Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2013, 16:57
belgian_boy
belgian_boy is offline
hallo, ik heb de laatste tijd wat geexpirimnteerd en toen kwam mijn broer (19jaar) binnen gelopen, dan zijn we samen beginnen trekken enzo, endan begon hij mij te pijpen, en ik hem dan ook..., maar nu vraagt hij altijd of ik geen zin heb om het nog eens te doen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden, op die vraag, ik heb er wel zin in enzo maar het gezacht dat het met je broer is is een beetje raar, graag nuttige reacties aub
grts belgian_boy
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:10
Verwijderd
En hoe oud ben jij?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:10
belgian_boy
belgian_boy is offline
15
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:19
Verwijderd
het is niet verantwoord wat jou broer doet
en ben je Homo ofz?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:20
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
het is niet verantwoord wat jou broer doet
en ben je Homo ofz?
neen, ik ben geen homo
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:21
Verwijderd
oke en trouwens leuk dat je een belg bent ik ben driekwart belg maar dat doet er niet toe sorry
oke heb je een vriendin? of heeft hij er een
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:22
belgian_boy
belgian_boy is offline
neen, en neen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:22
Verwijderd
oke maar het is nog steeds niet verantwoord
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:23
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
oke maar het is nog steeds niet verantwoord
maaar dat is geeen antwoord op mijn vraag he
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:29
Verwijderd
Lastig. Als je 13 was geweest had ik gezegd dat je broer verkeerd bezig is, dat jij later misschien spijt zal krijgen en dat het beter is om 't niet te doen. Als je 17 was geweest had ik gezegd dat het inderdaad raar is, maar dat er ook niet zoveel mis kan gaan en dat je oud en wijs genoeg bent om het zelf te weten. Maar met 15 zit je daar precies tussenin.

Heb je het idee dat hij aandringt, of respecteert hij dat je aarzelt? Kunnen jullie nog gewoon normaal met elkaar omgaan, ondanks dat jullie elkaar gepijpt hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:31
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Lastig. Als je 13 was geweest had ik gezegd dat je broer verkeerd bezig is, dat jij later misschien spijt zal krijgen en dat het beter is om 't niet te doen. Als je 17 was geweest had ik gezegd dat het wellicht raar is, maar dat er ook niet zoveel mis kan gaan en dat je oud en wijs genoeg bent om het zelf te weten. Maar met 15 zit je daar precies tussenin.

Heb je het idee dat hij aandringt, of respecteert hij dat je aarzelt? Kunnen jullie nog gewoon normaal met elkaar omgaan, ondanks dat jullie elkaar gepijpt hebben?
als, ik nee zeg vraagt hij het niet meer, maar dan de volgende keer dan terug wel & eigelijk wel ja, hij doet veel voor mij en ik veel voor hem wat met die zaken niks te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 17:46
Verwijderd
En wat zijn jouw redenen om het wel of niet te willen doen?

Want als jouw enige tegenargument 'misschien is het raar' is en voor de rest wil je heel graag, dan nouja. Kijk, het blijft incest. Maar je zal niet de eerste zijn die daar niets om geeft en zolang je 't allebei vrijwillig doet (en er geen enge dingen zijn met machtsmisbruik of groot leeftijdsverschil) is daar niets moreel verkeerds aan. Hooguit vinden mensen het vies, maar ten eerste hoef je 't niemand te vertellen en ten tweede vinden mensen wel meer vies. Zolang niemand er schade aan ondervindt ben ik een groot voorstander van gewoon doen waar je zin in hebt.

Maar als je het zelf ongemakkelijk vindt, of je bent bang dat je straks geen 'nee' meer kan zeggen, of je hebt geen goede band met je broer, hebt niet 't idee dat je erover kan praten, spijt hebt van de vorige keer, etc, etc, dan is het een minder goed idee.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:01
belgian_boy
belgian_boy is offline
ik vind het soms wel leuk, als ik veel er geil ben, maar anders niet zo, het enigste wat hij wel niet doet als ik zeg dat we het beter met een condoom zouden doen dat hij dan zegt, dat hij er vergeten helen is of dat hij geen tijd had om te halen, want met een condoom zijn we dan eigenlijk minder verbonden met ons lichaam of niet ?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:03
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nou, als jullie allebei maagd zijn is een condoom niet eens nodig. Zwanger worden kun je toch niet en als je maagd bent heb je geen SOA's.

