Oud 07-09-2005, 00:47
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
Hee ik maak dit topic aan de hand van wat ik in een ander topic las,

Hoe zit het met de verhouding tussen mannen en vrouwen? zijn ze gelijk, zijn ze zelfs het zelfde? of zijn ze dat totaal niet en waarom?

Wat vindt je van feminsme? een overbodig product van de mislukte samenleving, een geschenk van god. Kortom geef je mening...

o en trouwens.. Als je dit topic onzin vindt hou dat dan lekker voor jezelf maar spam hier niet alles vol, stuur desnoods een private message als je het echt kwijt moet ofzo
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 09:52
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik ben geen feminist, ik ben voor gelijke kansen voor mannen en vrouwen, maar ik zal nooit beweren dat mannen en vrouwen gelijk aan elkaar zijn. Daarvoor zijn er teveel lichamelijke en geestelijke verschillen.

Daarentegen vind ik wel dat mannen en vrouwn in cultureel opzicht gelijk behandeld zouden moeten worden. Ik vind het bijvoorbeeld niet vanzelfsprekend dat de vrouw per se de kinderne moet opvoeden en de man gaat werken. Een man is net zo competent in het opvoeden als een vrouw ( of beiden zijn even competent). Natuurlijk staat het de vrouw vrij om voor de opvoeding te kiezen, maar het moet niet als vanzelfsprekend gezien worden.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:38
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Gelijke kansen voor mannen en vrouwen lijken me niet meer dan normaal. Dat het soms niet zo is, kan natuurlijk eigenlijk niet. Neemt niet weg dat de diehard feminsten hier in Nederland een bepaald soort ergenis bij me oproepen. Vrouwen die pleitten voor een derde feministische golf ofzo. Ik denk dat je werknemers die discrimineren op geslacht (of wat dan ook) gewoon moet aanpakken, daar is echt geen revolutie voor nodig.

Binnen een relatie lijkt het me gewoon een kwestie van gelijkwaardigheid. Als er mannen zijn die dat niet kunnen opbrengen vind ik dat eigenlijk ouderwets.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:51
elledc
elledc is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 07-09-2005 @ 14:38 :
...

Binnen een relatie lijkt het me gewoon een kwestie van gelijkwaardigheid. Als er mannen zijn die dat niet kunnen opbrengen vind ik dat eigenlijk ouderwets.
Indd.
De gedachte dat de man voor de centen moet zorgen en dat de vrouw voor de kinderen moet zorgen, de opkuis en het eten, is inderdaad zeer ouderwets en belachelijk eigenlijk.
Ik vind dat een man ook eens de borstel in zijn handen mag nemen of ook eens de vaat mag doen of zelfs koken en zoveel meer. Nu steeds meer vrouwen werken, staan man en vrouw steeds meer op hetzelfde niveau zodat mannen zich soms zelfs onderdanig voelen, want vroeger nooit het geval was.
Doe mij dus maar man en vrouw evenwaardig.

De vriend van m'n zus, hij is 26, hij doet nooit de opkuis of de was omdat hij dat een ding voor vrouwen vindt, als hij dat doet voelt ie zich minderwaardig, vertelde ie. Zoiets heb ik dus nog nooit gehoord, dit is dus ronduit belachelijk! Een kerel zonder ballen noem ik dat.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ach, ik vind het dubbel hoor.
Aan de ene kant vind ik zeker dat het niet zo moet zijn dat de vrouw het huishouden en de kinderen regelt omdat ze eenmaal de vrouw is. Aan de andere kant zie je toch regelmatig dat het praktischer is als de vrouw de kinderen (en daarmee een deel van het huishouden aangezien ze toch thuis is) doet. Praktischer omdat de man meestal een beter inkomen heeft, praktischer omdat ze toch een bepaalde tijd thuis moet zitten als ze hoogzwanger is en wanneer ze net bevallen is. Daarnaast ben ik een groot voorstander van moeders als.. main opvoeder of zo. Dat komt vast door 't feit dat ik een slechte band heb met m'n vader en altijd door m'n moeder ben opgevoed, maar ik heb het gevoel dat moeders het allemaal net iets beter aanvoelen en zo.

Als de situatie zo blijft zoals hij is, zal ik nooit echt werken (arbeidsongeschikt) en dus degene zijn die voor de kinderen gaat zorgen aangezien ik van mening ben dat er in de eerste jaren gewoon iemand thuis moet zijn (je dumpt een kind niet na 3 maanden op een creche) en er toch iemand voor het inkomen moet zorgen. En persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Kinderen hebben lijkt me geweldig en het opvoeden ook. En als ik dan toch thuis ben wil ik ook best even stofzuigen en zo. En dat betekent niet dat "papa" niets hoeft te doen, maar wel dat ik dat gedeelte voor een groot deel op me wil en zal nemen.

Als ik niet ziek zou zijn geweest, zou ik er misschien anders over gedacht hebben want toen ik nog beter was vond ik m'n opleiding erg belangrijk en erg leuk. Maar zolang het niet mogelijk is om dat door te zetten, zal ik dat moeten accepteren en m'n plezier uit andere dingen halen. Mocht ik ooit nog echt beter worden, wil ik waarschijnlijk wel nog een opleiding gaan doen en hoe het dan geregeld wordt met eventuele kinderen zie ik dan wel weer.


Verder vind ik het belachelijk dat vrouwen vaak minder verdienen en regelmatig toch niet voor "vol" worden aangezien in het bedrijfsleven. Ik vind dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, niet hetzelfde denken en vaak niet dezelfde kwaliteiten hebben. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gelijke kansen zouden moeten krijgen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 07-09-2005 @ 15:52 :
Praktischer omdat de man meestal een beter inkomen heeft, praktischer omdat ze toch een bepaalde tijd thuis moet zitten als ze hoogzwanger is en wanneer ze net bevallen is.
En weet je hoe dat vaak komt? Omdat vrouwen er een tijdje mee op moeten houden als ze moeten bevallen. Raken ze uit de running.

Citaat:
Ik vind dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn, niet hetzelfde denken en vaak niet dezelfde kwaliteiten hebben. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gelijke kansen zouden moeten krijgen.
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen dat altijd roept. Noem eens wat voorbeelden?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-09-2005 @ 16:00 :
En weet je hoe dat vaak komt? Omdat vrouwen er een tijdje mee op moeten houden als ze moeten bevallen. Raken ze uit de running.



