Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2007, 18:36
Verwijderd
Ik:
hee Schatje
Zij:
SChatJee
Ik:
Alles Goed?
Zij:
Nee
Ik:
Wat is er dan ??
Zij:
Vriendin van haar: Ze is van De trap afgevallen en ze wilt stoppen met Haar leven
Ik:
Neeeeeeeeeeeeeeee
Ik:
nie doen
Ik:
waarom dan niet?
Zij:
Vriendin van haar: Da wilt ze niet vertellen
Ik:
ook niet aan mij?
Zij:
Vriendin van haar: Nee da wilt ze ook niet
Ik:
wat is er dan gebeurt?
Zij:
Vriendin van haar: Nou ze had een discusie met Inge&Jeffrey en toen ging ze staan boven aan de trap en ik wou haar tegen houden en daar ging ze dan ike keii hard achter haar aangerent en ze zei tegen my ik wil dood ik wil dood en al die dinge
Ik:
waarover was die discusie?
Zij:
Vriendin van haar: Da weet ik precies niet meer
Ik:
en waar is ze nu?
Zij:
By My
Ik:
Denise....
Ik:
wat is er?
Zij:
NKS
Ik:
wrom wil je dan dood?
Zij:
K ZEG NKS
Ik:
waarom niet?
Zij:
OMDA IK DOOD GAA
Ik:
Nee
Ik:
wat is er dan allemaal verkeerd aan je leven?
Zij:
ALLES
Ik:
zoals?
Ik:
je hebt veel vrienden enzo..
Zij:
K GAA DOOD IEDEREEN BLY
Ik:
Ik niet
Ik:
wat is er dan verkeerd?
Ik:
???
Zij:
ALLES
Ik:
zoals?
Ik:
?????????
Ik:
Zoals?
Ik:
waarom wil je niet meer leven?
Zij:
Vriendin van haar: Zg maar niet te veel over haar leven anders Gaat de ze dadelijk nog iets probere


Hoe kan ik haar er af houden? wat moet ik doen? ik had het al een jeffrey en inge gevraagd maar die gingen meteen offline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2007, 19:07
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
tegen de ouders zeggen. Je weet nooit of ze het echt meent. maar goed als het wel zo is en jij doet niks en ert gebeurd wat voel je je heel schuldig. Dus vertel dan maar tegen haar ouder. Daar zal ze wel niet blij mee zijn. En mischien boos worden maar als ze het echt meent is dat toch beter en als ze het niet echt meent moet ze dat soort dingen niet zeggen.

Als je het niet durft om anar haar ouders te gaan mischien dan naar je eigen ouders of iemand op school. (een docent dan wel geen medeleerling)
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 19:08
Verwijderd
Crisisdienst bellen. (112 bellen en vragen of ze je door kunnen verbinden met de dichtbijzijnde crisisdienst)
Daarna haar over halen om te praten en professionele hulp te nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 19:26
Verwijderd
ze zij dat het weer goed is, ze had ruzie met iemand die haar vriendin was en daar voelde ze zich heel schuldig over.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 19:39
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
ze zij dat het weer goed is, ze had ruzie met iemand die haar vriendin was en daar voelde ze zich heel schuldig over.
Sorry, maar daar maakt ze dan zo'n drama van.... Ik zeg dat echt niet snel, maar het komt bij mij dan echt over als een poging om aandacht te trekken als het een half uur later weer prima is. Zulke mensen zorgen er dus voor dat als er met iemand anders echt eens iets is dat diegene niet serieus genomen wordt
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar daar maakt ze dan zo'n drama van.... Ik zeg dat echt niet snel, maar het komt bij mij dan echt over als een poging om aandacht te trekken als het een half uur later weer prima is. Zulke mensen zorgen er dus voor dat als er met iemand anders echt eens iets is dat diegene niet serieus genomen wordt
ze zij dat er nog andere dingen waren... maar dat wil ze niet zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Crisisdienst bellen. (112 bellen en vragen of ze je door kunnen verbinden met de dichtbijzijnde crisisdienst)
Daarna haar over halen om te praten en professionele hulp te nemen.
ja, nee, die moet je er bovenop sturen .
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar daar maakt ze dan zo'n drama van.... Ik zeg dat echt niet snel, maar het komt bij mij dan echt over als een poging om aandacht te trekken als het een half uur later weer prima is. Zulke mensen zorgen er dus voor dat als er met iemand anders echt eens iets is dat diegene niet serieus genomen wordt
Mja dit..

