Oud 02-02-2003, 19:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wilde net doodgewoon een mandarijntje eten en met dat ik het schil, krijg ik een soort kloppend/stekend gevoel onder mijn ademsappel en lijkt het (?) alsof mijn hart even een slag oversloeg waarop het dus heel even zwart voor mijn ogen werd.

Het klinkt erg als een paniekreactie, maar d'r was niks om paniekerig over te worden (ik ging slechts een mandarijn eten!) :/

Weet iemand wat het is?

Mijn verwarming staat nu best hoog, overigens. Heb m wat lager gezet,.. misschien kreeg ik het gewoon benauwd..?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:47
Plasma
Plasma is offline
Hartklopping denk ik. De atriumventrikels geven hun impulsen dan niet ritmisch meer af en raken uit balans. Dit soort dingen kunnen dodelijk aflopen dus ik zou het wel tegen je huisarts zeggen, die weet wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik heb eens gekeken op gezondheidsplein.nl bij hartkloppingen en daar staat:
"Deze komen veel voor en kunnen meestal geen kwaad. Wie echter vaak en langdurig hartkloppingen heeft, wat gepaard gaat met klachten van pijn op de borst of flauwvallen, kan beter naar de dokter gaan. Het kan dan duiden op een hartziekte."

Ik had geen pijn op de borst, maar hoger, in mijn keel...
alsof er iets vast zat in mijn slokdarm waardoor ik geen lucht meer zou krijgen (wat wel het geval was),..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:06
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik heb eens gekeken op gezondheidsplein.nl bij hartkloppingen en daar staat:
"Deze komen veel voor en kunnen meestal geen kwaad. Wie echter vaak en langdurig hartkloppingen heeft, wat gepaard gaat met klachten van pijn op de borst of flauwvallen, kan beter naar de dokter gaan. Het kan dan duiden op een hartziekte."

Ik had geen pijn op de borst, maar hoger, in mijn keel...
alsof er iets vast zat in mijn slokdarm waardoor ik geen lucht meer zou krijgen (wat wel het geval was),..
Heel bekend! Heb ik maanden gehad! Ik denk niet dat het echt in je keel zit, maar dat het gewoon een dubbel tikken van je hart is. Het lijkt in je keel te zitten. Ik had nooit zulke enorme hartkloppingen dat ik het er zwart van mijn ogen van kreeg though. Heb je weinig geslapen de laatste tijd? IJzertekort misschien? Ben je veganist/vegetariêr? Drink je genoeg water?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik heb vandaag al mijn slapen ingehaald

Er.. ijzertekort... mm heb wel wat spinazie gehad gisteren, maar nou niet echt veel... zou kunnen, natuurlijk.

Ik ben geen veganist/vegetarier, maar eet wel weinig vlees. Deze week niet minder dan normaal.

Genoeg drinken?
Mm,.. 2 liter haal ik niet

maar ik ga eens het raam open zetten, want ik vind het ook wel een beetje benauwd hier
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:18
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ja, wat ook heel bepalend kan werken: Overgang van warm naar koud. Ik heb het ook wel eens (gehad) als ik onder de douche vandaag kwam. Dus als jij naar een andere kamer loopt waar het kouder is, kan dat best wel gebeuren. Ik ben ervoor bij de dokter geweest, die zei dat hij dacht dat het stress was. Daarna had ik er drie dagen geen last meer van. Dat maakte voor mij duidelijk dat het door mijzelf kwam, omdat ik na het bezoek aan de dokter vertrouwen had dat er niets mis was. Als ik bijvoorbeeld dit soort topics lees, heb ik er weer een dag last van.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Maar ik was met m'n hoofd niet bij enge lichamelijke dingen. Was wel aan het denken aan China en mensenrechtenschendingen daar, omdat ik gisteren wat enge beelden heb gezien van doodgeschopte mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:31
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar ik was met m'n hoofd niet bij enge lichamelijke dingen. Was wel aan het denken aan China en mensenrechtenschendingen daar, omdat ik gisteren wat enge beelden heb gezien van doodgeschopte mensen.
Nee, zo negatief is denken daarover niet. Ehmm...Bukte je voorover? Ik had het vaak als ik voorover bukte!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef:
Nee, zo negatief is denken daarover niet.


Het ging niet over MIJN lichaam in ieder geval.

Citaat:

Ehmm...Bukte je voorover? Ik had het vaak als ik voorover bukte!
Nee. Ik zat gewoon.
Heb net mijn hartslag gemeten: 69/minuut.

Voel me wel een beetje duizelig, maar dat kan ook van het vele computeren komen van vandaag....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:49
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Het ging niet over MIJN lichaam in ieder geval.



Nee. Ik zat gewoon.
Heb net mijn hartslag gemeten: 69/minuut.

Voel me wel een beetje duizelig, maar dat kan ook van het vele computeren komen van vandaag.... [/B]
69=
Is ie ook constant?
Mooi ritme/tempo?

Duizelig=niet goed
misschien heb je wel een of ander mineraal tekort!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef:
69=
Is ie ook constant?
Mooi ritme/tempo?


Ja, volgens mij wel.

Citaat:

Duizelig=niet goed
misschien heb je wel een of ander mineraal tekort!!
Er... ik zal maar even een vitamine/mineralen pilletje eten, hoewel ik wel genoeg fruit en vezels eet
Maar misschien mis ik wel iets...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:09
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Ja, volgens mij wel.



Er... ik zal maar even een vitamine/mineralen pilletje eten, hoewel ik wel genoeg fruit en vezels eet
Maar misschien mis ik wel iets... [/B]
Kan zijn; kijk maar hoe het gaat, en als het aanhoudt/erger wordt, gewoon ff naar de doc!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ok thanks
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid raar gevoel in buik
Jahney
4 29-05-2006 15:18
Lichaam & Gezondheid Raar gevoel in me hoofd,,
Mandies
7 14-03-2004 18:32
Psychologie Zweverig gevoel of zo, ik weet niet wat het is.
Eend
23 17-06-2003 19:08
Seksualiteit Vriendin heeft raar gevoel
ricardowww
12 25-01-2003 22:39
Liefde & Relatie raar gevoel
¤Aylin¤
6 27-12-2002 14:18
Lichaam & Gezondheid Raar gevoel..
Choke
5 23-10-2002 15:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.