Ik snap nog steeds niet waarom iedereen dat altijd roept. Noem eens wat voorbeelden?

Dat zei ik toch?


Voorbeelden voor wat? Waarom vrouwen en mannen anders zijn? Omdat ze dingen vaak op een andere manier bekijken en benaderen. En natuurlijk verschilt dat per persoon, per beroep, etc. Maar ik heb nooit het gevoel dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn of dingen echt hetzelfde doen om dezelfde reden.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:37
elledc
elledc is offline
Citaat:
Morgan schreef op 07-09-2005 @ 16:00 :

Ik snap nog steeds niet waarom iedereen dat altijd roept. Noem eens wat voorbeelden?
Ik denk dat wel wat waarheid zit in wat grl zegt.

Om een vb. te geven waarom mannen en vrouwen wel verschillen:
schiet me niet dood als je vindt dat ik ongelijk heb maar ik spreek uit eigen gevoel: denk eens aan de honderden filosofen van vroeger, geen enkele vrouw heeft ooit zo'n doordachte mening verkondigd als die van Nietzsche of Plato of wie dan ook anders. Je zou kunnen zeggen dat dit komt omdat de vrouw in de 19e eeuw of vroeger geen of weinig rechten had en moest zwijgen. Maar zelfs in het heden is geen enkele vrouw capabel om zo'n diepe gegronde mening te geven. Er is iets wat me zegt dat mannen meer kunnen dan vrouwen als het gaat om 'denken'. Maar als het gaan om 'gevoelens', dan is de vrouw wel meerwaardig.
Ik vind het complex om uit te leggen maar ik ben er wel van overtuigd dat het denken (iq) van een man anders (beter) is dan het denken van een vrouw. Kijk maar naar quizen op tv of andere programma's waar mannen toch meestal veel beter scoren op niveau van intelligentie.

Maar ik blijf er natuurlijk wél bij dat mannen en vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, of course. Ik heb het dus over een verschil van 'denken' en dus niet van 'wegen'.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik vind het complex om uit te leggen maar ik ben er wel van overtuigd dat het denken (iq) van een man anders (beter) is dan het denken van een vrouw.
DAT WIL IK HELEMAAL NIET!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Om een vb. te geven waarom mannen en vrouwen wel verschillen:
schiet me niet dood als je vindt dat ik ongelijk heb maar ik spreek uit eigen gevoel: denk eens aan de honderden filosofen van vroeger, geen enkele vrouw heeft ooit zo'n doordachte mening verkondigd als die van Nietzsche of Plato of wie dan ook anders. Je zou kunnen zeggen dat dit komt omdat de vrouw in de 19e eeuw of vroeger geen of weinig rechten had en moest zwijgen. Maar zelfs in het heden is geen enkele vrouw capabel om zo'n diepe gegronde mening te geven.
Hmmm, het spijt me, maar ik ben het echt niet met je eens!
Wel stoer dat je het durft te zeggen!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:56
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik vind dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden. Als ik de hele dag heb gewerkt en zij thuis zit, vind ik dat ze best het huishouden zou kunnen doen. Dat zou ik ook doen wanneer de situatie omgedraaid is.

En buiten een relatie: De beste man of vrouw voor een bepaalde positie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:44
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
ja ok, discriminatie op het werk..

maar wat vinden jullie nou van "positieve"discriminatie. Dit is mischien nog wat onbekend, maar het komt vaak ook voor dat juist de mannen gediscrimineerd worden als je denkt aan thuiszorg of sowieso om in een beter daglicht te komen bij de rest van de wereld..

whats up with that..?

En ik denk wel sirieus dat mannen sterker (lichaamelijk) zijn dan vrouwen dus dan meer in bijvoorbeeld de bouwvak kunnen en vrouwen sterker zijn met gevoelens dus dat hun (meestal) beter zijn als maatschappelijk werker.

Ik wil nog even laag blijven en niet meteen over makelaars gaan praten...

cool trouwens dat iedereen zo sirieus mee praat
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:45
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 07-09-2005 @ 16:37 :
schiet me niet dood als je vindt dat ik ongelijk heb maar ik spreek uit eigen gevoel: denk eens aan de honderden filosofen van vroeger, geen enkele vrouw heeft ooit zo'n doordachte mening verkondigd als die van Nietzsche of Plato of wie dan ook anders. Je zou kunnen zeggen dat dit komt omdat de vrouw in de 19e eeuw of vroeger geen of weinig rechten had en moest zwijgen. Maar zelfs in het heden is geen enkele vrouw capabel om zo'n diepe gegronde mening te geven.
ik zal je niet doodschieten maar dat is natuurlijk echt onzin.
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
audio bully schreef op 07-09-2005 @ 17:44 :
ja ok, discriminatie op het werk..

maar wat vinden jullie nou van "positieve"discriminatie. Dit is mischien nog wat onbekend, maar het komt vaak ook voor dat juist de mannen gediscrimineerd worden als je denkt aan thuiszorg of sowieso om in een beter daglicht te komen bij de rest van de wereld..

whats up with that..?

En ik denk wel sirieus dat mannen sterker (lichaamelijk) zijn dan vrouwen dus dan meer in bijvoorbeeld de bouwvak kunnen en vrouwen sterker zijn met gevoelens dus dat hun (meestal) beter zijn als maatschappelijk werker.

Ik wil nog even laag blijven en niet meteen over makelaars gaan praten...

cool trouwens dat iedereen zo sirieus mee praat
sErieus !!!!! sErieus!

en dat wat jij omschrijft is geen positieve discriminatie
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:13
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
De verhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn nog altijd ver van wat ze zouden moeten zijn... Zelfs hier in het Westen. Vrouwen verdienen nog altijd minder dan mannen voor het zelfde werk. Als een werkgever kan kiezen tussen een man en een vrouw met hetzelfde diploma en ervaring, is de man in het voordeel... Een vrouw kan namelijk zwanger worden en dat kost heel wat aan zwangerschapsverlof en zo...