Citaat:
ze zij dat er nog andere dingen waren... maar dat wil ze niet zeggen
Probeer dr toch over te halen om er met iemand (wie dan ook) over te praten.


Citaat:
ja, nee, die moet je er bovenop sturen .
Wat zou jij doen dan? (als iemand serieus op t punt staat om suicide te plegen?) Niks? Of praten ofzo? Beter laat je de crisisdienst dan komen.. Zij hebben er tenminste ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:35
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sorry, maar daar maakt ze dan zo'n drama van.... Ik zeg dat echt niet snel, maar het komt bij mij dan echt over als een poging om aandacht te trekken als het een half uur later weer prima is. Zulke mensen zorgen er dus voor dat als er met iemand anders echt eens iets is dat diegene niet serieus genomen wordt
ken je de verhalen van aangeven, aangeven, aangeven, niet serieus genomen worden en die van poging na poging? iemand die op zo'n manier aandacht trekt heeft ook hard hulp nodig.

@fiepje, zoek beter iemand die diegene vertrouwt, zo iemand kan de enige zijn die hem/haar terughaalt (+ lange termijn effecten). de crisisdienst sluit je hooguit op (valt het buiten hun verantwoordelijkheid, ghehe), en vervolgens mag je uitrusten achter slot en grendel en de draaimolen in. een groot gedeelte van deze mensen schreeuwt om aandacht, liefde, onvoorwaardelijke steun, begrip, vertrouwen. en die krijg je niet van de crisisdienst en ook niet iets wat daarop lijkt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:45
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
ken je de verhalen van aangeven, aangeven, aangeven, niet serieus genomen worden en die van poging na poging? iemand die op zo'n manier aandacht trekt heeft ook hard hulp nodig.
Jammer genoeg weet ik precies hoe het gaat ja... Daarom zou ik normaal gesproken ook niet snel zo'n reactie geven. Maar op msn(!) zeggen dat je je van kant gaat maken en even later weer zeggen dat het prima gaat, roept bij mij toch wel zo'n reactie op.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:50
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Probeer dr toch over te halen om er met iemand (wie dan ook) over te praten.
Hoe dan ook wel een goed idee ja. Crisisdienst lijkt me wat overtrokken. Als daar iedereen terecht zou komen die ooit eens zegt zichzelf van kant te willen maken krijgen ze t daar wel heel erg druk...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Jammer genoeg weet ik precies hoe het gaat ja... Daarom zou ik normaal gesproken ook niet snel zo'n reactie geven. Maar op msn(!) zeggen dat je je van kant gaat maken en even later weer zeggen dat het prima gaat, roept bij mij toch wel zo'n reactie op.
juist klinkt dat heel herkenbaar, waarschijnlijk is ze er zelf van geschrokken. nu kan er een terugtrekperiode komen en als alle aandacht weer wat gezakt is, kan ze zeggen: "zie je wel, uiteindelijk doet mijn dood er toch niet toe" en eenzamer doorgaan. het is vaak de spanning van zulke mensen: geholpen worden willen ze niet, kunnen ze misschien ook niet, geloven ze bovendien ook niet in, - maar ze hebben het zo hard nodig.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 20:55
Verwijderd
Dus wat is het beste om haar helemaal van het probleem af te helpen? (het liefst zonder hulp van al te veel andere)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:02
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Dus wat is het beste om haar helemaal van het probleem af te helpen? (het liefst zonder hulp van al te veel andere)
Áls ze echt een probleem heeft, kan ze dat niet oplossen zonder hulp van anderen en jij al helemaal niet (is niet zo bot bedoelt als het klinkt ) Dan moet ze toch hulp gaan zoeken bij bijvoorbeeld een mentor die haar zeer waarschijnlijk door zal sturen naar een schoolmaatschappelijkwerker. Als je je echt zo'n zorgen maakt, zal ik dat proberen als ik jou was. Dat is ook echt het enige dat je echt kan doen. Succes ermee
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zou alsnog naar haar ouders gaan. Als zij om een woordenwisseling (en alles wat ze wel niet wil zeggen, terwijl ze wel wil gillen dat ze zelfmoord gaat plegen) haar leven wil beëindigen dan heeft ze waarschijnlijk meer problemen dan alleen een ruzietje en een huilbui. Ze zal het je misschien niet in dank afnemen, maar haar ouders kunnen haar wel in de gaten houden, in vertrouwen met haar praten en haar misschien stimuleren om eens naar een psych te gaan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 21:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dus wat is het beste om haar helemaal van het probleem af te helpen? (het liefst zonder hulp van al te veel andere)
dat lost zich niet op hoor, het komt waarschijnlijk niet uit de lucht vallen en het verdwijnt niet plotseling of eenvoudig. het is altijd een proces. ik weet niet hoe serieus de zaak is, maar we gaan uit van serieus natuurlijk.
ik denk dat ze ongeveer zo jong is als jij? waarschijnlijk, kan ik me zo voorstellen, praat ze liever niet met haar leeftijdgenoten over dit onderwerp (het is geen babbelonderwerp), maar met een volwassen iemand. als er iemand is die ze vertrouwd, een broer, een oma, een kennis, zou die zulke dingen zeker het beste kunnen doen. waarschijnlijker wil ze er helemaal niet over praten, maar dan kan zo'n iemand aangeven dat ze zo niet verder kan en dat beseft ze zelf ook wel. dat heeft ze immers zelf aangegeven hiermee (!!!).

