Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 13:48
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb al sinds zaterdagmiddag last van diarree, echt heel vervelend. Ik vind t wel een beetje genant dit topic maar ja, t is menselijk
Ook heb ik buikpijn sinds gisteren, maar dat kan ook komen omdat ik ongesteld moet worden.
Ik heb t gevoel dat er heel veel lucht door mijn onderbuik of darmen borrelt. Ik heb weinig gegeten en veel gedronken (niet alleen alcohol, ook veel sap enzo) kan het daardoor komen? Ik moet elk uur naar de plee
Help me, wat kan ik er aan doen??
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:56
Verwijderd
Om minder naar de wc te gaan, helpt minder drinken iig...maar dat zul je zelf ook al wel hebben geweten. En misschien wat meer eten en/of wat minder drinken tegen die lucht en het borrelen. Tegen diarre beschuit en banaan eten en als het echt niet ophoudt of heel erg is norrit of een soort gelijk iets gebruiken en/of langs de dokter. Te lang diarree is niet goed. (Let er wel op dat je voldoende (water bv) drinkt, anders droog je uit.)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:52
Verwijderd
Er wordt wel eens gezegd dat cola drinken helpt, maar als je last hebt van winderigheid zou je best eerst het gas eruit laten.
Vooral geen appelsien, peperkoek ed eten, maar ja, dat weet je dacht ik wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:02
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb er nu nog steeds last van. Meer eten minder drinken helpt niet, alles wat ik eet is er binnen een halfuur weer uit
Ik heb dus wel zwaar veel honger maar ik eet niet meer (drinken wel) omdat ik geen zin heb om om de haverklap naar de wc te moeten...
Ik heb net de dokter gebeld en die zei dat ik veel zetmeel moest eten, en ze zou een recept uitschrijven...
Weet iemand waar (behalve in aardappelen) veel zetmeel in zit?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:38
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 24-06-2003 @ 09:02:
Ik heb er nu nog steeds last van. Meer eten minder drinken helpt niet, alles wat ik eet is er binnen een halfuur weer uit
Ik heb dus wel zwaar veel honger maar ik eet niet meer (drinken wel) omdat ik geen zin heb om om de haverklap naar de wc te moeten...
Ik heb net de dokter gebeld en die zei dat ik veel zetmeel moest eten, en ze zou een recept uitschrijven...
Weet iemand waar (behalve in aardappelen) veel zetmeel in zit?
In brood, rijst, macaroni en peulvruchten zit ook veel zetmeel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:19
Verwijderd
Wat hierboven staat eten idd, en eet ook af en toe een beschuitje met wat jam, zonder boter. Dat helpt ook wel.

Waarschijnlijk zijn je maag en darmen flink van streek, dan moet je ze geen reden geven dat te blijven en dus zetmeelrijk voedsel eten om ze rustig te laten worden. Eet ook niet te veel in een keer, maar verdeel het goed. Eet bijvoorbeeld om de twee uur twee beschuitjes, als het dan beter gaat stap je over op brood.
Eet elke avond iets als rijst, pasta of aardappelen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:30
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Degene die ik aan de telefoon had bleek de onervaren stagiare te zijn van de dokter, maar de doktersassistente belde net op, dat ik beter even langs kon komen... Dus ik zie wel wat er gebeurt. Bedankt iig voor de tips
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:05
01-LoPeZsTyLe
Avatar van 01-LoPeZsTyLe
01-LoPeZsTyLe is offline
neem anders een warme beker melk met anijs! dat helpt...
__________________
:)..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:34
Woman Of Steel
Avatar van Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
Ga naar de dokter, misschien heb je ontstekingen in je darmen, dan kan ie het onderzoeken?
Dit moet je zker doen als je scheit anders ruikt of kleurt
__________________
Woorden die gevallen zijn, kun je niet meer oprapen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:20
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben naar de dokter geweest afgelopen dinsdag, toen zei ze dat er wel remmers waren maar dat je die beter niet kan nemen, omdat t de diarree wel tegenhoudt 24 uur maar dat t daarna ineens allemaal eruit komt. Ze dacht dat t vandaag wel over zou zijn maar niet dus. Vannacht moest ik elk uur naar de wc en mijn moeder heeft toen alsnog die remmers gehaald voor me (vanmiddag diploma-uitreiking, niet zo handig als je dan steeds naar de wc moet) en t helpt een beetje. Maar morgen zal t wel weer net zo erg zijn als vannacht... Op de bijsluiter stond trouwens dat als t na 48 uur na t innemen van de pillen niet over was je dan contact op moest nemen met de huisarts, maar ook dat het de oorzaak van de diarree niet oplost. Beetje tegenstrijdig he, vooral na wat de dokter zei, dat t in volle hevigheid terug kwam...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 27-06-2003 @ 12:20:
Ik ben naar de dokter geweest afgelopen dinsdag, toen zei ze dat er wel remmers waren maar dat je die beter niet kan nemen, omdat t de diarree wel tegenhoudt 24 uur maar dat t daarna ineens allemaal eruit komt. Ze dacht dat t vandaag wel over zou zijn maar niet dus. Vannacht moest ik elk uur naar de wc en mijn moeder heeft toen alsnog die remmers gehaald voor me (vanmiddag diploma-uitreiking, niet zo handig als je dan steeds naar de wc moet) en t helpt een beetje. Maar morgen zal t wel weer net zo erg zijn als vannacht... Op de bijsluiter stond trouwens dat als t na 48 uur na t innemen van de pillen niet over was je dan contact op moest nemen met de huisarts, maar ook dat het de oorzaak van de diarree niet oplost. Beetje tegenstrijdig he, vooral na wat de dokter zei, dat t in volle hevigheid terug kwam...
Jeetje... klikt echt verrot. Kan de dokter geen oorzaak vinden oid? Dan heb je iig iets... moet het vanzelf over gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:23
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-06-2003 @ 13:16:
Jeetje... klikt echt verrot. Kan de dokter geen oorzaak vinden oid? Dan heb je iig iets... moet het vanzelf over gaan?
De dokter zei dat t gewoon een bacterie was die weggaat als t lang genoeg duurt. Meestal 3 tot 5 dagen
Ze heeft aan mijn buik gevoeld maar de pijn die er was was normaal zei ze...
Het zou dus vandaag over moeten zijn, maar als t maandag nog nie over is moeten ze "kweken" ofzo? (Ik zou nie weten wat dat is magoed)
De oorzaak weten ze ook nie, ben wel op vakantie geweest naar Kreta maar eventueel besmet water kan t nie zijn omdat t al 3 weken geleden is... Ik voel me zo klote
Ik eet ook vrijwel niks, nog steeds niet, en heb geen energie meer. Maar als ik wel eet komt t er heel snel weer uit en ik wil niet om t halfuur op de wc zitten!! Zucht...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:39
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 27-06-2003 @ 13:23:
als t maandag nog nie over is moeten ze "kweken" ofzo? (Ik zou nie weten wat dat is magoed)
Dan krijg je een bekertje met een lepeltje mee waar je een beetje ontlasting in moet scheppen, dat gaan ze dan onderzoeken.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:46
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
gepost op 27-06-2003 @ 13:23