Weg van de werkvloer... In hoeveel gezinnen is het zo dat de man evenveel helpt in het huishouden als de vrouw? Mijn ma werkt 45u per week, mijn pa 40u per week... Wie doet het huishouden? Mijn ma... Hoeveel krijg je nie te horen als je een meisje bent dat je moet zorgen dat je kan strijken, wassen, ...? Terwijl een jongen dat niet moet kunnen?

Ik denk dat het minstens nog een generatie of twee zal duren vooraleer het standaard rollenpatroon verdwijnt...


Hoe zit het in de niet-Westerse landen? Vrouwen moeten zich daar uit de naad werken, krijgen geen respect, mogen geen mening hebben, hun geslachtsdelen worden weggesneden, en ze worden als minderwaardig beschouwd...

Dus ja er is nog heel wat werk aan de winkel.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:16
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
audio bully schreef op 07-09-2005 @ 17:44 :

En ik denk wel sirieus dat mannen sterker (lichaamelijk) zijn dan vrouwen dus dan meer in bijvoorbeeld de bouwvak kunnen en vrouwen sterker zijn met gevoelens dus dat hun (meestal) beter zijn als maatschappelijk werker.

Ik wil nog even laag blijven en niet meteen over makelaars gaan praten...

cool trouwens dat iedereen zo sirieus mee praat
Het is door meningen zoals deze dat het rollenpatroon er is...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:28
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
audio bully schreef op 07-09-2005 @ 17:44 :
ja ok, discriminatie op het werk..

maar wat vinden jullie nou van "positieve"discriminatie. Dit is mischien nog wat onbekend, maar het komt vaak ook voor dat juist de mannen gediscrimineerd worden als je denkt aan thuiszorg of sowieso om in een beter daglicht te komen bij de rest van de wereld..

whats up with that..?

En ik denk wel sirieus dat mannen sterker (lichaamelijk) zijn dan vrouwen dus dan meer in bijvoorbeeld de bouwvak kunnen en vrouwen sterker zijn met gevoelens dus dat hun (meestal) beter zijn als maatschappelijk werker.

Ik wil nog even laag blijven en niet meteen over makelaars gaan praten...

cool trouwens dat iedereen zo sirieus mee praat
Vrouwen zijn niet beter als maatschappelijk werker, het is een professie, als een man diezelfde studie doet is hij net zo goed en misschien beter, maar dat hangt echt niet van sekse af, maar vand e persoon op zich. Er is ook niks voor niks seksespecifieke hulpverlening uitgevonden. Simpelweg omdat er wel degelijk natuurlijke verschillen zitten tussen man en vrouw, zowel fysiek als geestelijk. ( en op het beroep maatschappelijk werker doelend voelt een man zich soms vaker op zijn gemak bij een man, dan vrouw, en voor vrouwen ook zo!)

Positieve discriminatie zie ik iets als een vrouw die grote tieten heeft en er mooi uitziet en daardoor een betere baan krijgt ofzo. Dit vind IK echter ook niet positief, maar he, de wereld is niet eerlijk. Discriminatie vind ik hoe dan ook niet kunnen, wees dan zelf ook de feministe in de zin van, dat mannen ook nog steeds gelijke kansen krijgen!
Femisme houdt in gelijke kansen voor BEIDE geslachten, zowel voor vrouw, maar ook nog steeds MAN. En daar irriteer ik me weleens aan, aan die vrouwen die meteen mannen dan ook niks meer gunnen. Maar ik irriteer me ook aan vrouwen die vrouwen niets gunnen. Het gebeurd maar al te vaak dat vrouwen naar beneden worden gehaald vanwege een hoge fuchtie bv. door andere vrouwen. Dus daar is het femisme ook nog niet helemaal in doorgedrongen.
Oftwel we zijn er nog lang niet! EN zullen we ook nog lang niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:37
Verwijderd
nouja, dat mannen lichamelijk sterker zijn klopt natuurlijk wel. En dat je voor de meeste vormen van werken in de bouw moet zijn ook wel. Dus de gemiddelde man zal beter in de bouw kunnen werken dan de gemiddelde vrouw (wat niet wegneemt dat er zat vrouwen zijn die wel uitstekend in de bouw kunnen werken, want niemand is gemiddeld).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2005, 18:58
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Vrouwen en mannen zijn ook qua denkniveau gelijk, daar ben ik heilig van overtuigd. Dat ze anders denken, klopt. Mannen en vrouwen letten beide op andere aspecten van iets, wat logisch zijn omdat ze niet hetzelfde zijn.
Dat je geen vrouwelijke filosofen hebt is volgens mij te wijten aan het feit dat vrouwen in de Oudheid voor het huishouden en de kinderen moesten zorgen en vaak geen opleiding kregen (alleen de rijke dochters, maar dan nog tot een zekere hoogte) Vrouwen waren te afhankelijk van de mannen, waardoor ze niet de kans kregen zich te ontplooien/te uiten in het openbaar. Tenminste, zo heb ik dat altijd begrepen.
Een leraar zei ooit es dat mannen vaak in een ding erg goed/intelligent zijn en vrouwen in veel meer verschillende dingen. Bij vrouwen is de intelligentie dus meer/beter verdeeld dan bij mannen. Of dat ook zo is, weet ik niet, maar het klonk erg aannemelijk.