En nogal logisch dat je er alleen zin in hebt wanneer je geil bent.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:04
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Nou, als jullie allebei maagd zijn is een condoom niet eens nodig. Zwanger worden kun je toch niet en als je maagd bent heb je geen SOA's.

En nogal logisch dat je er alleen zin in hebt wanneer je geil bent.
ik weet wel niet of hij nog maagd is he
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:05
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ik weet wel niet of hij nog maagd is he
Misschien handig om hem dat eens te vragen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:07
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Misschien handig om hem dat eens te vragen.
nja, dat is nu niet echt iets waarover je begint he
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:09
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
nja, dat is nu niet echt iets waarover je begint he
Nee, elkaars lul in je mond nemen is prima, maar erover praten is vreemd? Logisch.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:10
Verwijderd
Citaat:
nja, dat is nu niet echt iets waarover je begint he
als je elkaar pijpt en neukt lijkt me dat wel een relevant onderwerp, denk je niet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:14
belgian_boy
belgian_boy is offline
maar als hij nu soa's zou hebben, moet hij dan pillen nemen fso ? & anders had ik het nu eigelijk ook al
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:15
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja. Maar ga jezelf nou niets ergs aanpraten nog. Vraag eerst eens aan hem of hij nog maagd is. Als hij nooit seks heeft gehad (naast jou), heeft hij ook geen SOA's en kan hij niets door hebben gegeven aan jou. En dan heb je dus ook geen condooms nodig.

Mocht hij wel al seks hebben gehad, dan kun je bijvoorbeeld gewoon naar de GGD voor een SOA-test. Als je het echt zeker wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:19
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Ja. Maar ga jezelf nou niets ergs aanpraten nog. Vraag eerst eens aan hem of hij nog maagd is. Als hij nooit seks heeft gehad (naast jou), heeft hij ook geen SOA's en kan hij niets door hebben gegeven aan jou. En dan heb je dus ook geen condooms nodig.

Mocht hij wel al seks hebben gehad, dan kun je bijvoorbeeld gewoon naar de GGD voor een SOA-test. Als je het echt zeker wilt weten.
kan je ergens aan zien dat je dat hebt ? moet je bv. medicijnen nemen ? of hoe zit dat met die ziekte ?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:24
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Luister nou eens even. Maak je nou niet zo druk voordat je iets weet. Vraag hem eerst of hij al eens seks heeft gehad met iemand anders. Als hij gewoon nog maagd is zijn al deze vragen niet relevant.

Maar goed. Nee, je kunt niet altijd zien of je een SOA hebt. De behandeling ligt aan de SOA. De enige manier om erachter te komen of je een SOA hebt is door een SOA-test, die kun je laten doen bij, bijvoorbeeld, de GGD.

Even los van het feit dat dit om incest gaat: misschien moet je nog geen seks hebben als je dit soort dingen niet weet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:25
Verwijderd
dude je bent 15, je hebt toch weleens seksuele voorlichting gehad op school over soa's mag ik hopen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Oh en SOA is niet "een ziekte". Het is een verzameling ziekten. Alles dat seksueel overdraagbaar is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:28
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
dude je bent 15, je hebt toch weleens seksuele voorlichting gehad op school over soa's mag ik hopen?
heb ik wel gehad, maar ik weet niet hoe je het kan zien, of je er medicijnen voor moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:31
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nogmaals: Nee, je kunt het niet altijd zien. En ja, medicijnen zijn wel nodig om er weer vanaf te komen. Welke medicijnen, dat ligt aan het type SOA.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:32
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Nogmaals: Nee, je kunt het niet altijd zien. En ja, medicijnen zijn wel nodig om er weer vanaf te komen. Welke medicijnen, dat ligt aan het type SOA.
dus conclusie : hij neemt geen medicijnen dus hij heeft geen soa's maar dit gaat allemaal niet meer over dees topic...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:33
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
dus conclusie : hij neemt geen medicijnen dus hij heeft geen soa's
Wat...?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:34
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Misschien weet hij niet of hij wel/niet een soa heeft. Je kunt prima iets hebben zonder het te weten en medicijnen tegen de soa te nemen. In Afrika hebben vrij veel mensen HIV, maar geen medicijnen, om een voorbeeld te geven.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:35
belgian_boy
belgian_boy is offline
Citaat:
Wat...?
als je zegt dat medicijnen er voor nodig zijn om er van af te komen, dan weet ik dat hij geen medicijnen neemt...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:37
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
als je zegt dat medicijnen er voor nodig zijn om er van af te komen, dan weet ik dat hij geen medicijnen neemt...
Maar dan weet je toch nog niet of hij een SOA heeft? Misschien weet 'ie het zelf niet eens, want je krijg niet altijd symptomen.

