Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 22:50
knights
knights is offline
Hey,

Ik vroeg me af of er hier mensne waren die dvds zelf ripte,
en vooral welke manier ze dit doen,

ik gebruik (nog effe) DVDDecryper en DVD2One .. al sux dit in kwaliteit .. je kan het wel zien (soms)..
__________________
Some things never change, and some things do.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 23:08
Verwijderd
tsjah .. mijn vader ript dvd's kweet niet welkesoftware hij gebruikt.. zal et es vrage
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:11
unpopular
unpopular is offline
Das niet zo heel vreemd dat de kwaliteit minder is.

Sinds dat een gemiddelde dvd 8.5GB is en je zet hem op een schijfje van 4.2GB dan zie je al dat jij meer dan de helft moet comprimeten. dus voor heen waren het 80fps nu maar 40fps (bijvoorbeeld).

persoonlijk doe ik het dan met dvd-shrinker maar ook daar zul je kwaliteits verlies zien. al kun je daar wel de extras weglaten of daar juist meer comprimeren zodat je bij de hoofdfilm meer fps krijgt.

succes
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:23
Verwijderd
Ik heb zelf een beetje zitten spelen met DVDShrink en DVDDecrypter. Dat werkt best aardig. Maak zoveel mogelijk ruimte vrij voor de film zelf. De extra's en vreemde talen dus lekker weglaten. Gebruik ook altijd de nieuwste versie, want de kwaliteit en snelheid worden wel steeds beter.

Dit is eigenlijk de meest makkelijke en snelle manier.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 00:26
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
dvd schrink zeer goed, makkelijk en snel programmatje
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 08:51
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
dvd decrypter
en daarna verscheidene tools
ifoedit
tmpgenc
besweet
enz
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:34
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Gebruik hetvolgende voor het maken van dvd en svcd rips;

dvd decrypter
dvd shrink
tmpeg encoder
ifo edit
virtualdub
avisynth

ac3 codecs en dergelijke zijn ook aan te raden
Dé site voor tutorials en apps; www.doom9.net
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:49
matrix21
matrix21 is offline
Wat ik zelf doe is met dvdshrink alleen de hoofdfilm rippen. Al die extra dingen kijk je toch maar 1 keer. De meeste film kun je dan met geluid en nederlandse ondertiteling precies op een dvd krijgen. Sommige langere films zoals lord of the rings zul je iets moeten encoden en zal je het een klein beetje zien. Maar niet storend vind ik. In elk geval flink wat beter dan de kwaliteit die je via internet kan downloaden.

\offtopic
Je doet het toch niet voor de verkoop he? want das strafbaar
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:39
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 01-03-2004 @ 20:49:
Wat ik zelf doe is met dvdshrink alleen de hoofdfilm rippen. Al die extra dingen kijk je toch maar 1 keer. De meeste film kun je dan met geluid en nederlandse ondertiteling precies op een dvd krijgen. Sommige langere films zoals lord of the rings zul je iets moeten encoden en zal je het een klein beetje zien. Maar niet storend vind ik. In elk geval flink wat beter dan de kwaliteit die je via internet kan downloaden.

\offtopic
Je doet het toch niet voor de verkoop he? want das strafbaar
Welke dvd-dealer interesseert het nou of het strafbaar is? De zon gaat voor niets op. Aangezien het makkelijk is om dvd's op grote schaal te kopieëren als je eenmaal met bovenstaande programma's om kan gaan is er niets wat iemand tegenhoud om dvd's voor een zacht prijsje door te verkopen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:33
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 01-03-2004 @ 21:39:
Welke dvd-dealer interesseert het nou of het strafbaar is? De zon gaat voor niets op. Aangezien het makkelijk is om dvd's op grote schaal te kopieëren als je eenmaal met bovenstaande programma's om kan gaan is er niets wat iemand tegenhoud om dvd's voor een zacht prijsje door te verkopen
Niets niets? Ik matrix21 de moraalridder zal er eens een stokje voor steken! De jeugd van tegenwoordig doet maar. Alle techniek wordt misbruikt voor criminele doeleinden. Vroeger was ik nog alleen met kopieren, nu heeft iedereen een dvd-recorder en zijn mijn inkomsten dratisch verminderd. HIER HOREN JULLIE NOG MEER VAN

Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:47
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Ik gebruik DVDx voor het rippen zelf, ondertiteling wordt meegeript wat ik zelf erg fijn vind. VirtualDub gebruik ik voor het fijne werk, dus naar SVCD of VCD met een hoge bitrate voor in de dvd-speler beneden, of DivX voor op de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 03:28
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
unpopular schreef op 01-03-2004 @ 00:11:
Das niet zo heel vreemd dat de kwaliteit minder is.

