Oud 15-12-2006, 13:19
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Wat ik me afvroeg: Waarom smaken zo'n beetje alle mandarijnen uit hetzelfde netje anders? Appels zijn over het algemeen vrij consistent qua smaak, bananen en kiwi's, aardbeien, enz. allemaal ook, maar mandarijnen niet.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2006, 13:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je bedoelt zure en zoetige mandarijnen?

Misschien komen ze van een andere boom of zijn ze nog niet lang genoeg gerijpt (of hoe zeg je dat?)?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 14:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
daar zit wel wat in.
appels van dezelfde soort smaken wel hetzelfde. en het is ook geen mandarijnplant, maar een boom. het is wel vaak toevallig net allemaal anders.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:04
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Tsja, daar hebben we wel eens last van, sorry...
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:32
Dreams
Avatar van Dreams
Dreams is offline
haha
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:40
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Appels smaken zeker niet hetzelfde. Maar het zal afhangen van het soort mandarijn en de hoeveelheid zon.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 01:20
Verwijderd
tjah


je kan een zoete en zure mandarijn wel van elkaar onderscheiden ; een zoete mandarijn heeft een gladde schil, een zure een hele dikke bobbelige.. that`s all I know...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 10:32
Dreams
Avatar van Dreams
Dreams is offline
bij mij zijn bobbelige altijd zoet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 11:22
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Boogie schreef op 15-12-2006 @ 23:40 :
Appels smaken zeker niet hetzelfde. Maar het zal afhangen van het soort mandarijn en de hoeveelheid zon.
Er is in elk geval meer overeenkomst dan met mandarijnen.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:22
Verwijderd
Ja, dat vind ik ook vreemd.

Ik eet dus ook nooit mandarijnen want meestal is of het hele netje niet te eten of maar de helft. Ik vind lekkere mandarijnen ook echt lekker, maar meestal vind ik mandarijnen vies (lees: of zuur, of half-droog echt smerig).
Een jaar geleden ofzo hadden ze bij de Dirk waar ik toen nog woonde hele lekkere mandarijnen, in een kist en de mandarijnen zaten in zo'n papiertje (zwart). Nooit meer gezien daarna..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hmm,dat heb je met alle soorten fruit toch wel, dat de een anders smaakt als de ander.

naja, zo vaak eet ik geen fruit.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 01:21
Verwijderd
je hebt ook soms van die hele gore droge mandarijntjes, das altijd weer een teleurstelling

ik heb altijd van die fases dat ik mandarijntjes koop en dan heb ik een lekker netje en eet ik er 5 per dag, tot ik een vieze zure droge tegenkom... dan moet ik de rest weggooien omdat ik ze uit pure onwil laat beschimmelen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 03:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-12-2006 @ 01:21 :
je hebt ook soms van die hele gore droge mandarijntjes, das altijd weer een teleurstelling

ik heb altijd van die fases dat ik mandarijntjes koop en dan heb ik een lekker netje en eet ik er 5 per dag, tot ik een vieze zure droge tegenkom... dan moet ik de rest weggooien omdat ik ze uit pure onwil laat beschimmelen
Same here. Mandarijnen stellen me vrijwel altijd teleur. Ik eet ook vrijwel alleen appels en sinaasappels.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 03:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-12-2006 @ 03:36 :
Same here. Mandarijnen stellen me vrijwel altijd teleur. Ik eet ook vrijwel alleen appels en sinaasappels.

neeeeeej! sinaasappels hebben van die gore witte velletjes, veel erger dan mandarijnen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 03:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-12-2006 @ 03:41 :
neeeeeej! sinaasappels hebben van die gore witte velletjes, veel erger dan mandarijnen
Dan moet je de goede sinaasappels kopen. Die van de C1000 (bijvoorbeeld) zijn erg slecht.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 11:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-12-2006 @ 03:49 :
Dan moet je de goede sinaasappels kopen.
om de reden van dit topic kun je eigenlijk niet zeggen dat je mandarijnen of sinaasappels niet lust omdat ze zuur of droog of vellerig (of wat voor reden dan ook) zijn. er zíjn hele gore dingen in de omloop. merk het verschil tussen jonagold en braeburn, sinaasappels en mandarijnen kennen meer van die verschillen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 11:21
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Manderijnen worden niet op soort gesorteerd. Appels wel dus die zullen meer hetzelfde smaken. Alle manderijnen zijn lekker... zolang ze niet bitter zijn.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 13:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 17-12-2006 @ 11:11 :
om de reden van dit topic kun je eigenlijk niet zeggen dat je mandarijnen of sinaasappels niet lust omdat ze zuur of droog of vellerig (of wat voor reden dan ook) zijn. er zíjn hele gore dingen in de omloop. merk het verschil tussen jonagold en braeburn, sinaasappels en mandarijnen kennen meer van die verschillen.
Punt is dat sinaasappels en mandarijnen optisch moeilijker te onderscheiden zijn (ze hebben vaak geen selectie en kennen geen "soort"). Daarnaast is de tijd van het jaar ook belangrijk. Braeburn appels zijn eigenlijk ook maar twee maanden écht lekker.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2006, 19:44
Verwijderd
ik had twee weken achter elkaar ontzettend lekkere en goedekope mandarijenen van de Aldi (ja echt). Ze waren állemaal goed - maar inderdaad niet hetzelfde -. Kocht ik deze week weer een netje, waren ze allemaal ontzettend droog en smerig.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:51
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
[OMAMODE] Dit is omdat elk stukje fruit uniek is, net zoals jij en ik. [/OMAMODE]

Ik proef ook verschil tussen appels, ook als ze van dezelfde boom komen.
Het is alleen zo dat ik me er bij appels niet aan erger en bij mandarijnen wel.
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 16:59
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Gelukkig ben ik niet de enige, maar iemand enig idee hoe het komt?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 12:07
madelief21
madelief21 is offline
Ja net als dat in sommige mandarijnen wel en in andere geen pitjes zitten....

appels smaken ook verschillend, maar over het algemeen hebben ze meer overeenkomst....

Misschien kun je qua uiterlijk het verschil zien van appels... jonagold, elstars, en die groene hoe heten ze ookal weer...

Mandarijnen kent meerdere soorten maar wellicht lijken ze te veel op elkaar... ;-)

voor de rest denk ik dat het gewoon de acceptatie is van het is zoals het is.... misschien warmte omstandigheden ofzo.... andere boom...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 10-02-2017 00:04
Lifestyle wat vind je heet
merels
458 09-11-2005 01:06
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheid topic #35
Sappie
500 03-03-2005 06:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.