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Andijvie schreef op 27-06-2003 @ 13:16:
Jeetje... klikt echt verrot. Kan de dokter geen oorzaak vinden oid? Dan heb je iig iets... moet het vanzelf over gaan?
--------------------------------------------------------------------------------



Citaat:
De dokter zei dat t gewoon een bacterie was die weggaat als t lang genoeg duurt. Meestal 3 tot 5 dagen
Ze heeft aan mijn buik gevoeld maar de pijn die er was was normaal zei ze...
Het zou dus vandaag over moeten zijn, maar als t maandag nog nie over is moeten ze "kweken" ofzo? (Ik zou nie weten wat dat is magoed)
De oorzaak weten ze ook nie, ben wel op vakantie geweest naar Kreta maar eventueel besmet water kan t nie zijn omdat t al 3 weken geleden is... Ik voel me zo klote
Ik eet ook vrijwel niks, nog steeds niet, en heb geen energie meer. Maar als ik wel eet komt t er heel snel weer uit en ik wil niet om t halfuur op de wc zitten!! Zucht...
Zal waarschijnlijk een buikgriep zijn kan wel een week of twee duren.
IK heb het een maand of 3 ook gehad.

Dingen die je mag eten:

kaneel in je thee
Water met zout oplossing
Brinta
een sneetje brood met kaneel
Licht eten voor avond maal.
rookworst,rosbief

geen:

sinaasappel sap of andere zoete dranken
vettig eten belegen kaas, ham
junk food ook niet
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:06
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn moeder had pillen gehaald (Loperamide) en onze dokter zei dat dat t alleen tijdelijk remt. Maar 's avonds had k ze niet bij me en was bij mijn vriend. En ik verging van de buikpijn. Dus zijn moeder belde de huisartsenpost en die dokter die ik aan de telefoon kreeg ging mij iets stoppends voorschrijven wat de ouders van mijn vriend meteen gehaald hadden. En dat bleek t zelfde te zijn, dat slik ik nu sinds vrijdagavond en vanochtend om 10 uur laatste gehad en mijn ontlasting is nu weer normaal. Hopen dat t zo blijft...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:16
poesiefox
poesiefox is offline
Een klein voedselvergiftigingetje heb je zomaar te pakken. Niet goed verhit dierlijk voedsel is een bekende boosdener, maar ongewassen groente of kruisbesmetting met vieze handen of een vieze theedoek of vaatdoek of snijplank is ook een kandidaat.

Vasten, minimaal een etmaal met slappe thee zonder suiker met kaneel geeft je darmen rust en zorgt ervoor dat die bacterie geen eten meer krijgt en doodgaat.

Eventueel een Noritje, want de koolstof erin absorbeert gifstoffen, die dan dus je darmen niet meer kunnen prikkelen.

Loperamide legt je peristaltiek lam, is nogal een paardemiddel als je dreigt uit te drogen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:18
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Er stond hier ergens in het begin dat je niet veel moet drinken, maar ik zou ook zeker niet minder gaan drinken als je altijd al doet. Door langdurende diarree gaat je lichaam uitdrogen, dus heeft het vocht nodig.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #24!
Daantje_0705
133 05-09-2020 16:41
Seksualiteit Pil & diarree
Anomo
1 30-01-2015 13:35
Lichaam & Gezondheid Mentale diarree?
EndlessFighting
16 24-09-2010 14:25
Lichaam & Gezondheid Diarree en darm- en maagpijn
hahaha
6 28-04-2009 14:13
Lichaam & Gezondheid Diarree.
Deliveran©e
11 16-05-2004 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.