Bij ons thuis is het aardig geregeld, mijn vader doet wel wat (was opruimen, strijken) maar op zich ook niet extreem veel. Mijn moeder doet toch het meest. En ja, ze hebben beide een volle baan.
Hoe ik dat zelf later ga doen, weet ik niet. Ik geloof dat ik wel iemand ben die heel veel zelf gaat doen, gewoon omdat het anders gewoon niet gebeurt en ik geen zin heb om constant te vitten...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:16
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde maar wel gelijkwaardig.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:04
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Iedereen is gelijkwaardig in een relatie! En 'positieve discriminatie' vind ik ook belachelijk! Waarom zou een man niet in de zorg kunnen werken? Die kunnen net zulke goede kwaliteiten hebben als bij vrouwen. En dat geldt ook andersom, een vrouw kan net zo goed zijn in mannelijke activiteiten!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:16
Vaat
Avatar van Vaat
Vaat is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 07-09-2005 @ 14:51 :
of ook eens de vaat mag doen
Ik heb liever niet dat mannen mij doen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Persoonlijk heb ik liever dat mensen naar de eigenschappen kijken en persoonlijkheid, dan naar het geslacht. Je kunt niet alle mannen en alle vrouwen met elkaar vergelijken. Natuurlijk kun je niet aan iemand gelijk zijn wat zijn/haar kwaliteiten zijn, maar het is natuurlijk om iemand bijvoorbeeld niet aan te nemen, alleen maar vanwege het geslacht.
Over het rollenpatroon, ik vind dat mensen zelf moet kiezen of ze voor de kinders kiezen of hun carrière en als een vrouw liever thuis blijft is dat haar keus. We leven tenslotte in een vrij land. Het moet alleen niet zo zijn, wanneer veel vrouwen kiezen om thuis te blijven of parttime gaan werken, dat dat dan de norm wordt. Er zijn nog altijd mannen die het leuk vinden om voor de kleintjes te zorgen en vrouwen die liever carrière maken.
Misschien heeft het ook met de opvoeding te maken. Hoewel mijn vader altijd de kostwinner is (geweest), is hij wel zorgend (of hoe je het wil noemen). Wanneer er visite is, zorgt hij altijd voor het drinken en hapjes, helpt zijn moeder wanneer we bij haar op bezoek zijn en helpt zelfs met drinken serveren wanneer we bij de ouders van mijn moeder op bezoek zijn. Daarnaast geeft hij mijn moeder altijd ontbijt op bed en helpt na zijn werk ook met het huishouden. Het is dan bij ons ook heel gewoon dat niet alleen ik, maar ook mijn broertje huishoudelijke dingen leren. Hij moet tenslotte ook ooit op zichzelf wonen.
Ik kan me best voorstellen wanneer een familie nog leeft volgens het oude rollenpatroon, de kinderen het sneller overnemen, omdat ze meestal niet beter weten. Helemaal als er in hun omgeving precies het zelfde gebeurt.
Daarom denk ook dat het nog een tijdje duurt voordat de vrouwen en mannen in de samenleving echt gelijkwaardig zijn. Zolang er nog families zijn die nog ouderwetse gewoontes hebben, zal de gelijkwaardigheid nooit optimaal worden. Daarnaast zijn er nog altijd vrouwen die er ook geen behoefte aan hebben. Kan komen door hun persoonlijkheid of hun achtergrond. Kijk maar naar de SGP. Hoewel daar nu moeilijk over gedaan wordt, zijn er genoeg vrouwen die helemaal geen lid willen of hoeven zijn. Door hun achtergrond en ideeën hebben ze daar geen behoefte aan en je kunt die vrouwen moeilijk dwingen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 07-09-2005 @ 16:37 :
Ik denk dat wel wat waarheid zit in wat grl zegt.

Om een vb. te geven waarom mannen en vrouwen wel verschillen:
schiet me niet dood als je vindt dat ik ongelijk heb maar ik spreek uit eigen gevoel: denk eens aan de honderden filosofen van vroeger, geen enkele vrouw heeft ooit zo'n doordachte mening verkondigd als die van Nietzsche of Plato of wie dan ook anders. Je zou kunnen zeggen dat dit komt omdat de vrouw in de 19e eeuw of vroeger geen of weinig rechten had en moest zwijgen. Maar zelfs in het heden is geen enkele vrouw capabel om zo'n diepe gegronde mening te geven. Er is iets wat me zegt dat mannen meer kunnen dan vrouwen als het gaat om 'denken'. Maar als het gaan om 'gevoelens', dan is de vrouw wel meerwaardig.
Ik vind het complex om uit te leggen maar ik ben er wel van overtuigd dat het denken (iq) van een man anders (beter) is dan het denken van een vrouw. Kijk maar naar quizen op tv of andere programma's waar mannen toch meestal veel beter scoren op niveau van intelligentie.

Maar ik blijf er natuurlijk wél bij dat mannen en vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, of course. Ik heb het dus over een verschil van 'denken' en dus niet van 'wegen'.
Pardon? Volgens mij ben ik beter in staat dan de meeste jongens om een doordachte mening te verkondigen, laat staan om er een te hebben. Er valt iets te zeggen over de theorie dat veel mannen dommer zijn dan vrouwen, maar dat de genieën dan wel weer vaak mannen zijn. Zelfs dan zijn er echter nog genoeg vrouwen die echt intelligent zijn.

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 07-09-2005 @ 18:28 :
Positieve discriminatie zie ik iets als een vrouw die grote tieten heeft en er mooi uitziet en daardoor een betere baan krijgt ofzo. Dit vind IK echter ook niet positief, maar he, de wereld is niet eerlijk. Discriminatie vind ik hoe dan ook niet kunnen, wees dan zelf ook de feministe in de zin van, dat mannen ook nog steeds gelijke kansen krijgen!
Positieve discriminatie betekent dat je niet aangenomen wordt op basis van je kwaliteiten, maar op basis van iets waar je niets aan kunt doen. Sommige werkgevers voelen zich verplicht of worden verplicht om allochtonen of vrouwen aan te nemen, zelfs als een blanke man het meest geschikt zou zijn voor de functie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 20:20
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 07-09-2005 @ 18:28 :
Vrouwen zijn niet beter als maatschappelijk werker, het is een professie, als een man diezelfde studie doet is hij net zo goed en misschien beter,
ik ben zelf maatschappelijk werker (in opleiding), ik wil psychologie gaan doen, ik lees vaak tijdschriften enzo over dit soort dingen, het is min of meer bewezen dat je vrouwelijke hersenen en mannelijke hersenen hebt, natuurlijk weet iedereen dat. Maarr het is ook bewezen dat vrouwen vaak ik zeg vaak (VAAAK NIET ALTIJD) beter gevoelens aanvoelen en mannen vaak systematischer zijn ingesteld dus beter zijn (VAAK) dan vrouwen in wiskunde en ruimtelijk inzicht en dat soort zaken.

kom nu niet aan met een verhaaltje van pietje die socialer is dan marietje en dat marietje beter is in wiskunde, natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel.
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
audio bully schreef op 08-09-2005 @ 20:20 :
ik ben zelf maatschappelijk werker (in opleiding), ik wil psychologie gaan doen, ik lees vaak tijdschriften enzo over dit soort dingen, het is min of meer bewezen dat je vrouwelijke hersenen en mannelijke hersenen hebt, natuurlijk weet iedereen dat. Maarr het is ook bewezen dat vrouwen vaak ik zeg vaak (VAAAK NIET ALTIJD) beter gevoelens aanvoelen en mannen vaak systematischer zijn ingesteld dus beter zijn (VAAK) dan vrouwen in wiskunde en ruimtelijk inzicht en dat soort zaken.