Maar serieus, praat er nou eens gewoon met hem over.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Misschien weet hij niet of hij wel/niet een soa heeft. Je kunt prima iets hebben zonder het te weten en medicijnen tegen de soa te nemen.
Dit. Als hij zo laks omgaat met condooms is hij vast niet opeens heel verantwoordelijk wat betreft SOA-tests.

Vraag nou maar gewoon of 'ie maagd is en koop zelf condooms als je 't graag met wil doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 20:55
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Voor de TS en overige geïnteresseerden, lees even het volgende:

Citaat:
Wanneer minderjarigen seks hebben of seksuele handelingen stellen in een familiale context is er ingevolge artikel 372 tweede en derde alinea van het strafwetboek steeds sprake van een misdrijf

De leeftijdsgrens voor het stellen of ondergaan van seksuele handelingen wordt in deze context, net zoals ten aanzien van de prostitutie opgetrokken tot achttien jaar.

Dit betekent dus dat de volgende personen zich onthouden van seksuele handelingen met een minderjarige: diens ouders, (over)grootouders, adoptanten, broers, zussen of iedere andere persoon die een soortgelijke positie heeft in het gezin en personen die gewoonlijk of occasioneel met het slachtoffer samenwonen en over haar of hem gezag hebben (denk aan scoutsleiders, priesters, onderwijzers...).
@ de TS: Je broer is derhalve volgens de Belgische wet strafbaar voor wat jullie doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 21:42
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Voor de TS en overige geïnteresseerden, lees even het volgende:



@ de TS: Je broer is derhalve volgens de Belgische wet strafbaar voor wat jullie doen.
volgens mij moet je je eerst gaan afvragen of dit wel normaal is, want in mijn ogen is dit toch vreemd (of ben ik de enige die dit vind)?
Je broer is volgens mij niet iemand waarmee je seksuele dingen mee moet doen (vind ik persoonlijk).

ontopic: vind ik dat vowel gelijk heb
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 21:59
Verwijderd
Komt vast vaker voor. Belangrijkste is dat je niks doet wat je niet wil. Dus ook als je niet zonder condoom wil. Moet hij respecteren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 23:10
tripster
tripster is offline
Ik vind het wel een beetje sneu tbh, kan 'ie niet iemand anders zoeken om zijn seksuele verlangens op uit te oefenen? Daar ben je namelijk geen broers voor.
Lijkt me ook lekker voor je ouders, om te horen dat je zoons het met elkaar doen. Not.

Als je het echt superleuk vind, moet je het zelf weten, maar ikzelf zou dan liever op zoek gaan naar een vriend, echt vet raar om het met je broer te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 13:39
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het maar raar dat hier zo gewoon over wordt gedaan. Ten eerste is het pedoseksueel gedrag wat je broer vertoont, ten tweede is het incest. Als het zijn vader was geweest, dan had men moord en brand geschreeuwd, maar nu het zijn oudere broer is, zegt men: "nou, praat erover met hem"?
Ten derde heeft TS geen idee wat SOA's zijn, dus is hij uberhaupt nog lang niet klaar voor seksuele handelingen, met wie dan ook.

Dus gast, niet doen. Je gaat er geheid spijt van krijgen en je broer moet ook even goed inzien waar ie mee bezig is, want helemaal normaal is dit niet.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 13:45
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Oh, ik vind het niet normaal hoor. Ik snap, eerlijk gezegd, helemaal niet waarom hij überhaupt zijn broer wil doen. Maar als hij het dan toch per se wil doen, moet 'ie wel met zijn broer praten over eventuele SOA's en sekspartners en zo (dat bedoelde ik dus met "praat erover").