als het nodig is (liefde, vertrouwen en een luisterend oor kunnen zo immens onderschat worden) aanraden van professionele hulp natuurlijk. dan moet haar duidelijk worden gemaakt dat het probleem niet raar is. dat die mensen niet eng zijn, het probleem willen "begrijpen" of een poging doen, willlen luisteren, begrip tonen, haar helpen met bepaalde dingen. ze vertellen dingen niet door, ze kan hen vertrouwen. desnoods met "probeer het eens één keer of het gaat", of dat zo'n iemand zelf op vertrouwelijke manier contact zoekt.
ik denk dat het voor jou en jullie vriendengroep in ieder geval heel belangrijk is te laten merken dat ze belangrijk is voor jullie. dus misschien je niet met haar bemoeien, maar wel laten weten dat ze bij jullie terecht kan en dergelijke? of iets leuks met haar doen, zulke dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 23:43
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ouders informeren en evt bijstaan met de juiste instanties te zoeken.

Het lijkt me ook meer een schreeuw om aandacht
"kijk ik heb problemen" Die je serieus moet nemen.

Ze zit er dus nog net niet helemaal doorheen en kan evt geholpen worden

Als iemand het echt helemaal beu is doet die meestal wat definitivers, zoals voor de trein springen, of vanaf 7 hoog springen, Dan is namelijker wat zekerder dat het lukt

Ipv van de trap springen, waarbij je erg veel "mazzel" moet hebben wi het lukken, meer waarschijnlijk dat je een arm / been breekt.
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 23:58
Ellesdee
Avatar van Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Wat zou jij doen dan? (als iemand serieus op t punt staat om suicide te plegen?) Niks? Of praten ofzo? Beter laat je de crisisdienst dan komen.. Zij hebben er tenminste ervaring mee.
ik heb een tijdje terug ook 112 gebeld toen iemand voor de cam zn mondhoeken met een mes bewerkte
ik wist dat ie suiciaal was, dus ik dacht, bel wel gelijk de politie voordat ie nog meer gekke dingen gaat doen

politie is naar zn huis toegegaan en heeft m meegenomen naar t ziekenhuis
__________________
People used to explore the dimensions of reality by taking LSD to make the world look weird.The world is weird&they take PROZAC to make it look normal
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2007, 11:15
Verwijderd
Jeetje.
Goed da je hebt gebeld.