kom nu niet aan met een verhaaltje van pietje die socialer is dan marietje en dat marietje beter is in wiskunde, natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel.
Precies. En dat zal in de loop der jaren wel wat minder duidelijk zijn geworden qua verschil aangezien het nu meer door elkaar loopt (in de zin van: mannen en vrouwen mogen hetzelfde doen en kiezen daar ook regelmatig voor). Maar volgens mij is het verschil er nog steeds.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:35
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
jazeker.

ik zit nu in de 2e, vorig jaar zat ik met 3 andere jongens en 25 meisjes in de klas, dit jaar met 4 andere jongens en 19 meisjes. DAT mensen is mijn punt, hoeveel meisjes ken je die naar de metaalbewerking gaan? ja sorry hoor, ik sta er echt voor open enzo maar de waarheid is gewoon anders....

je kan wel roepen we zijn gelijk maar dat is necht bullshit. En vrouwen minder voor het zelfde werk is meer iets van de jaren 50 ofzo, kom op zeg! daar komt een baas echt niet meer mee weg.
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:10
Verwijderd
Ik denk zelf dat het vrij dubbel is allemaal. Aan de ene kant is emancipatie van vrouwen nog lang niet waar het moet zijn, zie bijvoorbeeld het aantal vrouwen in de hogere functies in het bedrijfsleven. Maar aan de andere kant is er wel een wereld van verschil met 50 of 100 jaar geleden.

Zelf vind ik dat er nog wel wat te zegen is voor het oude rollenpatroon omdat ik hele jonge kinderen zelf niet zo snel naar een chreche zou willen brengen. Imho een stuk beter dan dat man en vrouw allebei een fulltime baan hebben en de vrouw op mag draaien voor bijna al het huishoudelijk werk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:29
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
wat mij een grof raadsel is, is waarom er zonodig vrouwen in t leger moeten.

Mannen zijn typisch beter in navigeren, in concentreren op 1 taak, zijn sterker, hebben meer conditie, etc.

Vrouwen zijn bijna per definitie slechtere soldaten. Dat wil niet zeggen dat er geen kick-ass-and-chew-bubblegum vrouwen bestaan, maar de meeste vrouwen halen het gewoon niet in vergelijking met mannen.

Dus als je meer vrouwen in t leger voegt, verlaag je daarmee de gemiddelde kwaliteit van je soldaten - en daarmee de effectiviteit van je leger. Is dat nou zo'n geweldige ontwikkeling?

Het leger is natuurlijk maar 1 voorbeeld. Maar het geld voor meerdere dingen:
daar waar de effectiviteit van een taak verminderd door het 'mengen' van mannen en vrouwen (zoals het leger) moet je jezelf serieus afvragen of je dat wel moet nastreven.

Natuurlijk moet iedereen gelijke kansen krijgen. Maar het huidgie klimaat lijkt meer op 'mannen en vrouwen moeten in elke beroepssoort de samenleving representeren' - en dat is gewoon idioot.
Gelijke kansen zorgen vanzelf voor zo'n verdeling, waar dat mogelijk/nuttig is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:44
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
audio bully schreef op 08-09-2005 @ 20:20 :
ik ben zelf maatschappelijk werker (in opleiding), ik wil psychologie gaan doen, ik lees vaak tijdschriften enzo over dit soort dingen, het is min of meer bewezen dat je vrouwelijke hersenen en mannelijke hersenen hebt, natuurlijk weet iedereen dat. Maarr het is ook bewezen dat vrouwen vaak ik zeg vaak (VAAAK NIET ALTIJD) beter gevoelens aanvoelen en mannen vaak systematischer zijn ingesteld dus beter zijn (VAAK) dan vrouwen in wiskunde en ruimtelijk inzicht en dat soort zaken.

kom nu niet aan met een verhaaltje van pietje die socialer is dan marietje en dat marietje beter is in wiskunde, natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel.
Ik ben zelf maatschappelijk werker in opleiding geweest, dus ik weet ook wel hoe dat zit. Ja erz itten meer meiden op, ik ben alleen van mening dat als een kerel dezelfde studie doet, hij net zo goed gevoel etc. om kan gaan dan een vrouw.
Mannen gebruiken meer de rechter hersenhelft, vrouwen hebben een beter verbinding tussen die twee, en blablabla.
Ben nog steeds van mening dat door een professie je dat beroep net zogoed, of zelfs beter ( zie seksespecifieke hulpverlening) uit kan oefenen.

Mannen werken idd vaker in de bouw en er zitten meer mannen in het leger. Logisch, door biologische en maatschappelijke omstandigheden, maar het gaat erom dat man OF vrouw in ieder geval die keuze moeten hebben.

Nee, de werled is niet gelijk, en zal het denk ik helaas ook nooit echt zijn. Toch heeft het feminisme nut gehad, want er zijn uberhaupt vrouwen op de arbeidsmarkt (los van wat ze verdienen), ze zijn baas over eigen buik, lopen in broeken, neuken er op los, hebben kiesrecht etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 08-09-2005 @ 21:44 :


Mannen werken idd vaker in de bouw en er zitten meer mannen in het leger. Logisch, door biologische en maatschappelijke omstandigheden, maar het gaat erom dat man OF vrouw in ieder geval die keuze moeten hebben.
Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens. Ze moeten die keuze hebben en ik geloof zo dat een man een goeie maatschappelijk werker bijv. zou kunnen zijn. Maar dat neemt niet weg dat gemiddeld genomen (en dat is vrij verradelijk omdat zoals sarah heel terecht opmerkt, niemand echt gemiddeld is) bepaalde beroepen en taken beter voor mannen zijn weggelegd en bepaalde beroepen of taken beter voor vrouwen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 00:04
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
WAAR haal je het vandaan dat vrouwen nog steeds slechter betaald krijgen? laat het me alstjebliefd zien uit een recente bron want ik geloof er dus geen klap van eigenlijk..
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 00:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
audio bully schreef op 09-09-2005 @ 00:04 :
WAAR haal je het vandaan dat vrouwen nog steeds slechter betaald krijgen? laat het me alstjebliefd zien uit een recente bron want ik geloof er dus geen klap van eigenlijk..
Als je op google zoekt naar "vrouwen minder betaald dan mannen" is dit de eerste link die je krijgt: http://content.monsterboard.nl/4327_nl_p1.asp

Daar staat:

Vrouwen krijgen minder betaald dan mannen

Vrouwen verdienen gemiddeld een vijfde minder dan mannen. Voor alle opleidingsniveaus geldt dat een vrouw minder betaald krijgt dan een man. Het verschil is het grootst bij werknemers met basisonderwijs als hoogste opleiding. In die groep verdienen vrouwen een kwart minder dan mannen.

