Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2010, 20:42
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo mede-leden,

Nu eenmaal de ov-chipkaart voor studenten zo ongeveer is ingevoerd voor het hele land. Niet dat ik deze kaart zo vaak gebruik, maar ik heb de volgende vraag.

Ik wil graag een klasgenoot a.s. naar Leeuwarden laten komen, zij is in het bezit van een week ov aangezien ze niet uit Leeuwarden komt.

Dus mijn vraag is: Mag zij gratis reizen met ov a.s. woensdag?

Met vriendelijke groeten,

Brands
__________________
Gr. Brands
Advertentie
Oud 02-05-2010, 21:54
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Qua bevrijdingsdag bedoel je? Jep mag. WeekendOV zou ook mogen
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 03-05-2010, 01:09
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Qua bevrijdingsdag bedoel je? Jep mag. WeekendOV zou ook mogen
Misschien begrijp ik Brands' vraag niet, maar op Bevrijdingsdag mag je toch niet gratis reizen als je week-OV hebt? Omdat 't tot één van die feestdagen behoort.
__________________
En dat meen ik!
Oud 03-05-2010, 09:03
brands
Avatar van brands
brands is offline
Uit de reacties blijkt dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is. Dan zal ik mijn vraag even verduidelijken:
- Mag iemand met een week OV ook op Bevrijdingsdag vrij reizen?

Dit aangezien het volgens mij een officiële feestdag is.
__________________
Gr. Brands
Oud 03-05-2010, 10:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Uit de reacties blijkt dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is. Dan zal ik mijn vraag even verduidelijken:
- Mag iemand met een week OV ook op Bevrijdingsdag vrij reizen?

Dit aangezien het volgens mij een officiële feestdag is.
5 mei is inderdaad een feestdag voor de ov-studentenkaart, en dus mag je die dag niet gratis reizen met een weekkaart.

http://www.ib-groep.nl/particulieren...of_weekend.asp
Oud 03-05-2010, 10:56
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
5 mei is inderdaad een feestdag voor de ov-studentenkaart, en dus mag je die dag niet gratis reizen met een weekkaart.

http://www.ib-groep.nl/particulieren...of_weekend.asp
Dat was het antwoord wat ik zocht Bedankt ganralph
__________________
Gr. Brands
Oud 15-05-2010, 19:28
Hoekje
Hoekje is offline
Even een vraagje.

Situatie: Volgend jaar wil ik de opleiding Hoger Hotelonderwijs doen, het liefst in Leeuwarden, maar anders in Apeldoorn. Deze opleiding kent een toelatingsdag en die van Leeuwarden is begin juni.
Regel Leeuwarden: Aanmelden bij Studielink na een positieve uitslag.
Regel Apeldoorn: Aanmelden bij Studielink, die vervolgens contact opneemt met Saxion waarna ik bericht thuis krijg.
Je moet je minimaal 3 maanden van te voren aanmelden bij Studielink. Juni zou dus te laat zijn. Daarom heb ik een mail gestuurd naar Studielink over wat ik nou het beste kon doen. Zij zeiden: Meld je aan bij Apeldoorn, je kan het later nog wijzigen, de toelatingsdag in Apeldoorn kun je dan afzeggen of wijzigen.
Maar ik moet ook op tijd de studiefinanciering aanvragen. Ik weet alleen nog niet welke ik moet aanvragen. Als ik bij Leeuwarden wordt toegelaten ga ik op kamers, wordt het Apeldoorn dan blijf ik thuis.

Volgt iemand het nog? Dan nu de vraag: Kan ik de stufi voor uitwonende studenten aanvragen ondanks dat ik het nog niet zeker weet en ik wat anders heb ingevuld bij Studielink? Of moet ik wat anders doen?
Oud 16-05-2010, 09:45
ganralph
ganralph is offline
je kunt je stufi-situatie altijd nog wijzigen. er kunnen tussen nu en 1 september nog genoeg zaken veranderen in je planning, en dat weet de IBG ook, maar ze willen graag zo snel mogelijk een inschatting maken van het komend studiejaar, dus vragen ze al vroeg om je gegevens (bij de meesten verandert er namelijk niets in de komende maanden).

