Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 23:40
jultjeeeeeeH
jultjeeeeeeH is offline
Hallo allemaal,
ik ben nu 15, en ikk rook sinds ik 9 ben, maar nu pas beginnen mijn ouders het te merken, tenminste dat geloof ik..
Ik vind het zelf heel moeilijk om goede smoesjes te bedenken.. ;s
dus, ik sta open voor smoesjes..
- als ik zeg dat ik bij een vrindin was waarvan de ouders roken, moet ik daar de hele dag zijn..
- het smoesje dat ik met rooktypes omga is al 10.000 x voor gekomen,
kus, Julia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2011, 03:28
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Waarom zou je dan nog liegen? Waarschijnlijk weten ze het toch al.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 10:11
Verwijderd
Volgens mij weten ze het al lang.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 12:37
Wickedd
Avatar van Wickedd
Wickedd is offline
Je ouders zullen meer weten dan jij denkt. Zo is dat meestal met ouders ....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 18:54
Verwijderd
hoe vaak rook je? waar rook je? waar verstop je je sigaretten?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 12:25
LouBega
Avatar van LouBega
LouBega is offline
Ik denk dat het makkelijker voor jezelf en voor je ouders wordt, als je het gewoon opbiecht. Vertrouwen tegenover je ouders is toch over het algemeen wel zeer belangrijk ( en niet alleen met roken!)

Maar als je toch nog een paar smoesjes wilt weten;

Het is wel een beetje afhankelijk van de situatie, dus wanneer ze het vragen, maar deze heb ik eerder vaak gebruikt
- Thuissituatie waar gerookt wordt ( Dit is een hele goede, alleen als je deze te vaak gebruikt en je gaat daar te vaak naar toe zullen ze je ook een beetje scheef aankijken )
- Zorg ervoor dat je na het roken deo op spuit om de geur te verbergen
- Was je handen na het roken
- Kauwgom of mondspray ( Niet alleen handig voor je ouders, maar ook voor anderen)
- Niet binnen roken ( Dit ruiken ze sowieso!)
- Niet te vaak naar buiten gaan ( Dit gaat opvallen, je kunt dan beter zeggen dat je even naar een vriend of vriendin gaat)

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 22:55
steffaboy
Avatar van steffaboy
steffaboy is offline
Ik haat al die smoesjes. vroeger wel gebruikt, maar nu weten me ouders het
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 00:36
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
luister, als jij al 5 jaar rookt weten je ouders het allang, in het begin vast niet omdaqt ze je daar te jong voor achte.

Bicht het maar gewoon op, wat wilde ze doen dan het je verbieden maar je weet dat het niet mag. Ander zou je niet je best doen het zo geheim te houden

je bespaard je zelf een hoop verspilde energie op deze manier.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 11:48
Verwijderd
stoppen


maar ik denk je ouders het allang weten, zeg het eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 08:49
Leomaybe
Avatar van Leomaybe
Leomaybe is offline
Stoppen of niet liegen, ik ben gepakt met xtc en als ik zou liegen dat het niet van mij is of dat ik het niet heb gebruikt, dan zou ze boos worden dat ik lieg! en nu kon ik er wel netjes met haar over praten enzo.

(haar) is moeders
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 21:42
Verwijderd
idd beter vertellen. Ze kunnen je niet dwingen, en ik rook al vanaf begin mn 13e geloof ik. Vanaf de 1e dag dat ik rookte gelijk verteld aan mn moeder. Alhoewel had ik gezegt dat ik toen al een half jaar rookte, om te zorgen dat ik mocht roken. Eerst wel vaak gezeur ermee, maar tijd heelt!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 19:35
ikbenhetmiss
ikbenhetmiss is offline
ik heb ook gerookt op mijn 14de maar ik was bang dat ik huisarest kreeg dus ik was zenuwachtig en toen heb ik het onder het eten vertelt
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 09:58
Tsaar
Tsaar is offline
je kan maar beter gewoon stoppen met roken. ^^
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 14:20
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
je kan maar beter gewoon stoppen met roken. ^^
idd, het is niet stoer, niet lekker en je lichaam vind het ook niet fijn!
stoppen dus
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 17:08
Verwijderd
wrm ben je begonnen met roken??
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 18:23
Tsaar
Tsaar is offline
En trouwens, als je erover liegt en het komt uit ben je nog meer de lul, dusss.. it's up to you
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 18:25
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Ikzelf vind roken lekker en sommige meiden vinden het stoer, dat weet ik uit ondervinding.

