Oud 12-03-2004, 02:13
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Hey

een vriend van mij kent iemand uit zn klas die met zn hele familie (8 kinderen.. dus over afkomst zullen we het maar niet hebben) uitwonend hebben opgegeven als stufi. Maar ze zijn eigelijk thuiswonend en gebruiken een leegstaand huis als adres... Waar kan hij dit melden? Hij dacht lijn M op www.meldmisdaad.nl maar hij weet niet zeker of het wel een zaak waardig daar voor is. Waar zou hij nog meer zo’n fraude zaak kunnen melden en zijn annonimiteit houden? Alvast bedankt

p.s. Hij heeft mij gevraagd om dit te knippen en te plakken aangezien hij onbekend wil blijven
__________________
kimmiej is lief ^_^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 08:19
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik dacht dat de IB-groep bij elke uitwonende controleert of die ook echt uitwonend is (inschrijving bij gemeente/huurcontract opsturen) dus ze zullen er vanzelf wel achter komen, dan mag ie leuk alles terugbetalen wat ie teveel heeft gehad.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 08:43
Verwijderd
Ik zou het bij de misdaadmeldlijn opgeven en sowieso ook een telefoontje naar de IB-Groep plegen. Doort dat soort lage zwijnen wordt het echte studenten moeilijker gemaakt om rond te komen. Aanpakken dat tuig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:01
Verwijderd
-> wg&r
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:17
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2004 @ 08:43:
Ik zou het bij de misdaadmeldlijn opgeven en sowieso ook een telefoontje naar de IB-Groep plegen. Doort dat soort lage zwijnen wordt het echte studenten moeilijker gemaakt om rond te komen. Aanpakken dat tuig.
juist ja.. onze belastingcenten !
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:19
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2004 @ 08:43:
Ik zou het bij de misdaadmeldlijn opgeven en sowieso ook een telefoontje naar de IB-Groep plegen. Doort dat soort lage zwijnen wordt het echte studenten moeilijker gemaakt om rond te komen. Aanpakken dat tuig.
Van mij mogen ze wel een centraal telefoonnummer openen, ik discrimineer nu niet, maar trek even de conclusie:

Onze klas bestaat uit 18 studenten, waarvan er 5 nog geen recht op StuFi hebben, dan blijven er nog 13 over, van die 13 zijn er 5 waarvan ik zeker weet dat ze de StuFi oplichten (toevallig allemaal allochtoon), van die andere 4 allochtonen weet ik het niet, maar van de 4 autochtonen weet ik dat ze de boel niet oplichten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:51
Verwijderd
Wat heeft dit met allochtonen te maken? Iemand die op grote schaal (acht kinderen) geld ontvangt waar hji geen recht op heeft, moet gestopt worden. Of het nou allochtonen of autochtonen zijn. Hoe zielig het misschien ook is dat die gasten moeten rondkomen van een minimaal inkomen, fraude is nooit de aangewezen weg. Zoals ik zei, even een telefoontje naar de IB-Groep dat ze die stufi stopzetten en een telefoontje naar de politie om aangifte te doen van fraude. Dit soort mensen benadeelt de gemeenschap.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:45
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2004 @ 11:51:
Wat heeft dit met allochtonen te maken?
Het valt mij op dat binnen de allochtone gemeenschappen meer wordt gefraudeerd met dit soort toelages dan bij de autochtone gemeenschap (eigen ervaring).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:59
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-03-2004 @ 13:45:
Het valt mij op dat binnen de allochtone gemeenschappen meer wordt gefraudeerd met dit soort toelages dan bij de autochtone gemeenschap (eigen ervaring).
dat klopt ongetwijfeld reden daarvoor is dat ze heel veel familie hebben bv 6 broers end at ze om de zoveel tijd ook gewoon weer bij de volgende broer inschijven zodat t niet zo opvalt...
en ik vind ook dat ze dit beter moeten controleren want dit is gewoon oplichterij..maar als je toestemming krijgt om bij je broer in te schirjvne zullen ze niet zo snel controleren want de papieren zijn er wel degelijk alleen lichten ze gewoon samen de boel op dus...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 01:14
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
er staat nou nog niet echt bij geloof ik of de topicstarter beter Lijn M kan gaan bellen of dat het niet daaronder valt.. tenminste dat is geloof ik de vraag als ik het goed begrijp.

Zat net op die site te kijken en blijkt alleen voor moord en fraude op grote schaal te zijn.. ik weet het eerlijk gezegd ook niet waar je anoniem dit kan melden.