Eens met het laatste stukje.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 13:54
Verwijderd
Citaat:
volgens mij moet je je eerst gaan afvragen of dit wel normaal is, want in mijn ogen is dit toch vreemd (of ben ik de enige die dit vind)?
Je broer is volgens mij niet iemand waarmee je seksuele dingen mee moet doen (vind ik persoonlijk).

ontopic: vind ik dat vowel gelijk heb
Hij vraagt zich toch ook af of het normaal is? Daarom heeft hij dit topic geopend. En wij zeggen erop: nee, het is raar en vies. Objectief vies, want bij de meeste mensen is het biologisch zo geregeld dat ze geen seks willen met familieleden.

Maar 'raar en vies' is geen reden om iets niet te mogen doen. Ik vind ananas op je pizza doen ook raar en vies, maar dat betekent niet dat andere mensen het niet mogen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 14:05
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, ik vind het niet normaal hoor. Ik snap, eerlijk gezegd, helemaal niet waarom hij überhaupt zijn broer wil doen. Maar als hij het dan toch per se wil doen, moet 'ie wel met zijn broer praten over eventuele SOA's en sekspartners en zo (dat bedoelde ik dus met "praat erover").

Eens met het laatste stukje.
Citaat:
Hij vraagt zich toch ook af of het normaal is? Daarom heeft hij dit topic geopend. En wij zeggen erop: nee, het is raar en vies. Objectief vies, want bij de meeste mensen is het biologisch zo geregeld dat ze geen seks willen met familieleden.

Maar 'raar en vies' is geen reden om iets niet te mogen doen. Ik vind ananas op je pizza doen ook raar en vies, maar dat betekent niet dat andere mensen het niet mogen.
Nouja, ik vind jullie nogal bagatelliserend en mild overkomen. Zo van: "ja, nouja, het is wel vies, maar als jij het WIL...". Ik vind dat dit op alle mogelijke manieren uit zijn hoofd moet worden gepraat. Natuurlijk kunnen we hem niet tegenhouden, maar op zijn minst erop wijzen dat zijn broer (naar ik meen) strafbaar is en dat hij er spijt van gaat krijgen later. Dan is het hele wijzen op die SOA's en het kopen van condooms nogal irrelevant, want daar zou hij zich gewoon niet mee bezig moeten houden.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
hallo, ik heb de laatste tijd wat geexpirimnteerd en toen kwam mijn broer (19jaar) binnen gelopen, dan zijn we samen beginnen trekken enzo, endan begon hij mij te pijpen, en ik hem dan ook..., maar nu vraagt hij altijd of ik geen zin heb om het nog eens te doen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden, op die vraag, ik heb er wel zin in enzo maar het gezacht dat het met je broer is is een beetje raar, graag nuttige reacties aub
grts belgian_boy


Allereerst; vraag vanavond nog aan je broer of hij nog maagd is. Is hij geen maagd, dan moet hij een SOA test gaan doen. Als er een SOA uitkomt, heb jij die hoogstwaarschijnlijk ook. Komt er geen SOA uit, dan heb jij die niet. Een SOA is niet altijd zichtbaar. Ik heb bijvoorbeeld ook een hele poos een SOA gehad zonder het te weten.
Ten tweede; kap met dat geëxperimenteer met je broer. Het is je broer, dude.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 14:46
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nouja, ik vind jullie nogal bagatelliserend en mild overkomen. Zo van: "ja, nouja, het is wel vies, maar als jij het WIL...". Ik vind dat dit op alle mogelijke manieren uit zijn hoofd moet worden gepraat. Natuurlijk kunnen we hem niet tegenhouden, maar op zijn minst erop wijzen dat zijn broer (naar ik meen) strafbaar is en dat hij er spijt van gaat krijgen later. Dan is het hele wijzen op die SOA's en het kopen van condooms nogal irrelevant, want daar zou hij zich gewoon niet mee bezig moeten houden.
Ik vind dat de TS er zeker wel achter moet zien te komen of zijn broer al eerder seksueel contact met mensen heeft gehad. Want zelfs als hij het nu nooit meer doet, is er een kans dat hij via hem een SOA heeft opgelopen. Vind je dat echt irrelevant?