Bij werknemers met een mavo-diploma is het verschil met 13 procent het kleinst, zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag heeft gepubliceerd.

Het uurloon bedroeg eind 2002 gemiddeld 17 euro bruto. Werknemers met alleen basisonderwijs kregen bijna 13 euro per uur. Mensen met een wetenschappelijke opleiding verdienen met bijna 28 euro ruim twee maal zoveel.

Leeftijd
Niet alleen opleiding en geslacht, maar ook leeftijd is van invloed op het uurloon. Werknemers van 55 tot en met 64 jaar verdienen 2,3 maal zoveel als hun collega’s van tussen de 15 en 24.

Voor jongeren zijn de verschillen in loon tussen mannen en vrouwen kleiner dan voor ouderen. Onder de 25- tot 44-jarigen verdienen vrouwen op alle niveaus, met uitzondering van mavo, tussen de 10 en 20 procent minder. Bij 45- tot 64-jarigen is het gemiddelde uurloon van vrouwen vrijwel overal meer dan 20 procent.

20 december 2004
© ANP, auteursrecht voorbehouden

Gepubliceerd op 20 dec. 2004, is iets meer dan een halfjaar geleden.


2e link vond ik teveel tekst om door te lezen dus ik geef je maar meteen de 3e: http://www.loonwijzer.nl/index.php?p...risverschillen

Discriminatie: mag niet, gebeurt wel
Er zijn veel redenen waarom vrouwen gemiddeld minder verdienen dan mannen. Omdat kinderen krijgen het loonverschil vergroot. Omdat ze vanwege kinderen hun loopbaan onderbreken. En omdat vrouwen werken in sectoren en beroepen waarin de combinatie van arbeid & zorg beter te realiseren is. Het zou niet zo mogen zijn dat een vrouw in dezelfde functie als een man bij dezelfde werkgever minder betaald krijgt. Het is zelfs bij de wet verboden. En toch gebeurt het.
(Internationaal nieuws volgen?)


Willekeur
In 2003 liet het ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid onderzoek doen naar ongelijke beloning door de Rijksuniversiteit van Utrecht. Een aantal bedrijven (en een gemeente) werden onder de loep genomen. Uit de conclusie blijkt veel willekeur bij de inschaling. Zo veel, dat voor indirecte discriminerende effecten gevreesd wordt. In 13 van de 18 gevallen werden bij vrouwen en mannen geen gelijkwaardige maatstaven toegepast terwijl ze dezelfde functie hadden en gelijkwaardige arbeid verrichten. Echte willekeur dus. Soms bestaat er zelfs geen beleid op dit punt en bepaalt de direct leidinggevende "op gevoel" het aanvangssalaris. Soms is er wel een nauwkeurig en gedetailleerd beloningsbeleid, maar wordt dit in de praktijk nauwelijks benut en wordt er oneigenlijk gebruik gemaakt van aanloopschalen. Op dit onderzoek zijn kamervragen gevolgd. Lees verderop meer over loonverschillen en ongelijke beloning.


Dit is uit 2003. Dat is ook geen eeuwigheid geleden en dat in combinatie met het andere bericht, lijkt het me aannemelijk dat het nu nog steeds zo is.



Als je me nog niet gelooft, mag je zelf verder zoeken op google.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 02:48
Verwijderd
Wat grl als eerste reactie geeft, min het 'Kinderen hebben lijkt me geweldig en het opvoeden ook.' - deel. Ik wil geen kinderen, niet zo uit mezelf in ieder geval. Zou er eventueel over nadenken als mn vent het zou willen en hij er ook voor zou kunnen zijn bij de opvoeding etc.

De hele feministische crap zit me ook niet lekker en dat heeft het nooit gezeten, het is overtrokken, onnodig en soms zelfs belachelijk gezien de vrouwen die er zo moeilijk over doen meestal alsnog thuis bij de kinderen blijven. Wat zeur je dan, vraag ik mij dan af.

Anyway, ik zal ook nooit echt hard kunnen gaan werken, wat erop neer komt dat ik ook een thuisblijver ga zijn dus heeft het voor mij weinig nut eens eventjes extra tegen die rolpatronen aan te trappen.

Wat ik wel verwacht en fijn zal vinden is de gelijkwaardigheid die eerder genoemd werd, al is het niet in actieve vorm. Zodra ik dan bvb een keer een baan vind waarbij ik wel vaker van huis ben en dus minder kan doen, ik geen vent heb die het vertikt zn handen in de wasmand te laten zakken want 'Dat is niet mannelijk'.

Daarbij; mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen het nooit worden. Vandaar de benaming 'man' en 'vrouw' niet vrouw' en 'vrouw' (of man en man). Klinkt kinderachtig maar het is zó simpel. Dus erover zeuren heeft ook weinig nut (waarmee ik niet wil zeggen dat een van beiden onderdrukt mag worden, maar als je het eens níet gaat zien als 'onderdrukking' kom je al een heel eind verder).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:28
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Optima schreef op 07-09-2005 @ 09:52 :
Ik ben geen feminist, ik ben voor gelijke kansen voor mannen en vrouwen, maar ik zal nooit beweren dat mannen en vrouwen gelijk aan elkaar zijn. Daarvoor zijn er teveel lichamelijke en geestelijke verschillen.