persoonlijk zou ik thuiswonend aanvragen en dat zsm wijzigen in uitwonend indien nodig. (als de wijziging langer duurt is het leuker om extra geld te krijgen dan om het teveel ontvangen uitwonende terug te moeten betalen )

daarnaast moet je volgens mij ook meteen een uitwonend adres opgeven als je de uitwonende beurs aanvraagt. aangezien je dat nu waarschijnlijk niet kunt geven, kun je nu dus alleen (en het beste) thuiswonend aanvragen.
Oud 18-05-2010, 10:36
Hoekje
Hoekje is offline
Ik zal idd een thuiswonende beurs aan moeten vragen omdat ik idd nog geen kamer heb. Dus dat ga ik dan van de week maar ff regelen.
Dankjewel voor je antwoord!
Oud 31-05-2010, 16:19
anjali
anjali is offline
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Na mijn havo diploma ontvangen te hebben ben ik in 2004 gestart op het hbo na een jaartje kreeg ik mijn propedeuse binnen en dus op naar de universiteit vanaf 2005. Het is nu mijn vijfde jaar en ik heb dus:

1 jaar hbo: studiefinanciering
3 jaar uni: studiefinanciering
4+5 de jaar uni: leenfase (eerst het bedrag van de eerste maand die belachelijke 800 euro gehouden + daarna 5 euro per maand + ov-chipkaart).

Met andere woorden alles totaal heb ik er 6 jaar op zitten wat betreft studiefinanciering 4 jaar en wat betreft de leenfase + behoud ov 2 jaar. Maar ik heb volgend jaar nog een jaartje voor mijn bachelor over dus uiteindelijk zal ik na volgend jaar dus nergens meer recht op hebben mijn vraag is nu:

Wat voor gevolgen heeft dat? Ik hoop voor 1 september 2011 mijn bachelor binnen te krijgen en voor 1 september 2012 mijn master.

Alles bij elkaar + HBO zou ik dan 8 jaar erover doen en dus val ik wel binnen de 10 jaar termijn, maar moet ik na 7 jaar al beginnen met iets terugbetalen?
__________________
Oud 31-05-2010, 17:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je klaar bent met je studie (en dat ook aangeeft bij de IB-Groep), krijg je eerst twee jaar de tijd om te settelen, een baan te vinden, etc. Pas na die twee jaar moet je beginnen met terug betalen. Daar krijg je vanzelf bericht over. Let er wel op dat je in die tijd wel adreswijzigingen doorgeeft aan de IB-Groep ook al krijg je geen stufi meer!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-05-2010, 18:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Hiervoor hebben we een apart topic: 'Het grote IBG/DUO-topic'. Jouw vragen maken geen uitzondering voor een aparte topic, dus ik verplaats het daar naartoe.
Oud 31-05-2010, 18:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als je klaar bent met je studie (en dat ook aangeeft bij de IB-Groep), krijg je eerst twee jaar de tijd om te settelen, een baan te vinden, etc. Pas na die twee jaar moet je beginnen met terug betalen. Daar krijg je vanzelf bericht over. Let er wel op dat je in die tijd wel adreswijzigingen doorgeeft aan de IB-Groep ook al krijg je geen stufi meer!
inderdaad.
en mocht je na die twee jaar nog studeren of geen inkomen hebben, dan kan de "wachttermijn" verlengd worden (je hoeft dan nog niets of minder terug te betalen). vergeet alleen niet dat je wel al meteen rente betaalt.
Oud 01-06-2010, 15:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb ook een vraag.

Ik heb vorig schooljaar (dus in 2009) mijn master behaald. Ik heb vier jaar gestudeerd, dus nu heb ik geen recht meer op een basisbeurs. Nu hoop ik komend schooljaar aan een tweede master te beginnen. Heb ik dan recht op een ov (nullening)? Ik heb geprobeerd dit aan te vragen bij de ib-groep, maar ik kreeg steeds een foutmelding en ik wist ook eigenlijk niet helemaal hoe het zat, kon het op de site niet echt duidelijk vinden. Want ik ben dus al wel afgestudeerd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-06-2010, 15:35
ganralph
ganralph is offline
het hebben of behalen van een diploma is geen beperking om recht te hebben op stufi (of aanverwante leningen e.d.)

je moet wel fulltime bij een erkende onderwijsinstelling staan ingeschreven;
je moet de Nederlandse nationaliteit hebben;
je mag nog geen 30 zijn op het moment van aanvraag.