Laatst gewijzigd op 13-03-2004 om 01:19.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:24
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
(8 kinderen.. dus over afkomst zullen we het maar niet hebben)
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 12-03-2004 @ 02:13:
Hey

een vriend van mij kent iemand uit zn klas die met zn hele familie (8 kinderen.. dus over afkomst zullen we het maar niet hebben) uitwonend hebben opgegeven als stufi. Maar ze zijn eigelijk thuiswonend en gebruiken een leegstaand huis als adres... Waar kan hij dit melden? Hij dacht lijn M op www.meldmisdaad.nl maar hij weet niet zeker of het wel een zaak waardig daar voor is. Waar zou hij nog meer zo’n fraude zaak kunnen melden en zijn annonimiteit houden? Alvast bedankt

p.s. Hij heeft mij gevraagd om dit te knippen en te plakken aangezien hij onbekend wil blijven
waarom zou je willen aangeven ??? als zei willen olichten doenze dat
ze komen er vanzelf wel achter
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:45
Kein Zurück
Kein Zurück is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-03-2004 @ 17:37:
waarom zou je willen aangeven ??? als zei willen olichten doenze dat
ze komen er vanzelf wel achter
Omdat zoiets ten koste gaat van mensen die het geld wel echt nodig hebben!

En waarom niet helpen dat ze er achter komen?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:56
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
'HEEEEEELP!!' ?

Je ligt niet op sterven ofzo, get a life.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:06
Dannemann
Dannemann is offline
Het zijn zulke parasiten die gerrit leuke argumenten geven om studenten aan te pakken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:32
Verwijderd
Hun afkomst heeft verder niets met de vraag van de topicstarter te maken, wel?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:39
Dannemann
Dannemann is offline
Mensen die zoiets doen deugen gewoon niet, allochtoon, of autochtoon, dat boeit geen fuck
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:42
Verwijderd
Precies.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2004, 22:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 12-03-2004 @ 02:13:
een vriend van mij kent iemand uit zn klas die met zn hele familie (8 kinderen.. dus over afkomst zullen we het maar niet hebben)
bespeur ik hier een tikkeltje racisme?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
(8 kinderen.. dus over afkomst zullen we het maar niet hebben)
Het zij ook altijd dezelfde soort mensen he? Rot SGP-ers.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:52
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Jadie schreef op 16-03-2004 @ 16:44:
Het zij ook altijd dezelfde soort mensen he? Rot SGP-ers.


@TS: heb je nooit geleerd van je moeder dat je je met je eigen zaken moet bemoeien?
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef op 16-03-2004 @ 16:52:


@TS: heb je nooit geleerd van je moeder dat je je met je eigen zaken moet bemoeien?
Ruim jij altijd alleen je eigen rommel op?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:24
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Unique schreef op 16-03-2004 @ 16:52:
@TS: heb je nooit geleerd van je moeder dat je je met je eigen zaken moet bemoeien?
Er wordt gefraudeerd met zijn belastingcenten. Hoe kan het nu niet zijn zaak zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 05:47
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Hehehhe

Jullie kunnen mij wel nu gaan aanvallen maar ik studeer nieteens, het gaat om een vriend van me

Maargoed, een telefoontje naar IB-Groep wordt em dus

bedankt voor jullie reacties.

Ps. Ik heb VVD Zalm gestemd
__________________
kimmiej is lief ^_^
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:31
Verwijderd
Ik kreeg vorige week meteen een brief omdat mijn adres niet overeenkwam met hoe ik in geschreven stond bij de gemeente... (ik had er m'n kamer nummer achter gezet, de gemeente gebruikt die nummers niet, omdat ze niet officieel zijn...) Als ik het niet tijdig en correct zou veranderen, zou ik een boete krijgen. Als het betekende dat ik nog thuiswonend was, dan moest ik al het teveel betaalde terugbetalen.
Lullig dat ik er wel een krijg, maar niet iedereen.

Maar goed, bel die anonieme lijn, dat kan je altijd proberen. En dat is ook voor alles bedoeld. En daarnaast kan je de IBG ook even bellen om te vragen wat je zou moeten doen en/of het te melden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 16:18
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-03-2004 @ 22:45:
bespeur ik hier een tikkeltje racisme?
wat dat ermee te maken? Het zijn toch gewoon feiten???!!!! Het blijft gewoon een feit dat allochtonen hier met de kop boven de allochtonen steken.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:28
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Toch raar, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen. Je moet een huurcontract hebben en je verhuurder moet een verklaring afleggen en dan gaan ze kijken of je er echt woont en als je er echt woont krijg je studiefinanciering. Dat heb ik gelezen op de IB-groep.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 18-03-2004 @ 11:28:
(...) Dat heb ik gelezen op de IB-groep.
Ik heb laatst ook gelezen in de wet dat je niet mag stelen.