En waarom ik de crisisdienst voorstelde, zoals ik al zei, is omdat zij iemand die op t punt staat op suicide te plegen wel tegen kunnen houden door misschien idd 'op te sluiten'. En dit is misschien niet het beste idee maar als diegene daardoor geen suidice kan plegen, dan is de rest toch een probleem voor de volgende dag?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:11
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
je moet haar duidelijk maken dat het niet eerlijk is dat ze doet alsof de wereld moeilijker is voor haar.
maak haar duidelijk (of het nu waar is of niet) dat de wereld ook geen makkie is voor jou, maar dat je er niets mee opschiet om zelfmedelijden te hebben. dat helpt je niet verder, sterker.. het haalt je naar beneden.

als je dood bent dan ben je dood. Punt is dat zij gewoon leeft, en wat doe je als je leeft? dan zorg je er toch voor dat je een beetje goed leeft? zelfmedelijden en somberheid zijn geen oplossing om goed te leven.
dus idd zoals '=zwart wit=' al zei: niet teveel mee bemoeien als in proberen haar te zetten tot het zoeken van hulp en medelijden met haar hebben. als je medelijden toont geef je in feite aan dat je haar gelijk geeft, terwijl ze dat niet heeft!
ze is de enige niet die met deze wereld moet leven. (dat kun je er beter niet bij zeggen btw, dan neem je het haar namelijk kwalijk, kan als een persoonlijke aanval gezien worden, maar je kunt jezelf bijv noemen. jij moet ook je best doen om wat van het leven te maken.)

het beste wat je kunt doen is haar informeren, zodat ze zelf met die info wat kan veranderen aan zichzelf.
opt moment dat het een beetje tot haar doordringt kun je misschien ook makkelijker met haar praten.
praten is een enorme opluchter, en als er sprake is van suicidale neigingen (dan zal dat deze wss uitstellen, en haar meer de tijd geven om goed na te denken over wat ze nu wil)
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 30-10-2007 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:08
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
De crisisdienst zou zo'n meisje echt niet opsluiten. Maar ik geloof niet eens dat ze er naartoe zouden gaan. Er zijn zoveel mensen die dreigen zelfmoord te plegen... Alleen als er echt rare dingen (dreigen te) gebeuren gaan ze erop af. Ze kunnen ook wel een crisisopname regelen, maar alleen als dat echt nodig is. Mensen die heel hard roepen dat ze zelfmoord gaan plegen doen dat bijna nooit, maar ik begrijp goed dat je je zorgen maakt.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 15:26
asterix
asterix is offline
@ Myuki
Ik vind het een gevaarlijke opmerking van je om te zeggen dat mensen die hard roepen zelfmoord te willen plegen het bijna nooit doen. Dat is namelijk niet zo.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 16:21
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
In alle gevallen is het een roep om aandacht, anders zeg je het niet. Helaas gebeuren er veel te vaak ongelukken met mensen die het aankondigen, ook al willen ze niet echt dood.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
De crisisdienst zou zo'n meisje echt niet opsluiten. Maar ik geloof niet eens dat ze er naartoe zouden gaan. Er zijn zoveel mensen die dreigen zelfmoord te plegen... Alleen als er echt rare dingen (dreigen te) gebeuren gaan ze erop af. Ze kunnen ook wel een crisisopname regelen, maar alleen als dat echt nodig is. Mensen die heel hard roepen dat ze zelfmoord gaan plegen doen dat bijna nooit, maar ik begrijp goed dat je je zorgen maakt.
dit is een fictie waar ik pas nog iemand aan dood heb zien gaan .

Citaat:
In alle gevallen is het een roep om aandacht, anders zeg je het niet. Helaas gebeuren er veel te vaak ongelukken met mensen die het aankondigen, ook al willen ze niet echt dood.
nee. er wil een groot gedeelte van de suicidale mensen niet "echt" dood, maar als ze geen andere optie overhouden. van alle mensen die daadwerkelijk een einde aan hun leven maken, heeft het absolute overgrote deel al eerder een poging (of bekendmaking, of iets daar tussenin) gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:00
sweetlover
sweetlover is offline
Zeg dat je van haar houd en wees er voor haar. Ze kan je vertrouwen, zeg dat maar. En ga naar haar toe i.p.v msn
Jij bent nu misschien wel álles wat ze nodig heeft!!!!! Je kan haar leven redden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2007, 05:53
Verwijderd
Citaat:
Zeg dat je van haar houd en wees er voor haar. Ze kan je vertrouwen, zeg dat maar. En ga naar haar toe i.p.v msn
Jij bent nu misschien wel álles wat ze nodig heeft!!!!! Je kan haar leven redden!
Het leven van dat meisje kan de topicstarter nooit redden.
Diegene heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar er voor haar zijn is denk ik al belangrijk,
en misschien samen met haar op zoek gaan naar hulp?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 05:54
Verwijderd
[QUOTE=Inanis;26287843]je moet haar duidelijk maken dat het niet eerlijk is dat ze doet alsof de wereld moeilijker is voor haar.