kortom: je hebt nog 3 jaar recht op (nul)lening + ov.
Oud 01-06-2010, 15:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, bedankt, mooi
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-06-2010, 20:46
Verwijderd
Ik heb de volgende vraag, ik ben maandag afgestudeerd en ik ben ook per direct uitgeschreven. Dat betekent dat ik in juni geen recht meer heb op studieondersteuning. Ik moet nu m'n reisproduct van m'n ov-chipkaart afhalen, maar hoe doe ik dat? (Ja, ik kan morgen de IBG bellen, maar als iemand het nu al weet dan hoor ik het graag)
Oud 02-06-2010, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet naar Rotterdam of naar Amsterdam en dan naar een loket van RET of GVB, daar kunnen ze het eraf halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-06-2010, 07:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dana, hoe kom je aan die informatie? Aangezien mijn vriendin hetzelfde had en ze tegen haar hadden gezegd dat het er vanzelf af zou gaan, als je maar door had gegeven dat je niet meer studeerde, of dat je het bij elke ov-automaat eraf kon halen (wat sowieso niet zo is), ze heeft gemaild en gebeld, maar dat reisproduct bleef er natuurlijk gewoon op staan, niemand heeft haar iets gezegd over RET of GVB...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-06-2010, 08:00
ganralph
ganralph is offline
zou een beetje lullig zijn als je vanuit Maastricht of Groningen naar Amsterdam of Rotterdam moet (en dan betalen voor je retourkaartje!).

Volgens de studenten-ov-site moet je het zelf stopzetten via de DUO-site. (aldus de FAQ

als het niet lukt kun je idd GVB of RET vragen, aangezien dat loketten zijn waar iemand bij je reisproducten kan. Ik betwijfel echter of GVB- en RET-medewerkers iets doen met andere reisproducten dan die van GVB of RET zelf...
Oud 05-06-2010, 15:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het toen gehoord van vrienden die stopten met studeren en hun OV-kaart in moesten leveren. Zij werden ook aangeraden om éérst naar Rotterdam te reizen met je OV-kaart (zodat je niet zelf een kaartje hoeft te kopen), het er dan af te laten halen en dan bij het postkantoor je OV-kaart in te leveren. Het kan best zijn dat het nu anders is, ook omdat je nu alleen nog een chipkaart hebt, dat was toen nog niet. Als ik kijk op www.studentenov-chipkaart.nl dan staat er dit:

Citaat:
Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt géén apart bericht van DUO (voorheen IB-Groep) dat je je studentenreisproduct moet stopzetten. Zet je je studentenreisproduct niet (of te laat) stop, dan kost je dat € 68,- per halve maand.

Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.

Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als regulier persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op www.ov-chipkaart.nl vind je meer informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.

Het is voorlopig niet mogelijk om reisproducten van NS op je Studenten OV-chipkaart te laden. NS heeft daarom een mooi aanbod voor ex-studenten; je kunt een gratis Voordeelurenabonnement voor één jaar én twee NS dagkaarten aanvragen. Dat is een cadeau met een waarde van maar liefst € 105,-! Je kunt het gratis Voordeelurenabonnement met het nummer van je Studenten OV-chipkaart aanvragen via www.ns.nl/uitgestudeerd. Met het Voordeelurenabonnement krijg je een jaar lang 40% korting op alle treinreizen na 9:00 uur ’s ochtends en in het hele weekend.
Medewerkers van RET of GVB kunnen het iig wel er af halen. Mijn vriend moest vorig jaar ook een tijdelijk product ophalen daar ook al was het niet specifiek voor RET of GVB. Je kan er immers ook sterabonnementen halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-06-2010, 10:08
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoelang blijft die NS actie voor afgestudeerden nog geldig? Ik weet dat het in oktober 2008 is begonnen. Toen had ik er namelijk geen recht op, omdat ik in september 2008 was afgestudeerd
Nu volg ik dit jaar een opleiding van één jaar en zou ik dus in september 2011 afstuderen. Nu maar hopen dat die actie nog geldig is
__________________
<):o)
Oud 06-06-2010, 11:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hoelang blijft die NS actie voor afgestudeerden nog geldig? Ik weet dat het in oktober 2008 is begonnen. Toen had ik er namelijk geen recht op, omdat ik in september 2008 was afgestudeerd
Nu volg ik dit jaar een opleiding van één jaar en zou ik dus in september 2011 afstuderen. Nu maar hopen dat die actie nog geldig is
De NS kent al jaren acties voor afgestudeerden in de vorm van korting, of iets gratis. In 2011 zal er ongetwijfeld nog iets zijn, hoewel misschien niet deze specifieke actie.
Oud 06-06-2010, 12:35
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
De NS kent al jaren acties voor afgestudeerden in de vorm van korting, of iets gratis. In 2011 zal er ongetwijfeld nog iets zijn, hoewel misschien niet deze specifieke actie.
Is dat zo? Ik heb in ieder geval in mijn geval (afstuderen in september 2008) geen actie via de NS kunnen vinden. Ik heb toen zelf een voordeelurenkaart gekocht tegen het normale tarief. Daarom baalde ik ook zo dat een maand later die actie pas in ging.