Het gebeurt in de praktijk gewoon lang niet altijd volgens de regeltjes.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:06
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 18-03-2004 @ 11:28:
Toch raar, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen. Je moet een huurcontract hebben en je verhuurder moet een verklaring afleggen en dan gaan ze kijken of je er echt woont en als je er echt woont krijg je studiefinanciering. Dat heb ik gelezen op de IB-groep.
dat is ook zo, bij mn zus moesten ze het huurcontract hebben, en een verklaring van de verhuurder. Ze gaan er alleen niet daadwerkelijk kijken. maar dat lijkt me ook enigzins overdreven
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2004 @ 08:43:
Ik zou het bij de misdaadmeldlijn opgeven en sowieso ook een telefoontje naar de IB-Groep plegen. Doort dat soort lage zwijnen wordt het echte studenten moeilijker gemaakt om rond te komen. Aanpakken dat tuig.
Ik vind het een beetje verwerpelijk dat je hen 'tuig' noemt, dat vind ik zeer bevooroordeeld, omdat je hun persoonlijke situatie niet kent. Misschien zitten ze ontzettend in geldnood en is dit de enige manier waarop ze de studie kunnen betalen.

Verder vind ik het nogal verwerpelijk om de situatie te gaan melden bij de IB-Groep, omdat die vriend vast niet weet of die mensen wel een kamer huren ergens anders en toch bij hun ouders wonen. Dat mag namelijk wel.

Daarbij is het ook nog zo dat alle mensen wel eens gefraudeerd hebben, dus om ze zwijnen te noemen... en ik vind ook het klikken zelf om op te kotsen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 21-03-2004 @ 18:30:
Ik vind het een beetje verwerpelijk dat je hen 'tuig' noemt, dat vind ik zeer bevooroordeeld, omdat je hun persoonlijke situatie niet kent. Misschien zitten ze ontzettend in geldnood en is dit de enige manier waarop ze de studie kunnen betalen.

Verder vind ik het nogal verwerpelijk om de situatie te gaan melden bij de IB-Groep, omdat die vriend vast niet weet of die mensen wel een kamer huren ergens anders en toch bij hun ouders wonen. Dat mag namelijk wel.

Daarbij is het ook nog zo dat alle mensen wel eens gefraudeerd hebben, dus om ze zwijnen te noemen... en ik vind ook het klikken zelf om op te kotsen.
Klikken is verwerpelijk, tenzij het gaat om belangen die dat rechtvaardigen. Kijk, ik ken zijn situatie niet, maar op het moment dat hij zeker weet dat die mensen massaal frauderen zie ik geen bezwaar tegen het doen van aangifte. Je hebt daar wel degelijk belang bij. Als iedereen namelijk maar zou frauderen, wordt de studiefinanciering per persoon minder of door de overheid zelfs helemaal niet meer op te brengen.

De student die met hulp van een broer die alweer thuis woont of niet meer studeert wat extra geld opstrijkt omdat hij het krap heeft, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar gezinnen die massaal frauderen, waarvan niet éen kind studeert, en die echt de stufi van acht of negen kinderen onrechtmatig opstrijken, daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Dat is gewoon hartstikke asociaal en crimineel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 21-03-2004 @ 18:30:
Ik vind het een beetje verwerpelijk dat je hen 'tuig' noemt, dat vind ik zeer bevooroordeeld, omdat je hun persoonlijke situatie niet kent. Misschien zitten ze ontzettend in geldnood en is dit de enige manier waarop ze de studie kunnen betalen.

Verder vind ik het nogal verwerpelijk om de situatie te gaan melden bij de IB-Groep, omdat die vriend vast niet weet of die mensen wel een kamer huren ergens anders en toch bij hun ouders wonen. Dat mag namelijk wel.

Daarbij is het ook nog zo dat alle mensen wel eens gefraudeerd hebben, dus om ze zwijnen te noemen... en ik vind ook het klikken zelf om op te kotsen.
Dat ze alleen op deze manier hun studie zouden kunnen betalen, is natuurlijk onzin. Ik neem aan dat wanneer ze echt geen geld krijgen, ze een aanvullende beurs krijgen. En daarnaast kan je altijd nog flink lenen, tegen een lage rente. Dat moet dan toch maar?

