klein lettertype.
* Goed gebruik van alinea's, incl. witruimte.
* Regelspatiëring een beetje aanpassen, zodat er iets meer wit tussen de regels zit.
* Duidelijk herkenbare kopjes gebruiken
* Een logootje.
* Eén of twee -kleine- plaatjes op strategische plekken. Maar gebruik nuttige plaatjes en geen lelijke clipart.

Heb je anders een PDFje van je folder? Dan kunnen we d'r eens naar kijken

Een PDFje kan je bijvoorbeeld maken door PDFCreator te installeren. Die maakt een extra printer op je computer aan. Die printer is natuurlijk geen echte printer, maar als je'm kiest in Word, dan wordt er een mooie PDF gemaakt van je document.


EDIT:
Ik ga overigens tegen PV in en probeer niet te veel kleur te gebruiken. De meeste, zakelijke folders zien er juist zo goed uit omdat zij maar twee of maximaal drie kleuren gebruiken.


EDIT2:
Overigens, hoewel ik je creatieve spelling kan waarderen heet het vak toch echt "aardrijkskunde".
Oud 18-05-2008, 13:51
marjoleintjuhh
Citaat:
* Goed leesbaar lettertype.
* Niet te klein lettertype.
* Goed gebruik van alinea's, incl. witruimte.
* Regelspatiëring een beetje aanpassen, zodat er iets meer wit tussen de regels zit.
* Duidelijk herkenbare kopjes gebruiken
* Een logootje.
* Eén of twee -kleine- plaatjes op strategische plekken. Maar gebruik nuttige plaatjes en geen lelijke clipart.

Heb je anders een PDFje van je folder? Dan kunnen we d'r eens naar kijken

Een PDFje kan je bijvoorbeeld maken door PDFCreator te installeren. Die maakt een extra printer op je computer aan. Die printer is natuurlijk geen echte printer, maar als je'm kiest in Word, dan wordt er een mooie PDF gemaakt van je document.


EDIT:
Ik ga overigens tegen PV in en probeer niet te veel kleur te gebruiken. De meeste, zakelijke folders zien er juist zo goed uit omdat zij maar twee of maximaal drie kleuren gebruiken.


EDIT2:
Overigens, hoewel ik je creatieve spelling kan waarderen heet het vak toch echt "aardrijkskunde".


ik maak wel ff een pdfje van me folder maar hoe kan jij die dan zien?
Oud 18-05-2008, 13:54
marjoleintjuhh
Waar kan je dat dowloaden ? die link kost geld!
Oud 18-05-2008, 15:25
Gunkan
Gunkan is offline
PDFCreator kost geld? Ben je mal Het is een "open source" en gratis stuk software. Als je op de dikke, groene "Download" knop duwt kom je hier terecht. Daar kan je de software downloaden en klaar.

Als je ergens opslagruimte hebt op een webserver, dan kan je daar je folder neerzetten. Heb je dat niet, dan kan je'm aan mij mailen en dan zet ik'm wel even een weekje op m'n site. M'n mail adres vind je hier
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nieuw Soulseek (tip)topic.
Verwijderd
112 13-11-2007 13:24
Werk, Geld & Recht Diploma???
Marinka
13 27-04-2005 13:42
Algemene schoolzaken Rechten of accountancy?
AK-47
44 27-08-2003 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.