Dit was trouwens een andere actie dan nu zie ik. Wel bijna hetzelfde. Het was namelijk een pakket met voordeelurenkaart, vrij-reizenkaartje, maar ook een keer gratis OV-fiets en een keer gratis parkeren ofzo.
__________________
<):o)
Oud 07-06-2010, 10:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Is dat zo? Ik heb in ieder geval in mijn geval (afstuderen in september 2008) geen actie via de NS kunnen vinden. Ik heb toen zelf een voordeelurenkaart gekocht tegen het normale tarief. Daarom baalde ik ook zo dat een maand later die actie pas in ging.

Dit was trouwens een andere actie dan nu zie ik. Wel bijna hetzelfde. Het was namelijk een pakket met voordeelurenkaart, vrij-reizenkaartje, maar ook een keer gratis OV-fiets en een keer gratis parkeren ofzo.
Ik heb in 2002 en in 2008 mijn ov ingeleverd (beide in februari) en ik kon allebei de keren in ieder geval met korting een voordeelurenabonnement aanschaffen; en volgens mij zat er nog meer bij.
Oud 14-06-2010, 10:16
Hoekje
Hoekje is offline
Krijg je in juli en augustus nou wel of niet geld van de IB?
Ik heb in februari tegemoetkoming scholieren aangevraagd en ik kreeg een brief thuis waarin stond dat ik van 1 april tot 1 september recht heb op een x bedrag aan tegemoetkoming scholieren. Nu heb ik vanaf 1 september de stufi aangevraagd, en staat daarin dat ik recht heb op stufi vanaf 1 september, en dat ik in juli en augustus niks krijg?
Oud 14-06-2010, 12:09
ganralph
ganralph is offline
Als jij in mei of juni je stufi hebt aangevraagd, staat er in die brief waarschijnlijk dat je in juli en augustus nog geen recht hebt op stufi. (Je voldoet immers pas per 1 september aan de voorwaarden.)

Tegemoetkoming scholieren en stufi worden als het goed is gescheiden verwerkt, dus die brief gaat alleen over je stufi.
Oud 14-06-2010, 14:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als ik een nullening aan probeer te vragen, moet ik kiezen tussen: basisbeurs, basisbeurs + lening, basisbeurs + aanvullende beurs. Nullening staat hier dus nergens bij, wat moet ik dan invullen? Basisbeurs lijkt me niet, want die heb ik opgebruikt, maar lening en aanvullende beurs lijkt me ook niet echt van toepassing
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 14-06-2010, 14:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als ik een nullening aan probeer te vragen, moet ik kiezen tussen: basisbeurs, basisbeurs + lening, basisbeurs + aanvullende beurs. Nullening staat hier dus nergens bij, wat moet ik dan invullen? Basisbeurs lijkt me niet, want die heb ik opgebruikt, maar lening en aanvullende beurs lijkt me ook niet echt van toepassing
Basisbeurs + lening en dan wel je lening op 0 zetten! (dan is het een nullening )

Je krijgt dan 0 basisbeurs (want die is op) + 0 lening (want die zet je op 0) + ov-kaart (want daar heb je wel nog recht op).