Verder, tja, ik vind het vies en ranzig en kan me niet voorstellen dat ik ooit iets met m'n broer zou doen, maar de TS heeft dat zelf ook wel door, want in zijn OP laat 'ie al duidelijk merken dat 'ie snapt dat het eigenlijk niet normaal is. Maar hij doet het toch, tja. Dan mag 'ie op z'n minst over SOA's nadenken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik vind jullie nogal bagatelliserend en mild overkomen. Zo van: "ja, nouja, het is wel vies, maar als jij het WIL...". Ik vind dat dit op alle mogelijke manieren uit zijn hoofd moet worden gepraat. Natuurlijk kunnen we hem niet tegenhouden, maar op zijn minst erop wijzen dat zijn broer (naar ik meen) strafbaar is en dat hij er spijt van gaat krijgen later. Dan is het hele wijzen op die SOA's en het kopen van condooms nogal irrelevant, want daar zou hij zich gewoon niet mee bezig moeten houden.
Het verschil tussen 19 en 15 vind ik niet genoeg om dramatisch te doen over pedoseksueel gedrag. Je hebt hier wel vaker topics met de vraag of zo'n leeftijdsverschil strafbaar is, en het antwoord is altijd 'in theorie wel, maar als het vrijwillig is en jullie doen allebei geen aangifte dan is er geen probleem'. Van een scheve machtsverhouding (zoals bij vader/zoon) is ook geen sprake.

Spijt, tja. Ik heb posts gelezen van mensen die spijt hadden van dat ze zulke dingen níet gedaan hadden. Ook een heel uitgebreide incestthread op Reddit, waar mensen vertelden over hun ervaringen. Bij bijna iedereen bloedde het uiteindelijk vanzelf een beetje dood. Vrijwel niemand had er spijt van.

Nogmaals: ja, het is incest en daarom raar en vies. Maar 'ik vind het vies' is een emotie, geen argument.

Wat voor redenen zijn er dan nog over om het 'op alle mogelijke manieren' uit zijn hoofd te praten?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 16:07
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Want zelfs als hij het nu nooit meer doet, is er een kans dat hij via hem een SOA heeft opgelopen. Vind je dat echt irrelevant?
Dat niet, als het vragen naar SOA's maar niet met de insteek is om er verder mee te gaan, maar slechts om vast te stellen of ie niet al iets heeft opgelopen.

Citaat:
Verder, tja, ik vind het vies en ranzig en kan me niet voorstellen dat ik ooit iets met m'n broer zou doen, maar de TS heeft dat zelf ook wel door, want in zijn OP laat 'ie al duidelijk merken dat 'ie snapt dat het eigenlijk niet normaal is. Maar hij doet het toch, tja. Dan mag 'ie op z'n minst over SOA's nadenken.
Ja, hij doet het, maar het feit dat ie nog zulke extreem onwetendheid tentoonspreidt (iig wat betreft SOA's), maakt dat ie zich er uberhaupt nog niet in de praktijk mee bezig moet houden. Zeker niet op zo'n manier. Nadenken over SOA's is één ding, als hij iig maar niet meer verder gaat experimenteren voor ie meer weet/ouder is.

Citaat:
Het verschil tussen 19 en 15 vind ik niet genoeg om dramatisch te doen over pedoseksueel gedrag. Je hebt hier wel vaker topics met de vraag of zo'n leeftijdsverschil strafbaar is, en het antwoord is altijd 'in theorie wel, maar als het vrijwillig is en jullie doen allebei geen aangifte dan is er geen probleem'. Van een scheve machtsverhouding (zoals bij vader/zoon) is ook geen sprake.
Waarom niet, hij is 4 jaar ouder en heeft misschien wel een dominerende positie t.o.v. hem. Jongere broertjes kijken wel vaker naar hun grote broer op. En het feit dat hij nog niet zo heel goed weet waar ie mee bezig is (getuige zijn onwetendheid) doet me vermoeden dat hij niet echt volledig beseft waar ie mee bezig is.