Sinds dat een gemiddelde dvd 8.5GB is en je zet hem op een schijfje van 4.2GB dan zie je al dat jij meer dan de helft moet comprimeten. dus voor heen waren het 80fps nu maar 40fps (bijvoorbeeld).
Een DVD is toch 4.3GB? Alleen dual-layered DVDs hebben dubbele capaciteit (of dual sided maar dat is weinig praktisch).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 04:50
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-03-2004 @ 04:28:
Een DVD is toch 4.3GB? Alleen dual-layered DVDs hebben dubbele capaciteit (of dual sided maar dat is weinig praktisch).
Je hebt ook films op DVD-9 formaat. En dan niet alleen vanwege de extra's
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 08:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
unpopular schreef op 01-03-2004 @ 00:11:
Sinds dat een gemiddelde dvd 8.5GB is en je zet hem op een schijfje van 4.2GB dan zie je al dat jij meer dan de helft moet comprimeten. dus voor heen waren het 80fps nu maar 40fps (bijvoorbeeld).
Hehehehe
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:40
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
unpopular schreef op 01-03-2004 @ 00:11:
Sinds dat een gemiddelde dvd 8.5GB is en je zet hem op een schijfje van 4.2GB dan zie je al dat jij meer dan de helft moet comprimeten. dus voor heen waren het 80fps nu maar 40fps (bijvoorbeeld).
De meeste DVD's zijn 5-6 GB, meer dan 8 ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.
Een DVD is 4.5 GB, 4497 MB om precies te zijn.
PAL DVD's (die je hier in NL hebt) zijn altijd 25 fps, NTSC DVD's (Amerika) 23,976. DVD's compressen heeft op dit niveau dus weinig met fps te maken.

Edit: nu hoor ik net weer van iemand dat NTSC 30 fps is... Nouja, zal me ook een rotzorg zijn, als het maar beweegt.

Citaat:
matrix21 schreef op 01-03-2004 @ 20:49:
Wat ik zelf doe is met dvdshrink alleen de hoofdfilm rippen. Al die extra dingen kijk je toch maar 1 keer. De meeste film kun je dan met geluid en nederlandse ondertiteling precies op een dvd krijgen.
mmmmmz, is mij nog nooit gelukt met DVD Shrink... Waar zit die optie verstopt?
Met DVD Shrink kun je idd wel prachtig per menu/extra scene/audiospoor aangeven in hoeverre deze gecompresseerd (lekker woord ) moeten worden.
Citaat:

Sommige langere films zoals lord of the rings zul je iets moeten encoden en zal je het een klein beetje zien. Maar niet storend vind ik. In elk geval flink wat beter dan de kwaliteit die je via internet kan downloaden.
De films die ik altijd DL zijn van prima qualiteit...

knights: ik gebruik zelf altijd eerst DVD Decrypter (DVD naar HDD), dan DVD Shrink (Compressen) en tot slot Nero (Branden). In dit topic op GoT kun je ook een héleboel informatie vinden over het backuppen van DVD's.

Succes ermee verder.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:07
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
NielZ
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:55
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-03-2004 @ 05:50:
Je hebt ook films op DVD-9 formaat. En dan niet alleen vanwege de extra's
Is dat dan niet gewoon een dual-layered DVD? Want dan kom je wel op 2*4,5 = 9GB uit. Maar de exacte grootte van DVD weet ik even niet, uit m'n hoofd 4,3GB *shrug*.
Citaat:
NielZ schreef op 02-03-2004 @ 11:40:
De meeste DVD's zijn 5-6 GB, meer dan 8 ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.
Een DVD is 4.5 GB, 4497 MB om precies te zijn.
De exacte grootte weet ik niet, maar 4497MB is 4,392GB, zeg maar 4,4GB. Delen door 1024 ipv 1000 geeft het verschil. 128MB is in feite 134.217.728 bytes.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:38
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
NielZ schreef op 02-03-2004 @ 11:40:
mmmmmz, is mij nog nooit gelukt met DVD Shrink... Waar zit die optie verstopt?
Met DVD Shrink kun je idd wel prachtig per menu/extra scene/audiospoor aangeven in hoeverre deze gecompresseerd (lekker woord ) moeten worden.