Maar roken vanaf je 9e is gewoon totaal onverantwoord....en compleet niet te vergelijken met iemand die ouder is en rookt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 18:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Alsof roken op latere leeftijd zoveel minder slecht voor je is? Dat geldt voor drank, maar bij mijn weten niet voor roken. En juist van oudere kinderen/mensen zou je meer verantwoordelijkheid mogen verwachten, me dunkt.

Overigens denk ik dat het grootste deel van de meiden eerder afknapt op roken (het stinkt, het is vies, 'iedereen weet dat het slecht is, waarom doe je het dan?!' enzovoort) en misschien een enkel meisje het stoer vindt (al ken ik er geen één).

Maar ik denk inderdaad dat je ouders het al door hebben, en je het het best zelf kunt zeggen. Tenzij je dat absoluut niet wil, maar dan moet je stoppen met roken (want ook een ontzettende besparing aan geld oplevert, nog los van de langetermijnvoordelen aan gezondheid enzovoort).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2011, 18:34
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Ach, niet rokers hakken altijd in op rokers.

Best zielig....

Ik ben akkoord dat het slecht voor je is? So what: er zijn ook dikke mensen die vet binnenstouwen.

Ik heb tenminste geen buikvet waar ik 20 jaar korter door leef.

Snap je?

Trouwens chickies diggen het
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 18:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb zelf gerookt, maar ik vind het gewoon stom om te zeggen dat het van jongere kinderen dommer is dan van oudere - terwijl juist óudere kinderen/jongeren beter zouden moeten beseffen dat het slecht is. Ik merk zelf ook dat hoe ouder ik word, hoe meer ik ook echt besef dat drank/roken slecht is. Terwijl ik daar toen ik 10 was niet echt druk om maakte.

En ik hoor eigenlijk meer negatieve reacties van roken is vies/slecht ect., dan dat ik nou vaak hoor van 'nou, zo'n rokende jongen is wel echt lekker!' Als je zelf rookt zal het vast een voordeel zijn, maar als je dat niet doet, schijnt het te zijn 'alsof je met een asbak tongt'. Al heb ik dat zelf dan weer niet ondervonden.

En alsof je van roken niet minder lang leeft?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 18:56
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Van roken leef je minder lang, akkoord.


En niet alle meiden vinden het lekker, maar veel van waar ik mee omga wel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2011, 15:40
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ach, niet rokers hakken altijd in op rokers.

Best zielig....

Ik ben akkoord dat het slecht voor je is? So what: er zijn ook dikke mensen die vet binnenstouwen.

Ik heb tenminste geen buikvet waar ik 20 jaar korter door leef.

Snap je?

Trouwens chickies diggen het
Wat maakt het uit dat er dikke mensen zijn? Dat heeft er echt niks mee te maken. Overigens is de kans een stuk groter dat je sneller doodgaat van roken dan door te veel buik vet lmao... Wat je zegt is echt totaal bullshit, je moet zelf weten of je rookt of niet, maar ga het niet goedpraten want je komt echt dom over.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 04:19
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Citaat:
idd, het is niet stoer, niet lekker en je lichaam vind het ook niet fijn!
stoppen dus
Het is wel lekker En de meeste rokers roken niet om stoerdoenerij, of zijn er zoveel slappelingetjes...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Trouwens chickies diggen het
Misschien in je vaders generatie maar ik ken meer "Chickies" die het afstotend vinden dan die denken dat je stoer bent als je rookt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:50
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Heb je toevallig een vriend/vriendin die rookt?

Mijn vriendin kan mij gewoon de schuld geven van de geur als ze zou roken
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2012, 17:12
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Het is wel lekker
Nee.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.