Ik denk dat je dit beter niet kunt zeggen.
Dan gaat het meisje zich onbegrepen voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 09:08
Verwijderd
Hoe oud is dat meisje eigenlijk?

Het komt mij over als een schreeuw om aandacht, maar ik zou het toch in de gaten houden want je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:54
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Standaard geblér van een 14-jarig meisje. Mooi over laten waaien, geen aandacht en geven, en zie, ze trouwt, krijg 20 kinderen en sterft op haar 100-ste
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:57
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Juist wel. Misschien is het wel, zoals jij het noemt gebler, maar ik vind wel dat je het serieus moet nemen. Een grote doodsoorzaak onder pubers in westerse landen is toch zelfmoord.
Ook al is de kans groot dat het iets met haar leeftijd te maken heeft, dat zegt natuurlijk niets over het wel of geen zelfmoord plegen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 21:12
Osmoian
Osmoian is offline
Ik heb het even heel vluchtig doorgelezen maar het lijkt me gewoon een grote schreeuw om aandacht, het zijn vaak de wat stillere in zich zelfgekeerde mensen die zelfmoord plegen, in dit geval is het waarschijnlijk een poging tot meelij of aandachttrekkerij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 20:05
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
Ik sluit mij aan bij Osmoian. De kans dat ze zich er toe zet om deze handeling te verrichten, is miniem te noemen. Er zijn wel meer pubers die lopen te dreigen met zelfmoord, het gros daarvan doet dit alleen omdat ze in een dip zitten en willen dat dit erkend wordt.
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 15:26
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Inderdaad het gros ja.
En wat als zij het wél serieus meent?
Ik zou wel even aan de bel trekken bij papamama en/of school.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 21:29
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Zoiets 1 x meegemaakt, en toen heb ik de ouders van die persoon gebeld. Die gozer wilde gewoon aandacht. Net als dat meisje op msn, en te lezen aan de manier waarop het getypt is wilde ze enkel en alleen aandacht en was dit niet serieus te nemen.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 21:12
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
gewoon hard aanpakken. puberaal gedrag, dramaqueen.
niet te serieus nemen.
mn broer is ook een paar keer door agenten van een flatgebouw afgehaald. als ie t gewild had, had ie de pijp uit geweest.
als ze dood wilde had ze t allang gedaan.
schop onder dr hol heeft ze nodig (en misschien een beetje peptalk.....)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 13:13
Verwijderd
en geen linkin park meer laten luisteren!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2007, 13:15
Verwijderd
Hehe, attentionwhore detected. Lekker doodnegeren (pun intended).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:24
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Jongens, doe eens even normaal. Ook al is ze puberaal, dat betekend niet dat ze geen psychische problemen kan hebben.

@TS: Als je echt iets wilt doen, kun je het beste zeggen dat ze hulp moet gaan zoeken. Haar ouders bellen is ook een optie... die weten waarschijnlijk niet eens dat ze zich zo rot voelt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 20:58
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Jongens, doe eens even normaal. Ook al is ze puberaal, dat betekend niet dat ze geen psychische problemen kan hebben.
Ze heeft idd duidelijk een psychisch probleem als ze zich zo opstelt ja, ik denk niet dat iemand dat ontkent...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:04
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Ze heeft idd duidelijk een psychisch probleem als ze zich zo opstelt ja, ik denk niet dat iemand dat ontkent...
Mwa, in de posts boven de mijne wordt getipt om haar, ik herhaal het even letterlijk, 'dood te negeren' en om het 'niet tè serieus te nemen'

