Oud 12-01-2010, 10:27
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Op dinsdag en donderdag werk ik pas vanaf 12 uur en sinds kort heb ik dan als ik opsta ontzettend last van braakneigingen. Voorheen had ik hier nooit last van. En als ik op maandag woensdag en vrijdag gewoon om half 8 opsta dan heb ik niet nauwelijks last van. Heel raar.

Ik ben 2 maanden terug van het werk naar huis gekomen omdat ik ontzettend moest overgeven. Bij de dokter zeiden ze dat het buikgriep was, maar dat moet nu al lang weg zijn. Daarbij komt ook nog eens dat ik 's ochtends geen hap door mijn keel krijg. Over een boterham doe ik een half uur. Echt niet normaal.

Weet iemand wat t kan zijn?


alvast bedankt.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 13:38
Verwijderd
Eet je op de dagen waarop je om half 8 opstaat wel gewoon ontbijt? En gaat dat dan wel makkelijk?
Je kan misselijk worden van de honger. Misschien helpt het om iets anders te eten 's ochtends, want brood kan best wel lastig zijn om weg te krijgen als je al misselijk bent. Je kan eens van dat drinkontbijt proberen, misschien krijg je dat beter weg en gaat je misselijkheid er ook van over.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 15:44
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Eet je op de dagen waarop je om half 8 opstaat wel gewoon ontbijt? En gaat dat dan wel makkelijk?
Je kan misselijk worden van de honger. Misschien helpt het om iets anders te eten 's ochtends, want brood kan best wel lastig zijn om weg te krijgen als je al misselijk bent. Je kan eens van dat drinkontbijt proberen, misschien krijg je dat beter weg en gaat je misselijkheid er ook van over.
Nee ik eet nooit in de ochtend omdat dat zo moeilijk gaat. Meestal eet ik dan pas in de pauze op mijn werk rond 12 uur.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 17:50
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Rosteren? Dat eet makkelijker weg.. En anders iets van cornflakes?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 16:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Maar wat ik zo gek vindt is dat ik na 2 uur werken er geen last meer van heb. Ook als ik niet gegeten heb
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 16:54
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Afleiding?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 10:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Tja zou kunnen, maar ik voel ook dat ik steeds minder energie krijg. Als dat aan blijft houden ga ik toch maar een een bezoek brengen aan de huisarts. Gister om 22:20 gaan slapen en vandaag moeite met opstaan om 10 uur. Misschien ligt het aan het weer?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 13:21
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
doe je iets speciaals op maandag en woensdagavond?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 19:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Nee niets speciaals. Ik sport altijd op maandag, woensdag en donderdag avond. Ik merk dat ik daar trouwens ook steeds minder zin in heb (ben maandag en vandaag al niet geweest).
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 19:49
Verwijderd
Ik zou toch proberen je normale ritme aan te houden, want als je ineens minder gaat sporten, is het niet heel raar dat je daar ook minder energie van krijgt, en als je ineens later gaat slapen of langer blijft liggen, kan 't ook zijn dat je lichaam daar wat luier van wordt. Dus probeer iedere dag rond hetzelfde tijdstip te gaan slapen, sta ook weer rond hetzelfde tijdstip op. En probeer ook echt 's ochtends íets te eten, want niet ontbijten kan ook veel invloed hebben op je energie (en van niet ontbijten kan je ook flink misselijk worden). Ga voor iets met veel vocht, bijvoorbeeld, zodat je het makkelijk weg kan krijgen. Mocht dat echt niet gaan omdat je écht te moe bent of écht te misselijk, dan idd naar de huisarts

(En het kan inderdaad best aan het weer liggen, ik merk ook altijd dat ik 's winters meer slaap nodig heb dan 's zomers, en mijn eet-ritme is 's winters ook heel anders, sowieso heb ik veel meer eten nodig dan 's zomers, maar ik heb ook duidelijk op andere tijden trek/honger.)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben jarenlang iedere ochtend strontmisselijk geweest, tot kokhalzen toe. bij mij hielp het dan om te eten, want ik bleek eigenlijk gewoon altijd misselijk van de honger te zijn. Eten vond ik op zo'n moment verschrikkelijk en iedere hap werkte ik met tegenzin weg, maar als ik dat niet deed werd ik ook nog eens draaierig, al ging de misselijkheid altijd vanzelf weg na een uur ofzo. Vooral als ik ziek geweest was waren de eerste weken de ochtenden een ramp.

Ik zou een beetje experimenteren met voedsel op die ochtenden, om erachter te komen wat je het minst moeilijk weg te krijgen vindt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 14:40
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ga toch maar eens proberen iets te eten na het opstaan. Jullie opvattingen en ervaring hebben me overtuigd. Verder verhaal volgt.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 13:14
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
ik zou een zwangerschapstest doen
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 14:19
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
ik zou een zwangerschapstest doen
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 21:31
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Ja want arnold s. was ook zwanger!

Ik heb t ook vaak, ik ontbijt meestal in de trein met een breaker of ontbijtdrankje. Ik heb dan al een stukje in de frisse buitenlucht gefietst, dat scheelt al heel veel. Maar het blijft een kwestie van rustig opstaan en de tijd nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 15:29
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik ben vorige week bij de dokter geweest en heb pillen gekregen...volgens mij werkt dat voor de *** niet. Ik moet ze een uur voor t ontbijt nemen. Maar ik eet geen ontbijt. Hoefde van de dok ook niet, maar das dus al niet goed te conbineren. Ik neem ze dus gewoon een of twee uur voordat ik ga eten, maar t helpt niet echt.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 17:13
Verwijderd
bedoel je nu een uur of twee voor je eerste maaltijd van de dag? En zo ja hoe laat is die, en tot hoe laat ben je misselijk? En hoe heten die pillen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 22:26
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Het is pantoprazol... en dat moet je een uur voor je ontbijt. Maar daar mag ik niet bij drinken. Ik drink wel altijd iets 'sochtends maar ik ga niet eerder opstaan zodat ik die pillen kan nemen. Want drinken mag ook niet erbij. Ik denk zodat het goed wordt opgenomen....
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 22:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Het is pantoprazol... en dat moet je een uur voor je ontbijt. Maar daar mag ik niet bij drinken. Ik drink wel altijd iets 'sochtends maar ik ga niet eerder opstaan zodat ik die pillen kan nemen. Want drinken mag ook niet erbij. Ik denk zodat het goed wordt opgenomen....
pantoprazol is een protonpompremmer, die ervoor zorgt dat je maag minder maagzuur produceert. je huisarts zal wel denken dat je zo misselijk bent door een combi van een lege maag en maagzuur met een beginnende maagzweer.
Ik heb nog nooit gehoord dat je die niet in mag nemen met drinken, dat mag gewoon hoor. (farmacotherapeutisch kompas zegt er iig niks over).
Het duurt overigens waarschijnlijk wel even voordat het werkt, aangezien je maagslijmvlies even tijd nodig heeft om te herstellen.
Neem gewoon 2 weken lang iedere ochtend als je opstaat zo'n pil met wat water. Als het dan werkt is het mooi, werkt het niet dan kun je terug naar de huisarts om iets anders te proberen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.