[/B]
Dat kun je met de functie re-author doen. Grootste bestand selecteren wat meestal de hoofdfilm is. Dan nog ondertiteling erbij en meestal past het dan. Anders moet je een beetje compressen.
Of was dit niet wat je zocht?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2004, 15:56
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 02-03-2004 @ 13:07:
NielZ
Ik heb fans. \o/

Citaat:
Enlightenment schreef op 02-03-2004 @ 15:55:
Is dat dan niet gewoon een dual-layered DVD? Want dan kom je wel op 2*4,5 = 9GB uit. Maar de exacte grootte van DVD weet ik even niet, uit m'n hoofd 4,3GB *shrug*.
Juh.
Soms staat dat er ook wel op, en vaak staat er bij van 'de film heeft ff lag als die naar de tweede laag gaat'.
Ik weet echter niet of 'commerciële' DL DVD's exact even groot zijn als DL DVDR's.
Citaat:

De exacte grootte weet ik niet, maar 4497MB is 4,392GB, zeg maar 4,4GB. Delen door 1024 ipv 1000 geeft het verschil. 128MB is in feite 134.217.728 bytes.
mmmmmz, ja, je hebt gelijk.

Laten we het er maar op houden dat ik al 3 dagen ziek ben, en dat het me geen hol uitmaakt hoeveel megafrubbels erop kunnen, als me pr0worddocumenten er maar op kunnen.

Citaat:
matrix21 schreef op 02-03-2004 @ 16:38:
Dat kun je met de functie re-author doen. Grootste bestand selecteren wat meestal de hoofdfilm is. Dan nog ondertiteling erbij en meestal past het dan. Anders moet je een beetje compressen.
Of was dit niet wat je zocht?
mmz, dat zocht ik idd ja... Die knop leek me ingewikkeld, nooit op geklikt. Tnx.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:19
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
NielZ schreef op 02-03-2004 @ 11:40:
knights: ik gebruik zelf altijd eerst DVD Decrypter (DVD naar HDD), dan DVD Shrink (Compressen) en tot slot Nero (Branden). In dit topic op GoT kun je ook een héleboel informatie vinden over het backuppen van DVD's.

Succes ermee verder. [/B]
waarom die 3 prog's? dvdschrink kan van af (met de nero engine) dvd's van de hdd copieren, verkleinen/re-author en branden dan zou je toch klaar zijn.


is er een rede waarom jij die andere prog's gebruikt of is het meer omdat je altijd werkt?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:59
knights
knights is offline
NielZ schreef op 02-03-2004 @ 11:40:
knights: ik gebruik zelf altijd eerst DVD Decrypter (DVD naar HDD), dan DVD Shrink (Compressen) en tot slot Nero (Branden). In dit topic op GoT kun je ook een héleboel informatie vinden over het backuppen van DVD's.

bedankt man,

maar ik zit al enige tijd daar op het forum...
maar voor mensen die het allemaal nog niet precies weten .. moeten daar echt een kijkje nemen
__________________
Some things never change, and some things do.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:59
Verwijderd
Op dit moment probeer ik voor de eerste keer een film (Trainspotting) te kopiëren met behulp van DVD2DVD-R en CCE (Cinema Craft Encoder).
Dit zou een betere kwaliteit moeten opleveren dan programma's als DVD Shrink of DVD2One, die beide van trancoding gebruik maken.

Eigenlijk merk je dit verschil in kwaliteit pas echt bij lange films, maar ik ben even benieuwd of het überhaupt werkt.

Computer staat ondertussen al 3,5 uur te stampen en is nog niet klaar... Nadeel van deze methode is dat het nogal lang duurt.

GVD! Hardeschijf vol! Hele operatie mislukt, terwijl ik wel gewoon door de Diskspace-check ben gekomen.

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 00:09
knights
knights is offline
harddisk vol ?
hoeveel gig had je eigenlijk vrij dan, enne .. welke os gebruik je ?
__________________
Some things never change, and some things do.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:41
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
unpopular schreef op 02-03-2004 @ 18:19:
waarom die 3 prog's? dvdschrink kan van af (met de nero engine) dvd's van de hdd copieren, verkleinen/re-author en branden dan zou je toch klaar zijn.
Euh... Tsja. You have a point.

Citaat:

is er een rede waarom jij die andere prog's gebruikt of is het meer omdat je altijd werkt?
Ik ben ooit zo begonnen, en sindsdien doe ik het altijd zo. Geen specifieke reden dus.
Of ik altijd werk? Mwaoh, ik werk alleen op koopavonden en zaterdagen, en af en toe als ze me nodig hebben doordeweeks.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
knights schreef op 04-03-2004 @ 01:09:
harddisk vol ?
hoeveel gig had je eigenlijk vrij dan, enne .. welke os gebruik je ?
De gehele output van het programma had zo'n 17GB nodig, terwijl ik niet meer dan 11GB vrij had. Heb de boel afgelopen nacht nog eens laten draaien op een schijf met meer ruimte, wat resulteerde in een perfecte backup van Trainspotting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.