De basisbeurs is altijd onderdeel van je stufi, en als hij opgebruikt is, krijg je gewoon niets meer. (Als je wel nog recht hebt op basisbeurs kun je er niet voor kiezen om alleen een lening te nemen bijvoorbeeld; basisbeurs kun je niet "uitzetten" zolang je iets van de ibg ontvangt.)
Oud 15-06-2010, 14:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, klinkt logisch, ik ga het eens proberen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-06-2010, 22:57
Verwijderd
Hoe zit het precies met het stopzetten van je OV-chipkaart. Ik had gebeld en toen hoefde ik alleen iets aan te vinken in m'n Digid, dus dat heb ik gedaan. Maar nu 2 weken later werkt m'n kaart nog steeds In m'n digid staat wel gewoon dat m'n reisproduct is gestopt.
Oud 22-06-2010, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit het precies met het stopzetten van je OV-chipkaart. Ik had gebeld en toen hoefde ik alleen iets aan te vinken in m'n Digid, dus dat heb ik gedaan. Maar nu 2 weken later werkt m'n kaart nog steeds In m'n digid staat wel gewoon dat m'n reisproduct is gestopt.
Je moet 'm ook deactiveren bij zo'n automaat, geloof ik. (Niet zo'n ding van de NS, maar zo'n ov-chipkaart-oplaadstationnetje)
Oud 22-06-2010, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Je moet 'm ook deactiveren bij zo'n automaat, geloof ik. (Niet zo'n ding van de NS, maar zo'n ov-chipkaart-oplaadstationnetje)
Net toch maar even gebeld (ik had al gekeken bij zo'n apparaat of ik een reisproduct moest ophalen), maar de IBG zei dat ik het op tijd had stopgezet en dat alleen het product nog gedeactiveerd moet worden, maar dat zou automatisch gebeuren als ik weer incheck
Oud 23-06-2010, 09:00
mirjamp
mirjamp is offline
over de ov chipkaart die je van de ib groep krijgt. ik heb dus een weekkaart, maar als je van het weekend dus reist is je saldo onder de nul negatief saldo. mijn vraag was ben je verplicht om dat saldo aan te vullen en binnen hoeveel tijd? wat gebeurd er als je niet opwaardeerd, en de saldo negatief laat?
Oud 23-06-2010, 17:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je een negatief saldo hebt kan je de volgende keer in het weekend niet meer inchecken. Je kunt dus een keer reizen zonder dat je het hoeft te betalen maar dat is eigenlijk alleen handig als je je kaart daarna nooit meer (in het weekend) wil gebruiken. Als je je kaart oplaadt zal eerst het bedrag in de min worden verrekend dus betaal je het naderhand alsnog.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2010, 17:52
mirjamp
mirjamp is offline
Citaat:
Als je een negatief saldo hebt kan je de volgende keer in het weekend niet meer inchecken. Je kunt dus een keer reizen zonder dat je het hoeft te betalen maar dat is eigenlijk alleen handig als je je kaart daarna nooit meer (in het weekend) wil gebruiken. Als je je kaart oplaadt zal eerst het bedrag in de min worden verrekend dus betaal je het naderhand alsnog.
schat...dat is niet waar.. ik heb negatief saldo en is nu iets van -7 euro. en ben al 3 weekenden ermee weggeweest...
Oud 23-06-2010, 18:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Normaalgezien kan je niet meer dan 4 euro in de min staan en kan je niet meer inchecken met een negatief saldo. Als dat bij jou anders is, is er iets mis met je kaart.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2010, 18:19
mirjamp
mirjamp is offline
Citaat:
Normaalgezien kan je niet meer dan 4 euro in de min staan en kan je niet meer inchecken met een negatief saldo. Als dat bij jou anders is, is er iets mis met je kaart.
of ik heb geluk..zal van het weekend ff weer proberen kijken of t me lukt.
Oud 23-06-2010, 19:43
Verwijderd
Uiteindelijk weten ze toch waar je woont, dus als 't echt te gek wordt, zullen ze wel een brief sturen oid Tot die tijd; geniet er van
Oud 23-06-2010, 20:05
mirjamp
mirjamp is offline
Citaat:
Uiteindelijk weten ze toch waar je woont, dus als 't echt te gek wordt, zullen ze wel een brief sturen oid Tot die tijd; geniet er van
zal ik doen! haha ga je mee stappen van t weekend? lol grapje
Oud 23-06-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
zal ik doen! haha ga je mee stappen van t weekend? lol grapje
Bedenk je wel dat je 't zeer waarschijnlijk wel ooit terug moet gaan betalen, dus ga er maar niet van uit dat je nu gewoon gratis kan reizen wanneer je maar wil...
Oud 23-06-2010, 21:20
Verwijderd
Ik heb onlangs stufi aangevraagd en ik heb daar een aantal vragen over.

1. Klopt het dat als ik na 1 juli alle papier gedoe heb verwerkt, ik pas op 1 september stufi krijg?
2. Ik ga me bij een familie lid inschrijven, dus dat ik niet meer bij mijn ouders sta ingeschreven. Stel dat de IBG een controle wilt uitvoeren, dienen zij dan eerst een brief te sturen met data wanneer zij komen?
Oud 23-06-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
schat...dat is niet waar.. ik heb negatief saldo en is nu iets van -7 euro. en ben al 3 weekenden ermee weggeweest...
Jawel dat is wel waar.
Oud 24-06-2010, 06:45
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik heb onlangs stufi aangevraagd en ik heb daar een aantal vragen over.