En dat iedereen wel eens fraudeert zegt imo niets, mag het dan? Maakt het het dan minder erg? Frauderen mág gewoon niet. Het is een vorm van stelen, het is gewoon níet netjes.. En tja, dan vind ik dat je daar iets van mag zeggen. Dan mag je ze zwijnen noemen, of tuig. Wat ze jatten bij het leven.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 22:46
meisje
meisje is offline
hoe kortzichtig om ze zwijnen te noemen. Ik vind het echt walgelijk. Als je fraudeert ben je een zwijn, nou zou ik maar geen paperclip van het werk meenemen want dat is ook stelen!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 09:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
De student die met hulp van een broer die alweer thuis woont of niet meer studeert wat extra geld opstrijkt omdat hij het krap heeft, daar heb ik geen enkel probleem mee. [/B]
en als iedereen zo denkt dan moeten wij weer extra belasting betalen. Elke vorm van fraude (het zij een individu het zij een heel gezin) moet gewoon aangepakt worden!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 22-03-2004 @ 09:59:
en als iedereen zo denkt dan moeten wij weer extra belasting betalen. Elke vorm van fraude (het zij een individu het zij een heel gezin) moet gewoon aangepakt worden!
Maar sommige vormen hebben meer prioriteit dan andere.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meisje schreef op 21-03-2004 @ 22:46:
hoe kortzichtig om ze zwijnen te noemen. Ik vind het echt walgelijk. Als je fraudeert ben je een zwijn, nou zou ik maar geen paperclip van het werk meenemen want dat is ook stelen!
Wat een simpelheid. Gelukkig zit de wereld niet zo zwart-wit in mekaar.

Het verschil tussen in- en uitwonend is 154 euro. 154 * 6 personen * 12 maanden = 11088 euro! Laat dat nou ongeveer net het bedrag zijn dat ik per jaar aan de staat afdraag (alleen loonbelasting dus he, heb het nog nieteens over rioolrechten en erfpacht)! Laat ik het zo stellen: ik vind je paperclip vergelijking misselijkmakend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2004, 13:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-03-2004 @ 17:37:
ze komen er vanzelf wel achter
Zwak. Als jij iemand iets bij een winkel ziet gappen doe je ook net alsof je niks ziet?

Naast het feit dat het gewoon je plicht is dergelijk gedrag aan te geven, is het ook grote onzin dat "ze er wel achter komen". De IB-groep komt echt niet op het adres waar jij ingeschreven staat controleren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 21-03-2004 @ 18:30:
Ik vind het een beetje verwerpelijk dat je hen 'tuig' noemt, dat vind ik zeer bevooroordeeld, omdat je hun persoonlijke situatie niet kent. Misschien zitten ze ontzettend in geldnood en is dit de enige manier waarop ze de studie kunnen betalen.
correctie: dit is de enige makkelijke manier. Lenen en hard werken zijn ook opties.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:46
meisje
meisje is offline
Okay mijn paperclip is heel erg overdreven, maar het enige wat ik ermee wilde zeggen, was dat iedereen fraudeert, met belasting etc etc. Iedereen jat wel eens spullen van zijn werk. Mijn punt: waar trek je dan de lijn? Waarom mogen drie mensen in een gezin wel onrechtmatige stufi opstrijken, maar acht personen niet? De grens moet dan gewoon heel scherp worden getrokken.

En wat betreft dat zwijnengedoe; generalisering en persoonlijke aanvallen horen m.i niet in een discussie thuis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2004 @ 10:46:
Okay mijn paperclip is heel erg overdreven, maar het enige wat ik ermee wilde zeggen, was dat iedereen fraudeert, met belasting etc etc. Iedereen jat wel eens spullen van zijn werk.
Onzin. Ik jat nooit spullen. Misschien dat in jouw omgeving dit normaal is, in de mijne niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2004 @ 10:46:
Okay mijn paperclip is heel erg overdreven, maar het enige wat ik ermee wilde zeggen, was dat iedereen fraudeert, met belasting etc etc. Iedereen jat wel eens spullen van zijn werk.
Dat feit an sich is geen rechtvaardiging natuurlijk. Het maakt het hooguit begrijpelijker, maar het is geen excuus.