Citaat:
Spijt, tja. Ik heb posts gelezen van mensen die spijt hadden van dat ze zulke dingen níet gedaan hadden. Ook een heel uitgebreide incestthread op Reddit, waar mensen vertelden over hun ervaringen. Bij bijna iedereen bloedde het uiteindelijk vanzelf een beetje dood. Vrijwel niemand had er spijt van.

Nogmaals: ja, het is incest en daarom raar en vies. Maar 'ik vind het vies' is een emotie, geen argument.

Wat voor redenen zijn er dan nog over om het 'op alle mogelijke manieren' uit zijn hoofd te praten?
Het is voor mij alles bij elkaar dat het zo questionable maakt; ten eerste te onwetend, ten tweede te jong voor zijn broertje (strafrechtelijk gezien) en ten derde is het zijn broer. Ten vierde (wat jij al more or less zei) lijkt die broer me ook niet de meest verantwoordelijke figuur, als hij 'vergeten is een condoom te halen'. Het is op zoveel manieren gewoon een recipe for disaster. Het minste dat wij dan kunnen doen is dan niet aanraden condooms te kopen, zoals jij deed, maar gewoon benadrukken dat hij er HELEMAAL mee moet kappen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 16:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Incest is not done. Dus zoek een andere leuke jongen waar je géén familieband mee hebt om dit soort dingen te doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, hij doet het, maar het feit dat ie nog zulke extreem onwetendheid tentoonspreidt (iig wat betreft SOA's), maakt dat ie zich er uberhaupt nog niet in de praktijk mee bezig moet houden. Zeker niet op zo'n manier. Nadenken over SOA's is één ding, als hij iig maar niet meer verder gaat experimenteren voor ie meer weet/ouder is.
Dit werkt niet. Je kan niet tegen pubers zeggen van 'oke knul, heb jij maar even geen seks want dat vinden wij namelijk onverantwoord op jouw leeftijd'. Tenminste, het kan wel, maar als je verwacht dat ze luisteren kom je van een koude kermis thuis.

Citaat:
Waarom niet, hij is 4 jaar ouder en heeft misschien wel een dominerende positie t.o.v. hem. Jongere broertjes kijken wel vaker naar hun grote broer op. En het feit dat hij nog niet zo heel goed weet waar ie mee bezig is (getuige zijn onwetendheid) doet me vermoeden dat hij niet echt volledig beseft waar ie mee bezig is.
Ja, maar waarom denk je dat jouw aanpak beter is dan mijn aanpak? Ik heb in mijn eerste posts meteen al gezegd dat zijn leeftijd problematisch is. Daarna heb ik gevraagd hoe hun band is, of ze wel kunnen praten over problemen, geprobeerd uit te zoeken of die broer inderdaad een dominerende positie heeft, gekeken naar z'n gevoel over hun vorige ervaring, gevraagd of hij wel 'nee' kan zeggen, of zijn broer naar hem luistert, etc.

Dat zijn concrete vragen die precies de probleempunten afgaan die jij noemt. Klakkeloos roepen van 'doe nou maar gewoon niet' negeert die probleempunten en gooit zo'n jongen in al zijn onwetendheid juist in het diepe. Hij hééft al seks gehad met z'n broer, he.

Citaat:
Het is voor mij alles bij elkaar dat het zo questionable maakt; ten eerste te onwetend, ten tweede te jong voor zijn broertje (strafrechtelijk gezien) en ten derde is het zijn broer. Ten vierde (wat jij al more or less zei) lijkt die broer me ook niet de meest verantwoordelijke figuur, als hij 'vergeten is een condoom te halen'. Het is op zoveel manieren gewoon een recipe for disaster. Het minste dat wij dan kunnen doen is dan niet aanraden condooms te kopen, zoals jij deed, maar gewoon benadrukken dat hij er HELEMAAL mee moet kappen.
Het minste wat wij kunnen doen is hem voorlichten over seks en hem wijzen op de mogelijke problemen. Van 'je moet HELEMAAL kappen' wordt hij niet veel wijzer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 17:52
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dat niet, als het vragen naar SOA's maar niet met de insteek is om er verder mee te gaan, maar slechts om vast te stellen of ie niet al iets heeft opgelopen.