Daarentegen vind ik wel dat mannen en vrouwn in cultureel opzicht gelijk behandeld zouden moeten worden. Ik vind het bijvoorbeeld niet vanzelfsprekend dat de vrouw per se de kinderne moet opvoeden en de man gaat werken. Een man is net zo competent in het opvoeden als een vrouw ( of beiden zijn even competent). Natuurlijk staat het de vrouw vrij om voor de opvoeding te kiezen, maar het moet niet als vanzelfsprekend gezien worden.
De vrouw heeft er van nature meer die drang om te verzorgen dan een man.

Een man is even competent mits hij die drang heeft, maar de meesten hebben dat simpelweg niet en dus kun je ook niet verwachten dat ze het even goed doen.

Als je iets niet leuk vindt dan doe je het automatisch minder goed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2005, 09:30
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 07-09-2005 @ 23:04 :
Iedereen is gelijkwaardig in een relatie! En 'positieve discriminatie' vind ik ook belachelijk! Waarom zou een man niet in de zorg kunnen werken? Die kunnen net zulke goede kwaliteiten hebben als bij vrouwen. En dat geldt ook andersom, een vrouw kan net zo goed zijn in mannelijke activiteiten!
Vrouwen kunnen niet net zo goed zijn in mannelijke activiteiten. Fysiek werk bijv.

ATP 500 ranked tenniser bij de mannen wint van de nr 1 van de vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 09-09-2005 @ 09:30 :
Vrouwen kunnen niet net zo goed zijn in mannelijke activiteiten. Fysiek werk bijv.
kan dus wel, zie mijn post . De gemiddelde man is lichamelijk sterker dan de gemiddelde vrouw, maar dat neemt niet weg dat er heel veel vrouwen zijn die sterker zijn dan heel veel mannen. Ik ken zelfs mannen die minder sterk zijn dan ik en ik ben ook voor een vrouw niet sterk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:52
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-09-2005 @ 11:22 :
Pardon? Volgens mij ben ik beter in staat dan de meeste jongens om een doordachte mening te verkondigen, laat staan om er een te hebben. Er valt iets te zeggen over de theorie dat veel mannen dommer zijn dan vrouwen, maar dat de genieën dan wel weer vaak mannen zijn. Zelfs dan zijn er echter nog genoeg vrouwen die echt intelligent zijn.
Het was toch zo dat je bij mannen meer extremen hebt qua IQ. Dus ver boven de 100 zitten maar ook ver onder de 100. Terwijl bij vrouwen de verschillen minder extreem zijn.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-09-2005 @ 02:48 :

Anyway, ik zal ook nooit echt hard kunnen gaan werken, wat erop neer komt dat ik ook een thuisblijver ga zijn dus heeft het voor mij weinig nut eens eventjes extra tegen die rolpatronen aan te trappen.

Wat ik wel verwacht en fijn zal vinden is de gelijkwaardigheid die eerder genoemd werd, al is het niet in actieve vorm. Zodra ik dan bvb een keer een baan vind waarbij ik wel vaker van huis ben en dus minder kan doen, ik geen vent heb die het vertikt zn handen in de wasmand te laten zakken want 'Dat is niet mannelijk'.
Ja. Dat heb ik ook. Het feit dat ik door ziekte niet volledig of altijd kan werken, betekent niet dat ik dus maar als dom huisvrouwtje hoef te worden behandeld en als ik inderdaad ooit wel zou kunnen werken of een opleiding doen, dan gaat manlief net zo hard het proberen mogelijk te maken voor mij als ik.
Maar ik zal sowieso niet genoeg energie hebben om het hele huishouden te doen dus helpen zal sowieso een eis zijn.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:54
Verwijderd
hmhm
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:16
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-09-2005 @ 10:12 :
kan dus wel, zie mijn post . De gemiddelde man is lichamelijk sterker dan de gemiddelde vrouw, maar dat neemt niet weg dat er heel veel vrouwen zijn die sterker zijn dan heel veel mannen. Ik ken zelfs mannen die minder sterk zijn dan ik en ik ben ook voor een vrouw niet sterk.
Nee, als je kijkt bij toptennissers is de laagstgerankte man nog altijd beter dan de bestgeplaatste vrouw.

Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Mevrouw Sharapova kan uiteraard beter een balletje slaan dan ik
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 09-09-2005 @ 14:16 :
Nee, als je kijkt bij toptennissers is de laagstgerankte man nog altijd beter dan de bestgeplaatste vrouw.

Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Mevrouw Sharapova kan uiteraard beter een balletje slaan dan ik
Wat Sarah bedoelt is dat die bestgeplaatste vrouw dan wel beter kan tennissen dan de meeste mannen ter wereld. Op dezelfde manier kan de sterkste vrouw wel zwakker zijn dan de sterkste man, maar dat wil niet zeggen dat die sterke vrouw niet beter in de bouw kan werken dan veel andere mannen.

En wat het leger betreft: ze doen maar, ik ga er niet in. En dat heeft niets te maken met dat ik een vrouw ben, maar dat het gewoon stompzinnig is om oorlog te voeren. Ik doe er niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:37
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 07-09-2005 @ 16:37 :
Ik denk dat wel wat waarheid zit in wat grl zegt.

Om een vb. te geven waarom mannen en vrouwen wel verschillen:
schiet me niet dood als je vindt dat ik ongelijk heb maar ik spreek uit eigen gevoel: denk eens aan de honderden filosofen van vroeger, geen enkele vrouw heeft ooit zo'n doordachte mening verkondigd als die van Nietzsche of Plato of wie dan ook anders. Je zou kunnen zeggen dat dit komt omdat de vrouw in de 19e eeuw of vroeger geen of weinig rechten had en moest zwijgen. Maar zelfs in het heden is geen enkele vrouw capabel om zo'n diepe gegronde mening te geven. Er is iets wat me zegt dat mannen meer kunnen dan vrouwen als het gaat om 'denken'. Maar als het gaan om 'gevoelens', dan is de vrouw wel meerwaardig.
Ik vind het complex om uit te leggen maar ik ben er wel van overtuigd dat het denken (iq) van een man anders (beter) is dan het denken van een vrouw. Kijk maar naar quizen op tv of andere programma's waar mannen toch meestal veel beter scoren op niveau van intelligentie.