Citaat:
Mijn punt: waar trek je dan de lijn? Waarom mogen drie mensen in een gezin wel onrechtmatige stufi opstrijken, maar acht personen niet? De grens moet dan gewoon heel scherp worden getrokken.
Die lijn zal niet scherp te trekken zijn, daarom moet je geval per geval bekijken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 23-03-2004 @ 10:46:
Okay mijn paperclip is heel erg overdreven, maar het enige wat ik ermee wilde zeggen, was dat iedereen fraudeert, met belasting etc etc. Iedereen jat wel eens spullen van zijn werk. Mijn punt: waar trek je dan de lijn? Waarom mogen drie mensen in een gezin wel onrechtmatige stufi opstrijken, maar acht personen niet? De grens moet dan gewoon heel scherp worden getrokken.

En wat betreft dat zwijnengedoe; generalisering en persoonlijke aanvallen horen m.i niet in een discussie thuis.
Frauderen mág niet, of iedereen het nu doet of niet. Het mág niet.
En de lijn wordt getrokken wanneer iemand die fout in gaat, of dat er nu 1 is of het zijn er 20, níemand mag onrechtmatig stufi opstrijken (daarom heet het ook ONrechtmatig). De grens wórdt dus heel scherp getrokken.

Zwijnengedoe is geen generalisering of een persoonlijke aanval. 't Is een reactie op iets wat niet mag. Als iemand steelt, is dat een slecht iets. Dat zegt iets over dat stelen, nog niet zozeer iets over die persoon die het doet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:41
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2004 @ 10:01:
Maar sommige vormen hebben meer prioriteit dan andere.
bekeuringen uitdelen? Elke fraude heeft prioriteit nodig en vooral deze vorm van fraude en de omvang.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:48
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Jadie schreef op 22-03-2004 @ 14:13:
correctie: dit is de enige makkelijke manier. Lenen en hard werken zijn ook opties.
inderdaad en dat wordt van elke inwoner van Nederland verwacht dus ook de mensen die het iets minder breed hebben
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:12
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-03-2004 @ 22:45:
bespeur ik hier een tikkeltje racisme?
oja logisch, als je ook maar iets scheefs zegt over een allochtoon is het racisme

get a life
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 17-03-2004 @ 16:18:
wat dat ermee te maken? Het zijn toch gewoon feiten???!!!! Het blijft gewoon een feit dat allochtonen hier met de kop boven de allochtonen steken.
da's onzin. er zijn genoeg bevolkingsgroepen die heel vakzoveel kinderen krijgen, allochtonen zijn echt geen uitzondering.
overigens... allochtonen die boven allochtonen uitsteken? misschien zijn zij niet de enige die verplicht een cursus nederlands moeten volgen...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 25-03-2004 @ 08:41:
bekeuringen uitdelen? Elke fraude heeft prioriteit nodig en vooral deze vorm van fraude en de omvang.
Dan erken je dus dat er een rangorde tussen zit.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-03-2004 @ 12:44:
da's onzin. er zijn genoeg bevolkingsgroepen die heel vakzoveel kinderen krijgen, allochtonen zijn echt geen uitzondering.
Euh, ja, dergelijke fraude (stufi, kinderbijslag) komt bij allochtonen veel meer voor dan bij autochtonen. Wel eens het nieuws gevolgd?

Die "cursus nederlands" opmerking was buitengewoon kinderachtig trouwens.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 00:15
ejah
ejah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-03-2004 @ 13:31:
Ik kreeg vorige week meteen een brief omdat mijn adres niet overeenkwam met hoe ik in geschreven stond bij de gemeente... (ik had er m'n kamer nummer achter gezet, de gemeente gebruikt die nummers niet, omdat ze niet officieel zijn...) Als ik het niet tijdig en correct zou veranderen, zou ik een boete krijgen. Als het betekende dat ik nog thuiswonend was, dan moest ik al het teveel betaalde terugbetalen.
Stom he, zon brief kreeg mijn zus daarom ook. Die schrok, totdat bleek dat het aan kamernumers lag. Echt triest. laat ze eens de echte fraudeurs aanpakken. Dat zijn overigens net zo hard autochtonen als allochtonen. Nooit gezegd dat je zonnebril was gejat, terwijl hij eigenlijk kwijt was (eigemn schuld dus)?

Laten we niet de heilige goedman uit Spanje spelen!
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:59
Elvira
Avatar van Elvira
Elvira is offline
Sjeez, hey als het autochtonen waren geweest had je er dan ook een melding van gemaakt?? En waar bemoeit iedereen zich mee. Er zijn ergere dingen in life weet je.
__________________
>> All Money Is Legal <<
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.