Ja, hij doet het, maar het feit dat ie nog zulke extreem onwetendheid tentoonspreidt (iig wat betreft SOA's), maakt dat ie zich er uberhaupt nog niet in de praktijk mee bezig moet houden. Zeker niet op zo'n manier. Nadenken over SOA's is één ding, als hij iig maar niet meer verder gaat experimenteren voor ie meer weet/ouder is.
Helemaal eens hoor. Ik heb dat ook al gezegd in één van mijn posts:

Citaat:
Even los van het feit dat dit om incest gaat: misschien moet je nog geen seks hebben als je dit soort dingen niet weet.


En verder inderdaad dit:
Citaat:
Het minste wat wij kunnen doen is hem voorlichten over seks en hem wijzen op de mogelijke problemen. Van 'je moet HELEMAAL kappen' wordt hij niet veel wijzer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 18:25
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waarom niet, hij is 4 jaar ouder en heeft misschien wel een dominerende positie t.o.v. hem. Jongere broertjes kijken wel vaker naar hun grote broer op.
Er zijn zoveel mensen die seks hebben met mensen tegen wie ze opkijken.

Mja, op zich is er niets mis mee om je broer te neuken als je allebei verstandige volwassenen bent, maar in dit geval zou ik inderdaad zeggen, beter van niet. Desalniettemin; een geel forum gaat die jongen natuurlijk geen erectie uit z'n broek praten, dus dan kunnen we maar beter goed advies geven.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 18:44
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dit werkt niet. Je kan niet tegen pubers zeggen van 'oke knul, heb jij maar even geen seks want dat vinden wij namelijk onverantwoord op jouw leeftijd'. Tenminste, het kan wel, maar als je verwacht dat ze luisteren kom je van een koude kermis thuis.
Nee hoor, die illusie heb ik niet. Ik ben ook voorstander van voorlichting boven verbieden. Maar jullie eerste paar posts vond ik nogal overkomen alsof jullie er niet zo van opkeken.


Citaat:
Ja, maar waarom denk je dat jouw aanpak beter is dan mijn aanpak? Ik heb in mijn eerste posts meteen al gezegd dat zijn leeftijd problematisch is. Daarna heb ik gevraagd hoe hun band is, of ze wel kunnen praten over problemen, geprobeerd uit te zoeken of die broer inderdaad een dominerende positie heeft, gekeken naar z'n gevoel over hun vorige ervaring, gevraagd of hij wel 'nee' kan zeggen, of zijn broer naar hem luistert, etc.

Dat zijn concrete vragen die precies de probleempunten afgaan die jij noemt. Klakkeloos roepen van 'doe nou maar gewoon niet' negeert die probleempunten en gooit zo'n jongen in al zijn onwetendheid juist in het diepe. Hij hééft al seks gehad met z'n broer, he.
Het klopt dat je inderdaad al die probleempunten aanstipt, maar dat kan ook verwarring veroorzaken bij zo'n jonge geest. Het is een mixed message die je afgeeft, omdat je in je eerdere post al aangaf dat het een lastige kwestie is omdat zijn leeftijd met 15 jaar 'er tussenin' zit. Daarom probeer ik wat directer en definitiever te zijn, en te zeggen: JA, je BENT te jong, het is niet normaal, doe het gewoon niet. Daar heeft ie misschien meer aan dan een relatief open suggestie als 'praat er eens over'. Want die broer lijkt me niet de ideale gesprekspartner, getuige het feit dat ie er gewoon onveilig op los sekst met zijn kleine broertje.


Citaat:
Het minste wat wij kunnen doen is hem voorlichten over seks en hem wijzen op de mogelijke problemen. Van 'je moet HELEMAAL kappen' wordt hij niet veel wijzer.
Dat je hem wil voorlichten over de problemen, prima, heb ik ook gedaan. Maar dan wat strenger.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Seks met je zus?
Memy1324
21 17-03-2014 19:11
Seksualiteit Bespreken met broers/zussen
Verwijderd
37 19-08-2011 10:28
Liefde & Relatie Getrouwde ex terugwillen
AzN
36 25-05-2008 22:23
Psychologie Het grote gedichtentopic #4
rare kwast
499 17-05-2005 16:15
Liefde & Relatie Broer en zus
marina DA ville
143 19-03-2005 15:03
Seksualiteit De passie van liefde en seks
Sol-v
15 06-11-2002 13:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.