Maar ik blijf er natuurlijk wél bij dat mannen en vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, of course. Ik heb het dus over een verschil van 'denken' en dus niet van 'wegen'.
Vrouwen kregen in die tijd de kans niet om te leren of studeren zoals we dan nu krijgen . Niet zo vreemd dus dat er geen vrouwelijke wetenschappers waren, want dat mochten vrouwen niet eens .
En over het heden, het is maar net hoe jij het ziet .
Mensen kunnen wel dingen verkondigen, maar of het inteligent is vaak de vraag .
En niet om vervelend te doen, maar vrouwen hebben over het algemeen een hoger IQ dan mannen, dat is bewezen .

Maar afgezien van dat alles, ik vind dat men vrouwen en mannen gelijk moet behandelen, ze zijn in veel dingen niet gelijk, maar er is geen enkele zinnige reden te geven voor het feit dat in het geval van een man en een vrouw die hetzelfde werk doen, dezelfde functie, evenveel uren, de man meer verdient dan de vrouw .
Dan zijn dingen die in mijn ogen echt niet kunnen en gewoon oneerlijk zijn .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:11
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 15:13 :
Wat Sarah bedoelt is dat die bestgeplaatste vrouw dan wel beter kan tennissen dan de meeste mannen ter wereld. Op dezelfde manier kan de sterkste vrouw wel zwakker zijn dan de sterkste man, maar dat wil niet zeggen dat die sterke vrouw niet beter in de bouw kan werken dan veel andere mannen.

En wat het leger betreft: ze doen maar, ik ga er niet in. En dat heeft niets te maken met dat ik een vrouw ben, maar dat het gewoon stompzinnig is om oorlog te voeren. Ik doe er niet aan mee.
Morgan, ik zei dat ik haar begreep maar ik zei dat dan ook niet.

Ik geef toe dat er vrouwen zijn die beter kunnen tennissen dan ik dus geef ik haar toch gelijk?

Citaat:

Op dezelfde manier kan de sterkste vrouw wel zwakker zijn dan de sterkste man, maar dat wil niet zeggen dat die sterke vrouw niet beter in de bouw kan werken dan veel andere mannen.
Ho, dit is dus niet waar. Mannen zijn veel sterker en hebben ook veel meer aanleg om gespierd te worden en dus zullen verreweg de meeste mannen veel sterker zijn dan andere vrouwen. Meeste vrouwen zijn minder geschikt voor de bouw. Komt ook door ruimtelijk inzicht enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:13
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 09-09-2005 @ 15:37 :
.
En niet om vervelend te doen, maar vrouwen hebben over het algemeen een hoger IQ dan mannen, dat is bewezen .
Oh ja?

pas op met uitspraken over IQ en geslacht.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:17
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 09-09-2005 @ 16:13 :
Oh ja?

pas op met uitspraken over IQ en geslacht.
Wie zegt dat dat klopt?
Ik heb vaker andere dingen gelezen . In boeken daarover, niet in de Hitkrant
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:01
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
Citaat:
Maarten schreef op 09-09-2005 @ 14:16 :
Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Mevrouw Sharapova kan uiteraard beter een balletje slaan dan ik
toch wel...
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 09-09-2005 @ 16:11 :
Morgan, ik zei dat ik haar begreep maar ik zei dat dan ook niet.

Ik geef toe dat er vrouwen zijn die beter kunnen tennissen dan ik dus geef ik haar toch gelijk?



Ho, dit is dus niet waar. Mannen zijn veel sterker en hebben ook veel meer aanleg om gespierd te worden en dus zullen verreweg de meeste mannen veel sterker zijn dan andere vrouwen. Meeste vrouwen zijn minder geschikt voor de bouw. Komt ook door ruimtelijk inzicht enzo.
Ik zeg toch ook niet dat er véél vrouwen zijn die sterker zijn dan de meeste mannen? Dat geloof ik ook beslist niet.
Aan de andere kant, voor metselen hoef je nou ook weer niet zo waanzinnig sterk te zijn, met een beetje training denk ik niet dat vrouwen daarvoor onderdoen bij mannen. En als die bouwvakkers werkelijk zo waanzinnig sterk waren, waren ze wel fatsoenlijk gespierd en hadden ze niet van die enorme bierbuiken

En dat van dat ruimtelijk inzicht vind ik dan weer onzin, maar dat zal wel weer komen doordat ik daar zelf wel goed in ben. Ken verder ook geen vrouwen die geen kaart kunnen lezen - integendeel, de meeste die ik ken, zijn er beter in dan hun mannen. Ken trouwens ook geen vrouwen die problemen hebben met de 'ruimtelijke oefeningen' in IQ-tests, op een na. En ik ken ook mannen die de kaart bijdraaien om beter te kunnen begrijpen wat er precies staat.

Kortom, ik word gewoon een beetje moe van altijd die beweringen dat mannen en vrouwen intelligent zijn op verschillende gebieden. Misschien is dat bij het plebs zo, maar hier valt het wel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-09-2005 @ 11:28 :
Positieve discriminatie betekent dat je niet aangenomen wordt op basis van je kwaliteiten, maar op basis van iets waar je niets aan kunt doen. Sommige werkgevers voelen zich verplicht of worden verplicht om allochtonen of vrouwen aan te nemen, zelfs als een blanke man het meest geschikt zou zijn voor de functie.
nee dat is niet waar, positieve discriminatie betekent dat je bij gelijke geschiktheid de allochtone vrouw kiest boven de blanke man. Niet dat je haar kiest ook al is de man veel geschikter voor de functie. Zo werkt het volgensmij niet.

En ohja ontopic:
Stiekem vind ik al dat feministische gedoe maar overdreven. Ik ben eigenlijk wel voor een meer traditionele rollenverdeling, tot op zekere hoogte iig. Neemt niet weg dat ik vind dat vrouwen niet minder geschikt zijn voor bepaalde beroepen/functies, of dat een man het beter zou kunnen. Wat een onzin.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 22:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam?
Verwijderd
363 16-08-2012 22:11
Liefde & Relatie Afknapper bij de dames?
Juda[NL]
93 09-09-2005 22:12
Algemene schoolzaken [enquête] Ben JIJ zo lief om --->
Joco
59 13-12-2004 15:00
Levensbeschouwing & Filosofie cultuur?
lovetear
8 20-09-2003 10:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De nederlandse vrouwe is lui.
Conner
89 20-05-2003 21:42
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.