1. Klopt het dat als ik na 1 juli alle papier gedoe heb verwerkt, ik pas op 1 september stufi krijg?
2. Ik ga me bij een familie lid inschrijven, dus dat ik niet meer bij mijn ouders sta ingeschreven. Stel dat de IBG een controle wilt uitvoeren, dienen zij dan eerst een brief te sturen met data wanneer zij komen?
Je krijgt pas vanaf september studiefinanciering. Dit krijg je pas rond de 20e september. Ben je te laat met aanvragen, dan krijg je de studiefinanciering misschien een maand later (oktober en dus rond de 20e oktober). Maar ik verwacht dat juli nog op tijd is!

Je moet je inschrijven waar je woont. Frauderen is niet netjes. Maar om antwoord te geven op je vraag: de IBgroep doet wel eens steeksproefgewijs een soort inval om te kijken of het echt waar is wat je hebt opgegeven. Dit doen ze onverwachts. Je moet kunnen aantonen dat je er woont (dus: bed, kleding, boeken, laptop etc is wel handig om daar dan te hebben staan). En ik denk ook dat ze een 'inval' doen als ze vermoeden dat je fraudeert (inschrijven bij familie met dezelfde achternaam bijvoorbeeld).
__________________
<):o)
Oud 24-06-2010, 06:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben nu aan het wachten op het formulier van de DUO dat ik mijn OV-chipkaart kan aanvragen. Op 12 juni was mijn studiefinanciering toegekend, dus ik moet dat formulier nu voor dit weekend krijgen. Na opsturen moet ik binnen drie weken mijn OV hebben.

Wie heeft er ervaring mee. Gaat dit allemaal wel zo vlot?
__________________
<):o)
Oud 24-06-2010, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu aan het wachten op het formulier van de DUO dat ik mijn OV-chipkaart kan aanvragen. Op 12 juni was mijn studiefinanciering toegekend, dus ik moet dat formulier nu voor dit weekend krijgen. Na opsturen moet ik binnen drie weken mijn OV hebben.

Wie heeft er ervaring mee. Gaat dit allemaal wel zo vlot?
Van wat ik hoor, gaat het inderdaad niet zo vlot. Maar ze zijn wel hard aan het werk om de achterstand in te halen, dus misschien dat 't nu wel sneller gaat dan een paar weken geleden.
Oud 24-06-2010, 15:20
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Prestatiebeurs hoef je niet terug te betalen als je binnen 10 jaar je diploma haalt, toch? Maar wordt de aanvullende beurs in de meeste gevallen ook kwijtgescholden of gebeurt dat haast nooit?
__________________
En dat meen ik!
Oud 24-06-2010, 15:35
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Prestatiebeurs hoef je niet terug te betalen als je binnen 10 jaar je diploma haalt, toch? Maar wordt de aanvullende beurs in de meeste gevallen ook kwijtgescholden of gebeurt dat haast nooit?
Basisbeurs + aanvullend + ov-kaart wordt kwijtgescholden. Alles of niets

Lening moet je uiteraard altijd terugbetalen.
Oud 24-06-2010, 17:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Gelden deze voorwaarden dan niet meer?
__________________
En dat meen ik!
Oud 25-06-2010, 06:56
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Gelden deze voorwaarden dan niet meer?
EDIT: een van de voorwaarden is:

Citaat:
uw aanvullende beurs is niet omgezet in een gift
Deze "kwijtschelding onder voorwaarden" geldt dus voor als je niet je diploma haalt. Bij een diploma wordt het al omgezet in een gift. Aanvullende beurs is onderdeel van de prestatiebeurs en dus gelden er ook de prestatienormen (diploma in 10 jaar) voor.

Elders op de site:
Citaat:
Hebt u meer dan twaalf maanden aanvullende beurs gehad over de periode na augustus 2001? En hebt u geen afsluitend diploma behaald?
Dan komt u mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding van de aanvullende beurs.
EDIT2:
De site is inderdaad erg onduidelijk. Maar mijn aanvullende beurs werd ook zonder extra formuliertjes kwijtgescholden nadat ik mijn diploma had.

Laatst gewijzigd op 25-06-2010 om 07:13.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.