Dit vind ik geen goeie tips. De kans dat ze een psychisch probleem heeft is zeker aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:21
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Mwa, in de posts boven de mijne wordt getipt om haar, ik herhaal het even letterlijk, 'dood te negeren' en om het 'niet tè serieus te nemen'

Dit vind ik geen goeie tips. De kans dat ze een psychisch probleem heeft is zeker aanwezig.
Ik weet 't niet. Stel dat je met zelfmoord dreigt voor de aandacht, heb je duidelijk een probleem. Maar de oplossing daarop is niet iemand dan maar die aandacht geven (volgens mij). Haar aanraden om eens hulp te gaan zoeken is geen slecht idee, maar ik zou t persoonlijk dan niet al te serieus nemen en het idd negeren. Het is niet slecht om haar aandacht te geven en haar het gevoel te geven dat je er voor haar bent, maar doe dat op een subtielere wijze zonder in te gaan op haar zelfmoorddreigingen. Snap je wat ik bedoel?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:33
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Ik weet 't niet. Stel dat je met zelfmoord dreigt voor de aandacht, heb je duidelijk een probleem. Maar de oplossing daarop is niet iemand dan maar die aandacht geven (volgens mij). Haar aanraden om eens hulp te gaan zoeken is geen slecht idee, maar ik zou t persoonlijk dan niet al te serieus nemen en het idd negeren. Het is niet slecht om haar aandacht te geven en haar het gevoel te geven dat je er voor haar bent, maar doe dat op een subtielere wijze zonder in te gaan op haar zelfmoorddreigingen. Snap je wat ik bedoel?
Ja
Snap je ook wat ik probeer te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:41
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Ja
Snap je ook wat ik probeer te zeggen?
Jazeker
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:50
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Jazeker


Beter tè voorzichtig dan doen alsof er niks aan het handje is... je weet maar nooit.

@ Lennyzzz: Heb je in de tussentijd al actie ondernomen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:57
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Beter voorkomen dan genezen. En in het geval van een zelfmoordpoging is er misschien niet eens meer iets te genezen. Tuurlijk kan het zijn dat het voor de aandacht is, maar zou je echt dat risico willen lopen? Stel ze doet het wel echt, ken ik ook wel de reacties achter van mensen die zeggen "Als we geweten hadden dat het echt was.." ja.. dat is nou net het probleem. Dat kùn je niet weten.

Niet dat je er meteen 112 voor moet bellen, maar negeren lijkt me nou ook niet de beste optie.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:33
koelieboelie
koelieboelie is offline
|^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ F*CK TRUCK __ l ||__|__|__|)
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 13:11
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
|^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ F*CK TRUCK __ l ||__|__|__|)
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:36
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
|^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ F*CK TRUCK __ l ||__|__|__|)
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)
Damn, jij hebt veel kennis van de menselijke psyche... ik zit helemaal te shaken hiero. Jij wordt de opvolger van Dr. Phil, dat weet ik nu al.


Als je niks zinnigs te melden hebt op psychologie, hou het dan lekker voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 08:12
Pim89
Pim89 is offline
Ze heet niet Marscha toevallig?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 08:13
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
Damn, jij hebt veel kennis van de menselijke psyche... ik zit helemaal te shaken hiero. Jij wordt de opvolger van Dr. Phil, dat weet ik nu al.


Als je niks zinnigs te melden hebt op psychologie, hou het dan lekker voor jezelf
Juist wel.

Ze wil alleen maar aandacht. C'mon, als je echt dood wilt dan doe je dat alleen en niet dmv. een trap.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Zelfmoord
Negrotiator
162 04-01-2004 14:59
Psychologie Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me...
~~dolce~~
42 27-06-2003 21:17
Psychologie mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege..
Verwijderd
8 17-10-2002 19:06
Psychologie Zelfmoord als je op je best bent..
Verwijderd
16 23-08-2002 17:13
Levensbeschouwing & Filosofie Is zelfmoord zwak???
TMLWKY
49 12-08-2002 14:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap zelfmoord is in vandaag
Buzzzfuzzz.vs
7 26-07-2002 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.